Är det något att ha?
Postad 07 January 2005 - 13:49
Om dom säljer det är det säkert värt att kolla på iaf oss? med ansträngd budget.
Postad 07 January 2005 - 14:15
3040 front
3050 center
3010 bak
3080 sub
Men det är jag det, jag lyssnade på dem i affär innan jag bestämde mig.
Postad 07 January 2005 - 14:22
Men... om jag hade köpt högtalare ett par veckor senare, när Dalis Concept-serie hade lanserats, hade jag helt klart satsat på den istället. Ännu bättre price/performance...
EDIT: tillägg om film, stavfel...
Redigerat av Unregisterede4ad32dd, 07 January 2005 - 14:25.
Postad 07 January 2005 - 19:25
Tackar för infon
Postad 07 January 2005 - 20:21
Postad 07 January 2005 - 20:54
Skulle gärna vilja se någon test mellan Gales golvare och "mytomspunna" Dynavoice M-65 som ska krossa allt i prisläget. Gales golvare är ju en av få "seriösa" högtalare i detta prisläge kring 2 tkr...!Har hört gott om Gale! Tydligen ska deras 12" sub vara bra.
Mvh JB
Postad 07 January 2005 - 20:58
Då hänvisar jag dig till tidningen "Hifi & Musik" nr 11 -04, där finns nämligen ett test mellan just de två och tre andra! Där Dynavoice M 6.5 faktiskt fick bättre betyg än Gales 3040 på alla kriterier, och är dessutom 500 kr billigare.Skulle gärna vilja se någon test mellan Gales golvare och "mytomspunna" Dynavoice M-65 som ska krossa allt i prisläget. Gales golvare är ju en av få "seriösa" högtalare i detta prisläge kring 2 tkr...!
Mvh JB
Edit: för att förklara mig lite så kom fick jag för mig att de två var med i testet och snokade fram den och kollade. Har specifikt hört gott om Gales subba och märket i allmänhet, men framförallt subban.
Redigerat av blubbost, 07 January 2005 - 20:59.
Postad 07 January 2005 - 20:59
Av ren nyfikenhet, vad menar du med seriös?Gales golvare är ju en av få "seriösa" högtalare i detta prisläge kring 2 tkr...!
Postad 07 January 2005 - 21:33
I testet som nämns ovan sammanfattades Gale 3040 med "Tyvärr känns den alltför tunn och slank för att kännas helt korrekt och det finns andra högtalare i testet som ger bedtydligt mer (Celestion och Dynavoice). I numret efter så testades (i efterhand alltså) Infinity Primus 250 och "sopade rent" mot de övriga.
Men även erfarna testare är människor så det är ju inte säkert att man har samma uppfattning om man lyssnar själv.
Edit. Förbättrade länken.
Redigerat av Unregistered1013, 07 January 2005 - 21:55.
Postad 07 January 2005 - 21:55
Inte typ sådana här högtalare...dvs störst, flest högtalarelement & mest watt är bäst...Av ren nyfikenhet, vad menar du med seriös?Gales golvare är ju en av få "seriösa" högtalare i detta prisläge kring 2 tkr...!
http://www.jws.se
Audio Pros "lad"-högtalare är inte heller några höjdare...!
Edit: Och pefre - nästa vecka får Igge sina möbler och då ska vi bestämma en närmare tidpunkt för provlyssningen. Han ska även få lyssna på mina små KEF-Ägg hemma hos mig...!
Mvh JB
Redigerat av Unregisterede68eb861, 07 January 2005 - 22:03.
Postad 07 January 2005 - 22:00
Mycket trevligt! Sorry för lite intern OTEdit: Och pefre - nästa vecka får Igge sina möbler och då ska vi bestämma en närmare tidpunkt för provlyssningen. Han ska även få lyssna på mina små KEF-Ägg hemma hos mig...!
Postad 07 January 2005 - 22:13
Men jag kan tyvärr inte hjälpa det. Jag blir bara så fascinerad när jag läser på JWS hemsida om deras subwoofers.
"Den enda bashögtalare som kan slå vår egen Pro 12.1 är den nya Pro 15.1. Det specialdesignade 15" basen drivs av vår nya 200-watts förstärkare. Eftersom den har en väldigt stabil MDF-kabinett, har bashögtalaren kapaciteten att ge otroligt djup och kraftfull bas utan någon distorsion. Vi utmanar er som kund att jämföra Pro 15.1 med alla andra bashögtalare på marknaden, i alla prisklasser. Ditt val kommer att bli enkelt."
Självförtroendet är på topp iaf.
Postad 07 January 2005 - 22:55
Finns fler tillverkare som har självförtroendet i topp även idag...men definitivt inte lika överväldigande...men så är släktbanden oxå mycket närstående....Ledsen att jag går OT här.
Men jag kan tyvärr inte hjälpa det. Jag blir bara så fascinerad när jag läser på JWS hemsida om deras subwoofers.
"Den enda bashögtalare som kan slå vår egen Pro 12.1 är den nya Pro 15.1. Det specialdesignade 15" basen drivs av vår nya 200-watts förstärkare. Eftersom den har en väldigt stabil MDF-kabinett, har bashögtalaren kapaciteten att ge otroligt djup och kraftfull bas utan någon distorsion. Vi utmanar er som kund att jämföra Pro 15.1 med alla andra bashögtalare på marknaden, i alla prisklasser. Ditt val kommer att bli enkelt."
Självförtroendet är på topp iaf.
Sorry för OT...det är ju trots allt Gale som det ska handla om i denna tråd...!
Mvh JB
Redigerat av Unregisterede68eb861, 07 January 2005 - 22:57.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
18 filmer
13 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?