Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Arcam Solo

17 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 April 2005 - 15:59

Rochard
  • Rochard
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0
Har precis fått en ny Arcam-förstärkare hemskickad för testning. "Arcam Solo" heter den och är en integrerad förstärkare med inbyggd CD-spelare. Förstärkardelen är helt ny (bygger på A65+) men CD-delen är en Arcam CD-73. Smidig och snygg! För er som söker välljud i ett kompakt system så är det här definitivt värt en titt. Bifogar lite bilder.

Har lyssnat ett tag nu och med lite jämförelser så kan jag säga att den är mer lik Arcam A80 än Arcam A65+ (A80 är snäppet vassare, dock). CD-ljudet är riktigt bra!

Fråga gärna om det är något ni vill veta.

Butik: Lefflers Hifi&Hembio Norrköping
Pris: 14.995:-

Bifogad fil(er)

Postad 09 April 2005 - 21:18

alpha
  • alpha
  • Mega!

• 1302 inlägg
  • 0
Ljudtema demonstrerade den spelaren/förstärkaren som hastigast på senaste mässan, och den verkar ju helt klart intressant.

Min första fråga: Är displayen lika otydlig som bilderna indikerar?

Skriv gärna lite mer om hur den låter och vad som händer om man vrider upp volymen lite :)

Postad 09 April 2005 - 21:49

mattek
  • mattek
  • Veteran

• 1627 inlägg
  • 0
stog och kollade på den på mässan och den är riktigt snygg, visst var det den här dom demade med audiovector K1. jag behöver något snyggt med bra ljud till vardags rummet så man slipper gå ner i källaren för att lyssna på musik och den här är en het kandidat så intryck tack på hur det låter.

rgds
matte

Postad 10 April 2005 - 00:42

Rochard
  • Rochard
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0

Ljudtema demonstrerade den spelaren/förstärkaren som hastigast på senaste mässan, och den verkar ju helt klart intressant.

Min första fråga: Är displayen lika otydlig som bilderna indikerar?

Skriv gärna lite mer om hur den låter och vad som händer om man vrider upp volymen lite :)

<{POST_SNAPBACK}>

Den dåliga skärpan har vi min digitalkamera att tacka för, som förövrigt är köpt år 2000. Displayen är tydlig och lyser med ett blått sken.

Hur mycket jag än drar upp volymen så behåller den kontrollen hela vägen tills jag inte vågar höja mer.

Har suttit och lyssnat på Roger Waters "Amused To Death" de senaste timmarna. Q-sounds är imponerande och Arcamen lyckas dra upp detaljerna på ett föredömligt sätt.

Postad 10 April 2005 - 00:45

Rochard
  • Rochard
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0

stog och kollade på den på mässan och den är riktigt snygg, visst var det den här dom demade med audiovector K1. jag behöver något snyggt med bra ljud till vardags rummet så man slipper gå ner i källaren för att lyssna på musik och den här är en het kandidat så intryck tack på hur det låter.

rgds
matte

<{POST_SNAPBACK}>

Det låter som att ta en A80 och en CD73 tillsammans. Prislappen är nog det enda som stoppar mig från att köpa den på direkten. 15.000:- är i saftigaste laget. Å andra sidan har den DAB-tuner. Bara det kostar ett par och CD73 ligger väl på 6000:- och en A80 på 10.000:- så i sig är den prisvärd, men allt på en gång känns mer. Arcam och Audiovector har alltid gått hand i hand och det är också den duon som står och spelar hos mig.

Postad 11 April 2005 - 10:10

Weiman
  • Weiman
  • Forumräv

• 932 inlägg
  • 0
Har den FM-tuner också? Håller med om att priset är något högt, även om DAB-tuner är ett plus. Designen är väl sådär, var är volymratten...?

Vad är det för kontakt bredvid hörlursutgången förresten?

Postad 14 April 2005 - 11:07

Rochard
  • Rochard
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0

Har den FM-tuner också? Håller med om att priset är något högt, även om DAB-tuner är ett plus. Designen är väl sådär, var är volymratten...?

Vad är det för kontakt bredvid hörlursutgången förresten?

<{POST_SNAPBACK}>

FM finns också, ja.

Volymratt finns inte. Det är knappar som gäller, antingen på fjärrkontrollen eller på förstärkaren.

Det är en line-in. :P

Postad 14 April 2005 - 17:44

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Klart trevlig apparat. Linn har väl rönt stora framgångar med sin motsvarighet, och konceptet är väldigt smart. Finns det pre-out/main-in samt digitalutgångar på den? Har du några tekniska data på den?

Postad 17 April 2005 - 09:59

Rochard
  • Rochard
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0

Klart trevlig apparat. Linn har väl rönt stora framgångar med sin motsvarighet, och konceptet är väldigt smart. Finns det pre-out/main-in samt digitalutgångar på den? Har du några tekniska data på den?

<{POST_SNAPBACK}>

Pre-out och optisk finns. Saknar dock teknisk data.

Postad 17 April 2005 - 10:23

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0
Hittade lite info här. (Från Ljudmakarn)

Postad 17 April 2005 - 11:05

Unregisteredc5c121df
  • Unregisteredc5c121df
  • Beroende

• 1317 inlägg
  • 0
Villken typ av"karaktär" upplever du att den har?
Själva iden med en bra lifestyle enhet är ju helt toppen!

Postad 17 April 2005 - 11:55

Rochard
  • Rochard
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0

Hittade lite info här. (Från Ljudmakarn)

<{POST_SNAPBACK}>

http://www.larsbengt...ukter/2/65/820/

Även här fanns det info.

Villken typ av"karaktär" upplever du att den har?
Själva iden med en bra lifestyle enhet är ju helt toppen!

<{POST_SNAPBACK}>

Klassiskt Arcam. Engelskt neutral.

Postad 26 April 2005 - 00:55

kalman
  • kalman
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Någon som vågar sig påen jämförelse med Linn Classik-K?

Postad 07 May 2005 - 13:52

Gäst_vinge_*
  • Gäst_vinge_*
  • 0
smart koncept, det lilla formatet gör att den lätt smälter in i omgivningen, passar utmärkt i finrummet eller vardagsrummet.

Har inte hört den ännu, skall bli intressant att se om den matchar A65+ och cd73. Lite klen effekt bara..

Postad 15 May 2005 - 22:10

Rochard
  • Rochard
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0

smart koncept, det lilla formatet gör att den lätt smälter in i omgivningen, passar utmärkt i finrummet eller vardagsrummet.

Har inte hört den ännu, skall bli intressant att se om den matchar A65+ och cd73. Lite klen effekt bara..

<{POST_SNAPBACK}>

Vad gäller jämförelse med A65+ så har den ett klart renare och mer öppet ljud än A65:an.

Postad 30 June 2005 - 11:46

niklasmagnus
  • niklasmagnus
  • Forumräv

• 573 inlägg
  • 0

Någon som vågar sig påen jämförelse med Linn Classik-K?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är oxå intresserad av detta möte.

var och lyssnade på classik:en igår med Monitor Audio Bronze B4 och Silver RS6 (dock oinstelade). Tycker det lätt rätt bra med bägge högtalarena fast inte rs6orna var inspelade. Man hörde att de hade mer att ge, ska lyssna igen när om är inspelade på affären.
Bronze B4 lätt rätt okey, men skulle bli för klent i mig 50 m2 rum.

Postad 03 September 2006 - 19:39

Rochard
  • Rochard
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0
Väcker lite liv i tråden nu när appareten gått upp som "nyhet" på förstasidan.

Postad 28 October 2007 - 14:44

jerkerwahlman
  • jerkerwahlman
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Har fått upp ögonen för denna då den tydligen ska funka bra med mina AV.

Ett par frågor bara som jag hoppas någon kan ge mig svar på.

I Arcams infoblad så står det på ett ställe att förstärkardelen ger 50W per kanal. Men i tekniska specen längst bak står det 75W per kanal mot samma impedans. Vet Arcam själva? :P

Har inte sett den live, men är det metall eller är det plast i höljet på den?

Tack på förhand!

/Jerker

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.