Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

The Departed

72 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
The Departed - Specialutgåva (DVD) (DVD-filmer) 2 7,96 (127) 199:-
The Departed (US) (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 2 8,16 (30) Inga priser
The Departed (US) (DVD) (DVD-filmer) 2 7,71 (6) Inga priser
The Departed (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 2 8,41 (127) 165:-
The Departed - 2-Disc Special Edition (US) (DVD) (DVD-filmer) 2 7,67 (2) Inga priser
The Departed (DVD) (DVD-filmer) 1 8,31 (50) Inga priser

#1

Postad 15 augusti 2006 - 10:01

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Alla tiders kriminal film makare Scorsese har en kriminal film på gång, "undercover" snuten spelad av Leonardo DiCaprio som ska infiltrera en organiserad syndikat rörelse som led av Jack Nicholson samtidigt infiltererar Matt Damon polisen för syndikatet...

Regi av kriminal experten Martin Scorsese
Leonardo DiCaprio, Matt Damon, Jack Nicholson, Mark Wahlberg.

Öppnar under oktober i usa

the Departed

#2

Postad 15 augusti 2006 - 10:50

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

  • 902 inlägg
  • 0
Längtar som fasiken efter att se denna film,inget biodatum för Sverige ännu?
Älskar originalet som filmen bygger på dvs. Infernal Affairs och har stora förhoppningar på The Departed.

#3

Postad 15 augusti 2006 - 11:11

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
3/1 2007 enligt IMDb.

#4

Postad 15 augusti 2006 - 11:34

novumus
  • novumus
  • Forumräv

  • 637 inlägg
  • 0

Regi av kriminal experten Martin Scorsese
Leonardo DiCaprio, Matt Damon, Jack Nicholson, Mark Wahlberg.

the Departed 

<{POST_SNAPBACK}>


Mycket bra castning även om Mark W. kanske inte är den bästa skådespelaren men han är ju känd iallafall... :) Det kan bli riktigt bra!

#5

Postad 15 augusti 2006 - 13:19

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

  • 902 inlägg
  • 0

3/1 2007 enligt IMDb.

<{POST_SNAPBACK}>


:)
Lång väntan blir det då...

#6

Postad 15 augusti 2006 - 14:46

Gäst_Korn_*
  • Gäst_Korn_*
  • 0
Leo ser fortfarande ut som en tolvårig grabb, faktum är att jag tycker att han faktiskt har utseendet emot sig. svårt att ta honom på allvar. Matt damon känns iaf i trailern betydligt mer trovärdig.

#7

Postad 15 augusti 2006 - 22:49

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0
Ja detta blir spännade ...tror att om man inte sett orginalfilmen så kanske denna är bättre??!!

Men de är ju scorsese så de blir nog bra ändå!

#8

Postad 30 september 2006 - 20:10

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

  • 1 868 inlägg
  • 0
Kommer på bio i sverige den 25/12

#9

Postad 15 oktober 2006 - 14:53

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

  • 902 inlägg
  • 0
Holy crap!
Kollade in på IMDB en snabbis efter ha läst recensionen på DVDTimes, 8.6\10 efter 15 082 röster är inte illa pinkat!
Vill.Se.Nu. :blink:

#10

Postad 15 oktober 2006 - 17:16

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Verkar som om man har nåt eventuellt riktigt bra att se fram emot.... Dock så är ju Leonardo DiCaprio ett smärre irritationsmoment de allra flesta gångerna han visar sig på duken... men ska han lyckas övertyga mig så är det kanske i detta eminenta sällskap....

#11

Postad 15 oktober 2006 - 18:06

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

  • 902 inlägg
  • 0
Filmen lär ju inte vara bättre än originalet, svårt att överträffa det, men jag tvivlar inte på att det är en redigt bra film :blink:
DiCaprio har jag faktiskt inget emot, tycker han har övertygat tillräckligt på senare tid och vad man har läst ska han vara riktigt bra i Departed.
Konstigt att filmen går upp på bio här i Sverige på juldagen bara... :)

#12

Postad 16 oktober 2006 - 05:42

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0
En väldigt bra film som jag har passat på att se nu när jag är i USA och jobbar lite grann.
Den kan verkligen rekommenderas till alla, även de som har sett filmerna som den baseras på.

Starka skådespelareprestationer från alla inblandade men Jack är ju alltid Jack, det riktigt lyser om karln i denna film. Hela han utstrålar någost särskilt.
Men "ungtupparna" gör bra ifrån sig också.

Lite tragiskt att se bara att alla amerikaner tycker det är roligt när folk blir skjutna och dör. Det skrattades högt flera gånger i salongen när det var kraftigt våld samt på slutet i filmen var det gabflabb mest hela tiden. Sorgligt att se.
Men filmen var bra i alla fall.

#13

Postad 16 oktober 2006 - 14:08

Marcus B.
  • Marcus B.
  • Forumräv

  • 829 inlägg
  • 0

Filmen lär ju inte vara bättre än originalet, svårt att överträffa det, men jag tvivlar inte på att det är en redigt bra film B)
DiCaprio har jag faktiskt inget emot, tycker han har övertygat tillräckligt på senare tid och vad man har läst ska han vara riktigt bra i Departed.
Konstigt att filmen går upp på bio här i Sverige på juldagen bara...  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

...det är så att juldagen är den största biodagen i Sverige, då biograferna har mest antal besökare. Därför krigas det om att få gå upp den dagen. Tyder snarast på att man räknar med att det skall bli en storfilm.

M.

#14

Postad 16 oktober 2006 - 14:36

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

  • 902 inlägg
  • 0
Hade jag faktiskt ingen aning om B)
Skulle egentligen aldrig få för mig att gå på bio på juldagen, men i år kanske man får göra ett undantag ;)

#15

Postad 23 oktober 2006 - 14:55

Unregistered4c399cd6
  • Unregistered4c399cd6
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
Jag såg The Departed i London i torsdags och den var riktigt bra. Bra skådespelarinsatser och bra story. Jag brukar skita i om det är en nyinspelning så för mig var det som att se en ny film. Ha dock i beräkningarn att det inte är en typiskt Scorsese-film när det gäller kamerarbetet. Den är inte så storskalig och innovativ i sitt bildspråk som många av Scorseses tidigare filmer varit. 3,5 av 5. Klart sevärd men ingen klassiker.

#16

Postad 06 november 2006 - 23:38

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

  • 1 868 inlägg
  • 0
Riktigt riktigt bra. Av mig får den 5 av 5.

Mycket sällan man ser en film av den här kalibern.

Kommer endast några få på ett år.

Rekommenderar starkt ett bio besök.

#17

Postad 10 december 2006 - 23:58

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Filmen får release på R1 den 20/2 2007.

#18

Postad 12 december 2006 - 21:05

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Verkar som att det är den 13:e alternativt 20:e som gäller för såväl 1 Disc som 2 Disc Editions av filmen, stay tuned.

#19

Postad 20 december 2006 - 21:39

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Bilder på utgåvorna:

Bifogad fil  parted1.jpg   94,14K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  parted.jpg   69,15K   0 Antal nerladdningar

#20

Postad 20 december 2006 - 23:55

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Visst e filmen bra, men e inte jack lite trött som skådis? Svårt att se honom i denna roll efter filmer som t.ex anger management.
Men tycker infernal affairs e bättre på allt. storyn håller på ett bättre sätt tycker jag..

den får 3/5 av mig ivf..

#21

Postad 21 december 2006 - 00:53

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

  • 1 868 inlägg
  • 0
Jack kan la aldrig bli trött!

#22

Postad 21 december 2006 - 10:01

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

  • 902 inlägg
  • 0
2-discarn såg faktiskt rätt så trevlig ut, synd bara på den där recensionskommentaren.

#23

Postad 21 december 2006 - 11:06

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Såg häromdagen om Infernal Affairs för jag vet inte vilken gång i ordningen och fortfarande sitter man och biter sönder naglarna av spänning. Samtidigt känner jag att varenda nerv i min cineastiska själ stretar emot denna amerikanska remake oaktat de goda omdömen som haglat över The Departed. Men man får väl helt enkelt försöka se på den som en "ny" film utan koppling till Infernal-trilogin och tjacka ett exemplar när den släpps på DVD nästa år.

#24

Postad 21 december 2006 - 12:28

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

  • 902 inlägg
  • 0
Jag tror nog det kommer vara i princip omöjligt att själv inte dra några paralleller med Infernal Affairs eftersom den filmen är ett rent mästerverk och Departed är en remake av den så...det kommer bli svårt att inte jämföra dom emellanåt :unsure:

Departed har hursomhelst mycket att leva upp till, jag förväntar mig verkligen inte att den ska klå Infernal Affairs men jag hoppas på en värdig remake.

#25

Postad 21 december 2006 - 14:11

mikaels
  • mikaels
  • Beroende

  • 1 496 inlägg
  • 0
Vad har de gjort med Nicholson? Kände först inte igen honom, utan trodde det var Rip Torn som rymt från Men In Blacks kontor :unsure:

#26

Postad 22 december 2006 - 11:53

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

  • 1 868 inlägg
  • 0
Jag tyckte helt klart det var en värdig remake X5-452

#27

Postad 27 december 2006 - 00:57

Mieron
  • Mieron
  • Forumräv

  • 918 inlägg
  • 0
Hade ingen aning om handlingen på denna film utan blev oerhört besviken då allt påminde om Infernal Affaris. Där har även den senare ett klart bättre genomförande, men The Departed har riktigt bra skådespelarinsatser tycker jag. Trots att Leo har utseendet emot sig så gör han nog bästa insatsen i filmen. Jack är ju som sagt alltid Jack men han börjar se trött ut..

Men helt klart är den sevärd även om Infernal är bättre!

#28

Postad 11 januari 2007 - 20:12

Unregisteredb3410fbf
  • Unregisteredb3410fbf
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
'tycker Leonardo har cool tatuering(armen). Någon som kan fixa fram en bild eller länka till bild så man ser bättre hur den ser ut...?
tackar.

Redigerat av Unregisteredb3410fbf, 11 januari 2007 - 20:19.


#29

Postad 12 januari 2007 - 14:53

novumus
  • novumus
  • Forumräv

  • 637 inlägg
  • 0
Då skall man gå och se denna ikväll då... många som har blivit besviken på filmen och det låter ju inte bra. Jag kommer säkert också att bli det... återkommer! :)

#30

Postad 12 januari 2007 - 22:41

novumus
  • novumus
  • Forumräv

  • 637 inlägg
  • 0
Jaha då har man sett filmen då. Hmm som så många gånger förut så tycker jag att när det är flera mycket bra skådespelare med i en film så blir det hela inte så bra. På något sätt så känns det som att ingen skådespelare sticker ut i denna film, alla är rätt likgiltiga och det är lite tråkigt. Man tycker ju att alla skådespelare borde verkligen vissa sitt bästa som de gör när de själv har huvudrollen i en film men tyvärr så gör dom inte det. Det samma gäller hela filmen, allt känns rätt slätstruket och lite tråkigt ibland, det hela känns för långt och då är filmen bara 2.22 som jag tycker inte borde kännas så här långt eftersom filmen är castad så pass bra.

Jag gillar inte maffia filmer och detta är väl ingen "riktigt" maffia film enligt mig heller så jag trodde ju att detta borde passa mig lite bättre med upplägget av korrupta poliser, infiltrerade poliser och en maffa som mer ser ut som ett smågangster gäng. Alltså en thriller med hög fart och spänning och kanske lite nyskapande men den höga farten och spänningen var det inte mycket av och något nyskapande såg jag inte en tillstymmelse av.

Misstolka mig inte även om jag typ bara har skrivit negativt om filmen så bör man se filmen åtminstånde en gång men jag lär nog aldrig se om den någon fler gång. Jag hoppas att det kommer en film med massa skådespelare av samma klass som verkligen visar att dom har den klassen och ett manus som håller lika hög klass.

Betyg: *** av *****

#31

Postad 14 januari 2007 - 00:42

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0
Kom just hem ifrån bion och jag gillade stuket på denna filmen skarpt. Visst den var seg i vissa partier men jag ger den en stark 3a, snudd på 4a i en skala till 5. I motsats novumus så gillar jag denna typen av filmer =). Har inte sett Infernal affairs som den är en remake av men det blir nog ett köp av båda versionerna till samlingen. Orginalet brukar ju vara bättre så nu har jag fått höga förväntingar:) Helt klart värt ett biobesök iaf.

#32

Postad 14 januari 2007 - 13:13

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

  • 6 725 inlägg
  • 0
R3an (2-disc) har fått ett DTS-spår såg jag. Alltid trevligt.



#33

Postad 14 januari 2007 - 16:35

novumus
  • novumus
  • Forumräv

  • 637 inlägg
  • 0

Kom just hem ifrån bion och jag gillade stuket på denna filmen skarpt. Visst den var seg i vissa partier men jag ger den en stark 3a, snudd på 4a i en skala till 5. I motsats novumus så gillar jag denna typen av filmer =). Har inte sett Infernal affairs som den är en remake av men det blir nog ett köp av båda versionerna till samlingen. Orginalet brukar ju vara bättre så nu har jag fått höga förväntingar:) Helt klart värt ett biobesök iaf.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag håller helt klart med dig gillar man denna typen av filmer så kommer man nog att älska denna film. Jag har inte heller sett Infernal Affairs men skall nog införskaffa den på dvd och se om den är bättre.

#34

Postad 15 januari 2007 - 10:33

th_om_as
  • th_om_as
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
Var och såg denna filmen i helgen, och måste säga att den höll mitt intresse uppe under hela filmens gång. Bra skådespelarinsatser och tät spänning rakt igenom, dessutom gör ju Mark Wahlberg en lysande insats i min mening i en mindre roll.

Betyg 4 av 5!

Edit! Är det någon som vet vilken låt det är som spelas i början av filmen och också någon gång närmare slutet. Är lite skrikrock blandat med irländskt stuk på musiken :)

Edit 2!: Hittade det själv efter en enkel :) sökning: "I'm Shipping Up To Boston - Dropkick Murphys"

Redigerat av th_om_as, 15 januari 2007 - 15:11.


#35

Postad 30 januari 2007 - 00:20

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0

Hade ingen aning om handlingen på denna film utan blev oerhört besviken då allt påminde om Infernal Affaris. Där har även den senare ett klart bättre genomförande

<{POST_SNAPBACK}>


Samma sak för mig. Blev riktigt besviken i slutet då det visade sig vara ett plagiat, ett sämre sådant.

Orginella filmer uppskattar jag, men detta var " a waste of time". Typiskt hollywood, mjölka de utländska filmerna som håller klass - pengagirigheten skriker i dess frånvaro...

//Lorryquai

#36

Postad 05 februari 2007 - 11:26

cezar
  • cezar
  • Forumräv

  • 660 inlägg
  • 0
Gillade denna film.

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


Jack är så otroligt bra skådespelare. Hans röst är guld värd ;)

#37

Postad 05 februari 2007 - 11:37

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

  • 2 065 inlägg
  • 0
För att vara en remake så var den inte så tokig.
Måste dock säga att Infernal Affairs är bättre.
Eller så beror det på att man "sett" storyn tidigare.
Tycker skådespelarna gör ett bra jobb och DiCaprio är en riktigt bra skådespelare även fast jag kan förstå varför många inte gillar honom (lite boy band över det hela ;) ).
I Blood Diamond är han riktigt riktigt bra.

Tycker dock att ska man göra en remake så bör filmen utspela sig i en helt skild tidsålder.
Kan ju kanske vara knepigt men om man ex. jämnför (om jag kommer ihåg rätt nu) Yojimbo med Last Man Standing, så tycker inte jag att man störs av likheheterna lika mycket.

Redigerat av Trasan, 05 februari 2007 - 11:38.


#38

Postad 05 februari 2007 - 12:58

cezar
  • cezar
  • Forumräv

  • 660 inlägg
  • 0

För att vara en remake så var den inte så tokig.
Måste dock säga att Infernal Affairs är bättre.
Eller så beror det på att man "sett" storyn tidigare.
Tycker skådespelarna gör ett bra jobb och DiCaprio är en riktigt bra skådespelare även fast jag kan förstå varför många inte gillar honom (lite boy band över det hela ;) ).
I Blood Diamond är han riktigt riktigt bra.

Tycker dock att ska man göra en remake så bör filmen utspela sig i en helt skild tidsålder.
Kan ju kanske vara knepigt men om man ex. jämnför (om jag kommer ihåg rätt nu) Yojimbo med Last Man Standing, så tycker inte jag att man störs av likheheterna lika mycket.

<{POST_SNAPBACK}>


Gillade också DiCaprio. Han utmärkte sig mycket mer positivt än Matt Damon tycker jag.

Redigerat av cezar, 05 februari 2007 - 13:04.


#39

Postad 12 februari 2007 - 19:43

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

  • 6 725 inlägg
  • 0
Best Buy släpper en steel book.


Redigerat av Unregistered962, 12 februari 2007 - 20:06.


#40

Postad 13 februari 2007 - 10:26

Mr Levin
  • Mr Levin
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Jag tyckte att The Departed va riktigt skarp (såg den på bio igår). Jack´s Ansiktsutryck är svårslagna och den blir inte långtråkig i mitt tycke. Om man gillar den här typen av film borde man definitivt se Heat som också är en pärla men den är dock gjord av Michael Mann. :)

#41

Postad 13 februari 2007 - 22:27

JonasJansson
  • JonasJansson
  • Forumräv

  • 783 inlägg
  • 0
Jag kan inte förstå varför den fått så bra recensioner, jag ger den en 2:a av 5. Jack N var så totalt bortcastad att jag nästan stängde av. Även om Leonardo gjorde sin bästa prestation sen A Basketball Diaries så vet jag inte vad Scorsese gjort sen 1990 när han gjorde Goodfellas - inte är det att utveckla filmkonsten iallfall. Det enda som var bra var att den fick mig vilja se om orginalet, och A Basketball Diaries.

Gah, häda inte, jämföra denna dynga med heat...ojoj! :)

Redigerat av JonasJansson, 13 februari 2007 - 22:28.


#42

Postad 14 februari 2007 - 11:43

50plus
  • 50plus
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Såg den igår:
Eftersom jag har originalfilmen och tycker mycket om den så försvann naturligtvis lite av attraktionen/spänningen i filmen.
(Var den spännande för er som inte sett förlagan?)
Jag visste ju hur det skulle gå. Storyn låg närmare originalet än vad jag trodde.

Som vanligt tyckte jag att originalet var bättre men denna "remake" var ändå över förväntan.
"Amerikaniseringen" är tydlig där man absolut måste ha med helt onödiga smygporriga sex-inslag och framför allt ett "politiskt korrekt" slut.

Personligen tycker jag att det är synd att man kastar in så många kändisar i en film.
Det blir lite för mycket "Hollywood-kändis-party" över filmen som distraherar mig hela tiden och suddar ut rollfigurernas trovärdighet.

DiCaprios insats överraskade mig positivt vilket gör att jag ändå ger en 3:a (om än väldigt svag).

För den som inte sett originalet och gillar Hollywoodproducerat kändisgalleri så kan nog "Departed" ge en stunds god ströunderhållning. :)




"But who am I to tell"

Redigerat av 50plus, 14 februari 2007 - 11:47.


#43

Postad 15 februari 2007 - 08:05

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

  • 6 725 inlägg
  • 0
Det släpps en steelbook på R3 med, limiterad till 3000 ex.

#44

Postad 15 februari 2007 - 11:04

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Hoppas att R3'an är snyggare än BestBuys utgåva... gillade inte det omslaget det minsta...!!

Nåt bra ställe att köpa den på Stefan..???

#45

Postad 15 februari 2007 - 11:36

Frostbitaren
  • Frostbitaren
  • Lärjunge

  • 427 inlägg
  • 0

. Jack N var så totalt bortcastad att jag nästan stängde av.

<{POST_SNAPBACK}>


Va? Get out of here! Jack var ju en av filmens största behållningar. Jag tyckte han var klockren och att det absolut var en av hans bästa roller på mycket länge. Mimiken, gesterna, rösten... riktigt bra!

#46

Postad 15 februari 2007 - 11:49

mazart
  • mazart
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Läste på Moviezine.se att departed kan komma att få en uppföljare.

#47

Postad 15 februari 2007 - 14:35

JonasJansson
  • JonasJansson
  • Forumräv

  • 783 inlägg
  • 0
Det är ju bara att rippa hong-kong uppföljarna - trean gick väl på canal+ för nån vecka sen? :P

Och Jack utförde ju rollen som om det vore livet från den ljusa sidan, inte särskilt trovärdig som irländsk maffiaboss, men det fanns ju en komisk touch på hela filmen som jag tyckte förstörde mer än gjorde den rolig.

Redigerat av JonasJansson, 15 februari 2007 - 14:45.


#48

Postad 15 februari 2007 - 16:45

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

  • 6 725 inlägg
  • 0

Hoppas att R3'an är snyggare än BestBuys utgåva... gillade inte det omslaget det minsta...!!

Nåt bra ställe att köpa den på Stefan..???

<{POST_SNAPBACK}>

Blev gamla hederliga Dvdfromkorea. 21.99$ + frakt. Dock släpps den i mars först.
Och det verkar som den ser lika ut som R1an.

#49

Postad 16 februari 2007 - 12:47

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Det var ju nästan en rip-off av BestBuys utgåva.... men men är filmen bara bra så kan man nog leva med det....

#50

Postad 16 februari 2007 - 12:57

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
Den här filmen var ju nästan lite för bra faktiskt...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.