Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Magnat Quantum 500 Serie

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 24 oktober 2006 - 12:30

Jones82
  • Jones82
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Hejsan!
Jag startade en tråd för en vecka sedan ungefär ang Yamaha VS HK förstärkare.
Och har nu valt att köpa Yamaha V2600 , tycker den verkar strålande i både musik och bio ljud.
Ser ut att ha det jag söker ;)

Nu när jag äntligen bestämt mig för den ska jag inhandla ett par shyssta högtalare till den och har kommit fram till att jag ska ha Magnat Quantum 500 Serien och valde följande.

Basslåda --> Magnat Beta-Sub 30A
Front Golv hötalare --> Quantum 507
Bakhögtalare --> Quantum 503
Center Högtalare --> 513

Skulle behöva råd om det här är bra högtalare till min Yamaha V2600 Förstärkare. ?
Har lyssnat på dom och tyckte det var otroligt bra ljud i dom , bra bas men endå bra återgivning i både musik och bio känsla.

Nu undrar jag om det är någon här som har köpt just Magnat Quantum 500 serien och har lust att dela lite erfarenhet med mig om dom.. så jag vet om det är ett bra köp eller ej

Tack på förhand

// Jones (( En som älskar ljud )

#2

Postad 24 oktober 2006 - 17:49

Unregistered702582a3
  • Unregistered702582a3
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Jag vet att mitt svar inte hjälper dig så mycket men jag kan iaf. hänvisa till min tråd gällande Magnat Quantum 508 som jag beställde förra veckan.

Där svarar någon iaf. att magnat är ett riktigt bra märke i klass med Canton och i mina forskningar så rekommenderade dem Quantum 507 före 508 men mitt intresse ligger i 508 pga att utseendet lockar mig mer.

se: https://www.minhembi...howtopic=136150


Det verkar inte vara så många som har och äger högtalare från Magnat, den saken har jag fått svar på här iaf ;)

Varför jag köper ett par av 508:an beror främst på utseendet som jag skrev och jag ska vara ärlig och säga att jag gör en chansning men jag tror inte jag behöver oroa mig då jag sett att dem åtminstone har vunnit priser i tyskland. Mer hjälp än så kan jag inte ge dig men det kanske alltid är något iaf?

Lycka till!

PS. mitt val är exakt detsamma som du har tänkt förutom att 508 passade mig mer ;) I min tråd har jag gått ut med en annan sub men ringde igår och ändrade mitt val.

Jag beställde mitt genom Loudness och har fått ypperlig hjälp av Frank (tror jag han hette). Om du ändå ska beställa kanske du kan ringa så han får dem i samma leverans. Jag fick även utlovad rabatt också vilket inte är helt fel :huh:

Redigerat av Unregistered702582a3, 24 oktober 2006 - 18:08.


#3

Postad 24 oktober 2006 - 20:25

Jones82
  • Jones82
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Jag vet att mitt svar inte hjälper dig så mycket men jag kan iaf. hänvisa till min tråd gällande Magnat Quantum 508 som jag beställde förra veckan.

Där svarar någon iaf. att magnat är ett riktigt bra märke i klass med Canton och i mina forskningar så rekommenderade dem Quantum 507 före 508 men mitt intresse ligger i 508 pga att utseendet lockar mig mer.

se: https://www.minhembi...howtopic=136150


Det verkar inte vara så många som har och äger högtalare från Magnat, den saken har jag fått svar på här iaf ;)

Varför jag köper ett par av 508:an beror främst på utseendet som jag skrev och jag ska vara ärlig och säga att jag gör en chansning men jag tror inte jag behöver oroa mig då jag sett att dem åtminstone har vunnit priser i tyskland. Mer hjälp än så kan jag inte ge dig men det kanske alltid är något iaf?

Lycka till!

PS. mitt val är exakt detsamma som du har tänkt förutom att 508 passade mig mer ;) I min tråd har jag gått ut med en annan sub men ringde igår och ändrade mitt val.

Jag beställde mitt genom Loudness och har fått ypperlig hjälp av Frank (tror jag han hette). Om du ändå ska beställa kanske du kan ringa så han får dem i samma leverans. Jag fick även utlovad rabatt också vilket inte är helt fel :huh:

<{POST_SNAPBACK}>


Tack.
Tycker magnat gör bra högtalare , lyssnat lite på den där serien , såg ingen större skillnad dock på 507 och 508 , men valde 507 modellen passar mig bra.
Kommer köra dom med min förstärkare yamaha v2600, vad kommer du köra för förstärkare till dina om man får fråga ?
verkar som ingen här äger ett par Magnat högtalare så man kan fråga lite av erfarenhet o,s,v

#4

Postad 24 oktober 2006 - 21:04

Unregistered702582a3
  • Unregistered702582a3
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Oj, det var en riktig förstärkare du hade ;)

Jag har haft en förstärkare stående i två år utan att jag ens har lyssnat på den och det är väl i sig ingen värsting men jag tror och hoppas på att den kommer att ge mig ett lyft mot det jag idag har. Det är en Panasonic SE-HE90.

Tänkte jag skulle få den i bruk och se vad den går för men mina framtida planer är att även byta ut den så småningom, men tills dess får den duga jämfört med vad jag idag har - Ett hemmabiopaket som heter Panasonic SC-HT500.

Vilken färg valde du? Själv satsar jag på silver eftersom det är neutralt och vart har du lyssnat på serien? Ringde och frågade importören och han hade inte en aning om vart jag kunde lyssna på dem i Göteborgstrakten tyvärr.

#5

Postad 27 oktober 2006 - 17:21

Unregistered69a7a1ce
  • Unregistered69a7a1ce
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Har kört Magnat Vector Needle med Yamaha och det har varit en bra kombination. Nu var det i och för sig ett par år sen jag hade dom prylarna men kommer ihåg magnat högtalarna som riktigt duktiga högtalare för sin prisklass. Speciellt i surrounduppställning

/DIESEL



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.