Finns det någon som har liknande ljuslangar i sitt hem/kontor?
/ Pada
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 25 May 2005 - 15:58
Har funderat på att sätta en ljusslang bakom mitt datorskrivbord. Frågan är vilken man ska välja? Finns det någon som är så pass smal att man kan fräsa in några mm. i listen längst golvet och sedan "fälla" in ljusslangen? Vill helst att man inte ska se själva kabeln utan bara ett behagligt ljust. Eftersom jag har spottar i taket + en lampa i fönstret behöver jag lite skön belysning att ha på kvällarna när man inte har spottarna på. Det ska inte se för polskt ut dvs. en massa lampor hit och dit.
Finns det någon som har liknande ljuslangar i sitt hem/kontor? / Pada Postad 25 May 2005 - 23:24
KAn det inte funka med ngn "fiberoptik" lösning? Kolla med de stora drakarna inom belysning så får du säkert napp.
Postad 26 May 2005 - 05:50
Många datorbutiker säljer Neonslangar som endast är ca 2mm tjocka.
Dessa brukar kallas för "Glowwire's". Vet dock ej hur mycket de lyser upp ett rum, men de är otroligt smidiga och effektfulla. Ett ex. i högen på en datorbutik som säljer dessa är: Inet Data. Ett exempel på en sådan ljusslang lindad runt en penna.
Glowwire.jpg 19.74K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Hell-man, 26 May 2005 - 05:52. Postad 26 May 2005 - 20:11
Tackar för informationen. Ingen som vet om man kan koppla någon av dessa till en dimmer så man kan fixa belysningen i behagligt ljus?
Ingen som har någon ljusslang att visa i sitt hem osv.? Postad 27 May 2005 - 21:04
Titta i gästboken för EuphoniC, tror att han använder en sådan med dimmer bakom sina lister i taket. Snyggt är det i alla fall.
Postad 28 May 2005 - 16:48
jag har en ljusslang under sängen, blir riktigt bra ljus faktiskt! i galleriet har jag en röd fast den är nu utbytt mot en vanlig utan någon färg!
Postad 31 May 2005 - 12:12 Precis som min "porrbelysning" under soffan. Ger ett behagligt ljus när projjen är igång och samtidigt ser man var soffa och bord befinner sig innan smalbenen får ett par törnar. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |