Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canton Karat M 90 DC

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 June 2005 - 11:17

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Har ju läst att de ska låta ruskigt bra, men jag undrar om någon har provlyssnat och jämfört med något annat?

Postad 30 June 2005 - 14:55

basdanne
  • basdanne
  • Forumräv

• 898 inlägg
  • 0
Jepp...
Kan man säga.
Har haft ett exemplar av dessa underbara skapelser i min ägo sen ett par månader tillbaka och har bara gott att säga om dem. De låter ungefär lika gott som M80:orna gjorde fast med strössel och dopping på ;)

Ruskigt bra diskant och mellanregister. Kombinerat med en fet Onkyo går det aldrig snett.

Vill du lyssna så finns jag på Hisingen i gbg.
Har tyvärr inget i samma rum att jämföra med.

//Daniel

Postad 30 June 2005 - 15:42

ma77ias
  • ma77ias
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har ett set med M80, M10 och CM40. Mina canton låter ljust - låter för det mesta mycket bra, men diskanten går överstyr ibland speciellt när man drar på. Jag kör med Arcam avr300. DC kontrollen vet jag inte om den hjälper ;)

"Du & jag döden" - Kent som referens med lite grejor:

Arcam avr300 - Bra. Arcamen är rätt neutral, men höga volymer :/
Pioneer AX5i - låter förskräkligt. Pioneeren är ljus i sig och detta var nästan plågsamt för öronen.
Yammaha rx-v 650 - Ok med ett minus. Yamman är också neutral i klangen. Men basen orkar den inte driva..
Onkyo - ???? ingen aning för jag har inte lyssnat på den kombinationen. Men det känns som om det passar ihop då onkyon har lite mjukare ljud.

Snygga som fan är de iallafall.. men det lutar åt audiovector för min del, så småningom.

//Mattias

Postad 04 July 2005 - 15:52

basdanne
  • basdanne
  • Forumräv

• 898 inlägg
  • 0
Att diskanten "spricker" kan ju bero på att stärkaren kroknar.

DC-kontrollen trodde jag mest hade med basregistret att göra. Ett överbelastningsskydd.
Dina diskanter har väl inte pajat av att du dragit på? Iså fall har väl kanske DC filtret hälpt i alla fall... :( om det nu är så att det även funkar på diskanten.

Kan hålla med om att de inte lät så jättebra med Pioneer men med onkyo är det en helt annan värld.
Har aldrig hört dem med Arcam tidigare men jag vet ialla fall att de lät helt vedervärdigt med H/K. Lät som om någon hängde ett tjockt duntäcke över dem och pluggade igen basreflexhålet med cement.

Postad 07 July 2005 - 14:23

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Tackar för inläggen. Eftersom jag har en AX5'a så lutar det också för min del åt Audiovector Mi serien.

Postad 07 July 2005 - 15:52

basdanne
  • basdanne
  • Forumräv

• 898 inlägg
  • 0
Man kan ju alltid testa men jag tror nog också att Audiovector är bättre till din Pionner... om du tänker behålla den dvs.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.