Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Utbyggnad av torp/blivande åretruntbostad

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 December 2004 - 11:52

Installera
  • Installera
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
Hej. Jag har slagits av vad otroligt mycket kunskap och fina idéer det finns i detta forum.

Jag köpte för ett tag sedan ett "per-albin"-torp som bl.a inte har någon toalett/badrum/tvättstuga. Det saknas också minst ett sovrum och tv-rummet är lite väl litet för en fin hembio (vilket är ett måste, även i sommarstugan) :D

Nu skulle jag alltså vilja ha lite hjälp med tips på hur jag ska bygga ut och använda huset på bästa sätt.

Jag avvaktar med att lägga in ritningar på hur det ser ut idag, tills jag får uppfattningen om det accepteras i detta forum eller inte.

Om någon har något emot denna tråd eller om ni vet något ställe på nätet där detta passar bättre och där jag får minst lika bra tips som jag skulle fått här, så är jag tacksam för era tips och synpunkter. Om det är ok så lägger jag upp lite bilder på hur planlösningen ser ut idag.

MVH

Stefan

Postad 18 December 2004 - 15:32

Installera
  • Installera
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
Såhär ser stugan ut

Övre plan (murstocken saknas, jag vet)

Mittenplan

Källarplan

Det som ska byggas till någonstans är (söder är i riktning från övre vänstra hörnet)

* Altan
* minst ett sovrum
* ett stort vardagsrum
* toalett/badrum/tvättstuga

Tips emottages tacksamt :D

MVH

Stefan

Postad 18 December 2004 - 15:33

zadix
  • zadix
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Jag tror du kan få mer hjälp här (om det nu är själva byggandet du vill ha jhjälp med) :

Bygga hus

Sen tror jag allmänt det är svårt att ge tips när man inte har en aning om vad du har tänkt göra. Inte direkt passande på ett sånt här forum att fråga efter dim. på reglar du behöver för att holken inte ska trilla igenom golvet... :D (därmed inte sagt att kunskapen inte inns här...!)

Lycka till!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.