Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony HT-DDW880

23 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 25 januari 2007 - 21:41

albin_w
  • albin_w
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Min första post här på forumet, jag ett par frågor ang Sony HT-DDW880.

- Får man ut surround ur HDMI ingångarna?

- Jag ska koppla in 1 xbox via komponent 1 xbox 360 med komponent 1dvd spelare med HDMI 1digital box

Och de ska kopplas in i en Sony KDL 40u2000 LCD. Min fråga är du hur ska jag koppla dessa för att få bäst ljud helst med surround från så många enheter som möjligt.

Tacksam för svar. :D

#2

Postad 26 januari 2007 - 08:06

simonerlandsson
  • simonerlandsson
  • Lärjunge

  • 383 inlägg
  • 0
hdmi skickar inte ljud. Om det bara ska anslutas en hdmi kabel kan du lika gärna dra den direkt till tv'n. Koppla sedan en koaxial eller optisk mellan dvd/receiver för att få ut surround ljud. digitalboxen kopplar du med vad den har bakom. du kan nog få surround ljud från allt

#3

Postad 26 januari 2007 - 10:46

albin_w
  • albin_w
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Ok, men säg att jag kopplar in xbox1 via komponent 1 och xbox 360 till komponent 2 och sedan två coax eller vad det heter från vadera maskin, kommer förstärkaren veta ok nu tar vi bild från komponent 1 och ljud från coax 2??

#4

Postad 26 januari 2007 - 17:42

simonerlandsson
  • simonerlandsson
  • Lärjunge

  • 383 inlägg
  • 0
om jag minns det hela rätt så ska väl komponent skicka både ljud och bild? Rätta mej om ja har fel.
Annars tror jag att de borde gå vägen om så ej är fallet.

Det jag inte förstår är varför du inte kopplar videokablarna direkt till tv'n och ljudkablarna till stärkaren? Det ska vara inbyggd komponent växel i (tror ja) så om du vill göra så bör det nog gå bra! Jag är långt ifrån 100 på detta så någon som vet får gärna rätta mej=)

#5

Postad 29 januari 2007 - 18:46

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

  • 541 inlägg
  • 0
HDMI skall ju skicka både bild och ljud. Det är DVI som bara skickar bild.

Hur är du nöjd med ljudet i systemet? Jag skall hjälpa en kompis med hemmabio för 5000kr. Jag tänkte detta systemet + en samsung dvd hd860 eller vad den nu hette, jag har en sån iaf, kanonspelare.

Mvh Andreas

#6

Postad 29 januari 2007 - 18:49

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

  • 541 inlägg
  • 0

Min första post här på forumet, jag ett par frågor ang  Sony HT-DDW880.

- Får man ut surround ur HDMI ingångarna?

- Jag ska koppla in 1 xbox via komponent 1 xbox 360 med komponent 1dvd spelare med HDMI 1digital  box

Och de ska kopplas in i en Sony KDL 40u2000 LCD. Min fråga är du hur ska jag koppla dessa för att få bäst ljud helst med surround från så många enheter som möjligt.

Tacksam för svar.  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>


Du kan väl koppla allting till förstärkaren på den Sonyn, den har ju 2st hdmi in, sedan kör du en hdmi kabel från utgången på förstärkaren till ingången i tv:n, för du har väl hdmi in på tv:n? Nu minns jag inte hur många komponent in du hade på sonyn, kan bli tight, varför inte skrota din xbox, du har ju 360:in, det måste väl räcka? :ph34r:

Mvh Andreas

#7

Postad 29 januari 2007 - 21:39

albin_w
  • albin_w
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Xbox 360 har inget bra media center. Så du menar att den kan göra om alla typer av insingnaler till HDMI?

#8

Postad 30 januari 2007 - 09:35

simonerlandsson
  • simonerlandsson
  • Lärjunge

  • 383 inlägg
  • 0
Receivern är utrustad med en hdmi switch som BARA sänder vidare bilden. däremot finns det nog komponent switch som är fullt utrustad. I handboken som finns med står det massor om hur du ansluter allt till receivern sen bara receivern till tv'n och använder receivern som en slags switch.

Kopplar du allt med separata ljudkablar till receivern så ska du få surround ljud. de är allt jag kan lova.

Jo ljudet är mycket bra för priset. (2990) på sony center. Sen kan han uppgradera med en par f-6 frontar eller liknande för att få lite mer punch från front linjen. Ljudet är rent och tydligt med ganska bra skak i basen.

#9

Postad 30 januari 2007 - 21:06

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

  • 541 inlägg
  • 0

Receivern är utrustad med en hdmi switch som BARA sänder vidare bilden. däremot finns det nog komponent switch som är fullt utrustad. I handboken som finns med står det massor om hur du ansluter allt till receivern sen bara receivern till tv'n och använder receivern som en slags switch.

Kopplar du allt med separata ljudkablar till receivern så ska du få surround ljud. de är allt jag kan lova.

Jo ljudet är mycket bra för priset. (2990) på sony center. Sen kan han uppgradera med en par f-6 frontar eller liknande för att få lite mer punch från front linjen.  Ljudet är rent och tydligt med ganska bra skak i basen.

<{POST_SNAPBACK}>


Tack så mycket. Då får det bli detta. Hon lär inte bli besviken, kör en gammal bandare i bokhyllan nu;) låter som en freestyle med gamla volvo 240 högtalare lödade på hörlurskabeln :P

Jag återkommer om hur JAG tycker det låter, jag har lite refferenser ifrån mycket biljud (sound quality-tävlingar) samt mitt "infinity primus 360" hgt-paket där hemma :D

Mvh Andreas

#10

Postad 30 januari 2007 - 21:49

simonerlandsson
  • simonerlandsson
  • Lärjunge

  • 383 inlägg
  • 0
Haha=D jo ska bli intressant att höra hur än som har riktiga saker att jämföra med tycker de låter:| Jag tycker det låter bra iaf, men kan bara svara för mej=D

#11

Postad 11 februari 2007 - 22:39

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0
Är det någon som kan svara på vad det är för skillnad på detta paket och Sony HT-DDW890 som bara verkar vara några dagar gammal? Det verkar skilja väldigt lite i pris dessutom.



#12

Postad 12 februari 2007 - 18:56

Mikael71
  • Mikael71
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
någon som har fått igång OSD funktionen......??
lite svårt att ställa in allt via fjärren....

jag är nöjd med paketet

kör xbox360 och dreamboxen direkt till tvens komponent (digitalt till förstärkaren)

har inte någon hdmi maskin ännu...

#13

Postad 20 februari 2007 - 16:26

Frenetick
  • Frenetick
  • Användare

  • 166 inlägg
  • 0
Hur funkar HDMI-switchen? Strular den eller något? Smidigt? Kvalitetsförsämring?

#14

Postad 20 februari 2007 - 23:59

aikelo
  • aikelo
  • Lärjunge

  • 315 inlägg
  • 0
Kostar nu bara 2995:- på dustinhome.

#15

Postad 27 februari 2007 - 17:26

Unregistered004b18fd
  • Unregistered004b18fd
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Jag har själv ett Sony HT-DDW880 och jag kör xbox 360 å dreambox via optiskt blir väldigt bra ljud,
ang systemet så är det riktigt prisvärt fasktist, det ända är väll att byta ut frontarna

Edit: Det enda jag ser skillnad på HT-DDW880 å HT-DDW890 är att den "nyare" har en mer komponent ingång och att den har mer dekodrar,

HT-DDW880 har:

Dolby Digital EX
Dolby Pro Logic IIx
DTS 96/24
DTS NEO:6
DTS-ES

Medans

HT-DDW890 har:

Dolby Digital
Dolby Digital EX
Dolby ProLogic I / II / IIx
Dolby Dual Mono
DTS
DTS-ES (Matrix/Discrete)
DTS 96/24
DTS Neo:6

rätta mig om jag har fel.

Redigerat av Unregistered004b18fd, 27 februari 2007 - 17:33.


#16

Postad 27 februari 2007 - 21:37

dawwe74
  • dawwe74
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Jag har ett annat litet problem....

Jag har anslutit Canal-Digitals HD-Box via HDMI till receivern och från receivern har jag HDMI till tvn, men jag får inget ljud från receivern. Bilden kommer fram ok. Vet inte om det kommer fram något ljud till TVn eftersom jag inte har högtalare till TVn.
Beror detta på att det endast är HDMI switch i receivern??

Om det nu är så här så försvinner ju tanken med HDMI att man bara behöver en kabel mellan enheterna.

Finns det någon annan receiver man skall leta efter??

#17

Postad 27 februari 2007 - 22:27

simonerlandsson
  • simonerlandsson
  • Lärjunge

  • 383 inlägg
  • 0

little_d Postat Idag, 22:37
  Jag har ett annat litet problem....

Jag har anslutit Canal-Digitals HD-Box via HDMI till receivern och från receivern har jag HDMI till tvn, men jag får inget ljud från receivern. Bilden kommer fram ok. Vet inte om det kommer fram något ljud till TVn eftersom jag inte har högtalare till TVn.
Beror detta på att det endast är HDMI switch i receivern??

Om det nu är så här så försvinner ju tanken med HDMI att man bara behöver en kabel mellan enheterna.

Finns det någon annan receiver man skall leta efter??



Samma problem som andra haft med hdmi switchen. DEN SÄNDER BARA VIDARE BILD!

Tanken försvinner ju inte med bara 1 kabel till tv'n, det man däremot måste göra är att ansluta separat ljudkabel från boxen till receivern. Tex: Koaxial, optisk.


Om du är ute efter något annat, Kolla tex Sony str da3200es och 5200es. I hemmabios julnummer så sa dom något i stil med att hdmiswitchen på 5200 tillomed förbättrade bilden.

#18

Postad 01 mars 2007 - 16:41

-zeke-
  • -zeke-
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Jag har kopplat min dvd in i recivern med hdmi och ut via komponent till projektor men det funkar inte. Vad är det för fel ? Manualen är inte helt lätt att tyda.

#19

Postad 10 mars 2007 - 13:27

Unregistered1272
  • Unregistered1272
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0
Ska skaffa detta system nu och undrar hu hdmi:n är...
Har hört att den ska vara kass eller duger den till en amatör?
Jag behöver liksom inga monster kablar för 2000 utan kör med vanliga enkla....

#20

Postad 14 mars 2007 - 08:10

aw72
  • aw72
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Har en Philips 42PF9966/10 plasma med en DVI kontakt och inga HDMI alls, så jag funderar på en skaffa en Sony HT-DDW880.

Jag har tänkt har Sonyn som AV switch, så jag kommer köra den med HDMI-DVI sladd för bild.

Om jag kopplar in en XBOX 360 via komponent till förstärkaren, överförs då bilden via HDMI-DVI till TVn?

#21

Postad 15 mars 2007 - 17:14

berabe
  • berabe
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
Jag har haft HT-DDW880 några veckor nu och min erfarenhet är den att den funkar "bara" som videoväxel inom samma "gränssnitt".
Dvs det du skickar in via HDMI kan du "ta ut" via HDMI, DEt som går in via komponent kan du ta ut via komponent och det som går in via "Gul" video kan bara tas ut via "Gul"video.

Således sker ingen upp (eller ner) gradering mellan olika standard.

Någon som har andra erfarenheter????

#22

Postad 04 maj 2007 - 18:02

Mr_Dark
  • Mr_Dark
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Såg detta på prisjakts omdöme för Sony STR-DG700

"Denna försärkare finns även som paket och heter då HT-DDW880. För 400kr till får med högtalare och sub den har också 35W mer per kanal"

Är det sant?
Har fösökt leta men är dålig på sånt :wub:

#23

Postad 04 maj 2007 - 19:26

boltis
  • boltis
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0
Det är väl en sanning med viss modifikation vad jag har förstått det. Vad jag kan avgöra så är det inte exakt samma, utan en snarlik förstärkare. Jag blev själv lite lurad när jag köpte min ht-ddw890 eftersom jag läste samma citat som du refererar till. Det är något färre ingångar, b.l.a. färre optiska ingångar.Tror en av dessa sitter på fronten dessutom. Det har du inte på 880/890. Du saknar även ett "vred" på framsidan om du bara ska gå på bilderna. Det är möjligt att jag har fel. rätta mig gärna då.

Men jag kan bara säga att jag är toknöjd med min 890 som jag gav 3595kr för på netonnet.

#24

Postad 10 augusti 2007 - 23:23

Uruhara
  • Uruhara
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Jo en fråga om den inte har blivit besvarad redan ;)

Men jag har typ en sharp 42 som inte har komponent ingång.
Jag har också en Wii, playstation 2 och en xbox360..

360 kör jag genom komponent - vga omvandlare som man fick till tvn så det är grymt
men kan man köra så att man tar wii komponent och ps2 komponent in i recievern och sedan kör en hdmi sladd in i tvn och får bild? eller det går bara köra ut det på komponent om man kör in det på komponent?

hehe låter lite rörigt. Men jag vill sätta in komponent sladdar och få det genom hdmi sladden..

Hoppas ni kan besvara detta för då tycker jag det är intressant :unsure:



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.