Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox 360- Problem

2051 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Microsoft Xbox 360 Core System (Spelkonsoler) 1 8,42 (77) Inga priser
Microsoft Xbox 360 Premium 2006 20GB (Spelkonsoler) 3 8,49 (678) Inga priser
Microsoft Xbox 360 E 120GB 2007 (Spelkonsoler) 7 8,59 (249) Inga priser
Microsoft Xbox 360 Premium HDMI 20GB (Spelkonsoler) 1 8,46 (157) Inga priser
Microsoft Xbox 360 Arcade 2007 (Spelkonsoler) 3 7,95 (131) Inga priser
Microsoft Xbox 360 Premium HDMI 2008 60GB (Spelkonsoler) 6 8,79 (107) Inga priser
Microsoft Xbox 360 Super Elite 2009 250GB (Spelkonsoler) 2 8,83 (17) Inga priser
29 relaterade trådar
Officiell Tråd- Xbox 360 (5039 inlägg) 3 år sedan
Bytestråden för Xboxspel (526 inlägg) 6 år sedan
Yamaha RX-V463, hur koppla ihop? (70 inlägg) 10 år sedan
Xbox 360 eller PS3 (1171 inlägg) 13 år sedan
Elgiganten har tagit bort Xbox 360 ur sortimentet (64 inlägg) 13 år sedan
Xbox 360 med 250GB (196 inlägg) 13 år sedan
Xbox 360 "Jasper" (734 inlägg) 14 år sedan
Värde på Xbox360 paket? (20 inlägg) 14 år sedan
[Hilfe] Prisvärt minisystem för spel och filmbruk (0 inlägg) 14 år sedan
Prissänkning Xbox Elite 360 (56 inlägg) 14 år sedan
Playzone Europe AB anmälda för bedrägeri efter några veckor med ny ägare (842 inlägg) 14 år sedan
Nybliven XBOX 360 ägare (55 inlägg) 15 år sedan
10 orsaker varför PS3 kommer bli ledande (1040 inlägg) 15 år sedan
Sennheiser PC350 till xbox360 ? (1 inlägg) 15 år sedan
Xbox 360 Pro 60gb version (151 inlägg) 15 år sedan
Få gratis Live-guld med nytt account (9 inlägg) 15 år sedan
Kopplingsproblem... (8 inlägg) 15 år sedan
Xbox 360 med 60GB hårddisk och prissänkning på 20GB-versionen (14 inlägg) 15 år sedan
Nya XBOX 360 Arcade! (167 inlägg) 15 år sedan
Premium med HDMI har kommit! (276 inlägg) 15 år sedan
Xbox 360 prissänkt (298 inlägg) 16 år sedan
Mitt Xbox 360 dog igen, får jag en ny med hdmi denna gången? (0 inlägg) 16 år sedan
Xbox 360 Premium -> Elite? (45 inlägg) 16 år sedan
Gästbok för Xicaxo (5 inlägg) 16 år sedan
Xbox 360 Elite är släppt (824 inlägg) 16 år sedan
Pioneer VSX-1016V - ljud från HDMI (1 inlägg) 16 år sedan
Köpa Xbox 360 Elite. (65 inlägg) 16 år sedan
1080p på Sharp 42 (11 inlägg) 17 år sedan
Samsung LE-32R51B+XBOX360? (14 inlägg) 18 år sedan

#1

Postad 09 december 2005 - 19:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Här postar ni som har något hårdvaruproblem med er xbox 360. Huvudinlägget kommer innehålla en FAQ som uppdateras ju mer lösningar vi hittar till problemen.

FAQ:

Lower right segment flashing red - Error code E67 - "Contact Xbox Customer Support" screen: You seem to have a bad hard drive. Remove the hard drive and see if the machine boots correctly without it. If it does, you'll need to replace your hard drive.

All four segments flashing red - no video: Hey! Plug in your video cable!

Xbox doesn't power on: Check the power brick. The light on it should be orange if in standby, green if the console is on. If the light is red, that means something bad has happened - try unplugging the power brick from the wall until the light fades out to reset it, then try plugging it in again to see if it will go into standby.

Three segments flashing red - no video: This is probably a power supply (low voltage) problem, people have reported fixing this by cleaning the contacts on the power brick. Don't forget to unplug everything before you start cleaning the contacts. Also check to make sure that the power supply cable is fully seated in the console, and check the color of the light on the power brick. You may be able to fix this yourself by unplugging the power supply from the wall for a few minutes and plugging it back in. This error also seems to occur if the wall power glitches or browns out.

Two lights on left flashing red: Console is overheated, let it cool off before trying to play again, and see if you can place the console somewhere with better ventilation...

Error E71, E79: I haven't seen these myself, but I suspect these are caused by thermal problems from reading what people say about them...

Error E68: I am not sure what this is but I saw this once when I switched the video cable from HD to SD with the power on (got the error when the console rebooted)...it cleared up when I cycled the power, however.

Xbox refuses to be turned off (console powers down, then powers back on a few seconds later): My theory on this is that there is a microcontroller that controls power to the system. After certain events (like a firmware flash) the console will tell the microcontroller to power the system down, then power it back on. I think that somehow this chip can get confused into always powering the system back up when it's turned off. To fix this, turn the system off, and then disconnect the power cord from the back of the machine before it turns back on...this seemed to fix it for my friend, anyway.

Vissa specifika spel kan tydligen också låsa sig med eller utan varningsmeddelande (dock inga blinkande röda dioder) om man ställer in fel tid och datum på boxen.

Error 0102: Se Här för hjälp.

Redigerat av Zoiler, 03 maj 2007 - 00:33.


#2

Postad 13 december 2005 - 00:01

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

  • 1 428 inlägg
  • 0
Kan väl börja med den mest uppenbara:

Om konsollen låser sig och felmeddelande anges antingen på skärmen eller "The Ring of Light" (blinkar rött istället för att ge ett fast gröntsken) eller om allt bara "fryser" utan felmeddelande:
Prova att flytta ut både konsoll och nätaggregatet i det öppna så att de får ordentligt med luftcirkulation.

Vissa specifika spel kan tydligen också låsa sig med eller utan varningsmeddelande (dock inga blinkande röda dioder) om man ställer in fel tid och datum på boxen.

#3

Postad 13 december 2005 - 15:32

Prylgalningen
  • Prylgalningen
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Jag köpte min Xbox360 på Game och när jag kom hem och hade kopplat in den så var den helt död. Kollada alla anslutningar och allt var som det skulle. Ringde till Game och dom sa att jag skulle komma ner med den så skulle jag få en ny i utbyte. Åkte ner, bytte och kom hem. Kopplade in maskin nr 2 och den startade upp men dock med ett fruktansvärt rassel. Blev genast orolig och testade mina spel och varje gång jag spelade PGR3 så fryser maskinen. Testade COD2 och det fungerade perfekt (trodde jag). Efter 15-20 minuter in i spelet så fryser maskinen även här. Har kollat så både maskinen får luft och samma gäller strömadaptern. Har faktiskt testat med en kalluftsfläkt men maskinen fryser ändå.

Ringde till Game igen och denna gången så sa dom att jag skulle ringa till Microsoft och att jag skulle få skicka in den. Detta gick jag inte med på utan jag sa att jag hade ångrat mitt köp men Game ville inte ta tillbaka maskinen. Jag blev då riktigt förbannad och rabblade upp att jag har öppet köp och då blev det andra bullar (nämligen pengarna tillbaka).

Sitter nu här med en bunt stora sedlar och jag har bestämt mig att inte köpa någon Xbox360 någonsin. Att Microsoft har stressat fram maskinen är det ingen tvekan om och detta får vi (konsumenterna) betala för.

Jag får hålla mig till min GC, PS2, Xbox, PSP & DS fram till Revolution och PS3 släpps (hoppas dom säljer hela produkter).

Bild på hur fristående jag hade Xbox360 och adaptern.

Postad bild

Redigerat av Prylgalningen, 14 december 2005 - 01:57.


#4

Postad 13 december 2005 - 17:14

Spazze
  • Spazze
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Tänkte höra mer er om ni vet. Det är så att jag sitter och lirar Fifa. Men nu har det blivit nåt knas med skivan tror jag, Jag kan spela Online och Fifa World Cup, men när jag skall lira med polarna så stannar läsaren och det står att följande :

1 . Kolla så du har rätt "region" för skivan
2. Rengör skivan
3. Starta om Xboxen.

Nån som har nån aning om vad man skall göra? Ringa Xbox oxh höra med dom eller försöka byta ut Fifa eller? Tips skulle uppskattas, hoppas jag skrivit i rätt Tråd. / Spazze

#5

Postad 13 december 2005 - 18:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Tänkte höra mer er om ni vet. Det är så att jag sitter och lirar Fifa. Men nu har det blivit nåt knas med skivan tror jag, Jag kan spela Online och Fifa World Cup, men när jag skall lira med polarna så stannar läsaren och det står att följande :

1 . Kolla så du har rätt "region" för skivan
2. Rengör skivan
3. Starta om Xboxen.

Nån som har nån aning om vad man skall göra? Ringa Xbox oxh höra med dom eller försöka byta ut Fifa eller? Tips skulle uppskattas, hoppas jag skrivit i rätt Tråd. / Spazze

<{POST_SNAPBACK}>

Har du testat att rengöra skivan? Har spelet fått några repor? Om de andra spelen funkar är det troligen FIFA det är fel på.

Prylgalningen: Sicken otur att få TVÅ defekta exemplar i följd :blink: .

#6

Postad 13 december 2005 - 18:34

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

  • 1 428 inlägg
  • 0
"rabblade upp ångerrätten"
Du har bara ångerrätt på distansköp så det var nog inte det som fällde avgörandet. :blink:

#7

Postad 14 december 2005 - 01:57

Prylgalningen
  • Prylgalningen
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

"rabblade upp ångerrätten"
Du har bara ångerrätt på distansköp så det var nog inte det som fällde avgörandet. :blink:

<{POST_SNAPBACK}>


Du har helt rätt, jag skrev fel. Öppet köp skall det vara :wub:

Passar på att ändra det i huvudinlägget också

#8

Postad 14 december 2005 - 02:39

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

Jag köpte min Xbox360 på Game och när jag kom hem och hade kopplat in den så var den helt död. Kollada alla anslutningar och allt var som det skulle. Ringde till Game och dom sa att jag skulle komma ner med den så skulle jag få en ny i utbyte. Åkte ner, bytte och kom hem. Kopplade in maskin nr 2 och den startade upp men dock med ett fruktansvärt rassel. Blev genast orolig och testade mina spel och varje gång jag spelade PGR3 så fryser maskinen. Testade COD2 och det fungerade perfekt (trodde jag). Efter 15-20 minuter in i spelet så fryser maskinen även här. Har kollat så både maskinen får luft och samma gäller strömadaptern. Har faktiskt testat med en kalluftsfläkt men maskinen fryser ändå.

Ringde till Game igen och denna gången så sa dom att jag skulle ringa till Microsoft och att jag skulle få skicka in den. Detta gick jag inte med på utan jag sa att jag hade ångrat mitt köp men Game ville inte ta tillbaka maskinen. Jag blev då riktigt förbannad och rabblade upp att jag har öppet köp och då blev det andra bullar (nämligen pengarna tillbaka).

Sitter nu här med en bunt stora sedlar och jag har bestämt mig att inte köpa någon Xbox360 någonsin. Att Microsoft har stressat fram maskinen är det ingen tvekan om och detta får vi (konsumenterna) betala  för.

Jag får hålla mig till min GC, PS2, Xbox, PSP & DS fram till Revolution och PS3 släpps (hoppas dom säljer hela produkter).

Bild på hur fristående jag hade Xbox360 och adaptern.

Postad bild

<{POST_SNAPBACK}>

Den första du fick som var helt död när du fick den, prova du med att trycka in alla kablar så långt in du bara kunde? för mig var det likadant i början.Jag koppla in allt och skulle sätta på den men ingen power ingenting hände jag prova trycka igång den på andra sätt men det funka inte, jag var såååååå nära att ringa ONOFF o klaga (mitt hjärta pumpa av ilska besvikelse och oro). Sen koppla jag ur alla kablar o koppla in dom igen och TJOO HOO den har fått liv!! snacka om lättnad jag fick där men sen fick jag ett annat problem, det var att bilden var svart, hände ingenting så jag fick ångest o börja dra i alla möjliga bildkablar o till slut så fick jag även bild (champagne någon??).
Iallafall så kanske den första maskinen du fick fungera bara att kablarna satt lite löst.

#9

Postad 17 december 2005 - 10:09

Shunon
  • Shunon
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Jag va o köpte en till xbox 360 till lillbrorsan det tråkiga va att kontrollen inte funka,, den var helt stendöd någon mer som varit med om det? Enda sättet man fick den o funka va när jag tog mitt recharge kitt o plugga på sladden ska till onoff idag o se om man får en ny kontroll.

#10

Postad 17 december 2005 - 14:01

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
Jahapp nu var det min tur att 360n skulle gå sönder. Jag starta upp den nu men det kom upp ett felmeddelande som sa E67 och det blinka rött längst ner i högra hörnet. Jahapp men den var ju kul så länge den varade. Det rasslar i maskinen när man startar den, ungefär som ett elglapp :rolleyes: vad händer nu?? jag har skickat mail till xbox support, kommer dom skicka en box till mig snart eller vad?

#11

Postad 17 december 2005 - 14:02

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

Jahapp nu var det min tur att 360n skulle gå sönder. Jag starta upp den nu men det kom upp ett felmeddelande som sa E67 och det blinka rött längst ner i högra hörnet. Jahapp men den var ju kul så länge den varade. Det rasslar i maskinen när man startar den, ungefär som ett elglapp :rolleyes: vad händer nu?? jag har skickat mail till xbox support, kommer dom skicka en box till mig snart eller vad?

<{POST_SNAPBACK}>

jag köpte den på onoff. Ska jag gå till ONOFF eller ska jag ta kontakt med supporten?

#12

Postad 17 december 2005 - 14:10

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
konstigt nog funkar den nu när man tar bort hårddisken men när man sätter in den igen funkar det inte.

#13

Postad 17 december 2005 - 14:11

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

konstigt nog funkar den nu när man tar bort hårddisken men när man sätter in den igen funkar det inte.

<{POST_SNAPBACK}>

hm o nu funkar den med hårddisken :S fattar ingenting, kan det ha varit ett glapp eller vad är det frågan om??

#14

Postad 17 december 2005 - 15:21

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
Hmm efter den konstiga händelsen idag med min 360 så fungerar den nu igen, har haft igång den i över en timme nu och allt verkar normalt igen. Jag tog ur hårdisken o starta som sagt och då fungera den. Sen satte jag i hårddisken igen och den fungera inte igen. sen drog jag ur hårdisken igen och sen tillbaks med hårddisken och nu fungerar den fin fint. Frågan är nu om jag ska skicka in den iallafall?? om dom får den och ser att den startar då tänker dom väll att det inte är något fel på den och skickar tillbaks samma maskin igen eller??

#15

Postad 17 december 2005 - 16:58

Shunon
  • Shunon
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Jag va i onoff idag o lämna tillbax spelkontrollen som inte funkade & fick en ny.
Så du borde nog gå dit med den om det nu skulle hända igen..

#16

Postad 17 december 2005 - 19:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Jahapp nu var det min tur att 360n skulle gå sönder. Jag starta upp den nu men det kom upp ett felmeddelande som sa E67 och det blinka rött längst ner i högra hörnet. Jahapp men den var ju kul så länge den varade. Det rasslar i maskinen när man startar den, ungefär som ett elglapp :rolleyes: vad händer nu?? jag har skickat mail till xbox support, kommer dom skicka en box till mig snart eller vad?

<{POST_SNAPBACK}>

Det här problemet finns t o m i FAQ:n. Du har en dålig HDD. Eftersom det funkade för dig nu kanske du ska vänta och se om det händer igen? Annars kan du ju skicka in enbart HDDn.

#17

Postad 17 december 2005 - 19:52

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

Jahapp nu var det min tur att 360n skulle gå sönder. Jag starta upp den nu men det kom upp ett felmeddelande som sa E67 och det blinka rött längst ner i högra hörnet. Jahapp men den var ju kul så länge den varade. Det rasslar i maskinen när man startar den, ungefär som ett elglapp :( vad händer nu?? jag har skickat mail till xbox support, kommer dom skicka en box till mig snart eller vad?

<{POST_SNAPBACK}>

Det här problemet finns t o m i FAQ:n. Du har en dålig HDD. Eftersom det funkade för dig nu kanske du ska vänta och se om det händer igen? Annars kan du ju skicka in enbart HDDn.

<{POST_SNAPBACK}>

skönt att höra att det inte var något allvarligt fel inne i maskinen.Hur kan det bli fel på HDDn?

#18

Postad 17 december 2005 - 20:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

skönt att höra att det inte var något allvarligt fel inne i maskinen.Hur kan det bli fel på HDDn?

<{POST_SNAPBACK}>

Det kan bli fel på allt :( . Fråga inte mig, jag läste bara:

Lower right segment flashing red - Error code E67 - "Contact Xbox Customer Support" screen: You seem to have a bad hard drive. Remove the hard drive and see if the machine boots correctly without it. If it does, you'll need to replace your hard drive.



#19

Postad 17 december 2005 - 20:14

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

skönt att höra att det inte var något allvarligt fel inne i maskinen.Hur kan det bli fel på HDDn?

<{POST_SNAPBACK}>

Det kan bli fel på allt :( . Fråga inte mig, jag läste bara:

Lower right segment flashing red - Error code E67 - "Contact Xbox Customer Support" screen: You seem to have a bad hard drive. Remove the hard drive and see if the machine boots correctly without it. If it does, you'll need to replace your hard drive.

<{POST_SNAPBACK}>

undra vad man ska göra, den funkar nu iallafall. Vad händer med allt jag har sparat?? kommer dom ersätta mina dowloads som jag har laddat ner via xboxLIVE som arcade games o liknande? hmmmm

#20

Postad 17 december 2005 - 20:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Ring/maila och fråga dem hur det ligger till :(

#21

Postad 17 december 2005 - 20:22

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

Ring/maila och fråga dem hur det ligger till  :)

<{POST_SNAPBACK}>

har redan gjort det :D men tänkte att du visste lite du som verkar så kunnig inom spelmaskiner :(

#22

Postad 17 december 2005 - 21:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Ring/maila och fråga dem hur det ligger till  :)

<{POST_SNAPBACK}>

har redan gjort det :D men tänkte att du visste lite du som verkar så kunnig inom spelmaskiner :(

<{POST_SNAPBACK}>

:lol:

Men det betyder ju inte att jag är kunnig inom deras policy B)

#23

Postad 17 december 2005 - 21:26

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

  • 1 428 inlägg
  • 0
Jag skulle tagit det säkra för det osäkra och köpt ett minneskort att föra över mina grejer på, i alla fall sparfilerna och sådant.

Du kan ju också prova att själv formatera om HDD:n, det har hjälpt vissa har jag hört.

#24

Postad 18 december 2005 - 03:26

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

Jag skulle tagit det säkra för det osäkra och köpt ett minneskort att föra över mina grejer på, i alla fall sparfilerna och sådant.

Du kan ju också prova att själv formatera om HDD:n, det har hjälpt vissa har jag hört.

<{POST_SNAPBACK}>

Hur formaterar jag om HD? förlorar man inte allt då??
hur mycket minne rymmer det på ett minneskort?

#25

Postad 18 december 2005 - 09:31

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

  • 902 inlägg
  • 0
Formaterar HDDn gör man i System har jag för mig,dock inte riktigt säker...
Minneskortet ligger på 64 MB.

#26

Postad 21 december 2005 - 18:56

Unregisteredac95974e
  • Unregisteredac95974e
  • Forumräv

  • 655 inlägg
  • 0
Hallå

Var inne på Game idag för att kolla hur lång kö det var för att få en 360 - kom ut med en i näven eftersom beställaren av den enheten hade ångrat sig - snacka om flyt!

Tänker packa upp den på julafton - självbehärskning :wacko:

En polare till mig nämnde att man ABSOLUT inte skall flytta 360:n medan den är påslagen och har en skiva i sig - då kan skivan kvaddas. Är detta sant???

//erikli

#27

Postad 21 december 2005 - 19:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

En polare till mig nämnde att man ABSOLUT inte skall flytta 360:n medan den är påslagen och har en skiva i sig - då kan skivan kvaddas. Är detta sant???

//erikli

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det är sant. Rör den inte när den är på och har en skiva spinnandes i. Om man lutar den ca 45 grader så förstörs skivan, men för att vara på den säkra sidan; rör den inte alls med skiva i påslagen. Kan även gå sönder vid stötar/knuffar tydligen.

#28

Postad 24 december 2005 - 13:23

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
Nu har jag fått en annan system error: med koden E74
kan någon vara snäll o berätta vad E74 är?? zoiler?? vet du?

GodJul allihopa.

#29

Postad 24 december 2005 - 14:00

Unregistered56eac645
  • Unregistered56eac645
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
:blink: Xbox 360 problem!!!

Jobbar Själv PÅ GAME och måste faktiskt erkänna att microsofts xbox 360 maskiner inte är till 100% tillförlitliga i nuläget. Maskinerna lider dessvärre utav dessa mystiska problem som säkert går att åtgärda om man har lust att skicka iväg det till microsoft hmmmm....

Måste bara säga att ÖPPET KÖP är något som varje enskild näringsidkare frivilligt kan erbjuda sina kunder men inte ett måste så ett öppet köp är inte en anledning till att få sina pengar tillbaka.

Däremot om maskinen inte fungerar så är det en helt annan sak då har man faktiskt sin garanti
och den har man ju stöd i konsumentsköpslagen skulle man vara missnöjd eller om maskinen inte fungerar som den ska så kan man alltid få sina pengar tillbaka, eller helt enkelt häva köpet.

Anledningen till att Game hänvisar till microsoft vid fel på maskinerna är helt enkelt för att microsoft själva vill stå för den servicen och få bättre feedback. Diskussioner mellan kund och försäljare om vad som är rätt och fel uppstår alltid men en sak man absolut inte får glömma är att lagen är tvingande till konsumentens fördel under den period som garantin samt reklamationsrätten gäller... <_<

Äger själv en xbox 360 har inte märkt så många fel på den i dagsläget men spelet har fastnat under king kong en eller två gånger perfect dark har funkat förutom att ljudet bitvis försvinner och att maskinen ibland känns lite väl varm efter bara två timmars spelande ja det är väl inte så bra :P ....

Redigerat av Unregistered56eac645, 24 december 2005 - 15:05.


#30

Postad 24 december 2005 - 14:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Nu har jag fått en annan system error: med koden E74
kan någon vara snäll o berätta vad E74 är?? zoiler?? vet du?

GodJul allihopa.

<{POST_SNAPBACK}>

Det verkar inte som någon vet vad E74 innebär även om det är ett vanligt fel. Det bästa är kanske om du får konsolen utbytt? Men funkade det när du startade om och funkar det generellt bra?

#31

Postad 25 december 2005 - 00:56

Fnk
  • Fnk
  • Beroende

  • 1 098 inlägg
  • 0
Som Zoiler säger så verkar det inte vara någon som vet var E74 innebär.
Läste på nåt forum att man ska prova plocka av hårddisken och sätta på den igen.
På en annan sida står det att det beror på att nätaggregatet är för varmt.

#32

Postad 25 december 2005 - 01:14

timbac
  • timbac
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
jag har hittat problem som någon förhoppningsvis har svar på. Det första är att jag har ett radeon 9800 pro aiw med tv-in men jag får inte tunern att lira ihop med xp mc och på så vis funkar det inte heller att titta på tv i xboxet genom mc.

det andra är att jag inte kan se mina divx/xvid filmer på xboxet i media center men allt funkar när jag kör det på datorn, ligger det någon spärr i xboxet så att man inte ska kunna kolla på vanliga filmer eller är det något som jag inte har ställt in?

#33

Postad 25 december 2005 - 01:29

Andreas
  • Andreas
  • Expert

  • 493 inlägg
  • 0

jag har hittat problem som någon förhoppningsvis har svar på. Det första är att jag har ett radeon 9800 pro aiw med tv-in men jag får inte tunern att lira ihop med xp mc och på så vis funkar det inte heller att titta på tv i xboxet genom mc.

det andra är att jag inte kan se mina divx/xvid filmer på xboxet i media center men allt funkar när jag kör det på datorn, ligger det någon spärr i xboxet så att man inte ska kunna kolla på vanliga filmer eller är det något som jag inte har ställt in?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag fick inte heller mitt 9700pro AIW att fungera med Media Center och vad jag minns så var det för att Media Center inte stödjer det kortet. Om det också gäller för 9800pro vet jag ej. Någon annan kanske kan svara på det.

Xbox360s Media Center Extender klarar inte Divx/Xvid eftersom Microsoft vill att man ska köra deras egna format (WMV).

#34

Postad 25 december 2005 - 01:31

Andreas
  • Andreas
  • Expert

  • 493 inlägg
  • 0

Som Zoiler säger så verkar det inte vara någon som vet var E74 innebär.
Läste på nåt forum att man ska prova plocka av hårddisken och sätta på den igen.
På en annan sida står det att det beror på att nätaggregatet är för varmt.

<{POST_SNAPBACK}>


Vad jag har läst så beror E74 på något problem med nätagget. Vet folk som lånat ett nätagg av någon polare och då har det fungerat.

#35

Postad 25 december 2005 - 10:52

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

Som Zoiler säger så verkar det inte vara någon som vet var E74 innebär.
Läste på nåt forum att man ska prova plocka av hårddisken och sätta på den igen.
På en annan sida står det att det beror på att nätaggregatet är för varmt.

<{POST_SNAPBACK}>


Vad jag har läst så beror E74 på något problem med nätagget. Vet folk som lånat ett nätagg av någon polare och då har det fungerat.

<{POST_SNAPBACK}>

E74 kan kommer upp bara när jag ska starta 360n efter att den har varit avslagen en lång tid. Jag stänger av den efter error meddelandet o sätter på den o den funkar på 2a försöket varje gång.För det mesta får jag ingen bild alls första gången jag startar upp, utan den är kolsvart fast maskinen rullar o jag måste stänga av o sätta på för att jag ska få bild. Som sagt så funkar det alltid men det är störigt att det inte funkar perfekt som det ska.Sen hade jag ju problem med hårdsiken en gång Error code E67. Men hårddisken funkar bra nu helt plötsligt efter sitt lilla spratt, skumt.

#36

Postad 25 december 2005 - 14:55

timbac
  • timbac
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

jag har hittat problem som någon förhoppningsvis har svar på. Det första är att jag har ett radeon 9800 pro aiw med tv-in men jag får inte tunern att lira ihop med xp mc och på så vis funkar det inte heller att titta på tv i xboxet genom mc.

det andra är att jag inte kan se mina divx/xvid filmer på xboxet i media center men allt funkar när jag kör det på datorn, ligger det någon spärr i xboxet så att man inte ska kunna kolla på vanliga filmer eller är det något som jag inte har ställt in?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag fick inte heller mitt 9700pro AIW att fungera med Media Center och vad jag minns så var det för att Media Center inte stödjer det kortet. Om det också gäller för 9800pro vet jag ej. Någon annan kanske kan svara på det.

Xbox360s Media Center Extender klarar inte Divx/Xvid eftersom Microsoft vill att man ska köra deras egna format (WMV).

<{POST_SNAPBACK}>


Okej men det finns ju nya uppdateringa på ati:s hemsida för mc edition men det funkar inte iaf. skumt.

Det finns inget sätt alls att komma förbi spärren i xboxet för divx än? det är nog bara att vänta å se!

Redigerat av timbac, 25 december 2005 - 14:58.


#37

Postad 25 december 2005 - 16:00

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

  • 1 428 inlägg
  • 0
Det är knappast en "spärr" Microsoft lagt in, 360:n har helt enkelt inget lämpligt codec installerat och kommer inte att få det förrän chippen börjar komma (om/när de nu kommer).

#38

Postad 28 december 2005 - 10:31

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0
Det är möjligt att man kommer kunna lösa problemet med ospelbara divx m.m. mjukvaruvägen genom möjligheten att stream applikationer via pc (MCE) som sedan visas på xbox360. T.o.m. MS kör ju lite på det spåret när dem snart börjar väva ihop sina online tjänster (MS messanger på xbox360 m.m.).

Vanligt surfande blir säkert första "homebrew" applikationen som kommer till xbox360 via MCE. Är inte långt borta alls.

Ännu mer kommer nog under andra halvan 2006 när vista kommer, med alla MCE funktioner från start (suprise suprise...).

#39

Postad 28 december 2005 - 19:15

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0
har nu haft min 360 i 3 dagar och den har fryst 3ggr, den står helt fritt med ,ycket luft runt den, nätaggregatet står ca 0.4 meter ifrån. funderar om man ska ta kontakt med support, eller om man kan fixa det själv, för jag vill helst inte va utan den får man ju abstinens.

#40

Postad 31 december 2005 - 22:15

Unregistered3a097662
  • Unregistered3a097662
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Hackande ljud från XBOXen??

Jag kopplande in min 360 via optisk ljudkabel och när jag kör något spel så hackar ljudet till ibland.


Någon som vet vad det beror på?

/Calimero

#41

Postad 02 januari 2006 - 13:52

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

  • 655 inlägg
  • 0

Hackande ljud från XBOXen??


Hört att några inkl jag haft problem med optiska ingången på HD-kabeln. Den verkar för skör och kontakten på optiska kabeln har en tendens att ramla ut eller ge upphov till glapp.

Prova att trycka in kabeln och hålla i. Blir det bättre har du nog glapp i ingången på HD-Kabeln. Min rekomendation då är att byta HD-kabel.

#42

Postad 03 januari 2006 - 10:23

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0
den kabeln va ju rena skiten tycker jag den fastnade inte ens i förstärkaren, den bara ramlade ur.

#43

Postad 11 januari 2006 - 03:21

Unregistered78e6eb8c
  • Unregistered78e6eb8c
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Har fått problem med min 360 nu. Har haft den sedan släppdagen. inte haft något fel på den alls. Idag så började den frysa sig. den har fryst sig efter ca 1 minut varje gång jag startar den. en gång började 3 röda lampor lysa på den. men bara en gång. men sedan fryser den sig hela tiden, ibland då jag startar den och varje gång jag ska spela spel. Konstig då den har funkat perfekt så länge. och bara på en dag så går allt fel.

ska skicka den till MS hoppas jag får en nya problemfri nu

#44

Postad 15 januari 2006 - 14:59

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
jahapp, nu säcka min hårddisk ihop totalt. Ringde supporten men det var en engelsman som svara o sa att det är så många som ringer så han fick mitt nummer o namn men jag väntar inte på att någon ska ringa tillbaks eftersom jag även skicka mail till supporten för 1 månad sedan men ännu inte fått svar, får helt enkelt ta o ringa imorgon när supporten öppnar.Har nu kopplat in min gamla nintendo 8-bitare mmmm det var tider det då man bara behövde blåsa på kassetten för att få allt att fungera. Nu måste ringa en support o skicka prylar till andra länder o vänta över 1 månad för att få tillbaks den.

11:43
supporten är ju helt otrolig........... there are no swedish support at the moment, tell me your name and number and we will call you back......

13:50
nu har jag ringt hundra gånger och alla svenska supporters är fortfarande upptagna. Fan va jobbigt det är med xbox support

16:47
nu skiter jag i det här, har ringt xbox support 2 dagar i rad utan att komma fram till en svensk support service eftersom dom är upptagna hela tiden. Rutten ###### service säger jag bara. Har pratat med ONOFF där jag köpte maskinen och dom ska fixa allt åt mig (får vi hoppas). Xbox 360 är däremot en toppenmaskin och är den roligaste spelmaskinen jag haft sen supernintendo med alla online-funktioner, helt enkelt GREAT!! men support=SHIT

Istället för att skriva 4 inlägg i rad föreslår jag att du använder redigera-knappen som du hittar under ditt inlägg.
//Fnk

Redigerat av Fnk, 16 januari 2006 - 18:21.


#45

Postad 26 januari 2006 - 12:45

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

  • 2 199 inlägg
  • 0
Har ett litet problem. Kör 360n på en Panasonic TH-PA37 plasma, När jag kör COD2 så blir det typ svarta streck lite här och var då och då (Ser ut som buggar, men det är för mycket för att vara bugg). Är det nån som har samma problem, och finns det en lösning? Kör på 720p, men blir likadant på 420p.

Redigerat av Unregistered710b3906, 26 januari 2006 - 12:46.


#46

Postad 26 januari 2006 - 13:11

Shunon
  • Shunon
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0

Hackande ljud från XBOXen??

Jag kopplande in min 360 via optisk ljudkabel och när jag kör något spel så hackar ljudet till ibland.


Någon som vet vad det beror på?

/Calimero

<{POST_SNAPBACK}>


Det kan bero på att du har en riktigt dålig optisk kabel..
Hänt mig också då jag kopplade med en billig optisk kabel som jag hittade i förrådet ljudet hackade hela tiden,, åkte o köpte en kabel för 200kr och så försvann problemet..
Så jag tror det kan ha o göra med kabeln..

#47

Postad 29 januari 2006 - 13:58

Lukassvensson
  • Lukassvensson
  • Beroende

  • 1 201 inlägg
  • 0
Någon som vet om MS har planer på att släppa en ny version av 360 där alla problem är lösta? Vill inte betala 4000 kr för något som inte ens fungerar som det ska.

#48

Postad 29 januari 2006 - 21:57

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

Någon som vet om MS har planer på att släppa en ny version av 360 där alla problem är lösta? Vill inte betala 4000 kr för något som inte ens fungerar som det ska.

<{POST_SNAPBACK}>

tyckte jag läste att maskinerna som kommer i feb/mars ska vara helt problemfria. Därför tar det sådan tid att släppa mer maskiner.

#49

Postad 05 februari 2006 - 23:06

davidoe
  • davidoe
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Jag fick problem med min XBOX idag.
Satt och spelade FIFA06:RTWC i 6e matchen så hängde sig spelet.
Startade om maskienen och fick fel E71.
Därefter hänger sig mskinen efter typ några secunder. Även om den får vila i 1 timme.
Har testat allt dragit ur alla kablar och komponenter men ignet fungerar.
Ska testa MS support imorgon och ringa GAME där jag köpte den.

;)

#50

Postad 06 februari 2006 - 09:28

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0
min har hängt sig engång när jag spelade Gun, så stängde jag av och satte på den igen och sen dess har jag aldrig haft några problem med min.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.