Vänta på en sk bootcd/bootdvd är inget jag är intresserad av. Då får man kanske vänta hur länge som helst. Sen funkade inte freeloader till gamecuben 100% heller.
Officiell tråd - Nintendo Wii
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 05 oktober 2006 - 13:31
Vänta på en sk bootcd/bootdvd är inget jag är intresserad av. Då får man kanske vänta hur länge som helst. Sen funkade inte freeloader till gamecuben 100% heller.
Postad 05 oktober 2006 - 13:38
Jag ska importera. Och ja Wii är regionslåst. Betala för svindyra Bergsala spel som släpps ett halvår efter USA tänker jag inte göra.
Låter spännande. Vart importerar du ifrån då, och hur blir det med EU spelen? Du kommer att importera alla dina spel också?
Postad 05 oktober 2006 - 14:06
Köpte Tombraider legend därifrån till min 360 för 180 spänn ink frakt. Iofs begagnat men såg ut som nytt när jag fick det. Verkar vara en bra affär.
Postad 05 oktober 2006 - 14:12
Importerar allt till min 360 redan. Får se var jag beställer Wii. Men det blir nog från www.videogamesplus.ca
Köpte Tombraider legend därifrån till min 360 för 180 spänn ink frakt. Iofs begagnat men såg ut som nytt när jag fick det. Verkar vara en bra affär.
Ok. Ser ingen direkt fördel med att importera. Lär bli ganska dyrt, och osäkert med både tull och garanti. Får hoppas det kommer en bootloader, så man i alla fall kan importera lite spel

Postad 05 oktober 2006 - 14:44
Tull är det rätt lite risk man råkar ut för då den här affären skriver ner värdet på grejjerna till 20$. Det är isf stickprov man åker på om man har otur.
Postad 05 oktober 2006 - 15:33
Trauma Center: Second Opinion - a surgery sim that has gamers performing operations - usually gets buried under the mountain of hype for Zelda, Mario and other big-shot titles. But after an extended hands-on session, we discovered a title that's so inventive, intuitive and outright fun that it deserves to be on everyone's Wii wish list.
Trauma Center originated on DS, where gamers used the stylus to perform surgical operations on ill or wounded patients within a strict time limit. It sounds odd, we admit, but its extreme challenge (it's one of the toughest games on DS) and magnificent sense of satisfaction made it an underground gems. Second Opinion for the Wii is essentially a remake of the DS game, taking the same formula but enhancing it with the Wii's unique control system.
Advertisement:It's almost as if the Wii controller and Nunchuk was designed specifically for this game. The two work together as well as Super Mario 64 did with the N64 controller, and it perfectly demonstrates the capabilities of the Wii controller.
You play the game using the Wii Remote and Nunchuk configuration. The Wii Remote acts like the stylus on the DS version; using the Remote's pointer functionality, you move a small reticule around the screen to slice, stitch, inject or use any of the tools at your disposal.
So, for example, if you have the scalpel selected you point the remote at the incision line, press and hold the B trigger to apply the blade to the patient and move the remote to slice. But even more impressive, the game uses the buttons on remote in ways to enhance the feeling of using each tool. For example, clamping an object with the forceps requires you to push both the A (on the top of the remote) and the B buttons. Genius.
Equipping your tools is done with the analogue stick on the Nunchuk expansion. The tool icons are arranged in a circle on the lower left corner of the screen. To equip a tool you simply push the analogue stick on the Nunchuk in the direction of the tool in that circle. This means that, unlike the DS game, which had you selecting tools with your stylus, you never have to divert your operating remote away from the patient.
After a few operations you begin to learn which directions bring up specific tools, and you'll be flicking the analogue stick rapidly, switching tools without even looking at the icons. This instantaneous speed introduces new possibilities over the DS version. In one operation, we had to burn away small boils with the laser, but they would almost instantly start bleeding. On the DS, you would have needed to drain the blood after each boil before applying the antidote fluid to cure them. But on the Wii version you can flick between the laser and the antidote rapidly, lasering and curing boils so fast they don't even get the chance to bleed.
We had concerns about the Wii remote's accuracy, because we know through playing the DS version that precise application of the tools, particularly the scalpel, forceps and laser is essential. The slightest slip could injure your patient. But believe us - quash all your concerns now because we had no problem whatsoever making tiny movements on screen with absolute precision. The stitching has been massively improved, with the bad gesture recognition of the DS version now refined to 100 percent reliability.
And if you're thinking that having played the DS version will make playing this pointless, you're wrong. Yes, this is a remake, but there will be so many new features that it's hardly the same at all. There's a new playable character with all new operations (including new operation types that you never saw on DS), and even multiple difficulty options, for those who couldn't quite reach the NINJA level of skill required to get anywhere in the DS game.
Second Opinion is due to launch alongside the Wii on December 8. Ignore your preconceptions and swallow your gaming pride. Put down the first-person shooters and urban granny-punching games that your mates think are cool and give this a go. Believe us - it's brilliant.
http://www.computera...e.php?id=147087
Hoppas ingen missar det här spelet, DS versionen var brilliant. Ska lätt införskaffas. Kan tänka mig att det är, som de säger, som gjort för Wii.
Kolla Excitetruck också, väldigt positiv preview:
http://www.computera...e.php?id=147131
Postad 06 oktober 2006 - 07:42
Är kanske något som man måste köpa till för att konsolen skall kunna identifiera hur stor skärmen egentligen är?
stort tack på förhand!
Postad 06 oktober 2006 - 20:55
Hej. Jag funderar på att köpa mig ett Wii(nintendos nya konsol). Någon som vet om det fungerar att spela på en projektor? Fungerar andra spel som skjutarspel m.m där man skjuter på duken istället för en tv-skärm?
Är kanske något som man måste köpa till för att konsolen skall kunna identifiera hur stor skärmen egentligen är?
stort tack på förhand!
Yo! Jaha, så Wii är Nintendos nya maskin!? Ok, sorry

Det ska väl inte vara några problem att koppla nya Wii till din projektor, det du behöver är en komponentkabel som du trycker in i din projje (antar att den har sådana ingångar?). En sådan sladd lär gå att köpa i samma veva som Wii kommer. Du kan enkelt förlänga den om så skulle behövas också.
Det medföljer en "sensorbar" till Wii, så det spelar ingen roll om du kör på en TV eller projektor. Vad jag vet i alla fall

Postad 06 oktober 2006 - 21:08
Inlägget är flyttat från en nystartad tråd, därför ser det konstigt ut =P.Yo! Jaha, så Wii är Nintendos nya maskin!? Ok, sorry
Postad 06 oktober 2006 - 21:33
Antar att det är någon form av vanligt utag som flesta har så det skall ju inte vara något prob.det du behöver är en komponentkabel som du trycker in i din projje (antar att den har sådana ingångar?
Jo, men känns bara skummt rent logist för en som inte är insatt hur det egentligen fungerar med tanke på att skärmen får olika storlekar beroende på inställning och avstånd projektorn har i förhållande till duken. Känns inte som om det skulle vara "sensorbaren" som på något sätt känner av hur stor den proicerade bilden blir. Eller?.. Kanske bara jag som tänker för mkt ^^Det medföljer en "sensorbar" till Wii, så det spelar ingen roll om du kör på en TV eller projektor
Thx för backupen. Ser helt klart skummt ut o skriva så i en "Wii" tråd jaInlägget är flyttat från en nystartad tråd, därför ser det konstigt ut =P.

Postad 06 oktober 2006 - 22:12
Jo, men känns bara skummt rent logist för en som inte är insatt hur det egentligen fungerar med tanke på att skärmen får olika storlekar beroende på inställning och avstånd projektorn har i förhållande till duken. Känns inte som om det skulle vara "sensorbaren" som på något sätt känner av hur stor den proicerade bilden blir. Eller?.. Kanske bara jag som tänker för mkt ^^
Cool! Angående sensorbaren. Du kommer att kunna kallibrera Wii's fjärr, så att det fungerar på din TV, projektor eller vad det nu är du kommer att spela på. Oavsett vad, så kommer det gå att lösa

Postad 06 oktober 2006 - 22:43

Postad 06 oktober 2006 - 23:59
Hehe du kan sitta i de flesta spel (alla)Låter ju helt underbart! Får bara hoppas nu då att man inte hamnar ivägen för projektorn för mkt när man skall stå upp och vifta som en tok

Postad 07 oktober 2006 - 02:27
Det finns faktiskt ett pingisspel, som ingår i Wii Play (eller om det var sports), men det är förstås inte lika avancerat och verkar inte kontrollera så bra. Annars är ju ett pingisspel med bra kontroll något att se fram emot.Vore coolt om table tennis kom till Wii.
Postad 08 oktober 2006 - 09:09
kan någon länka till ett spel som verkar bli riktigt ###### snyggt (enligt wii-mått då förstås)och coolt? kollade lite på gamespot och kunde inte hitta ngt. marvel universe LÄT ju lovande, men såg skitfult och trist ut.
Postad 08 oktober 2006 - 10:54
Gillar du inte Nintendo's spel så bör du inte köpa en nintendo konsolll.det lutar åt att jag nog köper nintendo wii. men bara om det finns ngt spel som lockar. och just nu ser det mörkt ut. jag gillar grejen med att nintendo fixar titalar som GTA, Resident Evil (som jag inte vill spela), Gudfadern etc. som är lite mer vuxet.. men gillar man inte mario, zelda och meteroid så verkar det inte finnas några speciella "stortitlar". jo, GTA då förstås om det nu kommer till wii....
kan någon länka till ett spel som verkar bli riktigt ###### snyggt (enligt wii-mått då förstås)och coolt? kollade lite på gamespot och kunde inte hitta ngt. marvel universe LÄT ju lovande, men såg skitfult och trist ut.
Postad 08 oktober 2006 - 11:12
Det finns faktiskt ett pingisspel, som ingår i Wii Play (eller om det var sports), men det är förstås inte lika avancerat och verkar inte kontrollera så bra. Annars är ju ett pingisspel med bra kontroll något att se fram emot.Vore coolt om table tennis kom till Wii.
Tennis var väl det iofs... och det är som du säger väldigt simpelt men det är säkert kul.
Postad 08 oktober 2006 - 13:17
Nix, Wii PlayDet ingår i Wii Play tror jag.
Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!
Wii Sports va?![]()

http://wii.ign.com/a...3/733110p1.html
Nix, bordtennis. Så dum är jag inte att jag tar fel på de två sporterna, jag har spelat båda tvåTennis var väl det iofs... och det är som du säger väldigt simpelt men det är säkert kul.

http://wii.ign.com/o...826/826988.html
Kontrollerar som pong, dvs man följer bara bollen med racket och datorn fixar slaget. Synd, hoppas det kommer mer avancerat i framtiden.
Säg inte det, Wii kommer inte stå och falla med Nintendos spel den här gången. Alla vill ju utveckla till denGillar du inte Nintendo's spel så bör du inte köpa en nintendo konsolll.

Bobhund: Snyggt behöver det väl inte vara? Huvudmeningen är väl att man ska ha kul när man spelar

Ärligt talat så kan jag inte vänta tills jag får sätta tänderna i Wii Play, Wii Sports, och Super Monkey Ball. Det verkar vara definitionen av "kul". Har man ett par kompisar hemma så kan man hålla på med dem hur länge som helst, grymt många olika minispel/partyspel.
Trauma Center som jag sagt förut, mycket lovande spel. Operera under stress med kirurgisk precision.
Sen får vi se hur Excitetruck, Elebits och Red Steel utformar sig, det kan bli någonting av dem också.
Detta är bara launchspel iofs, det är lite dåligt med utannonserade spel för tillfället. Svårt att säga vad tredjepartsutvecklarna (de som inte är Nintendo) utvecklar just nu och därmed svårt att rekommendera något annat än launchspelen

Postad 08 oktober 2006 - 14:53
Gillar du inte Nintendo's spel så bör du inte köpa en nintendo konsolll.det lutar åt att jag nog köper nintendo wii. men bara om det finns ngt spel som lockar. och just nu ser det mörkt ut. jag gillar grejen med att nintendo fixar titalar som GTA, Resident Evil (som jag inte vill spela), Gudfadern etc. som är lite mer vuxet.. men gillar man inte mario, zelda och meteroid så verkar det inte finnas några speciella "stortitlar". jo, GTA då förstås om det nu kommer till wii....
vad pratar du om då? jag är förstås medveten om att jag inte behöver köpa spel jag inte vill spela, men det är väl andra än nintendo som släpper spel till wii? eller vill du inte att man köper dem? mycket konstigt svar tycker jag.
Redigerat av Unregistered5de31753, 08 oktober 2006 - 15:12.
Postad 08 oktober 2006 - 15:08
fast det kan ju ändras nu

Postad 08 oktober 2006 - 15:19
Mja, inte barahan syftar nog på att det dem senaste generationerna bara varit nintendos egna spel som har varit något att ha till deraskonsoler, i brist på tredjepartsspel...
fast det kan ju ändras nu

Fast givetvis... mest Nintendo där uppe. Pratar om Gamecube då.
Tror som sagt det kommer ändras nu iofs även om Nintendo såklart fortfarande släpper många starka titlar.
Postad 08 oktober 2006 - 16:07
Nix, bordtennis. Så dum är jag inte att jag tar fel på de två sporterna, jag har spelat båda två
![]()
http://wii.ign.com/o...826/826988.html
Kontrollerar som pong, dvs man följer bara bollen med racket och datorn fixar slaget. Synd, hoppas det kommer mer avancerat i framtiden.
Lite bättre film på Wii Play (ping pong).
http://www.youtube.c...h?v=cEBHtomYNjI
Postad 09 oktober 2006 - 02:15
Metroid Prime 3.
Far Cry Vengeance.
Resident Evil: Umbrella Origins.
Disaster: Day of Crisis.
etc.
Postad 09 oktober 2006 - 05:51
Nix, Wii PlayDet ingår i Wii Play tror jag.
Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!
Wii Sports va?![]()
![]()
http://wii.ign.com/a...3/733110p1.html
Aha! Tackar

Postad 09 oktober 2006 - 19:54
det lutar åt att jag nog köper nintendo wii. men bara om det finns ngt spel som lockar. och just nu ser det mörkt ut. jag gillar grejen med att nintendo fixar titalar som GTA, Resident Evil (som jag inte vill spela), Gudfadern etc. som är lite mer vuxet.. men gillar man inte mario, zelda och meteroid så verkar det inte finnas några speciella "stortitlar". jo, GTA då förstås om det nu kommer till wii....
Ubisoft bl.a utvecklar ett stort antal titlar till Wii. Några av dem är lite mer vuxenlir så som Prince of Persia, Far Cry, Red Steel och Splinter Cell: Double Agent.
Bilder på Splinter Cell vilket ser helt ok ut...
http://media.wii.ign...866/imgs_1.html
Postad 10 oktober 2006 - 09:00
Någon som vill köpa min Gamecube förresten hahahah?

Postad 10 oktober 2006 - 12:00
Postad 10 oktober 2006 - 12:40
Sälja en Gamecube? Hädare!

Game har ju ngt erbjudande om attt byta in gamecube +3spel så får du wii för 1k mindre.
Aha! Låter ju kanon! Att jag inte tänkt på det innan. Samma sak med EB Games/Tradition/GameStop/Whatever gissar jag!? Ska kolla närmare på detta. Tack

Postad 10 oktober 2006 - 14:16
Game? är det samma sak som game.se? finns butik i sthlm?
Stämmer det. fick erbjudandet via mail reklam för ngn vecka sen
Postad 10 oktober 2006 - 16:30
Game? är det samma sak som game.se? finns butik i sthlm?
Stämmer det. fick erbjudandet via mail reklam för ngn vecka sen
Japp. Var inne en sväng på Game idag. Byter du in din Gamecube, 1 handkontroll och 4 spel (relativt nya) för du 1500kr i tillgodo när väl Wii dyker upp

Postad 10 oktober 2006 - 16:42
Nämligen att man får 1000kr i rabatt (inte 1500:-) och får köpa Wii på releasen för 1500 kronor (om nu priset blir 2500).
Och angående spelen, i vår butik här i Hudiksvall skall spelens release varit under 2005-2006 och spelet skall inte finnas i reabackarna.
Men vilka spel man får lämna in verkar variera från butik till butik som sagt.
Postad 11 oktober 2006 - 09:41
Postad 11 oktober 2006 - 09:53
http://www.gamestore..._finns_game.htmfinns game som butik i sthlm? deras site är ju inte direkt online om man säger så...
Postad 11 oktober 2006 - 12:53
bra lista.
så är det ngn som VET var det finns butik i sthlm?
Postad 11 oktober 2006 - 13:18
GAMEs erbjudande verkar variera butik från butik när det gäller spel man får byta in men när det gäller summan man får rabatt på en Wii så verkar det vara lika överallt.
Nämligen att man får 1000kr i rabatt (inte 1500:-) och får köpa Wii på releasen för 1500 kronor (om nu priset blir 2500).
Åh tusan. Jag tycket dom sa 1500kr, men det låter ganska mycket så du har nog rätt.
EDIT: det är 1500kr du får för din gamla Gamecube. Kollade upp detta idag.
Finns en på Drottninggatan, ca 200m efter plattan om du går mot Gamla Stan (höger sida). Finns en i Västermalmsgallerian också.
Redigerat av Cameron, 11 oktober 2006 - 16:14.
Postad 11 oktober 2006 - 13:44
sorry, visste inte att listan var utdaterad, försökte bara hjälpa till.okej, på deras site stod det att de fanns i Debenhams och PUB. Var precis där och de finns inte kvar, flera år sen de var i Debenhams tydligen.
bra lista.

EDIT: VET att det finns en GAME-butik i farsta.
Redigerat av trickyhed, 11 oktober 2006 - 13:45.
Postad 11 oktober 2006 - 16:13
GAMEs erbjudande verkar variera butik från butik när det gäller spel man får byta in men när det gäller summan man får rabatt på en Wii så verkar det vara lika överallt.
Jag var inne på Game idag igen. Priset du för tillgodo för din gamla Gamecube, 1 handkontroll, 4 spel är 1500kr. Det står klart och tydligt på en fin skylt i butiken

Redigerat av Cameron, 11 oktober 2006 - 16:14.
Postad 11 oktober 2006 - 17:33
jag har inte kartingen kvar.. är det kört då?
Nej nej, för tusan. Den behöver du inte.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar