Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HDMI-receivers och Nintendo Wii. Vissa problem

17 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nintendo Wii 2006 512MB (Spelkonsoler) 2 8,32 (678) Inga priser
Onkyo TX-SR674E (Surroundförstärkare) 1 9,17 (35) Inga priser
36 relaterade trådar
Wii - hdmi (4 inlägg) 7 år sedan
Officiell tråd - Nintendo Wii (2707 inlägg) 9 år sedan
Priskoll vid försäljning av Reciever: Onkyo TX-SR674E, samt köpa Yamaha RX- (1 inlägg) 10 år sedan
Nintendo Wii- Problem (284 inlägg) 10 år sedan
* Officiell tråd - Onkyo TX-SR674E * (185 inlägg) 12 år sedan
Julklapp till familjen (12 inlägg) 13 år sedan
Tråden för er som precis köpt Wii (13 inlägg) 13 år sedan
Wii + projektor = funkar? (84 inlägg) 13 år sedan
Kommande spel- Nintendo Wii (751 inlägg) 13 år sedan
WiiWare (89 inlägg) 14 år sedan
Egendesignad mediabänk (16 inlägg) 14 år sedan
Reciever/Förstärkare med växlare för multipla bild-/ljudkällor - möjligt (5 inlägg) 14 år sedan
[Hilfe] Prisvärt minisystem för spel och filmbruk (0 inlägg) 14 år sedan
Minhembio medlemmar på Connect24 (128 inlägg) 14 år sedan
Virtual Console (245 inlägg) 15 år sedan
Gästbok för Xicaxo (5 inlägg) 16 år sedan
Nintendo Wii- intryck (28 inlägg) 16 år sedan
Wii Bundle och DVI/VGA? (13 inlägg) 16 år sedan
Onkyo TX-SR674E ljud via HDMI till LCD TV? (0 inlägg) 16 år sedan
Beställnings/bokningstråden (626 inlägg) 16 år sedan
wii under 2000:- (51 inlägg) 16 år sedan
Onkyo TX-SR674 + Acoustic Energy Aelite 3 = sant? (6 inlägg) 16 år sedan
JBL Northridge Cinepack 5.1 & Pioneer VSX-1016V (9 inlägg) 16 år sedan
Gå ner i vikt med Wii? (20 inlägg) 16 år sedan
Förstärkare med zon 2 under 5000 (10 inlägg) 16 år sedan
Onkyo TX-SR674E eller TX-SR605 (65 inlägg) 16 år sedan
Förstärkare som avkodar ljud från HDMI? (3 inlägg) 16 år sedan
Hur skulle ni köra följande system (2 inlägg) 16 år sedan
Argh, har jag gjort ett dumt val? (1 inlägg) 16 år sedan
Högtalare till Onkyo (7 inlägg) 17 år sedan
Nintendo Wii ifrån tyskland? (20 inlägg) 17 år sedan
Wii - spelkänslan är tillbaka..... (28 inlägg) 17 år sedan
Onkyo TX-SR674E eller Marantz SR4001? (4 inlägg) 17 år sedan
Prishöjningar på Wii (54 inlägg) 17 år sedan
Wii kom, Wii spelade och Wii segrade! (13 inlägg) 17 år sedan
Rätt hembioförstärkare till JMlab's Sib & Cub (16 inlägg) 17 år sedan

#1

Postad 08 april 2007 - 19:19

Benedict
  • Benedict
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0
I samband med att jag skaffade min receiver Onkyo 674 så kopplade jag in min Wii med komponent och tänkte att allt skulle gå till TVn via HDMI-porten, med enbart en sladd som gick till tvn.
Men jag märkte snabbt att allt var inte så smärtfritt.
När jag körde Virtual Console-spel, NES, SNES och Megadrive fick jag ingen bild och tvn kunde t.o.m. ibland tappa signalen helt. Det är inga problem med Turbografx- eller N64-spel.

Jag trodde att jag hade råkat ut för att det var problem med TVn, vilket är ett ganska välkänt fenomen, men allt visar sig ligga hos receivern.
När jag kopplar direkt till TVn har jag inga problem, samma sak när jag kopplar via komponent ut från receivern


Problemet uppstår enbart när jag kör Receiver-HDMI-TV.

Det verkar som om receivern inte klarar av att överföra de gamla analoga signalerna från VC till digitala signaler.
Jag gissar att det är samma visa med Wii på många andra receivers som kan köra komponent ut via HDMI-porten.
Så nu är allt ok, förutom att jag har en extra kabel till tvn...

Är det någon annan med en annan HDMI-receiver som har samma problem?

Hoppas att tråden kanske kan hjälpa några som har eller kommer få problem.

#2

Postad 10 april 2007 - 07:47

DeBoDi
  • DeBoDi
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0
Ameeeeeen, vaaa faaaaan. Jag köpte denna reciever just för att kunna köra allting genom HDMI eftersom jag har vissa bildstörningar på min plasmas analoga ingångar.

Suck, jag blir så trött. Har du lyckats komma tillrätta på problemet med recievern ännu?

-Peppe

#3

Postad 10 april 2007 - 08:38

Benedict
  • Benedict
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0

Suck, jag blir så trött. Har du lyckats komma tillrätta på problemet med recievern ännu?

-Peppe

<{POST_SNAPBACK}>


Jag kör VC-spel via komponent istället. har inte tid till att sätta mig in i det hela så mycket för tillfället. Väntar vårt andra barn när som helst, ska egentligen komma idag men...

Men ska försöka få iväg ett epost till Onkyo vid tillfälle och höra vad de har att säga om det hela.

#4

Postad 10 april 2007 - 21:25

badboy_12345
  • badboy_12345
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
tror felet ligger hos wii'n inte din reciever
Wii skickar ut hd-signalen fel via komponent och många recievers och switchar har problem med den. Klaga på nintendo som har gjort ett jävligt kasst jobb...
Prova med nått annat via komponent så är jag säker på att du inte kommer ha samma problem

#5

Postad 11 april 2007 - 06:45

Benedict
  • Benedict
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0

tror felet ligger hos wii'n inte din reciever
Wii skickar ut hd-signalen fel via komponent och många recievers och switchar har problem med den. Klaga på nintendo som har gjort ett jävligt kasst jobb...
Prova med nått annat via komponent så är jag säker på att du inte kommer ha samma problem

<{POST_SNAPBACK}>



Om du läser mitt inlägg ordentligt en gång till så ser du att jag inte har några problem med komponent...

Jag vet att problemet i grund och botten ligger hos Nintendo. Jag vill bara varna om att det kan vara problem med HDMI-receivers. Och ja, jag har klagat hos Nintendo och har givetvis inte fått någon respons.

Däremot så kom det igår uppdateringar till ett flertal spel som ska "åtgärda problemet".

the following EU/PAL games all have updates available now:

Super Mario Bros
The Legend of Zelda
Donkey Kong Country
Super Castlevania IV

The European Virtual console has some updates for blank/green screens that occured when playing on a HDTV.



Problemet har dock inte åtgärdats hos mig när jag uppdaterat Super Mario Bros och Castlevania IV och ej heller hos andra på playings forum.

Redigerat av Benedict, 11 april 2007 - 06:46.


#6

Postad 11 april 2007 - 11:02

DeBoDi
  • DeBoDi
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0
Har du provat koppla Wiin via komposite in i recievern och sedan ta ut bilden via HDMI?

Kvarstår problemet ändå?

-Peppe

#7

Postad 11 april 2007 - 11:24

Benedict
  • Benedict
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0

Har du provat koppla Wiin via komposite in i recievern och sedan ta ut bilden via HDMI?

Kvarstår problemet ändå?

-Peppe

<{POST_SNAPBACK}>



Nej, det har jag inte tid och lust med.

#8

Postad 11 april 2007 - 11:50

badboy_12345
  • badboy_12345
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

tror felet ligger hos wii'n inte din reciever
Wii skickar ut hd-signalen fel via komponent och många recievers och switchar har problem med den. Klaga på nintendo som har gjort ett jävligt kasst jobb...
Prova med nått annat via komponent så är jag säker på att du inte kommer ha samma problem

<{POST_SNAPBACK}>



Om du läser mitt inlägg ordentligt en gång till så ser du att jag inte har några problem med komponent...

Jag vet att problemet i grund och botten ligger hos Nintendo. Jag vill bara varna om att det kan vara problem med HDMI-receivers. Och ja, jag har klagat hos Nintendo och har givetvis inte fått någon respons.

Däremot så kom det igår uppdateringar till ett flertal spel som ska "åtgärda problemet".

the following EU/PAL games all have updates available now:

Super Mario Bros
The Legend of Zelda
Donkey Kong Country
Super Castlevania IV

The European Virtual console has some updates for blank/green screens that occured when playing on a HDTV.



Problemet har dock inte åtgärdats hos mig när jag uppdaterat Super Mario Bros och Castlevania IV och ej heller hos andra på playings forum.

<{POST_SNAPBACK}>


ju jag vet att du inte har nått problem med komponent det läste jag :)
Jag menade om du kopplar in en anna grej via komponent och sen tar ut det via hdmi så kommer du inte ha samma problem
Det är wiin som du sa som skapar det till att börja med och när den ska omvandla signalen så blir det fel.
Jag har en komponent switch där jag får samma problem o där går det ut via komponent. Ingen annan grej som jag har inkopplat till den är så allt annat funkar perfekt.

Det är inte mycket att göra åt det och nintendo kommer nog aldrig att fixa det. Du får spela wii genom komponent sladden eftersom det funkar.

#9

Postad 11 april 2007 - 11:59

Benedict
  • Benedict
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0

[
ju jag vet att du inte har nått problem med komponent det läste jag  :)
Jag menade om du kopplar in en anna grej via komponent och sen tar ut det via hdmi så kommer du inte ha samma problem
Det är wiin som du sa som skapar det till att börja med och när den ska omvandla signalen så blir det fel.
Jag har en komponent switch där jag får samma problem o där går det ut via komponent. Ingen annan grej som jag har inkopplat till den är så allt annat funkar perfekt.

Det är inte mycket att göra åt det och nintendo kommer nog aldrig att fixa det. Du får spela wii genom komponent sladden eftersom det funkar.

<{POST_SNAPBACK}>



Nej där har jag inga problem. Har både Xboxen och PS2:an via komponent.

Och Xboxen klarar alla emulatorer jag har i XBMC utan problem med bild.

#10

Postad 11 april 2007 - 19:25

SWiiT
  • SWiiT
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Tja.
Har idag varit och införskaffat mig en Onkyo TX-SR674E och försöker koppla in mitt Wii via komponet 1 och sedan hdmi ut till tv:n.
Jag får bara en grå bild.
Hur har ni löst denna fennomen.
Om jag har förstått rätt så har ni struntad i att koppla ihop Wii:t med förstärkaren/recevern.
Har jag fattat detta rätt då?

#11

Postad 12 april 2007 - 08:57

Benedict
  • Benedict
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0

Tja.
Har idag varit och införskaffat mig en Onkyo TX-SR674E och försöker koppla in mitt Wii via komponet 1 och sedan hdmi ut till tv:n.
Jag får bara en grå bild.
Hur har ni löst denna fennomen.
Om jag har förstått rätt så har ni struntad i att koppla ihop Wii:t med förstärkaren/recevern.
Har jag fattat detta rätt då?

<{POST_SNAPBACK}>



Får du bilder på övriga maskiner du har kopplat till receivern?
valt rätt på video setup på receivern?
kopplat in färgerna på sladdarna rätt?
får du ljud?
Har du valt HDTV på wiin i inställningarna?
testat att koppla direkt till tvn?

Jag har inga av de problem som du nämner.
Får bild utan problem, förutom VC-spel via HDMI.

#12

Postad 12 april 2007 - 20:23

SWiiT
  • SWiiT
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Tja.
Har idag varit och införskaffat mig en Onkyo TX-SR674E och försöker koppla in mitt Wii via komponet 1 och sedan hdmi ut till tv:n.
Jag får bara en grå bild.
Hur har ni löst denna fennomen.
Om jag har förstått rätt så har ni struntad i att koppla ihop Wii:t med förstärkaren/recevern.
Har jag fattat detta rätt då?

<{POST_SNAPBACK}>



Får du bilder på övriga maskiner du har kopplat till receivern?
valt rätt på video setup på receivern?
kopplat in färgerna på sladdarna rätt?
får du ljud?
Har du valt HDTV på wiin i inställningarna?
testat att koppla direkt till tvn?

Jag har inga av de problem som du nämner.
Får bild utan problem, förutom VC-spel via HDMI.

<{POST_SNAPBACK}>



Efter lite lekande så har jag äntligen lyckats få bild.
Men den var jätte ljus.
Jag ska leka lite till för att försöka ställa in ljuset bra.
Allt annat funkade, ljudet kom men bilden var grå.
Nu är det bara införskaffa lite optiska kablar och sedan om någon månad eller när jag vunnit på triss så kommer det lite nya högtalare :)
Har just nu 2st gamla streo högtalare + en FET sub

#13

Postad 12 april 2007 - 20:40

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0
Hade samma problem som du med NES spel. Jag kopplade komponent till min reciever (denon) och sedan HDMI till TVn. Fick bara problem med NES och inte N64. Jag löste det genom att ändra utsignalen till 586i istället för 480p. Då fungerade det felfritt. Sedan kanske man inte vill kör interlaced i övrigt, men då får man flippa tillbaka tills Nintendo fixar detta.

#14

Postad 01 maj 2007 - 19:47

bjorka
  • bjorka
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Ni som har kopplat Wii'n till förstärkaren och hdmi ut till tv'n, kan ni skicka ljudet från wii'n till tv'n via hdmi?

#15

Postad 29 september 2007 - 14:31

Wooho
  • Wooho
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Jag skulle behöva lite hjälp med hur jag på bästa möjliga sätt kan koppla in Nintendo Wii så att det fungerar tillsammans med min reciever Harman Kardon AVR 245, och projektorn LG AN110.

Från Wii till H/K kan jag antingen köra komposit eller komponent
Anslutningsmöjligheterna på projektorn är hdmi, s-video, video och RGB input.

Dessvärre kan inte H/K 245 konvertera upp bildsignalen till HDMI, utan enbart till komponent. Så det alternativet blir jag tvungen att stryka.

Problemet som jag ser det ligger i projektorns knapphändiga anslutningsmöjligheter.
Hur skiljer sig kvaliten mellan S-video och komponent? RGB input, vad blir det för kvalitet där? Om om RGB input nu överhuvudtaget är ett alternativ, vad behöver jag införskaffa för några kablar?

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Christer

#16

Postad 07 november 2007 - 03:36

hankmander
  • hankmander
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Nintendos lösning för att få Virtual console att funka med komponentkabel o hdtv:s finns här:
http://en.wikipedia...._over_component

#17

Postad 07 november 2007 - 22:07

Unregistered3bf3e665
  • Unregistered3bf3e665
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Kan nämna att jag hade omvända problem. Köpte super mario world till min wii och det funkade inte via komponent till min V7 LCD.
Men nu när jag kör komponent genom min Sony DG910 och vidare till tv:n via HDMI så funkar det klockrent.

#18

Postad 01 april 2008 - 07:52

creev80
  • creev80
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Jag har en lite fråga angående Wii och min HD-ready Samsung 42" Plasma-TV PS42Q97HDX/XEE. Vad bör jag införskaffa och ställa in för inställningar för att utnyttja min Wii till max? Komponent kabel? Och i så fall vilken. Finns bl.a. "Monster GameLink™ Komponent-kabel A/V Kit" för 700 spänn på webhallen eller Nintendos egna komponent-kabe för 400kr.
Vore tacksam för svar :) l



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.