Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

DIY Tv-bänk?

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 July 2005 - 16:11

Desertus
  • Desertus
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Jag har nu en förskräckligt ful tv-bänk från ikea som är helt i silver. Eftersom allt annat i mitt rum är i ek(fanér) så skulle jag vilja ha något litet och smidigt i samma material. Jag har tänkt ut en liten crazy(?) idé.. Ett litet lackbord och så sätter man in några pluggar i sidorna av benen, sedan mäter jag ut glasskivor och sätter in. Låter detta ok? Eller finns det något annat på marknaden som är bättre? Mvh/Jesper

Postad 15 July 2005 - 17:34

Hellgun
  • Hellgun
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0
Jag tycker idén som sådan är bra men du bör kolla upp så att det verkligen funkar först. Lack-borden är i stort sett ihåliga i alla delar så det kan bli svårt att sätta i pluggen. Kanske kan lösas med annat än plugg i så fall.

Postad 31 January 2007 - 21:31

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0
Kan funka.... Benen är gjorda i "spånskiva". Inte världens sexigaste eller roligaste material att jobba i, men nog håller det för det alltid!

Sitter själv och klurar på ett stereo/tv-bänks bygge. Tänkte köpa en massiv ek-skiva på Rusta. Vet bara inte hur man ska göra med ben och sådant. Lekablock är så vanligt och sen gillar jag inte direkt utseendet. Kanske någon sorts fyrkantsprofil i borstat aluminium eller rostfritt?!

Fortsätt hitta på idéer! Om du bygger nått coolt så lägg gärna upp lite bilder. ;)

Postad 01 February 2007 - 12:23

Domaren
  • Domaren
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0

Kan funka.... Benen är gjorda i "spånskiva". Inte världens sexigaste eller roligaste material att jobba i, men nog håller det för det alltid!

Sitter själv och klurar på ett stereo/tv-bänks bygge. Tänkte köpa en massiv ek-skiva på Rusta. Vet bara inte hur man ska göra med ben och sådant. Lekablock är så vanligt och sen gillar jag inte direkt utseendet. Kanske någon sorts fyrkantsprofil i borstat aluminium eller rostfritt?!

Fortsätt hitta på idéer! Om du bygger nått coolt så lägg gärna upp lite bilder. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Här är bänk jag gjort av ekskivor.
https://www.minhembi...topic=90170&hl=
Kanske kan ge dig lite inspiration.

Postad 03 February 2007 - 20:19

Roskifte
  • Roskifte
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Ekskiva är helt fint, lite sexigare än spånskiva men också lite hårdare att jobba med, men har du bara bra verktyg så är det inga problem. Kolla mitt album så ser du ett sätt att göra det på, jag har tänkt på att fodra gängtenen med aluminiumrör, det blir ju ett estetiskt lyft och om man sätter på rör som går utanpå muttrarna, bygger nedifrån och drar åt muttern ovanpå skivan så att man pressar skivorna mot rören så borde det bli ännu stadigare. Inte för att det behövs men ändå.
Lycka till

Markus ;)

Förlåt nu svarade jag visst på Lucifers inlägg, Glasskivor mellan benen på ett lackbord, varför inte. Jag är bara rädd att glasskivorna blir jättedyra ;) , du måste ju ha härdat glas och låta slipa kanterna.

Redigerat av Roskifte, 03 February 2007 - 20:24.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.