Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pioneer SE-DIR800C Surroundhörlurar

42 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 February 2005 - 19:19

Unregistered801d1ba1
  • Unregistered801d1ba1
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
https://www.prisjakt...20393&type=.png
Postad bild

Tjena! Har läst flitigt i forumet i ungefär en månad och tänkte att det var dags att man bidrog med något:

Jag hade först tänkt köpa ett par SONY MDR-DS3000, men efter att ha sett i recension att dom hade problem med bl.a. brus la jag ner mer pengar och köpte ett par Pioneer SE-DIR800C surroundhörlurar:

Anledningen till ett par surroundhörlurar är glasklar, lägenhet + hemmabio = arga grannar, och att titta på Starwars, LOTR m.m. med låg volym tar bort hela känslan!

Till saken...

Denna är juh inte inspelad än så man får ta detta med en nypa salt.

IR: Eftersom det är IR kan man tro att man måste sitta still rakt framför sändaren, men icke! Jag har sändaren på TVn och kunde t.o.m. rota bakom den (tvn) utan att signalen påverkades, helt enkelt KLOCKRENT.

Komfort: Mycket sköna och trycker inte på öronen (vilket mina Denon AH-D750 gör) och jag kan tänka mig att det går att lyssna långa sessioner utan att bli trött. Skulle man bli trött av något är det nog till slut vikten, fast den är inte alls särskillt tung.

Brus: INGET som helst! Och då menar jag inte när den stänger av DD för att där inte är någon signal (The Calibrator 0dB test)

Musik: Sändaren har 3 Dolby Headphone och 2 Dolby Pro Logic II modes och inget mode alls.
Kör man utan påverkan, dvs stängt av alla modes så känns ljudbilen neutral och kristallklar.

Med dom tre Dolby headphone moden känns det bara något murkigt när man jämför med den opåverkade.

För att ta några exempel så låter pianoklangen från "Jan Johansson Visa från utanmyra" mycket bra, elgitarren & basen från "Dire Straits - Sultans of Swing, Brothers In Arms" låter j****t bra & basen här går inte att klaga på.

När jag lyssnade på "Tenacious D - Tribute" blev jag förvånad när jag hörde plektrumet väldigt tydligt över gitarrsträngarna, inget jag hade lagt märke tidigare. Vilket kan sammanfatta känslan rätt bra, man hör så mycket mer, mer djup.

Det man kan känna ibland annars är att basen går mycket djupt, men inte riktigt med den kraft man skulle vilja ha. Kan bli bättre när elementen mjukats upp efter inspelning...?

Fast detta är ett par surroundhörlurar, viktigast för mig är hur den uppför sig med filmmaterial.

Surround:
Vid ett test i The Calibrator för kanalsepareringen kan man inte klaga på nånting, minst lika bra som min hemmbio (H&K AVR45 + Pioneer DV444 + Infinity Ref).

Några snabba scener från bla LOTR (DD5.1) och direkt känner man en närvaro utöver det vanliga, Xbox och Chronicles of Riddic (DD5.1) - Smaskens!!

Som det känns nu är det som att gå runt med en hemmabioanläggning på huvudet, helskönt! :)

Ska kolla på film nu, återkommer med reaktioner senare.

Postad 02 February 2005 - 22:14

Unregistered801d1ba1
  • Unregistered801d1ba1
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Har kollat på Starwars V, testade att köra både med hemmabion och hörlurarna.

Hörlurarna fungerar riktigt bra, utom att man förstås inte känner ljudet vilket tar bort en del av känslan, annars är ljudet klanderfritt tycker jag.

I slutändan föredrar jag hemmabion, men på sena kvällar behöver jag inte längre dra mig för att kolla på film p.g.a. grannar :)

Postad 02 February 2005 - 23:34

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

• 1554 inlägg
  • 0
Tack för din review, har funderat på ett par sådana också då man sitter lite i samma situation. Dvs man kan köra vanliga ljudet, men efter typ 20.00 får man göra det på nivå lägre. Det funkar men är inte jätteskoj :huh:

Ang. basen har jag läst borta på lite amerikanska forum att den blir bättre efter hörlurarna är "inlyssnade".

En lustig sak rörande dessa är att man i USA verkar kunna köpa flera par av dem som funkar mot samma basstation, men i Sverige av nån anledning kan man det inte.

Postad 03 February 2005 - 10:52

Unregistered801d1ba1
  • Unregistered801d1ba1
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

En lustig sak rörande dessa är att man i USA verkar kunna köpa flera par av dem som funkar mot samma basstation, men i Sverige av nån anledning kan man det inte.

<{POST_SNAPBACK}>

Ohfan, har du frågat Pioneer eller?
Enligt manualen heter hörlurarna "SE-DHP800".

Det finns en 3.5mm headphone utgång på sändaren också, verkar vara Surround på den med...

Citat från manualen: "Anslut hörlurar med sladd till PHONESuttaget
för att uppleva surroundeffekten."

Får testa med mina andra hörlurar, se om det funkar :)

Ska börja "bränna in" dom i kväll med The Calibrator, får se hur dom låter sen...

Postad 02 October 2005 - 20:47

Trekker
  • Trekker
  • Forumräv

• 828 inlägg
  • 0
Är basen bättre nu?

Postad 03 October 2005 - 10:20

jofa
  • jofa
  • Lärjunge

• 365 inlägg
  • 0
ÄNTLIGEN någon som verkligen har provat ett par surroundlurar.
Tackar för recensionen!
Själv har jag inte ens lyckats lyssna på några ännu (se min tråd i detta forum) och vill fortfarande inte köpa olyssnat, men detta verkar ju lovande.

Ett antal ljud/hembio-butiker i Stockholm har varit mycket negativa till denna typ av produkter av någon anledning.

Hmm, fast det ska erkännas att din recesnion fick mig att vilja beställa ohört ändå.(efterföljande modell givetvis :D direkt från AudioCubes eller dylikt)

/J

Postad 24 January 2006 - 18:46

Khan
  • Khan
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Har också börjat intressera mig för dessa hörlurar.
Det lilla jag läst låter ju verkligen bra.

dcoy: Är du fortfarande nöjd med dem? Fungerar vanliga hörlurar i det extrajack som finns på sändaren? Det är nämligen ett krav för att jag ska investera i dem, för det är fler än jag som vill kunna titta på film med lurar på.

Finns det volymkontroll på hörlurarna?

Postad 14 February 2006 - 13:33

Unregistered89d1f268
  • Unregistered89d1f268
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
dessa lurar är kanon, har haft mina i knappt ett år och är mycket nöjd.
ja - det finns volymratt på luren och en volymratt på sändaren för ev. inkoppling avv tilläggslur via sladd.

Postad 15 February 2006 - 08:32

Khan
  • Khan
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Ha, äntligen ett svar i denna tråd!

Tack Laz!

Har dock redan bställt dessa lurar innan jag läste ditt inlägg, så det var bara skönt att se ditt omdömme.

Ser fram emot att prova dem, och kunna köra film med HÖG volym. :P

Postad 22 March 2006 - 15:28

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
istället för att betala en 50.000 kr till för att göra min hembio komplett så har detta blivit ett frestande alternativ ;) om jag skulle köpa 3 st av dessa finns det då någon möjlighet att koppla in allihopa oxå? tänkte på uttag m.m elr om det går och köpa någon slags switch?

//Johan

Postad 22 March 2006 - 17:02

Khan
  • Khan
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Hej johan (eller sparris)!

Antar att du menar att du vill kopla in 3 förstärkarenheter, eller? Hur många hörlurar vill du ha?

Har ingen aning om det finns en switch som kan fördela ljudsignalen till flera enheter.

På enheten så finns det 3 ingångar, koaxial och optisk ingång, samt en analog (röd och vit RCA-utag), så det borde gå att koppla in på dessa tre ingångar från samma apparat. Om du har dessa tre utgågar från DVD spelaren och förutsatt at du inte har en begränsning i spelaren att bara använda en utgång i taget.

Det blir ju lite trist för de som har den analoga ingången, eftersom det inte blir riktigt 5.1 ljud, men det finns något i detta läge som heter "Sourroundeffekter med Dolby Pro logic II" som ska efterlikna 5.1 ljud.

Sen kan du ju ha ett extra par hörlurar i ett uttag så det blir totalt 6 stycken alltså.

Finns det ingen förgrenare för extra hörlurar då? Dvs att du kopplar in 2 eller fler hörlurar i den utgång som finns? Är inte så insatt i detta ;) , det kanske försämrar ljudkvaliteten om man gör så.

Vet inte om detta hjälper dig, hoppas det.

Postad 22 March 2006 - 17:22

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

Hej johan (eller sparris)!

Antar att du menar att du vill kopla in 3 förstärkarenheter, eller? Hur många hörlurar vill du ha?

Har ingen aning om det finns en switch som kan fördela ljudsignalen till flera enheter.

På enheten så finns det 3 ingångar, koaxial och optisk ingång, samt en analog (röd och vit RCA-utag), så det borde gå att koppla in på dessa tre ingångar från samma apparat. Om du har dessa tre utgågar från DVD spelaren och förutsatt at du inte har en begränsning i spelaren att bara använda en utgång i taget.

Det blir ju lite trist för de som har den analoga ingången, eftersom det inte blir riktigt 5.1 ljud, men det finns något i detta läge som heter "Sourroundeffekter med Dolby Pro logic II" som ska efterlikna 5.1 ljud.

Sen kan du ju ha ett extra par hörlurar i ett uttag så det blir totalt 6 stycken alltså.

Finns det ingen förgrenare för extra hörlurar då? Dvs att du kopplar in 2 eller fler hörlurar i den utgång som finns? Är inte så insatt i detta ;)  , det kanske försämrar ljudkvaliteten om man gör så.

Vet inte om detta hjälper dig, hoppas det.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej khan!
Ja precis koppla in en 3 st förstärkarenheter och om man då kan ha någon slags switch så man kan utnyttja allihopa i riktigt 5.1.
Går inte det så förlorar dem ju lite av det dem faktiskt kan prestera.

Alternativt får jag väl kanske kolla på en hörlurförstärkare och köpa hörlurar allt eftersom, får läsa lite mer om detta, men kan tänka mej att det måste vara underbart att sitta med ett par grymma 5.1 hörlurar och titta på film ;)

//Johan

Postad 22 March 2006 - 17:40

Khan
  • Khan
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Jo det är riktigt skönt, såg senaast i går kväll "Brotherhood of war", en koreansk krigsfilm, med mycket "pang-pang". Var faktiskt tvungen att ta av mig lurarna och kolla så att det inte hördes, eftersom grannarna har sovrum vägg i vägg. Kändes riktigt knasigt.

Fast om du har koaxial och optisk utgång på din dvd, och kan nyttja dem samtidigt, och kopplar in en förgrenare till den extra hörlursutgången, så borde du väl kunna ha bra kvalitet i 6 lurar, med 2 enheter. Förutsatt att inte det blir någon större försämring med förgrenaren vill säga.

Postad 22 March 2006 - 17:52

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

Jo det är riktigt skönt, såg senaast i går kväll "Brotherhood of war", en koreansk krigsfilm, med mycket "pang-pang". Var faktiskt tvungen att ta av mig lurarna och kolla så att det inte hördes, eftersom grannarna har sovrum vägg i vägg. Kändes riktigt knasigt.

Fast om du har koaxial och optisk utgång på din dvd, och kan nyttja dem samtidigt, och kopplar in en förgrenare till den extra hörlursutgången, så borde du väl kunna ha bra kvalitet i 6 lurar, med 2 enheter. Förutsatt att inte det blir någon större försämring med förgrenaren vill säga.

<{POST_SNAPBACK}>

hehe riktigt nice! hmm funderar ev. att köra datorn som dvd spelare och koppla in allt där vad tror du om det?

Postad 22 March 2006 - 18:46

Khan
  • Khan
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Så länge du har digital utgång (SPIDF) eller optsik, och får ut digitalt ljud, så kan jag inte tänka mig att det är några problem. Fast du kanske inte har båda utgångarna? Då fungerar ju inte min idé att koppla olika sladdar från DVD spelaren (datorn i ditt fall) till olika enheter hörlursförstärkare.

Postad 22 March 2006 - 20:14

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

Så länge du har digital utgång (SPIDF) eller optsik, och får ut digitalt ljud, så kan jag inte tänka mig att det är några problem. Fast du kanske inte har båda utgångarna? Då fungerar ju inte min idé att koppla olika sladdar från DVD spelaren (datorn i ditt fall) till olika enheter hörlursförstärkare.

<{POST_SNAPBACK}>

Funderar annars att köpa den här dvd spelaren vad tror du om det?https://www.prisjakt...ukt.php?p=70952

Men det bästa om jag ska ha flera hörlurar är kanske att köpa hörlurförstärkare elr vad tror du?

Redigerat av Unregistered441b6096, 22 March 2006 - 20:41.

Postad 29 March 2006 - 15:09

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

Tack för din review, har funderat på ett par sådana också då man sitter lite i samma situation. Dvs man kan köra vanliga ljudet, men efter typ 20.00 får man göra det på nivå lägre. Det funkar men är inte jätteskoj :)

Ang. basen har jag läst borta på lite amerikanska forum att den blir bättre efter hörlurarna är "inlyssnade".

<{POST_SNAPBACK}>

Det går på dem här oxå enligt pioneer sverige

Postad 29 March 2006 - 15:49

Khan
  • Khan
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Funderar annars att köpa den här dvd spelaren vad tror du om det?https://www.prisjakt...ukt.php?p=70952

Men det bästa om jag ska ha flera hörlurar är kanske att köpa hörlurförstärkare elr vad tror du?

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Den dvdspelaren behöver du nog inte oroa dig att du blir missnöjd med. Har själv suktat efter denna till min Epson TW-600 projketor.

Men förstår inte vad du menar med att köpa hörlursförstärkar istället? :) Du måste ju ha ut ljudet antingen via hörlursförstärkare eller vanlig förstärkare och högtalare.

Postad 29 March 2006 - 17:34

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
[quote name='Khan' date='Mar 29 2006, 15:49 ']

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Den dvdspelaren behöver du nog inte oroa dig att du blir missnöjd med. Har själv suktat efter denna till min Epson TW-600 projketor.

Men förstår inte vad du menar med att köpa hörlursförstärkar istället? :) Du måste ju ha ut ljudet antingen via hörlursförstärkare eller vanlig förstärkare och högtalare.

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Tjena!
Asså jag hade tänkt köpa dvd spelare men vart istället en dator som jag kommer använda som dvd spelare och det andra dilemmat som jag var osäker på var hur jag ska gå till väga med hörlurar och jag vill ju ha flera st inkopplade sammtidigt. Men det blev lite oklart i den meningen.

Nu blir det iaf pioneers trådlösa lurar så nu blir jag nöjd med allt =)

Postad 29 March 2006 - 17:55

Khan
  • Khan
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, då verka allt sluta lyckligt då :) . Ska själv använda mina hörlurar i kväll och kolla in DOOM, hjärndöd action, med HÖGT ljud :D

Postad 30 March 2006 - 08:29

CraZyDoG
  • CraZyDoG
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
Dire stratis :)

Postad 30 March 2006 - 09:59

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, då verka allt sluta lyckligt då :) . Ska själv använda mina hörlurar i kväll och kolla in DOOM, hjärndöd action, med HÖGT ljud ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe härligt! :D

Postad 24 May 2006 - 12:39

CraZyDoG
  • CraZyDoG
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
Skönt att det är bra bas i dem. Har ochså prövat Dire straits- Brothers in arms i mina hörlurar, fasst basen är inte så jätte bra = / :D

Postad 04 June 2006 - 10:54

Thursday
  • Thursday
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag är faktiskt tokigt sugen på dessa lurar, dock skulle jag bara använda dem till att lyssna på musik (mp3:or och AC3) på datorn. Har beställt ett SoundBlaster X-Fi Extreme Music, någon som testat dessa lurar tillsammans med ett sådant kort?

En sak jag undrar är också hur man laddar upp lurarna, för det är väl uppladdningsbara batterier?

Postad 04 June 2006 - 11:49

Khan
  • Khan
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

En sak jag undrar är också hur man laddar upp lurarna, för det är väl uppladdningsbara batterier?

<{POST_SNAPBACK}>

Det är vanliga batterier som man tar ut ur hörlurara och placerar i ett fack på förstärkardelen när de ska laddas.

Postad 16 August 2006 - 12:30

judge_s
  • judge_s
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Om nu dessa lurar är så bra, borde inte 1000c vara bättre? :)
http://www.audiocube...Headphones.html

Bra pris dessutom.

Någon som har dom?

/Johan

Sorry, det var tydligen bara lurarna.

Redigerat av judge_s, 16 August 2006 - 12:39.

Postad 12 September 2006 - 20:50

GlöGG
  • GlöGG
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Jag är ute efter "bra ljud" att njuta film till, och dagsläget sitter jag på ett ganska sunkigt JVC system och som trots allt levererar "OK" ljud med högtalare men som andra i denna tråd kollar jag mest på film sena kvällar och då är jag tvungen att använda hörlurar.
Mitt problem är det att när jag använder mina hörlurar Philips SBC HP890 i min JVC stärkare så är ljudet klent och saknar nästintill all bas, men om jag använder dessa lurar till min dator så låter det sååå mycket bättre...
Kan det vara så att min JVC stärkare är så pass dålig att den inte kan leverera bra ljud?
Om jag skaffar denna Pioneer hörlur kan man köra den direkt från dvd´n utan någon annan förstärkare eller måste man ha en förstärkare?

I mitt fall funderar jag på att sälja min JVC (om jag får något ;) ) och enbart köra med hörlurar så att man får en bra filmupplevelse.

En sista fråga, klarar Pioneeren att koda av filmer med DTS ljud? den verkar ju bara ha någon annan form av "surround" :(

Tack på förhand.

/Rs!

Postad 13 September 2006 - 08:28

Khan
  • Khan
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Om jag skaffar denna Pioneer hörlur kan man köra den direkt från dvd´n utan någon annan förstärkare eller måste man ha en förstärkare?

En sista fråga, klarar Pioneeren att koda av filmer med DTS ljud? den verkar ju bara ha någon annan form av "surround" :(

Om du tittar på bilden högst upp i tråden så ser du själva förstärkaren i detta paket. Du kopplar DVD ljudet (Koaxial, optiskt) in i denna förstärkare. Du behöver alltså inte en annan förstärkare för att hörlurarna ska fungera.

Vad gäller DTS så har jag bestämt för mig att de klarar det, och det står även så i produktspecen här

Postad 31 March 2007 - 19:26

WereWolf
  • WereWolf
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Jag tycker att det är för mycket diskant när man lyssnar på musik! Mellanregistrat är nedtonat. Det låter som om mellanregisterhögtalaren hade gått sönder. Till film är det bra eftersom man vill ha det krispiga ljudet. Till musik är det bara en ren plåga! Sen att det inte finns bas- och diskantreglage är en stor miss!

EDIT:

DOCK, vill ni ha en surroundhörlur så kan kan säga att 5.1 är helt underbart! Jag har aldrig hört så bra surround simulering! Inte ens med högtalare. Även om det är samma Dolby headphone som i t ex Powerdvd så tycker jag att det är bättre ljud i Pioneer luren!

Redigerat av WereWolf, 31 March 2007 - 19:31.

Postad 01 April 2007 - 13:03

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Tyvärr är det fortfarande en prototyp men jag skulle ärligt talat invänta SVS, Smyth Virtual Surround och lägga pengarna på ett par bra stereolurar. Orsaken är enkel. SVS gör att man får samma rumsrealism och djup i ljudet som högtalarna ger.

Läs mer om Smyth Virtual Surround här.

Min personliga uppfattning är att dagens "surroundlurar" inte ger lika hög ljudkvalitet per krona som konventionella stereohörlurar med kabel, samtidigt som SVS gör att dessa stereolurar förvandlas till surroundlurar av högsta klass.

Postad 12 August 2007 - 15:31

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0
Jag är intresserad av denna lut, men den verkar svår att få tag i...
Någon som vet bra butik där den kan införskaffas för rimlig peng? Eller finns det någon annan bra surround-lur som man istället bör lägga sina pengar på!?
Lyckades inte hitta ngn bra tråd, trots sökning...

Mvh Daniel

Postad 03 September 2007 - 13:13

pleasuredome
  • pleasuredome
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag gjorde en beställning på www.digicom.nu i början av augusti. De ville ha 3250 för lurarna plus frakt 120 kr. Beräknad leverans var v 32,33 men ingenting hände. Jag mailade förra veckan och då fick jag svar att lurarna varit restnoterade men att de äntligen hade kommit. De skickades till mig idag (måndag 3 september) så förhoppningsvis får jag dem inom någon dag. Kan ju återkomma när de har kommit, men du kan ju testa att ringa/maila dem och kolla om det går att beställa lurarna.

Mail:
[email protected]

Telefon:
+46 (0) 563 422 71
(telefontid vardagar kl. 10 - 12)

Postad 03 September 2007 - 15:17

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Jag gjorde en beställning på www.digicom.nu i början av augusti. De ville ha 3250 för lurarna plus frakt 120 kr. Beräknad leverans var v 32,33 men ingenting hände. Jag mailade förra veckan och då fick jag svar att lurarna varit restnoterade men att de äntligen hade kommit. De skickades till mig idag (måndag 3 september) så förhoppningsvis får jag dem inom någon dag. Kan ju återkomma när de har kommit, men du kan ju testa att ringa/maila dem och kolla om det går att beställa lurarna.

Mail:
[email protected]

Telefon:
+46 (0) 563 422 71
(telefontid vardagar kl. 10 - 12)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag köpte ett par Pioneer SE-A1000 för 575 (inkl frakt) på Outlet24.se, se länk nedan.
http://www.outlet24....p=4977729704310

Denna lur rekommenderas av Pioneer att ha som extralur till Dir800C-systemet. Luren har 6 m sladd och lämpar sig därför bra till hemmabio och TV-tittande. Funderar dock fortfarande på IR-lurarna. Får se om jag råkar få mkt pengar ngn gång framöver...

Tack för svar!

Postad 09 December 2007 - 15:04

bio är bäst hemma
  • bio är bäst hemma
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Någon som vet var man kan lyssna på dessa hörlurar bor i västsrås så stockolm är ju okej att åka till. Skulle vara intresant att se om det kan vara något för mig.

Postad 06 May 2008 - 21:58

Unregisteredede112b8
  • Unregisteredede112b8
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Fick ett par nyss. Även om tillverkningen och lansering är 2004, finns det dessvärre inget bättre som jag läser. Imorgon installerar och lyssnar,

Postad 15 May 2008 - 15:05

Unregistered188597bf
  • Unregistered188597bf
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
på audiocubes hemsida kan man beställa uppföljarna till denna modell, Dir2000c, och nu har det precis kommit även en 3000-serie.

Postad 16 June 2008 - 00:41

Unregistered0050c4c0
  • Unregistered0050c4c0
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Någon som beställt DIR2000C eller DIR3000C från Audiocubes eller någon annan stans som kan ge en liten kommentar angående dessa lurar?

Postad 11 July 2008 - 19:39

Unregistered188597bf
  • Unregistered188597bf
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Igår kom 3000-luren i ett fint paket från Japan. Ljudet är naturligtvis grymt. Jag har inget att jämföra med egentligen, men det kändes som om man satt i en biosalong.

Två lurar kostade mig med frakt och moms drygt 6000. Tog ungefär en vecka att få hem.

Postad 12 November 2008 - 16:24

Unregistered64ab0350
  • Unregistered64ab0350
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Jag kan inte annat än varmt rekomendera Pioneer SE-dir2000c. Jag har inte så jättestor erfarenhet av hörlurar men jag kan iallafall säga att de slår mina tidigare trådlösa lurar sennheiser rs-130 med hästlängder. De är flera gånger bättre på alla plan. 5ggr så dyra men också minst 5ggr så bra.

De har kommit ut ytterligare en modell, dir3000c vilka kör trådlöst via 2.4 ghz bandet, dir2000c kör via infrarött. Många går tydligen tillbaka till 2000-modellen eftersom de är bättre, man slipper störningar med infraröd mottagning. Ett av mina allra bästa köp - någonsin alla kategorier.

Har dessutom lyssnat på dir800c på mediamarkt och om man inte har något att jämföra med så låter dessa sjukt bra. Jämför man med dir2000c så är dom en besvikelse, speciellt basen är det stor skillnad på.

Redigerat av Unregistered64ab0350, 12 November 2008 - 16:28.

Postad 21 November 2008 - 14:16

kattarina
  • kattarina
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Mina dir800 gick sönder på vänster sida ovan luren i leden. Skulle bara sätta på mig dom. Är det någon annan som varit med om samma sak, verkar som att leden är gjord i plast som gjort att det ska gå sönder.

Postad 06 December 2008 - 15:00

Unregistered5a1b49f6
  • Unregistered5a1b49f6
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Mina är också trasiga men inte på samma sätt. Har ett mycket högt hackande ljud efter ett tag i hörlurarna. Skall jaga runt på kvittot men antagligen får man känna sig bränd på pengarna. Har för mig att andra oxå haft problem med detta.

Postad 10 December 2008 - 17:17

kattarina
  • kattarina
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Lyckades laga mina lurar, provade först med lim men det höll inte, sen provade jag med att borra två hål med en stålvajer mellan och det verkar hålla riktigt bra, som nya igen

Postad 05 January 2009 - 12:33

ncc1701e
  • ncc1701e
  • Forumräv

• 507 inlägg
  • 0
Vart inne på http://www.audiocubes.com/ o sökte efter 2000c modellen ,, men verkar inte gå att köpa som ett kit med station o lur ,,bara lös lur ? Eller har jag totalt missat ?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.