Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Problem med Harman Kardon DVD 20 & DVD 30

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Harman Kardon DVD 20 (DVD-spelare) 1 6,75 (15) Inga priser
Harman Kardon DVD 30 (DVD-spelare) 1 8,09 (31) Inga priser
3 relaterade trådar

#1

Postad 05 november 2005 - 11:28

Sjorskeum
  • Sjorskeum
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Hejsan!

Jag har nyligen köpt en Harman Kardon anläggning, köpte begagnad från Blocket och Tradera. Jag har ett AVR 8500 samt två st. dvd-spelare: en DVD 20 och en DVD 30.

När jag köpte AVR 8500 fick jag med DVD30, säljaren sa att den strulade med CD-skivor, dock DVD-skivor funkade bra. Det var visst så de första veckor, men nu strular den med allt jag stoppar in. Jag kör DVD30 mot projektorn och DVD20 är inkopplad mot TV och används till CD skivor. Men nu de senaste dagar få jag knäppt igång NÅNTING.

Båda borde klara DVD-R/RW samt DVD+R/RW, men säkert DVD+RW ge stora problem. DVD30 börjar verkligen 'hacka' dvs låter som den hackar eller nåt. DVD20 är lite mer diskret men klarar inte av heller.

Jag undrar, båda har några år på nacken.. kan de vara smutsig på lasern/prisma? Eller är det något tekniskt fel? I sovrummet har jag ett JAMO surround-anläggning, som har ett KiSS DVD-receiver till hjärta.. och den klarar typ ALLTING. Så alla skivor som strular i H/K spelare funkar i den. Inget fel på skivorna alltså.

Undrar om någon här känner till problemet och hur man möjligtvis kan fixa det? Jag har även hört talas om att det går att göra H/K DVD-spelare regionsfria med något kod via fjärren?

Tacksamt för allt hjälp!

#2

Postad 11 november 2005 - 00:40

Unregistered3416aad5
  • Unregistered3416aad5
  • Beroende

  • 1 133 inlägg
  • 0
Hej på dig :)

DVD 20 har jag oxå men även en DVD31,oxå en H/K + att jag har en Thomson DTH210 o en "noname" spelare som ungarna använder.
Min 20 visade tendens till att hacka filmer efer 1års användande.Min Thomson likaså men min "noname" visade inte Innan att den började bli dålig utan den bara sa Tack o Hej!

Ett besök hos Rusta orsakade att jag köpte en Rengörins cd/dvd för 7.90:- Tänkte väl att det inte kommer att göra nån skillnad,Men det gjorde det faktiskt.

Min DVD20 är som ny igen,den är ca 2år nu.Jag brukar stoppa i rengöraren ibland o min DVD fungerar klockrent.Min Thomson däremot vill inte ta emot denna skiva,den bara "tuggar" i ca 10sek.
Eftersom att jag hör att skivan snurrar så stoppar jag i den o den får snurra tills error kommer fram i displayen.Då matar jag ut den o stoppar i den igen,den "tuggar" i 10sek igen ....

Så har jag gjort kanske 6-7ggr o sen så fungerade skivan som vanligt.Nu går även den DVD;n oxå utan problem.

Jag tycker Helt klart att du ska prova,det är dina spelare värda tycker jag.Biltema har oxå clean-skivor o dom duger garanterat.Det sitter ju som en liten pensel/tandborste på skivan som dammar av linsen o för mig så blev det kanonbra.

//Janne



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.