Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Storm

32 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Storm (2005) - 2-Disc SteelBook (DVD) (DVD-filmer) 2 7,17 (34) Inga priser
Storm (2005) (DVD) (DVD-filmer) 0 6,29 (13) Inga priser

#1

Postad 15 september 2005 - 22:46

Acid
  • Acid
  • Lärjunge

  • 352 inlägg
  • 0
Nån som hört talas om denna svenska film? Verkar lite udda för att vara en svensk film.

Trailer här: http://moviezine.mine.nu/storm.html

#2

Postad 28 november 2005 - 23:58

Unregistered1fa05d6a
  • Unregistered1fa05d6a
  • Forumräv

  • 549 inlägg
  • 0
Såg denna film på Stockholms Filmfestival och tyckte att den var riktigt bra.

Här har ni två artiklar att läsa i väntan på den 20:e januari.

http://www.svd.se/dy...id_11112755.asp

http://www.moviezine...dor/storm.shtml

#3

Postad 01 december 2005 - 19:35

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0
Verkar vara en riktigt bra film! tyvärr fick jag inget ljud :ph34r: när jag kolla på trailen, så jag får kolla på filmen när den kommer istället. :D

#4

Postad 09 maj 2006 - 08:03

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

  • 6 725 inlägg
  • 0
Släpps som en steelbook 16 Augusti.
Den får DTS.

[attachment=21333:attachment]

#5

Postad 22 juli 2006 - 08:29

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

  • 1 567 inlägg
  • 0
Noterade nu att reservationspriset på denna steelbook är samma som för den "vanliga" releasen, 179:-. Dessutom så slänger de med en extrafilm i steelbooken: Disco KungFu med Kjell Bergqvist.

#6

Postad 16 augusti 2006 - 22:21

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

  • 1 868 inlägg
  • 0
SÅ denna film i kväll och tyckte den var jäkligt bra gjord. Har aldrig set en svensk film som var så snyggt filmad. Filmen i sig var så där dom kunde klippt den lite kortare.

#7

Postad 17 augusti 2006 - 08:03

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
OCh såhär ser den ut i verkligheten:

Postad bild

#8

Postad 17 augusti 2006 - 08:13

novumus
  • novumus
  • Forumräv

  • 637 inlägg
  • 0
Snygg steelcase det där, kul att vi svenskar satsar på lite sådant också... måste nog bli ett köp! Ingen recension på gång fredrik? :)

#9

Postad 17 augusti 2006 - 09:48

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Beställde just den "vanliga" keep-casen av Storm, vet inte exakt när jag hinner slänga upp en recension men förhoppningsvis så snart som möjligt.

#10

Postad 25 augusti 2006 - 10:01

Bizhop
  • Bizhop
  • Forumräv

  • 825 inlägg
  • 0
WTF :huh:
Det börjar ju så bra, man jublar och klipper med öronen, hoppar upp å ner i soffan över att det äntligen kommit en film från sverige som känns.....osvensk :lol:
Sambon förkastar filmen i vanlig ordning och somnar efter 30 min, innan hon hälsar på herr blund så förkunnar jag högt och tydligt att det här, lilla fröken,är riktigt bra serru....lite anade jag då.
Jag köper allt som spelas upp framför mig, väntar på att få veta mer om Jonas karlssons och Eva Röses karaktärer, det måste jag ju snart få, eller hur?
Vi tar turer till Vänersborg och allt är skitsnyggt och skitskrämmande, ett gäng minuter senare, åter till mörka, blöta stockholm och snart så ######r i det ska säcken knytas ihop, det måste det ju eller hur?
Sambon sover, barnet sover, katten sover, grannen sover, JAG önskar så hårt att jag får huvudvärk att jag somnat i samma stund som hon 1 meter ifrån mig.
OM det nu finns någon i hela detta underbara land som förstår ett dyft av vad det var för mening med denna stöld av 110 min av mitt liv, så plita gärna ner ett par rader.
Tack på förhand hälsar en kraftigt mentalt våldtagen filmälskare.

#11

Postad 25 augusti 2006 - 11:41

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

  • 1 567 inlägg
  • 0
Jag tyckte filmen var bra. :huh:
En något tunn story packad i jäkligt snyggt omslag - och ibland kan det vara nog gott. Jag njöt av berättartekniken, de fina bilderna och skådespelet. Sen så kan jag nog hålla med om att det blev lite "inget mer"-känsla, men inte så mycket så att den förstörde den totala filmupplevelsen.

Rekommenderas - men ha inte för höga förväntningar :lol:

#12

Postad 25 augusti 2006 - 12:52

didrik
  • didrik
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
ska inhandlas idag :huh:

den snyggaste svenska filmen hittills enligt min mening är Zozo, iaf första delen när dem är i libanon. men den här verkar ha uttnyttjat klippning,scenografi och ljussättning till max. och ibland kommer man långt på det :lol:

#13

Postad 26 augusti 2006 - 09:37

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Håller med om att storyn är tunn, men jag gillar ändå Storm eftersom den är filmad, klippt och mastrad på ett sätt som få andra svenska filmer är. Det känns så... utländskt på något vis. Me like.

#14

Postad 26 augusti 2006 - 11:28

Peli
  • Peli
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Håller med om att den var snyggt skjuten och klippt, även det dramaturgiska upplägget var väldigt kul och "osvenskt". Tyvärr faller allt (helt och hållet min egna åsikt) på skådespeleriet, som alltid i svensk film.

Att höra Eva Röse försöka "vyssan lull pojkar" på ett tufft sätt efter att ha spöat två busar ger mig rysningar, och inte på ett positivt sätt.

#15

Postad 26 augusti 2006 - 20:16

Bizhop
  • Bizhop
  • Forumräv

  • 825 inlägg
  • 0
I all min tidigare upprördhet ska jag kanske förtydliga att det var just slutet, eller bristen på detsamma, som gjorde mig fullkomligt rasande över en, som sagt innan, rysligt snygg svensk film.

#16

Postad 27 augusti 2006 - 11:23

novumus
  • novumus
  • Forumräv

  • 637 inlägg
  • 0
Riktigt roligt att se att vi svenskar också kan göra andra filmer än töntiga komedier eller polisfilmer med en polis som har alla möjliga problem.

Jag tyckte filmen var bra, snyggt filmad som många andra också tycker, skådespeleriet fungerar, det är inte det bästa i en svensk film men skådespelarna får godkänt. Jonas Karlsson som vanligtvis är en mycket bra skådespelare passar inte riktigt som "badguy" utan där skulle dom ha valt en annan skådespelare. Eva och Eric är toppen och både gör starka rollpresentationer. Scenen med Eva där hon lekar akrobat och gör volter över, kryper under laserstrålar borde inte ha varit med i filmen, den förstörde bara stämningen i filmen.

Handlingen är lite surrealistisk man hänger ibland inte riktigt med om vad som händer men det mesta förstår man mot slutet av filmen eller vad filmen egentligen har för budskap.

DVD'n fodralet är riktigt snygg iallafall om man har köpt steelbook version... mera sådant från våra svenska distributörer. Extramaterialet är också riktigt bra på denna DVD, riktigt roligt att se.

Jag kan bara säga: KÖP DVD'n! :rolleyes:

#17

Postad 27 augusti 2006 - 14:59

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

  • 6 725 inlägg
  • 0
Undrar om jag kan tigga till mig ett ex av Eric då vi gick i samma klass i tre år. :P

#18

Postad 27 augusti 2006 - 16:26

novumus
  • novumus
  • Forumräv

  • 637 inlägg
  • 0

Undrar om jag kan tigga till mig ett ex av Eric då vi gick i samma klass i tre år.  :P

<{POST_SNAPBACK}>


Det tycker jag verkligen att du skall göra! :D

#19

Postad 30 augusti 2006 - 12:14

Marcus B.
  • Marcus B.
  • Forumräv

  • 829 inlägg
  • 0
Riktigt bra ljud tyckte jag! på effekter iallafall , fick ibland lite problem med att höra tal från sluddriga manliga roller.

#20

Postad 30 augusti 2006 - 18:50

didrik
  • didrik
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
okej, så här liggger det till:

4-/5
» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


#21

Postad 31 augusti 2006 - 21:39

Unregistered4c399cd6
  • Unregistered4c399cd6
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
Jag tycker filmen var hyffsad.. ett gott anslag mynnar inte ut i särskilt mycket mer än snygga bilder. Kan dock skapa mark för osvenska filmer gjorda av svenskar i sverige... inte så lite viktigt om ni frågar mig. Undrar bara hur det ska gå med SFIs filmstöd nu när Cissi "Bullen" Elwin sitter vid rodret. Tydligen ska färre filmer få mera pengar.

#22

Postad 21 september 2006 - 18:16

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

  • 652 inlägg
  • 0
I T2 säger Arnold "Hasta la vista baby" det låter grymt bra i den filmen.

Men!! Här säger Eva Röse "vyssan lull pojkar små" jag måste säga att det blev lite pinsamt när hon sa detta Nää kalkon på denna filmen.

Det är min åsikt och den står för mig :)

#23

Postad 21 september 2006 - 20:15

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 0
en bra film faktiskt men mycket "tung" tycker jag den är många vändpunkter i filmen... i börjar tror man de blir en cool action rulle men sen vänder det ....

"tung" menar jag att den tar upp sånt som säkert händer på många ställen i dagens samhälle....

sevärd film men kanske inte nåt man slänger på en lördag kväll om man vill se en komedi/action film

#24

Postad 22 september 2006 - 09:04

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

  • 1 567 inlägg
  • 0

I T2 säger Arnold "Hasta la vista baby" det låter grymt bra i den filmen.

Men!! Här säger Eva Röse "vyssan lull pojkar små" jag måste säga att det blev lite pinsamt när hon sa detta  Nää kalkon på denna filmen.

Det är min åsikt och den står för mig  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>


Lite roligt att du nämde kopplingen "Hasta la vista baby" och "vyssan lull pojkar små" när de senare igårkväll tar upp samma koppling i Filmkrönikan (där Åsa Röse var gäst). :lol:

Jag respekterar din åsikt men tycker annorlunda. I Arnolds utryck så är det bara coolhet som den utrycker. I Storm så finns ironin och glimten i ögat. Jag skulle till och med kunna säga att om inte amerikansk film var full av "Hasta la vista. baby" och "Yippie-kay-yay motherfucker" så skulle denna fras i Storm aldrig dykt upp. :lol:

#25

Postad 16 november 2006 - 00:48

Dman
  • Dman
  • Lärjunge

  • 427 inlägg
  • 0

OM det nu finns någon i hela detta underbara land som förstår ett dyft av vad det var för mening med denna stöld av 110 min av mitt liv, så plita gärna ner ett par rader.

<{POST_SNAPBACK}>


110 minuter? Själv hamnade jag i någon slags illamående dvala redan efter 2 minuter.

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


Håller med om att en del klipp bildmässigt var lite småsnygga, men mest undrar jag varför jag slösade bort ett par timmars livslängd på proj-lampan...

#26

Postad 12 januari 2007 - 08:30

TimeSplitters
  • TimeSplitters
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0

Noterade nu att reservationspriset på denna steelbook är samma som för den "vanliga" releasen, 179:-. Dessutom så slänger de med en extrafilm i steelbooken: Disco KungFu med Kjell Bergqvist.

<{POST_SNAPBACK}>

Den är rolig Disco KungFu

#27

Postad 12 januari 2007 - 08:33

wOOt
  • wOOt
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0
Ärligt talat så är det sällan jag tycker en film är riktigt dålig, men Storm var riktigt kass !

Kass klippning, dåligt skådespeleri, "billiga" specialeffekter, dålig story.

#28

Postad 17 januari 2007 - 08:06

TimeSplitters
  • TimeSplitters
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0

Ärligt talat så är det sällan jag tycker en film är riktigt dålig, men Storm var riktigt kass !

Kass klippning, dåligt skådespeleri, "billiga" specialeffekter, dålig story.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tyckte den var dålig med! Men inte så dålig!

#29

Postad 17 januari 2007 - 08:38

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Nä sämre filmer har man ju sett...!!

#30

Postad 17 januari 2007 - 19:26

wictor
  • wictor
  • Beroende

  • 1 447 inlägg
  • 0
Tycker den va riktigt skön filmen ! Gött tempo å hyffsade effekter. På Mediamarkt finns steelbooken för 79kr :-)

#31

Postad 17 mars 2007 - 05:20

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0
Såg den idag (Lovefilm.se), riktigt bra och snygg. Men vart tog slutet vägen?

Filmen var på 8GB (DVD) med DD, DTS och kommentatorspår, Nice.

#32

Postad 24 mars 2007 - 15:42

RobK
  • RobK
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0
Kul med lite nytänkande, Eva Röse och Jonas Karlsson spelar ofta bra.

#33

Postad 24 mars 2007 - 16:01

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

  • 2 286 inlägg
  • 0
Den var ju annorlunda för att vara Svenskt, men ack så tråkig! :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.