ingen som har någon av dessa lurar då??? som kan dela lite erfarenheter?
<{POST_SNAPBACK}>
HD580 II var en revisionsuppdatering, jag har bara sett tyska siter nämna det. Alla HD580 jag sett och hört har varit 2'or.
Själv ägde jag ett par HD580 innan jag uppgraderade till HD580. När jag köpte dessa så stod jag inför samma frågeställning som du, varför kostar HD590 och HD580 lika mycket? HD590 har ju ett högre modellnamn så anser inte sennheiser då att den är bättre?!
Hur som helst. HD580 är den, vad jag vet, äldsta modellen i Sennheisers referens-serie bortsett från Orpheus vilken är en helt annan sak.
HD580 är dvs i samma serie som HD600 och HD650
HD590 däremot är i samma serie som Sennheisers billigare hörlurar.
Jag anser att HD590 låter väldigt dåligt i jämförelse med HD580. HD590 har en litet mer 'poppig' ljudkaraktär mot HD580's mer "finlyssnings"-ljudkaraktär.
När jag lyssnade på dessa var det ingen tvekan om att jag ansåg att HD590 var grovt mycket sämre..och då skiljde det ju inte ens något pris så det var ju inget att tala om.
HD580 var nutidens HD650, fast förr i tiden ;P dvs deras finaste hörlur under Orpheus sedan ersattes HD580 av HD600 som blev deras finaste lur under Orpheus, och då behölls HD580 som ett budgetalternativ till HD600.
Och nu har samma sak gjorts med HD600 i favör för HD650.
MvH /nox