upp till vänster projecta high contrast till höger om den stewart studio tek.
Firehawken under till vänster och till höger om den stewart greyhawk.
<{POST_SNAPBACK}>
Är det du som skuggar

greyhawken här på nedre högra delen av bilden "Stewart Lion" - manen har ju blivit helt kolsvart medans om man tittar på den andra bilden "Stewart lion bright" med bakgrundsbelsyning så är den brun? Borde inte manen fortfarade synas minst lika bra och vara brun i mörkt rum - jag menar omgivningsljuset kan inte gärna lysa upp en "för mörk" projektorbild så att färgerna åter kommer fram väl?
Sen var det de där med gandalf på firehawk i mörkt rum - verkar ju som om den är så skarp att man ser pixlarna. Tydligt är att den är skarp i alla fall då gandalfs skägg går från ett "grått bommulsnystan" till "strådetaljerat skägg". Påminner nästan lite om Pixel Plus bild - extrempt skarp men med negatvia bitar så som "tydlig pixelstruktur" (inte samma som PPlus men som en jmförelse).
Dock är ju firehawken otrolig i bakgrundsbelyst skick. Var greyhawken lika bra i det hänseendet (såg inte den i gandalfjämförelsen).
Funderar själv starkt på att köra en Stewart duk till min soon to be delivered Sony HS50 - vilken tycker du funkar bäst där. Planen jag hade på min nuvarande Euroscreen Matte white 240*135 duk var att köra low lamp mode och high contrast men det är kasnke bättre att bosta lampan på Stewart duken om den har så grym svärta?
Hmm - funderar starkt på att beställa dukrpover jag med.
Om du har tid och lust och har provbitarna kvar hade jag varit mkt intresserad att se Firehawk vs Greyhawk vs Euroscreen på ett färgstarkt klipp ur monsters inc samt ett ljust klipp med himmel och moln för att se hur de vita molnen påverkas - alternativt någon annan scen med klar kontrast mellan vitt och mörkt. Gärna så att det vita "passerar" samtliga 3 dukbitar.
Ytterst tacksam för bilderna - kanonkul att se "halvt i verkligheten"

Boogie
Redigerat av bigbadboogie, 22 February 2005 - 00:14.