Så ta er en sväng in och kolla vad han erbjuder.
http://www.creative-audio.se/
Redigerat av Unregisteredc27b1e79, 11 June 2005 - 10:36.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 11 June 2005 - 10:33
Efter mycket letande efter ny stereo så snubblade jag över denna butik, Wolfgang heter personen bakom butiken och han är väldigt trevlig och kunnig.
Så ta er en sväng in och kolla vad han erbjuder. http://www.creative-audio.se/ Redigerat av Unregisteredc27b1e79, 11 June 2005 - 10:36. Postad 12 June 2005 - 06:30
Den har jag missat! Trevliga produkter för nätförsörjning också. Postad 12 June 2005 - 09:25
Wolfgang är mycket trevlig och hjälpsam att ha och göra med - servicenivån är mycket, mycket bra. Han kan det där med kundhantering.
Postad 13 June 2005 - 18:08
Imorgon kommer förhoppningsvis min första stockfish skiva från Wolfgang
Sara K & Chris jones - In concert. Det ska bli intressant att höra hur bra det låter... Postad 05 October 2006 - 02:08
hej på er.
den 4/ 10- 2006 åkte jag på ett besök hos wolfgang och lyssnade på hens grejer och jag är mycket imponerad verkligen av vad jag både ser och hör och han är mycket kunnig och trevlig person och som andra säger så kan han det med kund kontakt verkligen och man lär sig väldigt mycket av han så jag ska försöka redogöra mina intryck som har tagit tid att samla ihop då jag fick en smärre chock hur bra dessa rörförstärkare och högtalare lät och presterar. Vi börjar med DYNAVOX VR-70 E-2.integrerad Rörförstärkare 2x40 w rms , 15kg Vid första ögonkastet så ser den ut att var lite liten men skenet bedrar verkligen för den presterar verkligen bra mycket mer än vad man tror, jag blev paff hur mycket det lät från denna "lilla" stärkare och den gav verkligen ett fint ljud till phonar veritas p5 som var kopplad till denna stärkare, ljudet är stort och med pondus i trycket, jag var mäkta imponerad av presteringen och den som säjer att det låter burruigt el annat har inte lyssnat på denna stärkare, för man kan lätt ha fördommar om en saks utseende men när man tittar i grejerna och lyssnar dessutom då blir det en helt annan sak. Spelare användes en CEC TL51-XR remdriven cd spelare med magnet låsning för cd-skivan som var väldigt coool och imponerande, med en lucka på ovan sidan som bara dras för så kan man starta den , flyttar man luckan stängs cd av. Denna magnet-låsning medför ju att alla eventuella vibrationer försvinner och jitter är otroligt lågt på denna spelare, vilket inte gör saken sämre, vi lyssnade på Chris jones " No sanctury here" och jag blev bara så impad av ljudet och den sköna basen som levererades av PHONAR VERITAS P5 som lät bra och klart tydlig i diskanten och mellan reg med en djup bas( dom går ner till 23Htz) som ger en skön upplevelse, basen kan upplevas som lite stram, men det betyder inte att dessa är dåliga, nej detta är fina högtalare som slåss med konkurenter i 20,000 klassen och dessa kostar runt 15.000kr idag och dom gör det så bra att i alla tester så får den 5 utav 5 möjliga och phonaren veritas är värda det med råge. Den har en ljus karatär men är ändå varm i ljudet, och svarar med snärt på basen så detta ska man lyssna på innan man avfärdar dom, för dessa Phonar veritas rockar fett . Wolfgang flyttade över lyssnandet till en annan spelare och stärkare och högtalare, vi lyssnar fortfarande på 2-kanalt, nu händer det saker kan jag säga och jag blev stum av ljudet nu Ljudet i dessa högtalare är otroligt bra och jag bara njuter och sitter med hakan i golvet nästan Summa av besök är att detta var en makalös upplevelse och har många intryck som jag har försökt att dela med mig av och kommer säkert göra tillägg allt eftersom jag "landar" men jag har fått omvärdera vad jag tycker samt erkänna att man ska inte bara läsa tester för det säger inte så mycket som dom egna öronen gör, och att läsa vad andra tycker utan att kolla eller ifråga sätta är verkligen inget jag rekomederar om man är intresserad av ljud så ska man sätta sig ner och lyssna på grejerna och wolfgang ger en riktig möjlighet att lyssna in grejena samt med hans kunskap som är värdefull om man vill lära sig något. Jag tackar Wolfgang för att jag fick komma på ett besök och lyssna på bra hifi som gav mersmak och jag gör gärna ett besök till senare för detta var väldigt intressant och roligt Bilder av mig tagna hos Wolfgang och en del kan vara lit sudduga men jag ska ta om dessa vid ett tillfälle och från en bättre vinkel och då byter jag ut dom, även tillägg av ny kommer med all säkerhet. Phonar Veritas P5 Phonar Credo S-100 Dynavox VR-70 E-2 CEC TL51-XR TEAC DV-50 Teac DV-50 , Octave-V70 Octave V-70 AQVOX PHONO 2 C1, MUSIC HALL, TEAC DV-50 Kablar som avänds är FADEL ART och en bild bakom riggen visar dessa fina kablar och vissa av dom kostar 60.000 st total summa på kablarna han använder är runt 136.000:- så detta är fina grejer. Vy från Soffan på alla skönheter hos Wolfgang Mycket trevligt detta och väldigt bra ljud är det Jag vill bara TACKA Wolfgang för att jag fick ta bilderna , väldigt trevligt var det. Edit: Lagt till bilder och Text mvh Golfen Redigerat av Unregistered1113, 05 October 2006 - 21:03. Postad 05 October 2006 - 17:25
Fler bilder kommer när fototillfälle ges och som sagt så ska man verkligen kolla in denna butik för här är det raka puckar som gäller och inga konstigheter el krångel så ta en till på hans website och blir nyfiken.
Länk till>Creativ Audio //Golfen Postad 05 October 2006 - 21:51
Jag sa ju det golgen, åk till wolfgang och lyssna och du kommer bli imponerad av vad t.ex veritas P5 presterar för priset, lägg där till vad det spelas för elektronik och vilka kablar som används.
Jag är jätte nöjd med den kontakt ja fått med wolfgang och ljudet som presteras trots att rummet är som det är. Tack för ett trevligt reportage Postad 05 October 2006 - 23:40
Hej
Tackar så mycket för den trevliga responsen mvh Golfen Postad 12 October 2006 - 22:47
Hej igen .
Ja då har man handlat hos Wolfgang och Creative Audio och det blev en TEAC DV20D och en kabel som heter VIABLUE NF-A7 0,75 m och jag är mycket nöjd med inköpet och det proffsiga bemötandet ALLA NI som inte har kollat uipp denna butik bör verkligen göra det omgånde annars kommer ni att missa något i jagten på BRA grejer till BRA priser. VIABLUE NF-A7 TEAC DV-20D Gör som jag och kolla upp denna kanonbutik om ni är intresserade av hifi för rätt pengar öfr det har denna //Golfen Postad 19 October 2006 - 22:11
Hej igen .
Det händer lite saker hos Creativ Audio som har fina rörisar som han säljer och det är inte vad som helst utan väldigt fina rörstärkare från VINCENT med namnet T.A.C och detta är ju väldigt trevligt att kunna nå dessa grejer i GBG så detta är ju kul. Lite bilder då , hehe. Vincent T.A.C 34 TAC 34 Nennleistung 4 - 8 Ohm: 2 x 50 Watt Übertragung: 20 Hz-60 kHz ± 1,5 dB Klirrfaktor: < 1 % (1 kHz, 1 Watt) Eingangsimpedanz: 100 kOhm Lautsprecherimpedanz: 4 oder 8 Ohm Geräuschspannung: > 90 dB Vorverstärker-Röhren: 6N3 Endverstärker-Röhren: EL34 Netzanschluss: 230 V/50 Hz Maße (B x H x T): 420 x 210 x 270 mm Gewicht: 23 kg Vincent T.A.C 88 Nennleistung 4 - 8 Ohm: 2 x 55 Watt Übertragung: 10 Hz-50 kHz ± 1,5 dB Klirrfaktor: < 1 % (1 kHz, 1 Watt) Eingangsimpedanz: 100 kOhm Lautsprecherimpedanz: 4 oder 8 Ohm Geräuschspannung: > 90 dB Vorverstärker-Röhren: 6N4 (12A x7) 6N8P (6SN7) Endverstärker-Röhren: KT 88 Netzanschluss: 230 V/50 Hz Maße (B x H x T): 420 x 210 x 270 mm Gewicht: 24 kg Farben: schwarz-chrom/silber-schwarz Ta och kolla in dessa skönheter och en titt på denna butik som har bra kvallitets grejer tillbra priser. //Golfen Postad 20 October 2006 - 07:29
Synd att man inte kan se alla produkter och priser då det kanske bara finns saker man inte har råd med
Postad 20 October 2006 - 12:06
Hmmm
men han säljer ju kanonfina skivor som är högklassiga i ljudet och kostar inte en förmögenhet. //Golfen Postad 21 October 2006 - 15:27
T.A.C har jag tyvärr inte hunnit lägga ut på hemsidan ännu då dessa först finns tillgängliga för minna kunder f.o.m månadsskiftet. T.A.C 34 kostar från ca 12.000:-, finns som "Dream" också (de lux utförande) och kostar då ca 2.000:- mera!
Bifogad fil(er)Redigerat av Unregistered45ba0fab, 21 October 2006 - 15:28. Postad 21 October 2006 - 22:35
Vi har börjat lägga upp dem på Prisjakt också för att man skall kunna hitta deras trevliga produkter
https://www.prisjakt....php?ftgid=1007 <-- Bra omdömen! //Jonas Postad 23 October 2006 - 09:15
Asimov66; förutom design Svart / Crom så har den andra slutstegsrör EL34B. + Magic Eye
""Tubes 4x6N3 (Preamplifier), 4xEL34B (Power Tube), 2x6E2 (Display Tube: "Magic Eye tube" )"" Mvh Wolfgang Bifogad fil(er)Redigerat av Unregistered45ba0fab, 23 October 2006 - 09:19. Postad 05 November 2006 - 12:09
Lite mer bilder från ett besök hos den trevlige Wolfgang som verkligen har en fin anläggning hemma hos sig , men har oxå väldigt fina grejer till väldigt bra priser
Tack för attjag fick ta bilder hos dej igen //Golfen Postad 21 December 2006 - 21:12
Hej på er alla .
Vart och hälsade på Wolfgang på Creativ Audio och lyssnade på senaste från AYON och AGILE, den ena är en mulltispelare den andra är en ren CD och visst dessa spelare är inga billiga grejer , men vilket ljud Agile:Agile Step DVD AYON:Ayon CD-1 Redigerat av Unregistered1113, 21 December 2006 - 21:16. Postad 13 January 2007 - 00:49
Hej på er alla .
ja nu har man handlat hos creativ audio igen och det finns bara bra grejer där och man förvånas över hur resultat blir i anläggningen varje gång man byter ut grejer till bättre, som kablar t.ex... Nu har jag moterat in en ny antenn kabel från utaget till tv och det är VIABLUE antenn kabel som klarar riktig HDMI 120db med 4 skärmar 1.0 meter , den är så ny att den har alldels nyss kommit ut i marknaden. SÅ vad hände ?? ...jo det blev en mycket bättre bild kan jag säga , en renare och klarare bild utan grynighet de ni... och jag ska lägga upp bilder på montaget under helgen , tillsvidare så får ni ett par sköna produktbilder istället. men ta och kolla in creativ audio hemsida och kolla in VIABLUE kablarna för för detta är riktiga grejer, som är bara kvallite, guldplätterade kontakter med 24 karat otroligt välgjord i tillverkning och designen på dom är ju så snygga Creativ Audio Viablue i tyskland Bilder. Och detta är en riktig antenn kabel som klarar HDMI 120db , otroligt bra bild blev det. //Golfen 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |