Har ni något annat tips på vad jag kan köpa? Det ska vara nya grejjor och ifrån svenska butiker.
Primare A30.5 & SP31.7, finns bättre för 30.000kr?
Startad av
Grubbe666
, Jul 14 2005 19:46
12 svar till detta ämne
Postad 14 July 2005 - 19:46
Jag har hemma ett nytt Primare A30.5 och en Primare SP31.7. Jag får köpa dessa två för 30k. Jag tror att detta är absolut det bästa jag får för pengarna, eller vad tror ni? Jag har lyssnat hela kvällen och jag är helt hänförd. Den här kombon är ljusår gånger bättre än min förra Primare SPA20 (som för den delen var riktigt bra!)
Har ni något annat tips på vad jag kan köpa? Det ska vara nya grejjor och ifrån svenska butiker.
Postad 14 July 2005 - 19:58
Kör själv med just A30.5, dock den nya processorn SP31. Håller med om att det låter bra
Och för 30k för båda är det ett givet kap. Tror inte du kan få så mkt mer för pengarna, bara slutsteget är enormt bra.
Postad 14 July 2005 - 20:59
Kör själv med just A30.5, dock den nya processorn SP31. Håller med om att det låter bra
Och för 30k för båda är det ett givet kap. Tror inte du kan få så mkt mer för pengarna, bara slutsteget är enormt bra.
Vad jag förstår så är det mycket små ändringar som gjorts rent ljudmässigt dessa två emellan, det är väl mest på utsidan som förändringarna gjorts?
Postad 14 July 2005 - 21:01
Snacka primare yra de börja gå här på prisjakt
![]()
![]()
Passar dig från Primare-febern. Blir du smittad kommer viruset snabbt att sprida sig till din plånbok och sparkonton.
Edit: Men jag tror att jag kör på den här kombon då? Jag tycker verkligen att det låter skitbra och jag tror inte att jag kommer att få bättre ljud ur t.ex Rotels integrerade stärkare för 30k. Jag kommer ej heller att köpa något ifrån Pioneer, Yamaha eller dom andra Netonet-märkena.
Redigerat av Grubbe666, 14 July 2005 - 21:03.
Postad 14 July 2005 - 23:53
Skillnaden mellan SP31 och den äldre SP31.7 är inte stora. Har själv haft SP31.7. Lite smått som utbytta kretsar och krams är det som skiljer. Ingen skillnad ljudmässigt av vad jag läst eller hört. Däremot designen! Älskar SP31, otroligt läcker och den matchar klockrent en DVD30. Men det är inget man bryr sig om direkt när man kommer till ljudet.
En integrerad Rotel kommer nog inte långt mot SP31(.7) + A30.5 i ljudkvalité.
Om t.ex steget skulle komma från USA skulle priset ligga över 25000kr och nog vid 30k snåret. Så det är mycket "bang for buck" med svensk/danska Primare allt.
En integrerad Rotel kommer nog inte långt mot SP31(.7) + A30.5 i ljudkvalité.
Om t.ex steget skulle komma från USA skulle priset ligga över 25000kr och nog vid 30k snåret. Så det är mycket "bang for buck" med svensk/danska Primare allt.
Postad 15 July 2005 - 10:13
tyvärr
jag är redan sjuk.Och ja..de blir vissa hål efter primare
men de är ingen frågan om saken.Dom är bra och skäna i klangen + att dom är grymt snygga
Postad 15 July 2005 - 13:14
Svårt att hitta något som slår den kombon för 30k om det är flerkanal du är ute efter. Antar att du kommer att skaffa DVD30 som signalkälla?
Mvh Swen (fortfarande nöjd ägare till din gamla V25:a
)
Mvh Swen (fortfarande nöjd ägare till din gamla V25:a
Postad 15 July 2005 - 16:58
Allt jag kan säga är grattis till ett riktigt bra köp.
Själv kör jag med 31.7, A30.2 och .3 vilket jag tycker ger ännu (??!) bättre ljud. Dessutom möjligheten till att bygga ut med ytterligare en A30.2 och låta frontarna få en egen
men jag behöver nog skaffa ny bostad innan d kommer att behövas.
Ser att alla har olika högtalare till sin Primare och då jag går och funderar på uppgradering från Canton M60 så skulle jag bli glad om ni har några tips.
Audiovector är ett givet förlag men vill ha lite annat att gå och lyssna på.
tack på förhand.
Själv kör jag med 31.7, A30.2 och .3 vilket jag tycker ger ännu (??!) bättre ljud. Dessutom möjligheten till att bygga ut med ytterligare en A30.2 och låta frontarna få en egen
Ser att alla har olika högtalare till sin Primare och då jag går och funderar på uppgradering från Canton M60 så skulle jag bli glad om ni har några tips.
tack på förhand.
Postad 17 July 2005 - 16:51
Jag har System-Audio till som jag tycker låter mycket bra. Har hört att System-Audio använder Primare elektronik för att tuna in högtalarna, så då borde det passa bra ihop tycker man... Jag har SA1750, men tycker egentligen att deras SA2K stativare låter bättre. Dock höll inte plånboken för det köpet...
Mvh Christopher
Mvh Christopher
Postad 22 September 2005 - 18:12
tack på förhand.
[/quote]
Prova att lyssna på Elac 208.2 med primare....
tack på förhand.
[/quote]
Prova att lyssna på Elac 208.2 med primare....
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
101 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?