om någon hittar bilder i någons galleri på en sådan installation så får ni även posta länkar oxxo...
tack på förhand
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
"fixa spots i en hylla hjälp" -tråden
Startad av
Carl-Johan
, Dec 25 2004 00:35
17 svar till detta ämne
Postad 25 December 2004 - 00:35
Jag ska nu fixa in spots i en hylla tänkte jag, men eftersom hyllplanet gick på 600:- + så känner jag inte bara för att hafsa igenom det, hyllan är typ som IKEA´s Lack hylla, eftersom det utvecklas ganska mycket värme så måste jag väl borra rakt igenom så att det blir hål på ovansidan oxxo? Är det någon som har gjort detta som kan ge mig en kort beskrivning på hur ni gjorde +lite tips och jättegärna bilder oxxo...
om någon hittar bilder i någons galleri på en sådan installation så får ni även posta länkar oxxo... tack på förhand Postad 25 December 2004 - 10:25
Det finns spottar som är anpassade för att sitta i en skiva utan något luftningshål... Pappa har det i sitt HTH-kök nämligen. Så leta efter den typen av spottar, borde finnas i elaffärer etc. Man vill ju inte att det ska läcka igenom ljus över hyllan.
/Karin Postad 25 December 2004 - 10:53
men dom andra här på forumet som har gjort det, hur har dom gjort???
Postad 25 December 2004 - 13:19
Jag tog en hålborr och gjorde tillräckligt stort hål för spoten i min lackhylla. Sen slet jag bort all papp runt hålet för att få ett litet utrymme så att det inte skulle bli så varmt. Har funkat bra än så länge iaf.
Postad 29 December 2004 - 02:32
Tjag.. ja tor min hylla heter lack.. ja har den ovanför min tv..
ja fixade de emd utanpåliggande spots.. och kardborrband och limpistol... o fäste under hyllan... minsta tjockleken på underlaget där man fäste skule vara 3lr 5 mm e inte säker.. hoppas du löser de.. Chaooohttps://www.prisjakt.nu/visa_galleribild2.php?pic_id=28445&pic=.jpg Postad 29 December 2004 - 09:54
Jag har monterat integrerade spottar i en vit lackhylla. Om du bara är noga med att pilla bort all papp runt spotten är det inga problem. Jag hittade borstade alu spottar på bauhaus för runt 350 spänn (pack om 3st). De monteras oroligt enkelt mha "fjäderklämmor" så du slipper limma eller skruva dem.... ska se om jag har några bilder om du vill ha?
/Froze Postad 30 December 2004 - 12:22
Precis vad jag tänkt göra, kan någon beskriva för mig WXAKT hur man gör, då jag har fått handikappet "tummen mitt i handen". Utanpåliggande eller inte, vad är lättast och vad blir bäst?
Återkom gärna med bilder och beskrivningar! Postad 02 January 2005 - 17:16
hej! har med tänkt och göra på detta sätt! vad menar ni med att ta bort pappen runt spotten?
Redigerat av Unregisteredfff206af, 02 January 2005 - 17:17. Postad 02 January 2005 - 21:30
hyllan är ju som sagt ihålig, därför måste man ta bort pappen som sitter inuti (det sitter som ett bikakemönster) för att få plats med spottarna
Postad 17 January 2005 - 21:54 ![]() ![]() utlovade ju lite bilder,.. Redigerat av Carl-Johan, 17 January 2005 - 21:55. Postad 18 January 2005 - 08:03
Fint Carl-Johan.
Är både hylla och spots inhandlat på IKEA? Du borde maskera kabeln med en list eller något så blir din arbetsplats fulländad! MVH Postad 18 January 2005 - 10:34 Enklast måste vara att göra som jag har gjort.. Köpte 2st Lackhyllor á 110cm som jag monterade bredvid varandra. Med hjälp av ett beslag på baksidan så sitter dom på exakt samma höjd och man ser inte att det är 2st separata hyllor. Köpte 2st spotlightspaket som heter Trettio på Ikea, innehåller 3st spotlights i varje paket. Kom fram till att 5st skulle vara lagom i min hylla och mätte sedan upp vilka avstånd jag skulle ha mellan dom. Sedan var det bara att skruva dit dom... Eftersom jag har hyllan sittandes så högt upp så har jag dragit alla kablar på ovansidan för att få ett så rent utseende som möjligt på hyllan. Detta ger dock lite mer jobb eftersom jag då var tvungen att knacka ur skåror i baksidan av hyllan där jag kan dra kabeln. Går dock fort om man har ett bra stämjärn.. Riktigt nöjd med resultatet iaf Finns lite fler bilder i mitt galleri om du är intresserad. /Marcus Bifogad fil(er)Postad 18 January 2005 - 12:23
hyllan är inhandlad på Tenhults möbler (EM möbler)
och spotsen är inhandlade på ljusglimten i Jönköping (lågprofilspots) Redigerat av Carl-Johan, 18 January 2005 - 12:36. Postad 08 September 2006 - 10:36
Se denna tråd för utförlig information och tips om spottar i LACK-hyllan.
https://www.minhembi...howtopic=101498 Postad 08 September 2006 - 20:31
Jag har byggt in ett par spotar i lackhyllor till diverse bekanta. Jag använde dessa spotar:
http://www.elektrosk...734#pnlPDetails Dom behöver endast 5 mm luft över vid infälld installation. Står att det går med 20 w lampor men det blir ganska varmt på ovansidan med det så jag rekomenderar 10 w. Jag fällde även in trafon till dom i hyllan då det blev snyggast. Då använde jag en så kallat trafo puck. Har tyvär inga bilder på dom, men dom som jag gjort hyllorna till har varit mer än nöjda så det kommer in fler förfrågningar hela tiden. Redigerat av Unregistered9ab7bdcd, 08 September 2006 - 20:32. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |