Funderar på tapeter åt det blågråa hållet just nu, någon som har några förslag? Eller kanske kan hänvisa till sitt galleri?
Postad 11 March 2005 - 21:09
Möbler och mina prylar går i björk, svart samt vissa inslag av silver. Så vilken färg skall jag välja på tapeterna?
Funderar på tapeter åt det blågråa hållet just nu, någon som har några förslag? Eller kanske kan hänvisa till sitt galleri?
Postad 11 March 2005 - 21:56
Tänkte inte ge dig några färgtips eftersom det är så himla individuellt. Däremot tycker jag absolut du skall ta en titt på det sortiment som tillverkaren Midbec erbjuder. Jag själv tapetserade om min hall och vardagsrum och hade väl från början tänkt köpa tapet mest efter prislappen, men hittade inte något som passade mig hos de "vanliga" tillverkarna (Eco, Boråstapeter etc) eftersom det är lite si och så med djupa, ordentliga färger. Hos Midbec hittade jag dock precis vad jag hade tänkt mig: oxblodsaktigt till hallen och riktigt mörkblått till vardagsrummet.
Enda nackdelen är prislappen, ca 380:-/rulle men oj vad nöjd jag blev. Så ta dig i alla fall en titt på vad Midbec har att erbjuda, DET kostar i alla fall inget!
Enda nackdelen är prislappen, ca 380:-/rulle men oj vad nöjd jag blev. Så ta dig i alla fall en titt på vad Midbec har att erbjuda, DET kostar i alla fall inget!
Postad 12 March 2005 - 11:24
Pär-kika på min fondvägg i galleriet, alltså den bakre väggen där soffan står.
Den är i grå/blå nyans ifrån boråstapeterserien-paint som är en s.k. non-owen tapet dvs kladda klister på väggen direkt, hur smidigt som helst.
Den är i grå/blå nyans ifrån boråstapeterserien-paint som är en s.k. non-owen tapet dvs kladda klister på väggen direkt, hur smidigt som helst.
Postad 13 March 2005 - 18:49
Tyvärr verkar det som att jag inte kommer få ha någon somhelst frihet. Snackade just med hyresvärden och tydligen får man bara välja mellan "deras" tapeter och färger 
Jaja tack för tipsen i varje fall antar att det är bostadsrätt nästa för min del.
Jaja tack för tipsen i varje fall antar att det är bostadsrätt nästa för min del.
Postad 13 March 2005 - 22:57
Köpte nyss en sådan själv & även om man måste bekosta det mesta själv, så skulle jag aldrig gå tillbaka till en hyreslägenhet igen.Jaja tack för tipsen i varje fall antar att det är bostadsrätt nästa för min del.
Sen får man ju tillbaka lite stålar, när man säljer lägenheten.
Med hyreslägenhet så får man ju inget.
Postad 31 March 2005 - 10:05
Du har rätt att sätta upp vad du vill i din hyresrätt. Om du vill ha det betalt av värden förstår jag att det blir mer begränsat.
Postad 31 March 2005 - 20:10
Du har rätt att sätta upp vad du vill i din hyresrätt. Om du vill ha det betalt av värden förstår jag att det blir mer begränsat.
Till saken hör väl att du även kan bli skyldig att återställa lägenheten den dag du flyttar, vet inte exakt vad som gäller egna utsvävningar men trist om du åker på dubbla tapetseringskostnaden....
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?