Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips HTS9800W

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Philips HTS9800W (Hemmabiosystem) 1 8,21 (13) Inga priser
3 relaterade trådar

#1

Postad 25 december 2006 - 11:38

Unregistered6d3b25b5
  • Unregistered6d3b25b5
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Hej.
Funderar på att hemmabiosystem snart nån som har nått att säga om det här systemet??

http://www.siba.se/i...ntifier=SE90485

#2

Postad 29 december 2006 - 00:42

tehking
  • tehking
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Är också intresserad av den här nu när siba har sänkt priset på den. Ingen som har den hemma och kan lägga upp lite bilder och en liten recension ? :rolleyes:

#3

Postad 31 december 2006 - 21:15

Atariman
  • Atariman
  • Användare

  • 221 inlägg
  • 0
Jag har lyssnat och kollat på det här systemet, och kommer köpa ett till det låga pris som Siba har nu. Mycket bra bild och ljud för pengarna! Att designen är överlägsen i princip allt annat på marknaden just nu är ju ingen direkt nackdel det heller...

#4

Postad 03 januari 2007 - 16:15

simonerlandsson
  • simonerlandsson
  • Lärjunge

  • 383 inlägg
  • 0
läs mer: phlips

#5

Postad 04 januari 2007 - 15:18

Unregistered09e134f6
  • Unregistered09e134f6
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag har ett sådant paket philips HTS-9800 som jag ägt i 6-7 mån.. jag e MKT nöjd med det.. ett MKT rent o detaljerikt ljud från smala stilrena högtalare. o även om subben bara ger ut 150 rms watt så är det helt lagom och perfekt till detta paket.. alla högtalarna utom suben går upp till 50 000 hz. och det ger ett mer verklighetstroget ljud. jag har sj ägt en del hemmabiopaket o jag må då säg att detta e det bästa än så länge.. ett paket som inte tar speciellt stor plats o man blir förvånad hur mkt kräm detta paket kan ge med tanke på storleken.

#6

Postad 05 januari 2007 - 14:43

dannnyboy
  • dannnyboy
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Annars startade jag en tråd i Juni om detta system. Enklare om vi samlar alla tankar på ett och samma ställe tycker jag. Flera som äger paketet i den tråden.

https://www.minhembi...howtopic=126473

#7

Postad 11 januari 2007 - 14:29

nr32
  • nr32
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Går det att ändra färgen på ljuset i displayen på detta hembiosystem? Har sett det med vita tecken på vissa bilder. Alternativt tona ner och släcka det blå??

#8

Postad 02 oktober 2007 - 15:27

Runersten
  • Runersten
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
En liten fråga angående detta system...
Fick hem det igår men har inte hunnit koppla in det ...
Kommer givtvis koppla det med HDMI ... Och då är min fråga ..
Scartkontakten som sitter från kopplingsdosan.. Den skall väll inte användas om HDMI anväds eller?
För scarten går ju inte och ta bort .. Så den får ju hänga löst bara sånna fall..
Vill bara kolla så jag har rätt för mig ...

Tack för svar !!!

Stefan

#9

Postad 06 oktober 2007 - 15:42

Bushi
  • Bushi
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Jag fick hem detta paket igår och har samma problem som många har/haft, det surrar i den högra bakhögtalaren.

Jag har testat att hålla in SOUND knappen för att byta kanal men det surrar fortfarande.
Jag tog även bort tejpen under sändaren och knappade in dem andra numrerna men då stängs bara sändaren av.
Så jag har helt enkelt testat allt som står här men det surrar fortfarande.

Hoppas någon kan hjälpa mig...

#10

Postad 17 oktober 2007 - 08:10

Unregisteredbee11539
  • Unregisteredbee11539
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Jag hade turen att få köpa detta systemet FANTASTISKT billigt på en internauktion på jobbet. Hade tidigare ett annat Philips-system, HTS3500. Hade inga problem att montera ihop 9800-systemet, men en sak jag stör mig på lite är att subben hela tiden ger ifrån sig ett brummande som är lätt jobbigt i längden. Nån annan som har detta problem, och hur löser man det isåfall?

Har däremot inte haft några problem med höger bakhögtalare som andra beskrivit.

#11

Postad 17 oktober 2007 - 23:39

Unregistered9e8b3d79
  • Unregistered9e8b3d79
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
Jag äger detta paket och är relativt nöjd. Äger även ett lg LH-RH760IA och rent ljudmässigt så slår detta paket det med hästlängder... Men som sagt det surrande ljudet verkar nästan vara ofrånkomligt på varenda paket som dom säljer. Har bytt mitt 1 gång men har ändå det surrande ljudet som jag har lärt mig att leva med.

Philips HTS9800W:

Det är riktigt snyggt att sätta upp på väggen även om phillips inte riktigt tänkt igenom det hela till 100%. Tänker främst på ström/signal kabeln (kommer inte ihåg vilken utav dom det var) till huvudenheten som ser ut att ha en säkringsdosa eller liknande som hänger precis nedanför enheten om man sätter upp den på väggen och vill dölja kablarna. Går att lösa med att tejpa och pillra fast den på baksidan men denna lösning känns oseriös.

Och även om bakhögtalarna är trådlösa så hadde jag ialla fall hellre gömt undan kablarna än försöka gömma undan lådan som man kopplar in dom trådlösa kablarna i. Men detta gäller säkert bara mitt vardagsrum

Sen är även huvudenheten väldigt seg. Eftersom man på fjärren inte kan välja cd/aux/tuner direkt och måste blippa imellan dom och när man sitter ca 3m ifrån huvudenheten och inte ser vad det står på den så skappar detta onödig irritation. Och den tar även en stund innan det slår om till någon annan källa så blir det lätt ibörjan att man trycker för många gånger och dom slår om till en annan källa.

Den har alldeles för få ingångar och ingen optisk ingång. Bara en coax ingång men som tur var har kjell en billig optisk-coax konverterare.

Men dock ljudet som den ger ifrån sig är riktigt bra. Vid filmtittande så är det fenomenalt hemmabio ljud för den pengen. Och även vid cd-lyssnande så ger den ifrån säg bra med tryck från dom riktigt små högtalarna och subben pumpar på riktigt fint för att vara så liten. Perfekt för lägenhet/radhus om man vill slippa störra grannarna allt för mycket. Dock är diskanten lite väl hög.


LH-RH761IA


Lgn däremot som är nästan i samma prisklass lider inte av samma seghet som phillipsen och i mitt tycke (om man bortser från alla finesser som den har) väldigt lätt att förstå sig på. Doch så är det även ett surrande ljud från denna på själva huvudenheten pga att det sitter en hårdisk i den som behöver en fläkt för att kylas ner.

Designen på detta paket är inte lika genomtänkt som phillipsen och passar därför inte i alla rum. Högtalarna sitter fast på pelare och går ej att sätta upp på väggen. Även centern har ett stativ som ej går att plocka bort. (har man en låg tv som står på tv bänk kan detta vara något att ta i beräkningen innan man köper detta paket) Men även om högtalrna är stora ,klumpiga och plastiga så behöver man inte skämmas för dom.

Finesser finns det även gott om. Även fast jag haft detta paket i ca 1år så har jag inte lärt mig allt om vad det paket kan göra.
Även fast jag inte använder hdd:n så ofta så känns detta som en riktigt härlig funktion och saknar denna på phillips paket. Så underbart och lägga in musik på hårddisken och glömma allt vad cd-skivor heter och bara spela på. Perfekt när man har vänner hemma och kan lägga in 255 sånger i en playlist och bara låta den rulla utan att behöva byta skiva varje timma. Och så slipper man hitta alla sina favorit skivor liggandes utan fodral dagen efter.
Och sen även den inbyggda tv-tunern är perfekt för mig som har den kopplad till en projektor.

Dock så lämnar ljudet tyvärr en hel del vad man kan önska. Vid filmtittande fungerar ljudet riktigt bra men vid fin-musik lyssnande lämnar den en hel del efter sig. Självklart går den att använda efter ett par grogg och när man bara vill ha lite ljud i bakgrunden men ska man "lyssna" på musiken som spelas är det nästan olidligt. Diskanten i detta paket spelar så höga toner att det verkligen skär sig i öronen när man lyssnar. Så vill man använda detta till att lyssna på musik kommer man bli besviken. Och på denna punkt faller iallafall detta system för mig bort för att använda som huvudsystem här hemma.


Phillips:

Plus för designen (som för mig är viktigast i det rummet jag använder detta hemmabiopaket), ljudet

Stort minus för segheten som verkligen kan göra en frustrerad och surrande ljudet i bakhögtalarna som enligt mig är nästan pinsamt att ett så stort företag som phillips kan godkänna.



Lg:

Plus för alla finesser och användbarheten i systemet.

Minus för ljudet och högtalarnas klumpighet.







Hoppas någon får användning för detta och ta allt lite med en nypa salt och prov lyssna och framför allt på phillips system prova gärna att använda fjärkontrollen och tänk efter vad ni ska ha systemet till.

För úrsäkta stavning och grammatik men skriver detta på natten bara för att jag har väldigt svårt att sova inatt :wub:

Mvh Fredrik

Redigerat av Unregistered9e8b3d79, 18 oktober 2007 - 00:09.


#12

Postad 06 november 2007 - 15:07

C-Hill
  • C-Hill
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Tjena!

Jag köpte ett demoex. av denna på Siba men jag tror att jag fått fel fjärrkontroll.
Jag kan tex inte ändra bas och diskant och inte heller välja digital in från fjärren utan måste gå fram till enheten för att slå på digital in.
Kanske går jag miste om fler inställningar som jag inte vet om.

Någon som har beteckningen på originalet eller vet om någon annan philips fjärr fungerar till fullo för detta system, så jag kan gå tillbaka till siba och begära ett komplett system som dom sa att det var.

Mvh
C-Hill

Redigerat av C-Hill, 06 november 2007 - 15:08.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.