Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Infected Mushroom

102 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 15 January 2005 - 20:49

alpha
  • alpha
  • Mega!

• 1302 inlĂ€gg
  • 0
Hej Hej!

Jag har alltid varit förtjust i elektronisk musik, och den CD som Àr min absoluta favorit i nulÀget Àr Infected Mushroom - Converting Vegetarians. Det Àr frÀmst den andra av de tvÄ skivorna jag gillar ("the other side"). :angry:

Jag tycker att det Àr ganska svÄrt att hitta (elektronisk) musik som Àr av samma höga kvalité som den, men jag tÀnkte ÀndÄ frÄga vilka andra skivor ni rekommenderar som liknar skivan ovan. Högkvalitativ (psy)trance Àr ju verkligen bristvara.

Tack pÄ förhand. :(

Postad 15 January 2005 - 20:54

Unregistered662e8354
  • Unregistered662e8354
  • LĂ€rjunge

• 456 inlĂ€gg
  • 0
hmm...Infekterade Svampar..kan ju inte vara bra för systemet. :(

EDIT:Schysst anv. namn du har förresten :angry:

Redigerat av Unregistered662e8354, 15 January 2005 - 20:56.

Postad 15 January 2005 - 21:50

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlĂ€gg
  • 0
Vet knappt om det finns nÄgot som lÄter lika bra som Infected alltsÄ.
SÄnt grymt ljud. Har aldrig hört nÄgot som lÄter mÀktigare iaf :angry:

Postad 15 January 2005 - 23:07

alpha
  • alpha
  • Mega!

• 1302 inlĂ€gg
  • 0

SÄnt grymt ljud. Har aldrig hört nÄgot som lÄter mÀktigare iaf :angry:

Okej, jag kanske skulle ha frĂ„gat efter nĂ„got som lĂ„ter NÄSTAN lika bra dĂ„ :(

Postad 16 January 2005 - 00:34

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlĂ€gg
  • 0

SÄnt grymt ljud. Har aldrig hört nÄgot som lÄter mÀktigare iaf :rolleyes:

Ja kan bara hÄlla med riktigt bra musika ;)

Postad 16 January 2005 - 00:46

softman3
  • softman3
  • Beroende

• 1449 inlĂ€gg
  • 0

SÄnt grymt ljud. Har aldrig hört nÄgot som lÄter mÀktigare iaf :rolleyes:

kolla upp shpongle ocksÄ... dom ligger i samma liga...

Postad 16 January 2005 - 11:47

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

• 3403 inlĂ€gg
  • 0
Ja, CD2 pÄ det albumet Àr grymt bra, i princip alla lÄtar pÄ den skivan Àr toppklass!

Ett annat tips förutom Shpongle Àr hans vanliga artistnamn, Hallucinogen.
Speciellt skivan : In Dub, som Àr mycket lik CD2 pÄ Infected skivan.
Hallucinogen - In dub

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  1.jpg   16.18K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av tb303, 16 January 2005 - 11:48.

Postad 16 January 2005 - 13:26

nox
  • nox
  • ForumrĂ€v

• 949 inlĂ€gg
  • 0
Yahel, MFG, m.fl.

MvH /nox

Postad 19 January 2005 - 10:08

tsartiis
  • tsartiis
  • ForumrĂ€v

• 659 inlĂ€gg
  • 0
Rekommenderar ocksÄ Spoongle, sen sÄ har Simon Posford (Spoongle, Hallucinogen m.m) SlÀppt en platta undernamnet Celtic Cross med tvÄ andra personer, kanske Àr vÀrd att kolla upp, jag tycker den Àr helt ok!

Och missa inte Hallucinogen's Lone Deranger album, ett underbart mÀsterverk som inte gÄr att tröttna pÄ. Dock ej lugnt utan snabbt, med frenetiska synthslingor, skruvar & knorrar sÄ det stÄr hÀrliga till!

Men som andra har sagt, Infected lirar i en helt egen division IMO. Det Àr tur att de iaf Àr extremt produktiva, hörde en lÄt frÄn den kommande plattan igÄr, jÀklar vad grym den var...Weeeeee!!!

Redigerat av tsartiis, 19 January 2005 - 11:40.

Postad 19 January 2005 - 11:28

Unregisteredbd4cda37
  • Unregisteredbd4cda37
  • LĂ€rjunge

• 383 inlĂ€gg
  • 0

Rekommenderar ocksÄ Spoongle, sen sÄ har Simon Posford (Spoongle, Hallucinogen m.m) SlÀppt en platta undernamnet Celtic Cross med tvÄ andra personer, kanske Àr vÀrd att kolla upp, jag tycker den Àr helt ok!

Japp, Spoongle Àr mycket bra!

MÄste i sammanhanget ocksÄ rekommendera shoutcast-streamen http://www.philosomatika.com/ ! En del Infected Mushroom i playlisten ibland och i övrigt högkvalitativ psytrance som Growling Mad Scientists! Min absoluta favoritstream sedan flera Är tillbaka som faktiskt blev inkörsporten till trancemusik för min del.

Postad 19 January 2005 - 11:31

BrickTop
  • BrickTop
  • AnvĂ€ndare

• 179 inlĂ€gg
  • 0
Lyssnade pÄ Infected Mushroom första gÄngen hos ljudmakarn, de demade Amphion Argon II, som gör rikigt bra ifrÄn sig.

Vi lyssnade pÄ en av deras skivor. BP Empire. Kan varmt rekommendera andra lÄten pÄ det albumet. LÀt bra som f-n. :blink:

Postad 19 January 2005 - 11:36

pucken
  • pucken
  • Wannabe

• 13 inlĂ€gg
  • 0
shiva chandra

Postad 19 January 2005 - 11:38

Unregisteredbd4cda37
  • Unregisteredbd4cda37
  • LĂ€rjunge

• 383 inlĂ€gg
  • 0
Oh, glömde nÀstan... Fractal Glider - Digital Mandala. Kan vara det bÀsta som slÀpptes under 2003!

Postad 20 January 2005 - 00:44

inphra
  • inphra
  • AnvĂ€ndare

• 193 inlĂ€gg
  • 0
Samtliga lÄtarna frÄn CD2 Àr mÀsterverk i form av experimentaliskt och musikalisktkonst. Extremt bra inspelningskvalité.
Det finns vÀldigt fÄ som kan mixtra och leka sÄ extremt med olika musikstilar.
CD1 innehÄller dock enbart ren goa.

Postad 20 January 2005 - 01:39

xxxx
  • xxxx
  • AnvĂ€ndare

• 218 inlĂ€gg
  • 0
har nÄgon lyssnat nÄgot frÄn Global Underground's NuBreed-serien (Satoshi Tomiie, Lee Burridge, Sander Kleinenberg, Steve Lawler, Danny Howells, Anthony Pappa)--- det finns vÀldigt bra stycken dÀr, inte sÄvÀrst neurotiska, dock djupa och mörka och infekterande uppÄt...:P
titta pÄ: http://www.globalund...p?which_label=2
B)

Postad 20 January 2005 - 04:48

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlĂ€gg
  • 0

Samtliga lÄtarna frÄn CD2 Àr mÀsterverk i form av experimentaliskt och musikalisktkonst. Extremt bra inspelningskvalité.
Det finns vÀldigt fÄ som kan mixtra och leka sÄ extremt med olika musikstilar.

Är det Fractal Glider du pratar om nu? :P

Postad 20 January 2005 - 13:21

tsartiis
  • tsartiis
  • ForumrĂ€v

• 659 inlĂ€gg
  • 0

Goa... Hmm, visst elektroniska musikgenrar Àr larvigt mÄnga och ganska svÄra att definiera, men jag tror nog att CD1 gÄr under benÀmningen PSY-trance!

Satte precis pÄ CD2 (the other side) med IM, aaah nice, det Ànda som fattas nu Àr min SVS subba! Martin fÄr jag lÄna din tills min kommit :P!

SÄg en videointervju med infected. Tydligen skall nÀsta skiva innehÄlla Ànnu mer gitarrer/rockstuk Àn nu, dock gör det inget för mig eftersom jag tycker det Àr grymt nÀr de leker med de klassiska instrumenten. LÀngtar redan efter den skivan!

En annan sak, har lyssnat pÄ "techno" rÀtt lÀnge, men det Àr bara Hallucinogen & Infected som hÄller riktigt hög standard tycker jag. Om nÄn vet nÄn grupp i samma skruvada stil (dock ej som CD2 pÄ Converting), sÄ tipsa gÀrna. Det ska vara 4/4 beat sÄklart!

Annars kan jag tipsa om Planet BEN's nyaste skiva om ni gillar fet bas med monotont extem driv och vÀldigt "cleant" ljud!

Redigerat av tsartiis, 20 January 2005 - 13:23.

Postad 20 January 2005 - 13:22

tsartiis
  • tsartiis
  • ForumrĂ€v

• 659 inlĂ€gg
  • 0

shiva chandra

Det finns Àven en grupp som heter Shiva Shidapu, Àr det en eller bÄda frÄn IM som Àr med dÀr, kommer inte ihÄg. Men lite coola lÄtar har dom gjort iaf!

Postad 20 January 2005 - 14:10

Unregisteredbd4cda37
  • Unregisteredbd4cda37
  • LĂ€rjunge

• 383 inlĂ€gg
  • 0

Är det Fractal Glider du pratar om nu?  :P

Gissar att han var inne pÄ IM dÀr fortfarande. Digital Mandala Àr mig veterligen inte en dubbeldiscare (fast jag skulle bli glad om jag hade fel).

Postad 30 January 2005 - 13:20

dimme
  • dimme
  • Beroende

• 1189 inlĂ€gg
  • 0
Converting Vegetarians skivan Àr otroligt bra, speciellt "the other side".
Shpongle - Tales of the Inexpressible Àr ocksÄ nÄgot i den stilen. VÀrt att lyssna pÄ ;)

Postad 30 January 2005 - 17:18

inphra
  • inphra
  • AnvĂ€ndare

• 193 inlĂ€gg
  • 0
CD1 Àr av den klassiska Goa stilen enligt mej, ska man prata psy-trance sÄ Àr Yahel som stÄr som reference. Vad man ska kalla CD2 för Àr vÀl lite svÄrare, kanske experimental psy-trance. Skivan Àr av högsta klass oavsett vilken stil man nu tycker det Àr. =)

Martin.M: Jag pratar om Converting Vegeterians. =)

Postad 02 February 2005 - 23:24

wejsfelt
  • wejsfelt
  • Amatör

• 69 inlĂ€gg
  • 0

shiva chandra

<{POST_SNAPBACK}>

jag hÄller med hÀr! shiva chandra gillar jag faktiskt!
Skazi finns ju ocksÄ, men vet inte om ni tycker det Àr av samma kvalité :huh:

Postad 03 February 2005 - 16:54

Unregistered26281
  • Unregistered26281
  • LĂ€rjunge

• 485 inlĂ€gg
  • 0
ett evigt tjat om det hÀr med Goa och Psy... ;)

nog om det.. Kul det hÀra att det FAKTISKT finns folk som Àr "stereobögar" men ÀndÄ kÀnner till annat Àn de oftast "över-demade" Bp Empire och CV frÄn IM... :huh:

Shpongle Àr i en klass för sig.. jeklitt soft att dra igÄng en platta tillsammans lite (lÀs; mycket) rökelse! (Nag Champa)
Ska titta lite dÀr hemma o se vad ja hittar,.. har för mig ja har nÄett liknande det skrufvade frÄn CV cd.2 =)

Astrix MYCKET bra... :D

Spelningen pÄ Halvandet i CHPG var sÄ sköön..

EDIT:

*H.U.V.A Network - Distances (soft med en del skruvade stycke...) album
*Bigwigs - Fraktalik Fraterniti ]denna platta Àr vÀldigt snurrig (lÀs; BRA)[ spÄret: Papa Gejos Àr en av ALLA favoriter pÄ plattan...! :lol:

EDIT nr 2:

Hoppas ingen tog illa upp nĂ€r jag skrev sĂ„ om IM! Ville inte hoppa pĂ„ nĂ„gon, menar bara att det finns sĂ„ jekla mĂ„nga fler aktörer pĂ„ den hĂ€r scenen som Ă€r BÄTTRE Ă€n IM.

NÄgon som ska med till Fullmoon i sommar?? Vi har nog plats i bilen till 1 el. 2 till... RÀkna med latexhandskar hos tullen :D

Redigerat av Unregistered26281, 03 February 2005 - 20:16.

Postad 08 February 2005 - 04:45

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlĂ€gg
  • 0
Infected Mushroom sÄ gryma :lol:

Postad 29 August 2005 - 17:39

Unregistered42205
  • Unregistered42205
  • ForumrĂ€v

• 842 inlĂ€gg
  • 0
Har converting vegetarians med dem och den e mkt bra, sÄ min frÄga e dÄ om deras andra Àr lika bra (isfall vilken e bÀst, lista gÀrna ordningen)? Samt om det finns nÄgra andra grupper som ligger i samma klass som Infected mushroom?

Postad 29 August 2005 - 18:00

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1928 inlĂ€gg
  • 0
Never everland Àr sjukt bra, dock 3-4 Är sen jag lyssnade pÄ dom sist.

//L

Postad 29 August 2005 - 18:01

Unregistered1041101d
  • Unregistered1041101d
  • Veteran

• 2015 inlĂ€gg
  • 0
Hej

BÄde Infected Mushroom - classical mushroom med ex lÄten Mush Mushi, None Of This Is Real,
& Infected Mushroom - The Gathering med ex lÄten Relise Me,
tycker jag Àr bra.

Men skivan Infected Mushroom - Converting Vegetarians som du skrev tycker jag Àr helt klart den bÀsta skivan. Med lÄtar som ex Song Pong, Opagiffa Night (vilken maffig lÄt) , Scorpion Fog (intro:t ger mig gÄshud...fortfarande...) , Yanko Pitch, och i stort sett alla andra lÄtar pÄ CD:n

De 2 BÀsta lÄtarna Àr annars (enl. mig) Infected Mushroom - Dancing with kadafi & Infected Mushroom - Never Ever Land.

Mvh
Passerati

EDIT: Dancing with kadafi intro:t och efter 8:24 Àr ju lÄten helt sjukt skön... hela atmosfÀren kÀnns som man vore kvar utomlands pÄ ett party, med drinkar/brudar/varmt i havet/perfekt solnedgÄng... man vill helt enkelt att det aldrig ska ta slut... hehehe ;) :D :( :P

Redigerat av Unregistered1041101d, 29 August 2005 - 18:08.

Postad 01 September 2005 - 07:24

Unregisterede7dd8c74
  • Unregisterede7dd8c74
  • AnvĂ€ndare

• 114 inlĂ€gg
  • 0

Hej

BÄde Infected Mushroom - classical mushroom med ex lÄten Mush Mushi, None Of This Is Real,
& Infected Mushroom - The Gathering med ex lÄten Relise Me,
tycker jag Àr bra.

Men skivan Infected Mushroom - Converting Vegetarians som du skrev tycker jag Àr helt klart den bÀsta skivan. Med lÄtar som ex Song Pong, Opagiffa Night (vilken maffig lÄt) , Scorpion Fog (intro:t ger mig gÄshud...fortfarande...) , Yanko Pitch, och i stort sett alla andra lÄtar pÄ CD:n

De 2 BÀsta lÄtarna Àr annars (enl. mig) Infected Mushroom - Dancing with kadafi & Infected Mushroom - Never Ever Land.

Mvh
Passerati

EDIT: Dancing with kadafi intro:t och efter 8:24 Ă€r ju lĂ„ten helt sjukt skön... hela atmosfĂ€ren kĂ€nns som man vore kvar utomlands pĂ„ ett party, med drinkar/brudar/varmt i havet/perfekt solnedgĂ„ng... man vill helt enkelt att det aldrig ska ta slut... hehehe  :lol:  ;)  :D  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Dancing with kadafi & Infected Mushroom - Never Ever Land. Grymt bra ja! :ph34r:

Testa att lyssna lite pÄ Bitmonx om du kan fÄ tag pÄ det. LÄten pipemode Àr inte fel :P

Postad 06 September 2005 - 22:23

Unregisterede7dd8c74
  • Unregisterede7dd8c74
  • AnvĂ€ndare

• 114 inlĂ€gg
  • 0
Har svÄrt att tröttna pÄ Release me och dancing with kadafi o never never land :ph34r:

Postad 10 September 2005 - 13:17

Asterix
  • Asterix
  • Wannabe

• 33 inlĂ€gg
  • 0
Kan tillĂ€gga att Shiva chandra ganska nyligen slĂ€ppt ett nytt album som heter-Change of air. Å för er som gillar shiva, infected Ă„ liknande musik kan jag Ă€ven rekommendera:

Astrix, alternative control, Atmos, Beat hackers, Bamboo forest, Central processing unit, cosma, Dark soho, Deviant species, Dynamic, Echotec, Electric universe, Eskimo, Exaile, Flyh, Genetic spin, GMS, Mekkanikka, Menog, Neuromotor, Oforia, Penta, Perplex, Procs, Protoculture, Psycraft, Rastaliens, Son kite, Space monkey, Talamasca, The delta, Vibe tribe, Wizzy noise, Wrecked machines, Yahel....Ä mÄnga mÄnga fler =)

Redigerat av Asterix, 10 September 2005 - 16:34.

Postad 10 September 2005 - 22:40

Unregistered1041101d
  • Unregistered1041101d
  • Veteran

• 2015 inlĂ€gg
  • 0

Testa att lyssna lite pÄ Bitmonx om du kan fÄ tag pÄ det. LÄten pipemode Àr inte fel ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Tjena Hoolk
Jag har vÀldigt svÄrt för att tröttna pÄ IM och kan lyssna pÄ samma lÄt, nÀstan hur lÀnge som helst. Nu Àr det lÄten Disco Mushroom med IM som rullat ett tag, som jag tycker kommer igÄng runt 3.01 och efter det Àr den hur skön som helst.
KÀnner inte alls till Bitmonx om det Àr en grupp ? Och lÄten Pipemode finns pÄ vilken skiva ? FrÄgar för att jag inte har alla skivor eller hört alla spÄr med IM
NÄgon som har lite mera koll pÄ IM:s Sverige spelningar ? Förutom det som stÄr pÄ hemsidan ?
Infected Mushroom http://infected.co.il/

Tack pÄ förhand
Passerati

Redigerat av Unregistered1041101d, 10 September 2005 - 22:47.

Postad 13 September 2005 - 23:38

Unregistered1961c733
  • Unregistered1961c733
  • AnvĂ€ndare

• 106 inlĂ€gg
  • 0
Är det ingen som lyssnar pĂ„ IMs senaste album, IÂŽm the supervisor??
Jag har alla album med IM och tycker att The supervisor Àr det överlÀgset grymmaste albumet nÀr vi pratar om Psy trance/Goa!! fÄr aldrig nog av lÄtarna IŽm the supervisor och Frog machine, hur grymma som hellst

gillar man Goa/Psy trance tycker jag att man Àven ska ta en titt pÄ Eon projekt och GMS

Men the other side pĂ„ CV Ă€r nog det skönaste IM har gjort Ă€ndĂ„, och ljudkvalitĂ© sĂ„ man fĂ„r kalla kĂ„rar efter ryggraden!! Å Ă€ndĂ„ kör jag Cerwin vega :)

Postad 16 September 2005 - 04:45

Unregistered1041101d
  • Unregistered1041101d
  • Veteran

• 2015 inlĂ€gg
  • 0

Är det ingen som lyssnar pĂ„ IMs senaste album, IÂŽm the supervisor??
Jag har alla album med IM och tycker att The supervisor Àr det överlÀgset grymmaste albumet nÀr vi pratar om Psy trance/Goa!! fÄr aldrig nog av lÄtarna IŽm the supervisor och Frog machine, hur grymma som hellst

<{POST_SNAPBACK}>

Är det hĂ€lfen sĂ„ bra som det verkar av din text, sĂ„ mĂ„ste jag bara köpa albumet.
TyvÀrr Àr det vÀldigt skiftande tillgÄng pÄ IM i butiker runt hemstaden, dÄ jag ogÀrna handlar via internet. Finns det nÄgon sampling att ladda ner av ex frog Machine ?
/Passerati

Postad 06 October 2005 - 20:18

Unregistered8cacec98
  • Unregistered8cacec98
  • LĂ€rjunge

• 468 inlĂ€gg
  • 0
En lÄt med Infected Mushroom som Àr otrolig Àr Classical Mushroom..

och deras nya Sharawraw (Vibe Tribe Rmx) :)

Redigerat av Unregistered8cacec98, 06 October 2005 - 20:19.

Postad 06 October 2005 - 21:13

alpha
  • alpha
  • Mega!

• 1302 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det helt klart en av favoriterna. Det konstiga Àr att den inte finns med pÄ nÄgon av deras vanliga album!?

Postad 15 October 2005 - 10:49

Unregistered1961c733
  • Unregistered1961c733
  • AnvĂ€ndare

• 106 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det helt klart en av favoriterna. Det konstiga Àr att den inte finns med pÄ nÄgon av deras vanliga album!?

<{POST_SNAPBACK}>

För Classical Mushroom Àr ju ett helt album, det andra i raden om man ska vara exakt...
Det Àr inte Disco mushroom ni menar fast ni har fel namn pÄ den ??

Det Àr i min mening det bÀsta albumet med IM med psy-trance....
Men som dom flesta andra hÀr tycker jag ju cd2 pÄ converting vegetarians Àr allra bÀst, men svÄrt att kategorisera den musikstilen :unsure:

// Jag tog bort en mening som kunde uppfattas som en uppmaning till piratkopiering. TÀnk pÄ att sÄdana diskussioner inte Àr tillÄtna // alpha

Redigerat av Unregistered1961c733, 15 October 2005 - 15:12.

Postad 15 October 2005 - 13:12

Unregistered8cacec98
  • Unregistered8cacec98
  • LĂ€rjunge

• 468 inlĂ€gg
  • 0

För Classical Mushroom Àr ju ett helt album, det andra i raden om man ska vara exakt...

Men som dom flesta andra hÀr tycker jag ju cd2 pÄ converting vegetarians Àr allra bÀst, men svÄrt att kategorisera den musikstilen :D

<{POST_SNAPBACK}>

Ja oj jag menade sÄ klart Bust a move.. kollade inte upp skivan bara skrev.. :unsure:

HÄller med om att Classical mushroom Àr en av de bÀsta... The Gathering Àr oxÄ mycket bra.. tycker att dom inte riktigt hÄller stilen med dom nya lÄterna jÀmfört med de gamla lÄtarna/albumen

// Ändrade lite i citatet // alpha

Redigerat av Unregistered8cacec98, 15 October 2005 - 15:13.

Postad 15 October 2005 - 15:18

alpha
  • alpha
  • Mega!

• 1302 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Men som dom flesta andra hÀr tycker jag ju cd2 pÄ converting vegetarians Àr allra bÀst, men svÄrt att kategorisera den musikstilen :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

Classical Mushroom Àr ett album ja, men det finns Àven en lÄt som heter Classical Mushroom.
Se lÄtlistan pÄ Infected Mushrooms websida. DÀr kan man Àven provlyssna.

Postad 18 October 2005 - 20:25

Unregistered1041101d
  • Unregistered1041101d
  • Veteran

• 2015 inlĂ€gg
  • 0

Classical Mushroom.
DÀr kan man Àven provlyssna.

<{POST_SNAPBACK}>

Gött - att du visade en lÀnk dÀr man kunde provlyssna, jag efterfrÄgade det som sagt tidigare.

Har inte hört Classical Mushroom tidigare, men den verkar onekligen rÀtt skön. En liten frÄga Àr : lÄter lÄten som samplingen gör kring 00:14-00:15, eller har IM klippt in ett senare musikparti dÀr ?

Mvh
Passerati

Postad 20 October 2005 - 22:33

alpha
  • alpha
  • Mega!

• 1302 inlĂ€gg
  • 0

Har inte hört Classical Mushroom tidigare, men den verkar onekligen rÀtt skön. En liten frÄga Àr : lÄter lÄten som samplingen gör kring 00:14-00:15, eller har IM klippt in ett senare musikparti dÀr ?

<{POST_SNAPBACK}>

Precis som du misstÀnkte sÄ har dom tagit tvÄ delar av den riktiga lÄten och klistrat ihop nÀr dom producerade sample-filen.

Redigerat av alpha, 20 October 2005 - 22:33.

Postad 21 October 2005 - 01:38

Unregistered1961c733
  • Unregistered1961c733
  • AnvĂ€ndare

• 106 inlĂ€gg
  • 0
TÀnkte ÄtergÄ till topic nu jag ;) tÀnkte iaf rekommendera att ni som gillar IM ger holymen en chans, mycket bra musik det oxÄ, finns mÄnga sköna mixar pÄ en lÄt som heter last universe...
Lite softare trance Àn IM, men ÀndÄ, vÀrt att lyssna pÄ!!

P.s. Holymen har Àven samarbetat med Infected Mushroom ;)

Redigerat av Unregistered1961c733, 21 October 2005 - 01:40.

Postad 21 October 2005 - 15:48

Vee-Eight
  • Vee-Eight
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0
Det kan ha varit jag som gjorde sÄ att Ljudmakarn har IM som demoskiva. PÄ en hifimÀssa för ett bra tag sen sÄ stod en Àldre herre hos Ljudmakarn och demade med gles plinkplonk pÄ Amphions största, krypton (?). Annars var det totaltomt i salongen. Jag frÄgade snÀllt om man fick spela medhavd musik, och det gick sÄ bra sÄ. Efter att israelisk dunkadunka plÄgat lite pentod-rör och annat high-end, sÄ var rummet smockfullt. Man fick snÀllt skriva pÄ en lapp Ät ett antal besökare inkl demar-gube vad det var som trÀffat deras hjÀrnor.

Kan rekommendera IM the Supervisor, och Àven Son Kite - Colours.

Postad 25 October 2005 - 00:59

Unregistered1041101d
  • Unregistered1041101d
  • Veteran

• 2015 inlĂ€gg
  • 0
Gillar annars Massive Attack, rÀtt hifi-mÀssig musik. Mycket att lyssna efter i ljudbilden. :)
Massive Attack har elektronisk musik liknande IM, dock inte lika "rave" betonad.

;) Passerati

Postad 24 November 2005 - 15:07

Unregistered7463fa9d
  • Unregistered7463fa9d
  • Amatör

• 82 inlĂ€gg
  • 0
Hux Flux - Division by zero kan vara en skiva att testa. Inte sÄ "trög" som vanlig psy.

Postad 24 November 2005 - 15:52

Unregistered707aa2d4
  • Unregistered707aa2d4
  • AnvĂ€ndare

• 133 inlĂ€gg
  • 0
CJ Bolland - The Prophet, sjukt tung lÄt...

EDIT: InsÄg att jag gick ifrÄn Àmnet lite dÄ det inte Àr riktigt samma "tyngdklass" som IM.

Redigerat av Unregistered707aa2d4, 24 November 2005 - 15:55.

Postad 02 February 2008 - 10:51

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlĂ€gg
  • 0
Dags att lyfta den hÀr trÄden lite. Infected Àr ju alltid lika aktuella.

Vad tycker ni om nya albumet? Det vÀxer pÄ mig, men en del lÄtar gillar jag inte alls.

SÄg ocksÄ pÄ deras hemsida att dom jobbar med lite material i 96/24 surround :)

Med tanke pÄ att deras stereoproduktioner har mer surroundkÀnsla Àn 99% av alla surroundfilmer kan man nog vÀnta sig nÄgot helt sanslöst.

Postad 03 February 2008 - 14:42

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

• 1868 inlĂ€gg
  • 0
SjÀlv Àlskar jag Man With No Name, konstigt att ingen annan har nÀmnt han.

Postad 17 April 2008 - 23:23

kapiim
  • kapiim
  • AnvĂ€ndare

• 223 inlĂ€gg
  • 0
Gillar deras nya skiva mycket! Har inte hört sÄ jÀttemycket pÄ deras Àldre album.
LÄten med samma titel som nya skivan Àr bra, speciellt hur den byggs upp för att sedan runt 5.50 min in pÄ lÄten fullkomligt explodera! :(
"Special Place" Àr ocksÄ vÀldigt bra, och speciellt "Forgive Me"!

Postad 05 May 2008 - 12:46

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlĂ€gg
  • 0
IM Àr riktigt grymma och en av mina favoriter helt klart, jag gillar Àven Pendulum, men deet Àr ju inte alls samma stil :lol:
IM's nya skiva Àr riktigt bra tycker jag :)

Postad 06 May 2008 - 22:18

kusling
  • kusling
  • LĂ€rjunge

• 378 inlĂ€gg
  • 0
pga att nÄgon elak person bumpade den hÀr trÄden blev jag helt enkelt tvungen att besöka psyshop och handla IM-skivor. Jag borde verkligen inte handla nÄnting just nu pga lite pengabrist... det Àr ert fel!

Riktigt bra affÀr förresten, billigare Àn att köpa i Sverige, och oftast vÀldigt snabb leverans trots att de skickas frÄn Tyskland. Sjukt stort sortiment pÄ elektronisk musik, inte bara psytrance. CD och vinyl sÀljs.

nÀr jag ÀndÄ skriver kan jag tipsa om andra artister:

Younger brother - samma artist (Simon Posford) som gjort Hallucinogen och Shpongle, fast lite mer chill.
Electric universe - precis slÀppt en skiva som heter Burning, grymt bra psytrance i snabbt tempo samt mycket elgitarr (el/akustisk gitarr passar perfekt med psytrance, Àven Infected Mushroom har provat i lÄten Drop out).

lyssna pÄ lÄtar pÄ psyshop
eller om man Àr Simon Posford fan kan man Àven kolla hans egen sida: Twisted records

edit: lyssnade just igenom IM's nya skiva... holy... schmuck... sÄ ###### bra!! lÀgtar tills jag fÄr hem den pÄ CD!

Redigerat av kusling, 06 May 2008 - 23:17.

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.