Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gå ner i vikt med Wii?

20 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 23 februari 2007 - 12:51

Unregistered26926
  • Unregistered26926
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Är det någon som kan rekommendera ett inköp av Wii om man som jag söker efter ett sätt att förena nytta med nöje?

Den här killen har tydligen lyckats gå ner i vikt genom att spela Wii sports. Vad tror ni? Funkar detta? Finns det några andra Wii-spel man kan spela i nöjes/motionssyfte?



#2

Postad 23 februari 2007 - 13:06

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Det funkar definitivt. 15-20 min boxning sen känns det i armarna.
Tror inte de andra spelen har så stor effekt dock.

#3

Postad 23 februari 2007 - 14:07

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Skulle gissa att Nintendo utnyttjar den här möjligheten och utvecklar något spel som ger en ordentlig workout för hela kroppen, tänk er till exempel en dansmatta som kombineras med kontrollerna för rörelser med armarna. Det blir ju som friskis och svettis hemma i vardagsrummet!

#4

Postad 23 februari 2007 - 15:16

Unregisteredae42f095
  • Unregisteredae42f095
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Skulle gissa att Nintendo utnyttjar den här möjligheten och utvecklar något spel som ger en ordentlig workout för hela kroppen, tänk er till exempel en dansmatta som kombineras med kontrollerna för rörelser med armarna. Det blir ju som friskis och svettis hemma i vardagsrummet!

<{POST_SNAPBACK}>


Det har faktiskt redan bekräftats att en ny version av DDR ska komma till wii som utnyttjar just det du skriver om :)

#5

Postad 23 februari 2007 - 15:34

Unregistered26926
  • Unregistered26926
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Det har faktiskt redan bekräftats att en ny version av DDR ska komma till wii som utnyttjar just det du skriver om  ;)

För oss oinsatta, vad är DDR? Då syftar jag inte på det forna östtyskland... :)

#6

Postad 23 februari 2007 - 15:36

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Dance Dance Revolution. Man dansar till musik.

#7

Postad 23 februari 2007 - 16:28

Unregistered26926
  • Unregistered26926
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Tja dans är väl inte min grej.. Hur är det att spela Zelda: Twilight Princess? Bränner man några kalorier eller? :)

#8

Postad 23 februari 2007 - 18:01

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

  • 1 743 inlägg
  • 0
Enda viktnedgången Zelda kan tänkas ge, är att det kankse är svårare att äta snacks då man är fastspännd i kontrollen mot en vanlig gamepad ;)

Wii sports däremot blir verkligen vad man gör det till. Om man råkar ha viktmanschetter hemma, kan man få riktigt bra träning. Men det blir ju bara överkroppen. Dock inte endast armarna, boxning tll exempel rör du på hela överkroppen och om du spelar "undvika bollar"-spelet i training kan du t o m få ganska shysst träning för magmusklerna. (Fast det blir nog tjatigt efter ett tag).

Jag har fastnat för att passa på att boxas lite när jag ändå cyklar på motionscykel :D

Har i ärlighetens namn haft träningsverk konstant sedan jag skaffade Wii för en dryg vecka sedan. Det blir mkt boxning helt enkelt :)

#9

Postad 24 februari 2007 - 12:56

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Ja, just det! Nu när du säger det har jag faktiskt läst om det någonstans! Minns inte var dock... Dance Dance Revolution skulle verkligen kunna ge en bra workout! Hoppas att någon typ av fitnessvåg kan dras igång av detta nu. Om bara nån hälsotidskrift eller liknande kunde nappa på idén finns det egentligen inga begränsningar på hur stort detta kan bli! Kanske till och med något för TV-shop? ;)
Och Grimmy: Boxning på träningscykeln låter inte som någon dum idé!

#10

Postad 24 februari 2007 - 13:24

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
fanns ett spel till NES som man hade en matta som tillbehör till spelet.När man skulle springa med figuren så sprang man på mattan.För att hoppa så hoppa man framåt på mattan.Jobbigast var när man skulle springa upp för en backe.Då fick man många klagomål från grannen må jag säga.Någon som kommer ihåg detta spel?

#11

Postad 24 februari 2007 - 18:09

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0
En sån där matta har jag sett några gånger innan också, då var det främst track 'n field som kördes.

#12

Postad 24 februari 2007 - 23:54

Unregistered26926
  • Unregistered26926
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Tack för alla svar... Det blir nog en Wii när det väl går att lägga vantarna på en.

#13

Postad 25 februari 2007 - 13:47

Purre
  • Purre
  • Forumräv

  • 609 inlägg
  • 0
i Rayman Raving Rabbids finns det ett moment då man ska föra remoten respektive nunchucken varannan gång upp och ner eller vad man ska säga för att få Rayman att springa. Alltså röra kontrollerna som man skulle röra benen och det är jobbigt i längden det är en sak som är sant iaf om man vill ha lite tempo på Rayman :rolleyes:

Annars är det boxningen i Wii Sports som är jobbigt också vad jag vet.

EDIT:
Efter att ha spelat lite mer Rayman i Story mode har jag upptäckt att man låser upp banor till score mode. Där finns det en kategori som heter Workout och ja dom är krävande för armar dom spelen ^_^

Redigerat av Purre, 25 februari 2007 - 17:00.


#14

Postad 25 februari 2007 - 19:04

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Det är bra! Om ett år finns säkert otaliga (mer och midre bra) titlar till Wii som fokuserar på Workout.
Lite OT: alla har väl hört att Sony har ansökt om en handkontrollslösning lik den till Wii? om de får det kan man nog tänka sig samma utveckling till den konsollen också.

#15

Postad 25 februari 2007 - 19:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Det är bra! Om ett år finns säkert otaliga (mer och midre bra) titlar till Wii som fokuserar på Workout.
Lite OT: alla har väl hört att Sony har ansökt om en handkontrollslösning lik den till Wii? om de får det kan man nog tänka sig samma utveckling till den konsollen också.

<{POST_SNAPBACK}>

Det finns redan såna titlar till Eyetoy PS2 faktiskt. Inte många men jag såg ett avsnitt där de testade ett workoutspel på spelprogrammet Kontroll.

Inte för att jag tror att den lösningen kommer till PS3, isåfall till PS4 men det är fel tråd att diskutera i.

#16

Postad 26 februari 2007 - 12:25

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0

Det är bra! Om ett år finns säkert otaliga (mer och midre bra) titlar till Wii som fokuserar på Workout.
Lite OT: alla har väl hört att Sony har ansökt om en handkontrollslösning lik den till Wii? om de får det kan man nog tänka sig samma utveckling till den konsollen också.

<{POST_SNAPBACK}>

Det finns redan såna titlar till Eyetoy PS2 faktiskt. Inte många men jag såg ett avsnitt där de testade ett workoutspel på spelprogrammet Kontroll.

Inte för att jag tror att den lösningen kommer till PS3, isåfall till PS4 men det är fel tråd att diskutera i.

<{POST_SNAPBACK}>


Ja, jag minns det avsnittet också, nu när du säger det! De var väl måttligt imponerade av Eyetoys workoutspel om jag inte minns fel?

Wii har ju dock bra större potential på det området.

#17

Postad 16 augusti 2007 - 05:09

lambi_yz
  • lambi_yz
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
spela wii boxing i en halv time kändes som en liten tränig om man kommer in i det och står upp och verkligen ger 100% plus så kommer wii fit, det kommer nog va ännu betträ när det gäller att gå ner i vikt

#18

Postad 28 augusti 2007 - 17:39

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

  • 879 inlägg
  • 0

spela wii boxing i en halv time kändes som en liten tränig om man kommer in i det och står upp och verkligen ger 100% plus så kommer wii fit, det kommer nog va ännu betträ när det gäller att gå ner i vikt

<{POST_SNAPBACK}>


Lite mer info om Wii Fit! En balansplatta med tillhörande spel!

http://www.youtube.c...h?v=5oNVIcMnZh4

"Wii Fit (referred to as Wii Fitness on Nintendo of Europe's E3 website)[4] is an upcoming video game for the Wii video game console, currently in development by Nintendo. It is an example of exergaming. Previously revealed under the code name Wii Health Pack,[5] it was announced under its current title at Nintendo's E3 press conference on July 11, 2007 by famed video game designer Shigeru Miyamoto. At Nintendo's media briefing, it was demonstrated by Miyamoto himself, Reggie Fils-Aime and other participants. Like the rest of the Wii Series, Wii Fit will integrate Miis into its presentation and gameplay.[6] The game is designed to function with the Wii Balance Board peripheral."

Mer info..

http://www.google.co...lient=firefox-a

Redigerat av DiSNEY, 28 augusti 2007 - 17:42.


#19

Postad 28 augusti 2007 - 18:48

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Kan bli hur bra som helst med den där brädan.

#20

Postad 10 september 2007 - 11:40

lambi_yz
  • lambi_yz
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
En som har lyckats tappa 2% av hans kropps fet genom wii sport.
http://digital-lifes...wii-experiment/

#21

Postad 18 september 2007 - 10:41

Unregistered1079
  • Unregistered1079
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Fan vilken grym maskin Wii är!!! Kanske inte har tappat någon vikt, men faaan vilken träningsvärk jag har idag alltså...

Otränad?! Absolut inte... ;)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.