Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips HTS-9800

65 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Philips HTS9800W (Hemmabiosystem) 1 8,21 (13) Inga priser
3 relaterade trådar

#1

Postad 27 juni 2006 - 07:15

dannnyboy
  • dannnyboy
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Hittar inte mycket om denna fagra sak. Bara en recension/ömdöme och det är på prisjakt. Nån som har ett utlåtande?

En kort video om den:
http://reviews.cnet....73.html?tag=vid

Postad bild

#2

Postad 27 juni 2006 - 08:37

Matte Hedström
  • Matte Hedström
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Jag har hört den, fast det var ett tag sen... Kommer ihåg att jag personligen inte tyckte det lät speciellt kul. Funkar väl antagligen helt okej till film, men till musik lät det väldigt "platt" eller vad man ska säga...

Men håller med om att snyggt...det e det!!! =)

#3

Postad 29 juni 2006 - 07:54

Carl_X
  • Carl_X
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Var finns själva förstärkardelen och DVD-spelaren? Integrerat i den där skärmen?

EDIT: Kollar man på videon ser man att allt är integrerat.

Redigerat av Carl_X, 29 juni 2006 - 09:01.


#4

Postad 30 juni 2006 - 21:37

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0
Jag har haft detta system en månad nu.
Kan säga att ljudmässigt är det inget fel på det.
väldigt många smarta funktioner, och väldigt bra bas.
finns bla en funktion som optimerar systemet för Cd och med det på så är
det väldigt bra till musik också (för att vara ett hemmabio system)
"problemet" som jag ser det är att Dvd spelaren hanterar rörelse
väldigt dåligt.
kör med Hdmi kabel men bilden hackar efter mer än vad min X360 gör med komponent.

Förstärkaren är en liten kopplingslåda där du kan koppla in
audio R/L och koax (förutom dvd och bas)
dock ingen optisk.
tyckte när jag skaffa det att dom bakre högtalarna surrade väldigt mycket,
men fatta sen att set gick att byta frekvens.

hade det inte vatt för dvdn så hade jag rekomenderat det tveklöst.
men Har man en tv som systemet matchar, så skulle jag rekomendera det,
för det är väldigt nätt och snyggt.
skulle ge det 8/10

en rolig grej att tillägga är att många bilder på nätet inte stämmer.
sytemet är inte silver utan svart piano lack och såvitt jag vet finns det inte i två upplager.
skoja om jag blev förvånad när jag öppna det.

Redigerat av Dolph_Lundgren, 30 juni 2006 - 21:39.


#5

Postad 02 juli 2006 - 21:40

dannnyboy
  • dannnyboy
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Jag funderade oxå på det där. Har uppmärksammat att det varit olika färger, och även olika stativ på den svarta jämfört med det silvriga. Om du kollar på videon i första inlägget så är ju det systemet även där i silver. Kan det vara så att den amerikanska-versionen är annolunda?

#6

Postad 03 juli 2006 - 08:02

HVF/TtF
  • HVF/TtF
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Älskar detta hemmabiosystem....det enda jag stör mig på e det surrande ljudet man hör när man inte har filmen igång....hur ändrar man frevensen?

#7

Postad 05 juli 2006 - 22:53

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0
Du håller inne sound knappen på fjärren.
Det hjälper, tro mig.
låt mig gissa högra bakre högtalaren?
Jag var nära att reklamera systemet innan jag upptäckte detta.

Redigerat av Dolph_Lundgren, 05 juli 2006 - 22:54.


#8

Postad 07 juli 2006 - 13:45

TtF
  • TtF
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Har hittat det i bruksanvisningen.
Men där står det att man kan välja 1-4 jag kan bara välja 0-2.

#9

Postad 15 juli 2006 - 15:37

SirMeyer25
  • SirMeyer25
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Hej hej.

Jag funderar på att köpa detta systemet men jag har dock ett par frågor, som jag hoppas någon kan hjälpa mig med.

jag e med på att man kan koppla hemmabiot till tvn via HDMI.

Men eftersom ni nu har problem med dvdn så undrar jag om man kan koppla en "vanlig" dvd till hemmaiosystemet eller till tvn på ngt sätt och få ut ljudet på HEMMABIOanl ??

sen undrar jag också om det finns uttag så att jag kan koppla in min dator och på så sätt utnyttja ljudet på alla högtalare i hemmabio ???

så, går det att koppla en "extern" dvd spelare till hemmabiot eller till tvn på ngt sätt så att ljudet kommer ur alla högtalare OCH går det att koppla till dator....


hoppas på svar..

MVH
Martin

#10

Postad 17 juli 2006 - 17:15

TtF
  • TtF
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Det finns en coaxial uttag.....
men det finns säkert någon addapter som man kan koppla om det till 2st...

#11

Postad 18 juli 2006 - 09:32

Carl_X
  • Carl_X
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Ni som har köpt det, var har ni köpt det nånstans?

#12

Postad 18 juli 2006 - 19:01

TtF
  • TtF
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
jag köpte den på siba i löddeköpinge vid centersyd.
Måste nog säga att det e den bästa affären jag vatt på........
sjukt bra.....brukar annars inte gilla siba.köpt tvn och datorn där också.
grymt nöjd :unsure:

#13

Postad 26 juli 2006 - 21:46

Carl_X
  • Carl_X
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Fick mitt system idag. Mitt problem är att det står "Pls Wait" i fönstret så fort jag trycker på någon knapp. Det låter kanske inte som något problem, men nu har jag låtit den stå så i 20-30 min ett par gånger innan jag har tröttnat och stängt av strömmen.

När man slår på strömmen och utan att trycka på någon knapp så lyser den blåa lampan på den trådlösa mottagaren. Detta borde väl innebära att den har kontakt? När man sedan trycker på standby så slocknar den. Det borde ju innebära att den inte längre har någon kontakt. Men enligt manualen så ska det även stå standby i fönstret, innan det tonas ner och stängs av. På mitt system tonas det varken ner eller stängs av.

Någon som har lite tips?

#14

Postad 28 augusti 2006 - 22:37

Unregisteredf3991eca
  • Unregisteredf3991eca
  • Lärjunge

  • 311 inlägg
  • 0

en rolig grej att tillägga är att många bilder på nätet inte stämmer.
sytemet är inte silver utan svart piano lack och såvitt jag vet finns det inte i två upplager.
skoja om jag blev förvånad när jag öppna det.

<{POST_SNAPBACK}>


Gammal tråd men jag gör ett försök;
Jag är på jakt efter ett mindre och snyggare paket till tv'n i vardagsrummet och ett "allt-i-ett" känns som att det skulle funka även om jag inte gillar sånt i vanliga fall.

Först tänkte jag höra om det är fler som har problemet med dvd-uppspelningen via hdmi?

Samt om du Dolph möjligvis har en bild eller flera på ditt system uppkopplat hemma hos dig? Jag vill gärna se det "på plats" så man ser storlek och sen vill jag se den riktiga färgen på det. Vore kanon isåfall!

#15

Postad 10 september 2006 - 20:17

Unregisteredd826aaf7
  • Unregisteredd826aaf7
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Jag har precis fått hem systemet och är mycket nöjd, förutom en sak och det är bruset på de bakre högtalarna. Jag kan också bara välja mellan 0-2 och ingen av dessa hjälper. Så jag behöver hjälp så jag kan få bort bruset. Tacksam för all hjälp....

#16

Postad 12 september 2006 - 13:01

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0
när man väljer frekvens, så ska man inte bara hålla inne knappen tills den bytar i dvd displayen.
utan håll knappen inne i ca 10 sec.
hjälper det inte så släpp och gör om.
på detta sätt lyckas jag få dom bakre högtalarna knäpptysta.
sen kan det ha att göra med var du har ställt din av mottagare.
jag har min på en hylla, riktad rakt mot dvdn.

Dom recensera precis systemet i nya ljud&bild, och det fick bäst i test.
roliga är att dom även säger att Dvdn är den bästa i alla testade system.
så det är väll bara jag som är kräsen.

AndersW, har tyvärr ingen kamera.
men det är väldigt nätt och snyggt, och har du plats så kan du väggmontera allt.
och då försvinner dom helt.

Redigerat av Dolph_Lundgren, 12 september 2006 - 13:04.


#17

Postad 11 oktober 2006 - 17:35

oliver67
  • oliver67
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Köpte mitt system idag.
Mycket, mycket nöjd B)
Har som alla andra problem med pip från högra bak....ska försöka se om jag kan få bort detta enligt ditt förslag. :)

Redigerat av oliver67, 11 oktober 2006 - 17:36.


#18

Postad 11 oktober 2006 - 20:59

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

  • 258 inlägg
  • 0
Jag bor i Luleå, men ingen butik här har den. Men nästa vecka skall jag till Stockholm, är det nån som sett den uppställd i Stockholm (helst i city) så att man kan lyssna på systemet?

#19

Postad 17 oktober 2006 - 17:49

the dirkmeister
  • the dirkmeister
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Är även jag nöjd med systemet. Har haft det i ett par veckor nu. Ett stort minus är dock det omtalade pipet. Har försökt få bort det som beskrivits tidigare, funkar inte. Har "boxen" riktad rakt mot dvd:n, funkar inte. Har flyttat runt prylarna hit och dit, stängt av möjliga "störnings saker". Inget hjälper och det driver mig till vansinne snart. Mailade till philips support och fick svaret att det antagligen finns grejer som stör...... :D

#20

Postad 26 december 2006 - 20:42

Hammar81
  • Hammar81
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Hej.

Jag läste nånstans att Nintendo Wii:s trådlösa handkontroll inte är kompatibelt med detta trådlösa system. Vet inte om det var så att handkontrollen inte fungerade eller om det var högtalarna som blev störda eller om det var både och kanske...?

Är det någon som vet något om detta?

Finns det något annat liknande system(som går att sätta på väggen) från tex Samsung? (ska köpa tv från antingen Philips eller Samsung och vil ha ljudsystem från samma märke)

Kommer det att vara problem med Wii oavsett vilken trådlösa ljudanläggning jag köper?

Tack så mycket!

//Marcus

#21

Postad 27 december 2006 - 14:26

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Hej.

Jag läste nånstans att Nintendo Wii:s trådlösa handkontroll inte är kompatibelt med detta trådlösa system. Vet inte om det var så att handkontrollen inte fungerade eller om det var högtalarna som blev störda eller om det var både och kanske...?

Är det någon som vet något om detta?

Finns det något annat liknande system(som går att sätta på väggen) från tex Samsung? (ska köpa tv från antingen Philips eller Samsung och vil ha ljudsystem från samma märke)

Kommer det att vara problem med Wii oavsett vilken trådlösa ljudanläggning jag köper?

Tack så mycket!


det finns ju fyra olika frekvenser på systemet så man tycker ju att det borde att hitta en fri kanal.
jag vet inte hur det ligger till med wii, men 360:s trådlösa kontroller stör inte systemet alls.

#22

Postad 28 december 2006 - 01:14

frebac
  • frebac
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
blir sugen som attan, men inget köp förrän jag ser att nån fler fixat till sin bakre högtalare från surr :-(

#23

Postad 28 december 2006 - 10:28

the dirkmeister
  • the dirkmeister
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Jag är fortf helnöjd med ljud utseende.....men är inte av med surret. Får varje gång hålla på med soundknappen för att få väck så mkt surr som möjligt. Inte bra.... :) Ang wii har jag ingen aning.

#24

Postad 28 december 2006 - 11:09

Hammar81
  • Hammar81
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Jag köpte min igår. Kopplade ihop den, satte igång den och njöt :)

Ang tjutet som alla pratat om så hörde jag det en kort stund efter jag tryckt på "stop" men det försvann fort.

Sen håller jag med Dolphan, finns ju olika frekvenser så det borde lösa sig.

Jag lär ju märka om inte annat... :)

#25

Postad 29 december 2006 - 09:25

Krister.56
  • Krister.56
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej alla. Jag är en av många som det verkar som också har problem med surr/pip på hö bakre högtalaren. Trycker på "sound" och kan då välja 0,1eller 2 och inte 1-4 som det står i instuktionsboken. Är det någon som har ett seriöst tips på hur man löser detta?
Sen är jag mycket missnöjd med "tal ljudet". Provade att kolla på "pulp fiction". Där är det ganska mycket tal utan bakgrundsmusik. Jag tycker talet låter väldigt burkigt men är hyffsat nöjd med ljudet när det händer lite i filmen. Är det någon som har något tips på någon inställning? Har provat en del men får för mig att det är centerhögtalaren som inte riktigt passar in.

#26

Postad 02 januari 2007 - 07:00

Unregistered6d3b25b5
  • Unregistered6d3b25b5
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa det här paketet men blir lite fundersam när vissa system surrar/piper och andra inte.
Och går det att få bort surret/pipet vissa funkar det på och andra inte jag blir snurrig i huvet :-)
Så nu vill jag veta fall det går att få bort ?
eller ska man chansa att köpa ett paket :D

#27

Postad 02 januari 2007 - 11:33

TtF
  • TtF
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa det här paketet men blir lite fundersam när vissa system surrar/piper och andra inte.
Och går det att få bort surret/pipet vissa funkar det på och andra inte jag blir snurrig i huvet :-)
Så nu vill jag veta fall det går att få bort  ?
eller ska man chansa att köpa ett paket  :(

<{POST_SNAPBACK}>





Det e inte 100% att du får bort allt pip. Det beros nog på hur mycket wifi signaler du har i hemmet.
Men om du nu skulle ha sån otur att knappt kunna få bort (vilken chansen är mycket liten) så kommer du bara höra det när ingen film eller musik är på....Om du kollar på en film så kommer du inte märka det. Om du nu inte har det på mycket låg volym.

Me love it anyway :D

Redigerat av TtF, 02 januari 2007 - 11:34.


#28

Postad 04 januari 2007 - 21:38

dannnyboy
  • dannnyboy
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Verkar vara nån Philipsgrej med surr och missljud, min LCD (7331) börjar brumma så fort man inte har kontasten på max, grrrr... Någon mer än Dolph som lyckats meka bort missljudet på denna enhet? Antar att det går att välja bort ljudet för bakhögtalarna (tex vid musiklyssning) slutar surret i bakhögtalarna då?

Går mottagaren för bakhögtalarna på batteri eller kan man plugga in den i vägguttaget?

Upplever någon annan ägare än Dolph hackningar i bilden vid DVD-uppspelning?

Någon som har ett uttlåtande om vanligt musiklyssnade på denna sak?

Länk/utdrag till testet i Ljud & bild någon? Vilket nummer var det?

#29

Postad 06 januari 2007 - 18:27

Krister.56
  • Krister.56
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej alla philipsanvändare. Jag pratade med kudtjänsten på philips ang "pipet". Svaret blev att jag skulle ta med mig den högtalare som piper till stället där den är inköpt!!!!!!!
När jag påpekade att detta verkade vara ett vanligt fel att hö högtalare bak piper och att det troligtvis inte beror på högtalaren utan på sändaren så ändrade som sig. "Under sändaren sitter en knapp med 4 lägen under en tejp". Hette det plötsligt. Jag kollade och hittade knappen fast med tre lägen. Provade alla men pipet försvann inte. Då skulle jag ringa återförsäljaren och fråga vilka delar dom ville ha in. Ringde då siba där den är inköpt. Döm av min förvåning när dom sa : Ta med högtalaren som piper. Hur som haver. Man börjar trötna kraftigt på okunnig support. Hade den inte varit så förbannat snygg så hade jag lämnat tillbaka skiten. Nu skall jag göra ett försök att lämna in den bakre sändaren så får vi se.....

#30

Postad 07 januari 2007 - 10:19

the dirkmeister
  • the dirkmeister
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Tack för detta tips. Skall genast testa. Återkom gärna om hur det gick hos Siba.

#31

Postad 10 januari 2007 - 06:02

nr32
  • nr32
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Sugen på det här paketet men tycker det är lite snålt med/fel ljudingångar.

Någon här inne som använt en digital konverterare, alltså från optisk till koaxial? Har bara optisk ut från x360 och vill ju gärna ha ljudet till hemmabiosystemet. Gärna länk.

En fråga till: Finns det förgrenare för digitala signaler? isf kan man väl koppla in en sån och på det sättet få fler anslutningar till hemmabiosystemet. Gärna länkar till produkter isf.

Tacksam för svar.

#32

Postad 10 januari 2007 - 08:25

nr32
  • nr32
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Går ljuset på displayen att ändra till vitt? Har sett den med vita tecken på någon bild.

Går det att släcka displayen medans man använder den? Alternativt tona ner den?

#33

Postad 11 januari 2007 - 20:57

FantyGirl
  • FantyGirl
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag hade oxå samma fel som ni beskriver och mailade till Philips support , fick följande svar:

Hej och tack för ditt mail.

Det finns en servicelösning på detta problem. Vi rekommenderar att du
kontaktar inköpsstället för garantiåtgärd. Oftast behöver endast den
trådlösa mottagar-lådan lämnas in, men kontrollera gärna detta först med din
återförsäljare.

Vi hoppas att detta varit tillfredsställande. Vid övriga frågor gällande
detta ärende, vänligen uppge referensnummer 50-94973327.

Med vänlig hälsning
Philips Kundtjänst

lämnade in den och fick veta att det skulle ta 2-4 veckor... riktigt dåligt eftersom vi har precis köpt den, men man får hoppas att pipet försvinner sen

När vi kom in med sändaren sa säljaren "jaha vad är det för nåt? är det bakhögtalaren ? .. nää mottagaren (dom har inte så stor koll säljarna alltså)

Redigerat av FantyGirl, 11 januari 2007 - 21:12.


#34

Postad 16 januari 2007 - 11:44

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Någon här inne som använt en digital konverterare, alltså från optisk till koaxial? Har bara optisk ut från x360 och vill ju gärna ha ljudet till hemmabiosystemet. Gärna länk.


jag gör det.
köpte en på kell o Co.
Funkar bra men lite bulkig då den måste strömförsörjas.

http://www.kjell.com/ ar nr 37412

finns säkert finare, men dom jag hitta ligger runt 1000 vilket är lite saftigt.

Redigerat av Dolph_Lundgren, 16 januari 2007 - 11:50.


#35

Postad 18 januari 2007 - 01:11

nr32
  • nr32
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Har även jag problem med surrande/pipande högtalare på mitt system och prövat allt som skrivits här på forumet. Ringde till Philips support idag och rådet var att ta hem den senaste mjukvaran från philips hemsida för att se om det hjälper. Kan vara värt att pröva för fler, har själv inte hunnit testa på mitt system ännu.

Redigerat av nr32, 18 januari 2007 - 01:13.


#36

Postad 18 januari 2007 - 07:40

the dirkmeister
  • the dirkmeister
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Har testat det och såvida det inte kommit ut någon nyare mjukvara än den jag tankade hem för nån månad sedan så hänger pipet fortfarande kvar efter uppdateringen....


#37

Postad 18 januari 2007 - 21:07

TtF
  • TtF
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Har uppdaterad min nu och pipet finns än kvar :)

#38

Postad 08 februari 2007 - 15:42

skosse
  • skosse
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Någon som har ny info angående pipet? Ni som skickade in mottagaren, har det blivit bättre efter justering? Tråden får ju inte dö när jag börjar fundera på inköp!!!

#39

Postad 11 februari 2007 - 10:39

FantyGirl
  • FantyGirl
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Gjorde precis som philips kundtjänst rekomenderade dvs. lämnat in mottagaren, där jag köpte högtalarna och enligt dom så bytte dom någonting i den 2 saker:) ingen aning vad, men nu e pipet borta.. wiihoooo , servive lösningen tog ca 3-4 veckor men det var värt det :o

#40

Postad 13 februari 2007 - 12:09

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Var hade du köpt den då? Siba eller? Det verkar ju i alla fall som om de gjort "rätt" denna gång?

Och angående Nintendo Wii; ingen som hört något mer om ryktet att handkontrollerna inte fungerar med de trådlösa högtalarna? Det borde väl inte vara något problem tänker jag eftersom handkontrollerna är styrda av infrarött ljus (om jag nu minns rätt) och inte någon radiofrekvens. Men frågan jag inte har något svar på är om man kan koppla Wii:n till detta paket? Har faktiskt ingen koll på vilka utgångar det har...

#41

Postad 24 februari 2007 - 00:24

Unregistered001c7f99
  • Unregistered001c7f99
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Hej! Ang. pip i bakre högtalare - är det någon som vet om det går att skippa trådlöst till bakre högtalarna och istället köra med kabel?

#42

Postad 24 februari 2007 - 10:39

the dirkmeister
  • the dirkmeister
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Nej, det fungerar tyvärr inte.

#43

Postad 27 februari 2007 - 18:20

TtF
  • TtF
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Märkte först idag att man kunde hålla in surr. knappen och ändra något typ av kanal där också.
Så jag gjorde det och ändrade till samma kanal på sändare.
Bytte sen frekvens med sound-knappen som det innan har skrivits om.

Nu är ALLT PIP BORTA! :blink:

#44

Postad 05 mars 2007 - 00:08

nr32
  • nr32
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Gjorde precis som philips kundtjänst rekomenderade dvs. lämnat in mottagaren, där jag köpte högtalarna och enligt dom så bytte dom någonting i den 2 saker:) ingen aning vad, men nu e pipet borta.. wiihoooo , servive lösningen tog ca 3-4 veckor  men det var värt det :)

<{POST_SNAPBACK}>


Även jag använde denna lösning som philips support rekomenderade och lämnade in mottagarlådan.. Det blev betydligt bättre!! Rekomenderas till er som stör er på missljud.

#45

Postad 20 mars 2007 - 00:19

Unregistered21895c88
  • Unregistered21895c88
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Köpte detta system för en vecka sedan efter många provlyssningar på bl.a SIBA och Media Markt.
Ett mycket genomtänkt val av hemmabiosystem eftersom jag går från att alltid ägt separata delar som frugan tycker tar för stor plats. Hon har sagt "så smått som möjligt och möjlighet till väggmontering, max 8-9000 spänn"
Så valet stod mellan detta och Harman Kardon HS-100 men Philips vann denna gång.

Har kommit fram till följande slutplädering..

Positivt:
+ Grymt bra ljud både vid musiklyssning och film men framförallt vid film. Knivskarp diskant och trots en passiv 6,5 bas så imponerar den stort på mig.

+ Designen! Utklassar alla konkurrenter vad gäller det estetiska, ser ut som ett rent designpaket som även råkar låta grymt bra. Riktigt läckert trots att jag inte hunit få upp högtalarna på väggen än.

+ Bildkvalitén vid dvd-uppspelning. Jämförde den RGB som sitter på dosan med kvalitét hdmi och komponent tillsammans med en polare och vi såg ingen skillnad. Har en Panasonic PV-60 42" som i sig ger en fett grym bild. Tänkte testa igen snart men den medföljande RGB duger gott.

+ Prisvärt, betalade 7600 på Technistore och ser man sig omkring i olika prisklasser så har jag hittat ett som slår detta paket, Harman Kardon HS-500 men så kostar det 14000 också.

+ Trådlöst bak, skönt att slippa dra kablar från bakhögtalarna.

+ 6.1 system.. även om inte många filmer levererar 6.1 så ger den 6:e högtalarn ett extra djup i sattelitljudet.

Negativrt:

- Hade gärna sett en aktiv sub

- Problemet med pip i bakhögtalarna, särskilt i höger bak. Har mixtrat lite med de olika frekvenserna men ändå ett minus.

- Ej regionsfri

- Enheten är seg vid start, tar ett bra tag innan den börjar läsa.

- Touchknapparna på displayen är inte mycket att ha, tur att man inte behöver dom så länge man hittar fjärrkontrollen.

- För få utgångar, ett stort problem dock hos många kompletta hemmabiosystem kontra separata recievers. Saknar en koax utgång extra och s-video, hade inte gjort nåt med en optisk utgång också.

- Otydlig display iom den blåa färgen på texten. Skulle funnits möjlighet till annan tydligare färg.

- Får inte igång musikuppspelning i rent 6-kanalsljud, antingen stereo eller surroundmix 5.1 eller 6.1.

- Saknar finkalibrering av ljud, Bas och diskant har endast från -3 till +3 som nivåer. Skullle funnits en större frihet att ställa in ljudet.

Men om man tittar på plusen så är det överhängande fördelar, att dom viktigaste sakerna hamnade på pluskontot.
Hade alla mina minus varit som jag velat hade jag kunnat betala en bra bit över 10000 för detta system.

Summa sumarum ger jag Philips HTS-9800 ett betyg 9/10
Med andra ord, mycket nöjd!!

#46

Postad 11 april 2007 - 05:49

JNilsson
  • JNilsson
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0
Följer det med stativ till högtalarna eller är detta någonting man måste köpa till?

#47

Postad 11 april 2007 - 12:00

badboy_12345
  • badboy_12345
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Följer det med stativ till högtalarna eller är detta någonting man måste köpa till?

<{POST_SNAPBACK}>


undrar detta också?
tänkte köpa det på siba följer med en cykel och kostar bara 500 kr mer än det billigaste priset på prisjakten

http://www.siba.se/p...ntifier=SEP9800

#48

Postad 11 april 2007 - 14:22

the dirkmeister
  • the dirkmeister
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Det följer med stativ till fyra högtalare.

#49

Postad 11 april 2007 - 14:45

badboy_12345
  • badboy_12345
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Det följer med stativ till fyra högtalare.

<{POST_SNAPBACK}>


Perfekt! :)
då blir det ett köp här

#50

Postad 07 juni 2007 - 16:01

rastabengen
  • rastabengen
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Nu är ett sådant här system beställt...får det på måndag. Var och lyssnade på det på onoff och jag blev imponerad av ljudet..hoppas man reder ut att få väck pipet i d bakre bara. Det som gjorde mig lite skeptiskt va utgångarna som dom snålat med. Men jaja det funkar.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.