Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

beolab 3

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Bang & Olufsen BeoLab 3 (Surroundhögtalare) 4 8.714284 (6) 8 000:-
1 relaterade trådar

Postad 06 January 2005 - 13:20

hajk
  • hajk
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Har i tidigare tråd fått tips på högtalare i ett svårmöblerat rum. Jag har nu varit och provlyssnat på Beolab 3 som känns väldigt dyra men men också väldigt bra utifrån mina kriterier när det gäller ljud och möjlighet att placera högtalarna.
Jag undrar nu om man kan använda dem med annan hifiutrustning. T ex en bra dvd/cdspelare med inbyggd digital förförstärkare som man sedan kan koppla på ett slutsteg om man skulle vilja bygga vidare med passiva högtalare istället för aktiva för att få en surround anläggning (inte nödvändigt). Beolab 3 skall då fungera som frontar i surround anläggningen och användas vid vanlig stereolyssninghade jag tänkt.
Tar tacksamt emot ideer och förslag.

Postad 06 January 2005 - 13:42

bjarne
  • bjarne
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
B&O har en specialkabel, kanske finns på andra ställen också, så att man kan koppla deras utrustning till icke B&Ogrejor.

Altså kan du börja med en cd/dvd som du skriver som du kopplar direkt till beolab3.

Vill du sedan använda dessa som frontar i ett surroundsystem så är det bara att skaffa en reciever med pre out, som att koppla ett separat slutsteg till sina fronthögtalare, men här sitter förstärkaren ihop med högtalaren redan.

Vill man slå ännu mer på storsläggan kan man ju skaffa en separat processor/försteg och sedan et 3-kanals slutsteg til center och bakkanaler. Tror dock att du kanske ska satsa på en beolab3 som center också - kan nog vara svårt at klangmatcha med något annat.

(Den dagen min fru tröttnar mer än nu på stora golvare tror jag att jag slår till på denna lilla guldklimp. En riktig "vill-ha-pryl")

Postad 08 January 2005 - 17:13

stigerud
  • stigerud
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

B&O har en specialkabel, kanske finns på andra ställen också, så att man kan koppla deras utrustning till icke B&Ogrejor.

Altså kan du börja med en cd/dvd som du skriver som du kopplar direkt till beolab3.

Vill du sedan använda dessa som frontar i ett surroundsystem så är det bara att skaffa en reciever med pre out, som att koppla ett separat slutsteg till sina fronthögtalare, men här sitter förstärkaren ihop med högtalaren redan.

Vill man slå ännu mer på storsläggan kan man ju skaffa en separat processor/försteg och sedan et 3-kanals slutsteg til center och bakkanaler. Tror dock att du kanske ska satsa på en beolab3 som center också - kan nog vara svårt at klangmatcha med något annat.

(Den dagen min fru tröttnar mer än nu på stora golvare tror jag att jag slår till på denna lilla guldklimp. En riktig "vill-ha-pryl")

B&O:s aktiva högtalare har RCA-ingång, så det behövs ingen adapter.

Mvh

Postad 26 March 2005 - 11:02

Unregistereddae7cbc8
  • Unregistereddae7cbc8
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0
Har inte B&O DIN kontakter på sina högtalare?

Mvh
Andreas

Postad 27 March 2005 - 08:20

stigerud
  • stigerud
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Har inte B&O DIN kontakter på sina högtalare?

Mvh
Andreas

<{POST_SNAPBACK}>

De har 8-polig och rca-kontakt på alla deras aktiva högtalare.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.