Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung DVD-1080P7 and DVD-HD870

60 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung DVD-1080P7 (DVD-spelare) 1 8,2 (14) Inga priser
Samsung DVD-HD870 (DVD-spelare) 9 7,7 (49) Inga priser
3 relaterade trådar

#1

Postad 17 april 2007 - 14:50

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

  • 2 792 inlägg
  • 0
Samsungs HD-870 (finns i butik) och 1080P7 (kommer snart...) skall enligt PressReleasen ha HQV bildchip vilket vore väldigt trevligt...

Men tittar man på de specar som finns så tyder inget på det - tycker att de borde skylta med det ifall så var fallet!

Är det ngn som har koll på vilket bildchip som sitter i dessa maskiner?

Och ännu viktigare: är det ngn som har provat/jämfört dessa med andra maskiner?

Väl mött
///mats

#2

Postad 18 april 2007 - 08:30

krash
  • krash
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Jag köpte en hd870 igår och kan säga direkt att den inte klarar 1080p som det står i pressreleasen.. bara 1080i
har inte kopplat in den än då jag får min tv idag.

#3

Postad 18 april 2007 - 08:46

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Har en HD-860 blev sugen på 1080P versionen nu hehe, kompis köpte 870.n igår ska se den senare kanske in action..

#4

Postad 18 april 2007 - 14:28

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

  • 2 792 inlägg
  • 0

Jag köpte en hd870 igår och kan säga direkt att den inte klarar 1080p som det står i pressreleasen.. bara 1080i
har inte kopplat in den än då jag får min tv idag.

<{POST_SNAPBACK}>


Ja det verkar vara felaktigt, enligt specen på Samsungs hemsida så fixar den bara 1080i... ;)

Fast för mig är det mest intressanta 720p till projjen... ;)

Har en HD-860 blev sugen på 1080P versionen nu hehe, kompis köpte 870.n igår ska se den senare kanske in action..

<{POST_SNAPBACK}>


Kolla in den och jämför gärna med ngn liknande källa om ni kan och skriv en minirecention här så skulle illafall jag bli jäkligt glad... :P

#5

Postad 19 april 2007 - 09:51

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Såg bara på lite DVD genom HDMI men bilden var mkt bra och stabil, inga större skillnader mot min 860 förutom nytt utseende för att vara en lågbudget spelare så får man mkt dvd spelare för pengarna.

#6

Postad 19 april 2007 - 18:03

mege
  • mege
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Inget hqv chip utan ett zoran chip. tydligen bekräftat på amerikanskt forum där någon hade skruvat isär den. Synd.

#7

Postad 22 april 2007 - 21:29

Nightportier
  • Nightportier
  • Forumräv

  • 696 inlägg
  • 0

Inget hqv chip utan ett zoran chip. tydligen bekräftat på amerikanskt forum där någon hade skruvat isär den. Synd.

<{POST_SNAPBACK}>


Japp, med bild och allt i denna tråd.

Trots detta så tycker jag det kan vara ett bra alternativ tills en HD-DVD/Blur-Ray combo med humant pris kommer ut.
Är man inte så kinkig så tror jag nog den duger gott så länge. Inte mycket pengar och bråka om i vilket fall.
Personligen kommer jag nog slå till på denna för att sedan uppgradera "på rikigt" senare.

#8

Postad 27 april 2007 - 09:30

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

  • 2 792 inlägg
  • 0
fast då kan man ju lika bra köpa 860:an då det är samma chip i den... ;)

#9

Postad 28 april 2007 - 17:21

Racing-freak
  • Racing-freak
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
ja, men 870:an är snyggare....och det är ingen enorm skillnad på priset mellan dem inte där jag bor iallafall....

#10

Postad 29 april 2007 - 23:33

cebonit
  • cebonit
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0
Köpte 870:n igår och har kopplat den med HDMI till min LCD.
Någon som kan förklara vad formaten RGB - Normal, RGB - Expand,
YCbCr - 4:4:4 och YCbCr 4:2:2 innebär?

Det märks ingen skillnad på bildkvalite´n när man växlar mellan dessa.
Jag är nöjd med bilden, men man måste ju pilla lite :(

Den har tagit alla skivor jag testat hittills divX, Xvid och även VCD och SVCD
fast informationen hos ONOFF gjorde gällande att det saknades stöd för de
två sistnämnda. Fjärren är rätt riktningskänslig och ibland får man trycka mer
än en gång, men logiskt uppbyggd.

Ps. Jag märker ingen skillnad mellan 576p, 720p och 1080i :)
Otränat öga eller liten TV ( 37")?

#11

Postad 30 april 2007 - 23:06

morberg
  • morberg
  • Forumräv

  • 576 inlägg
  • 0
Vad är det för skillnad mellan dessa två? Ligger på gränsen att köpa en Q97-plasma och behöver en DVD med divx-stöd som skalar upp bra till den. Hade inte gjort ont om det var samma märke.

#12

Postad 02 maj 2007 - 19:53

danilunde
  • danilunde
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Vet någon om den går göra regionsfri? På videohelp.com kändes det lite sisådär med det där (se länk) Det är ju alltid trevligt om man kan kolla på sina region 1-skivor...

http://www.videohelp...msung DVD-HD870

#13

Postad 02 maj 2007 - 20:54

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
jag tycker ni ska ta bort "HQV?" i rubriken nu då den ju inte har det o det kan få folk att tro det.

#14

Postad 04 maj 2007 - 10:58

e_r
  • e_r
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Vet någon om den går göra regionsfri? På videohelp.com kändes det lite sisådär med det där (se länk) Det är ju alltid trevligt om man kan kolla på sina region 1-skivor...

http://www.videohelp...msung DVD-HD870

<{POST_SNAPBACK}>


Finns ett regionhack! Läs i den stora DVD-HD860 tråden och följ beskrivningen där. Provade detta på min HD870, funkade perfekt :wub:

#15

Postad 06 maj 2007 - 03:39

danilunde
  • danilunde
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Tack för tipset e_r! Då ska jag bara köpa spelaren också :)

#16

Postad 21 maj 2007 - 14:29

Unregistered1273
  • Unregistered1273
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0
Funkar denna om man inte har en gammal plasma, alltså inte HD....

#17

Postad 30 maj 2007 - 09:25

morberg
  • morberg
  • Forumräv

  • 576 inlägg
  • 0

Funkar denna om man inte har en gammal plasma, alltså inte HD....

<{POST_SNAPBACK}>

Visst gör den det.

#18

Postad 31 maj 2007 - 14:22

Unregistered59e42bf8
  • Unregistered59e42bf8
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Vad jag förstått har 1080 stöd för CEC-Anynet till skillnad från 870.
Någon som kan bekräfta?

#19

Postad 10 juni 2007 - 16:49

komplement
  • komplement
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
Tänkte höra om denne klarar av DL-skivor? (dual layer)
Gärna någon som provat :)

#20

Postad 14 juni 2007 - 11:53

rotrix8000
  • rotrix8000
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man gör för att se hu lång tid det är kvar på filmen på en Samsung DVD-HD870 ?

#21

Postad 15 juni 2007 - 14:24

morberg
  • morberg
  • Forumräv

  • 576 inlägg
  • 0
Prylportalen har testat, dock bara för plus-medlemmar. Enligt rubriken "budget-spelare håller måttet" känns det som om de var nöjda.

Någon som är plus-medlem och läst recensionen?

#22

Postad 18 juni 2007 - 15:21

morberg
  • morberg
  • Forumräv

  • 576 inlägg
  • 0

Vad jag förstått har 1080 stöd för CEC-Anynet till skillnad från 870.
Någon som kan bekräfta?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har fått svar från supporten och kan bekräfta att det är precis som du säger. 1070 har stöd för HDMI-CEC, 870 har det inte.

#23

Postad 03 juli 2007 - 08:28

danilunde
  • danilunde
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Köpte 870 härom dagen men har ett problem. När jag vill ha ljud via tv:n funkar inte ljudet via förstärkaren. Då ställer jag om DigitialOut till bitstream på dvd:n och nu funkar ljudet via förstärkaren men inte via tv:n. Jag blir smått skogstokig på att behöva ställa om i menyn varje gång. Någon som har en lösning på mitt problem.

#24

Postad 12 juli 2007 - 15:50

Unregistered28270
  • Unregistered28270
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
"Någon som vet hur man gör för att se hu lång tid det är kvar på filmen på en Samsung DVD-HD870 ? "

Mycket bra fråga , jag trodde det var standard på alla DVD i dag att enkelt kunna se hur lång en film är men men jag hittar inget annat sätt än att välja sista kapitlet och se vad tiden visar då...

Om någon vet ett bättre sätt så plz skriv det här, detta suger... :P

#25

Postad 18 juli 2007 - 12:11

Melle B.
  • Melle B.
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Stämmer det faktiskt att spelaren har både DVI och HDMI som det står på Prisjakts egenskaps flik för HD870?

#26

Postad 20 juli 2007 - 08:33

Major Högberg
  • Major Högberg
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Hej
Är det någon som vet om man kommer få bättre bild i praktiken (inte terorin) på min Samsung40m86, om jag byter min dvd hd 870 till en 1080P7, den ända skilnaden vad jag har förstått är att 1080P7 stöder 1080p, men kommer man över huvud taget märka någon skillnad mellan 1080i 0ch 1080p över HDMI??

#27

Postad 21 juli 2007 - 12:53

Janne40
  • Janne40
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Jag har suttit med min 1080P7 nu och försökt hitta hur man ser hur lång tid det är kvar på filmen utan att lyckas bättre än som tidigare är skrivet, välj sista kapitlet och se tiden då.

Har skickat en fråga om detta till Samsung och återkommer med svaret här när jag får något svar.

#28

Postad 24 juli 2007 - 14:27

fenrisulv
  • fenrisulv
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Idag verkar det ha kommit ett firmware till 870'n: Länk

Någon som vet vad uppdateringen innehåller? Köpte spelaren idag och vill nog inte börja med att skjuta på ett firmware... :D

Är för övrigt ny på forumet och vill tacka för informationen forumet gav mig vid val av TV (Samsung Q97 50") och denna spelaren :P

Mvh
/ Fenris

Edit: Lade till att det gällde 870'n

Redigerat av fenrisulv, 24 juli 2007 - 14:39.


#29

Postad 25 juli 2007 - 18:31

YuKE
  • YuKE
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Idag verkar det ha kommit ett firmware till 870'n: Länk

Någon som vet vad uppdateringen innehåller? Köpte spelaren idag och vill nog inte börja med att skjuta på ett firmware...  :)

Är för övrigt ny på forumet och vill tacka för informationen forumet gav mig vid val av TV (Samsung Q97 50") och denna spelaren :blink:

Mvh
/ Fenris

Edit: Lade till att det gällde 870'n

<{POST_SNAPBACK}>


Har precis beställt denna dvdspelare. Men vad gör den där firmwaren? kan inte hitta de någonstanns.

#30

Postad 26 juli 2007 - 10:03

fenrisulv
  • fenrisulv
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Nu har jag flashat min på det jobbiga sättet :wub:

Samsung har tydligen missat att lägga med en fil som heter update.ver och som ska peka på imagen. Jag fixade till detta själv enligt den här posten (fast då med 870'ns firmware förstås).

Nu ser jag att Samsung Sverige idag har uppdaterat sin zip-fil för 870 med korrekta filnamn och filer så då borde det gå smidigt. Dock bör man väl bränna CD'n enligt instruktionen i länken ovan. Enligt utländska forum verkar firmwaret fixa lite aspect ratio-problem med Xvid/Divx.

Mvh
/ Fenris

#31

Postad 26 juli 2007 - 14:43

danilunde
  • danilunde
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Nu har jag flashat min på det jobbiga sättet  :P

Samsung har tydligen missat att lägga med en fil som heter update.ver och som ska peka på imagen. Jag fixade till detta själv enligt den här posten (fast då med 870'ns firmware förstås).

Nu ser jag att Samsung Sverige idag har uppdaterat sin zip-fil för 870 med korrekta filnamn och filer så då borde det gå smidigt. Dock bör man väl bränna CD'n enligt instruktionen i länken ovan. Enligt utländska forum verkar firmwaret fixa lite aspect ratio-problem med Xvid/Divx.

Mvh
/ Fenris

<{POST_SNAPBACK}>


testade lägga in det nya firmwaret, dvdn låste sig och efter en stund gick det starta den igen. Men inget funkar som det ska. Kommer inte åt menyer osv och bara stereo ljud klarar den att skicka ut... Sitter just nu och pratar med samsung sedan en halvtimme tillbaka. Har fått lyssna på deras klassiska music i ca 29 min av de totala 30. fortsättning följer...

#32

Postad 26 juli 2007 - 15:29

danilunde
  • danilunde
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Ja efter en drygt 50 minuter så kom samsung fram till att de inte vet hur man löser felet eller återställer dvdn så de vill att jag ska skicka in den. inte kul... :P

vet någon hur man återställer dvdn till ursprungsläge? har testat med:
1: vid powersave att trycka 6 s på stopp med fjärren.
2: vid på-läge, utan skiva och släden inne trycka 6 s på skip forward.

Hjälp mig, plz!

#33

Postad 26 juli 2007 - 16:39

YuKE
  • YuKE
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Vet någon om den går göra regionsfri? På videohelp.com kändes det lite sisådär med det där (se länk) Det är ju alltid trevligt om man kan kolla på sina region 1-skivor...

http://www.videohelp...msung DVD-HD870

<{POST_SNAPBACK}>


Finns ett regionhack! Läs i den stora DVD-HD860 tråden och följ beskrivningen där. Provade detta på min HD870, funkade perfekt :P

<{POST_SNAPBACK}>



Det var asså detta du följde?

"Works on samsung 860 & 850 (only tested on 860)
1. Turn on the Player with no disc on the tray. dvd will display "No Disk"

2. Press the "Repeat" key on the Samsung remote control

3. Press the keys: "5 7 5 3 8" on the remote. (850 only A number will appear on the screen. That is your player's current region.)860 shows no number but just carry on to 4.

4. Press the number for the region you want to use next ( 1 , 2 , etc). If you want your dvd player to be unlocked for all the regions press "9". (850 only A number should appear in the screen.)860 shows no number but just carry on to 5.

5. Press the "Open/close" button in the remote. The tray will open. Leave it open for a few seconds.

6. Just press the "On/off" button in the remote.

7. You now have a multi-region dvd player"

#34

Postad 29 juli 2007 - 11:38

molinski
  • molinski
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Min spelare gick inte att göra regionsfri efter uppgradering av firmware.

Lasse

#35

Postad 30 juli 2007 - 12:04

YuKE
  • YuKE
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Min spelare gick inte att göra regionsfri efter uppgradering av firmware.

Lasse

<{POST_SNAPBACK}>



Aha.. bra att veta. då kanske man inte ska uppdatera firmwaren. Nolla spelaren om du vill ha den reg.fri, fast fördelarna med uppdat. firmware kanske överväger. Vet inte vad som är skillnaden, nån som vet?

Mvh Isak

#36

Postad 30 juli 2007 - 17:13

molinski
  • molinski
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Min spelare gick inte att göra regionsfri efter uppgradering av firmware.

Lasse

<{POST_SNAPBACK}>



Aha.. bra att veta. då kanske man inte ska uppdatera firmwaren. Nolla spelaren om du vill ha den reg.fri, fast fördelarna med uppdat. firmware kanske överväger. Vet inte vad som är skillnaden, nån som vet?

Mvh Isak

<{POST_SNAPBACK}>


Har provat att återställa till fabriksinställningarna. Det fungerar ändå inte eftersom det ändrar inte tillbaka till den gamla firmwaren.
Upplever fortfarnade problem med uppspelning av divx filer på widescreen-tv. Bilden blir utsträckt felaktigt.

#37

Postad 30 juli 2007 - 18:54

YuKE
  • YuKE
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Min spelare gick inte att göra regionsfri efter uppgradering av firmware.

Lasse

<{POST_SNAPBACK}>



Aha.. bra att veta. då kanske man inte ska uppdatera firmwaren. Nolla spelaren om du vill ha den reg.fri, fast fördelarna med uppdat. firmware kanske överväger. Vet inte vad som är skillnaden, nån som vet?

Mvh Isak

<{POST_SNAPBACK}>


Har provat att återställa till fabriksinställningarna. Det fungerar ändå inte eftersom det ändrar inte tillbaka till den gamla firmwaren.
Upplever fortfarnade problem med uppspelning av divx filer på widescreen-tv. Bilden blir utsträckt felaktigt.

<{POST_SNAPBACK}>


Kan du inte få tag på den äldre (orginal) firmwaren då? Maila till samsung och fråga om du kan få den, säg att du har fått div olika problem efter uppdat.. Då kanske de mailar firmwaren till dig. Man kan ju försöka iaf.

#38

Postad 30 juli 2007 - 21:33

danilunde
  • danilunde
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Min spelare gick inte att göra regionsfri efter uppgradering av firmware.

Lasse

<{POST_SNAPBACK}>



Aha.. bra att veta. då kanske man inte ska uppdatera firmwaren. Nolla spelaren om du vill ha den reg.fri, fast fördelarna med uppdat. firmware kanske överväger. Vet inte vad som är skillnaden, nån som vet?

Mvh Isak

<{POST_SNAPBACK}>


Har provat att återställa till fabriksinställningarna. Det fungerar ändå inte eftersom det ändrar inte tillbaka till den gamla firmwaren.
Upplever fortfarnade problem med uppspelning av divx filer på widescreen-tv. Bilden blir utsträckt felaktigt.

<{POST_SNAPBACK}>



Molinski: Hur gjorde du för att försöka återställa till fabriksinställningarna?

#39

Postad 01 augusti 2007 - 16:20

molinski
  • molinski
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Jag har provat att trycka på skip/search knappen på framsidan längst till höger som det står att man skall göra på sidan 32 i manualen. Blir ingen skillnad förutom att man måste ställa in digitalljud och menyspråk engelska mm.

#40

Postad 01 augusti 2007 - 17:39

danilunde
  • danilunde
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Jag har provat att trycka på skip/search knappen på framsidan längst till höger som det står att man skall göra på sidan 32 i manualen. Blir ingen skillnad förutom att man måste ställa in digitalljud och menyspråk engelska mm.

<{POST_SNAPBACK}>



Ok, men eftersom min spelare "tappade" funktionen på dvd:s knappar så blev jag illa tvungen att lämna in den. Samsung ringde upp mig och sa att de inte ville ta emot spelaren utan att jag kunde hoppas på Expert där jag köpte den. Konstigt sa dom och tog emot den och sa att tidigast om två veckor kunde jag få tillbaka den. Inget utbytesspelare :D

ska inte testa firmwaret igen...

#41

Postad 02 augusti 2007 - 17:25

YuKE
  • YuKE
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Ok, men eftersom min spelare "tappade" funktionen på dvd:s knappar så blev jag illa tvungen att lämna in den. Samsung ringde upp mig och sa att de inte ville ta emot spelaren utan att jag kunde hoppas på Expert där jag köpte den. Konstigt sa dom och tog emot den och sa att tidigast om två veckor kunde jag få tillbaka den. Inget utbytesspelare :)

ska inte testa firmwaret igen...

<{POST_SNAPBACK}>



Sa samsung varför de inte ville ta imot den? tycker de låter jävligt märkligt. Kommer inte försöka uppdatera firmwaren på min spelare av en del anledningar.
Du + en polare fått problem med firmwaren.
Regions"hacken" verkar inte funka efter det.
Har inte fått någe svar på vaför man bör uppdatera, fördelar med ny firmware.

Mvh Isak

#42

Postad 02 augusti 2007 - 20:24

danilunde
  • danilunde
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Ok, men eftersom min spelare "tappade" funktionen på dvd:s knappar så blev jag illa tvungen att lämna in den. Samsung ringde upp mig och sa att de inte ville ta emot spelaren utan att jag kunde hoppas på Expert där jag köpte den. Konstigt sa dom och tog emot den och sa att tidigast om två veckor kunde jag få tillbaka den. Inget utbytesspelare :)

ska inte testa firmwaret igen...

<{POST_SNAPBACK}>



Sa samsung varför de inte ville ta imot den? tycker de låter jävligt märkligt. Kommer inte försöka uppdatera firmwaren på min spelare av en del anledningar.
Du + en polare fått problem med firmwaren.
Regions"hacken" verkar inte funka efter det.
Har inte fått någe svar på vaför man bör uppdatera, fördelar med ny firmware.

Mvh Isak

<{POST_SNAPBACK}>


Killen på Samsung sa bara att alla fel/reklamationer ska gå via återförsöljaren. Det roliga är att i instruktionboken står det att vid fel när man kör in nytt firmware ska samsung kontaktas.

#43

Postad 03 augusti 2007 - 21:41

n0rdgren
  • n0rdgren
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Tja!

Fick hem min dvd-hd870 tidigare idag, har den kopplad med en billig hdmi-kabel. Grejen är den att jag får en massa störningar i bilden! :S Blir typ streck med ofokus och gröna fyrkanter lite överallt, dock så kan det gå olika långa stunder mellan tillfällena. Är det fel på kabeln eller dvdspelaren? Vore så jäkla drygt om det är spelaren eftersom jag typ redan har fel på min tv som jag fick för någon vecka sedan ;)

#44

Postad 10 augusti 2007 - 16:48

Skogga
  • Skogga
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Köpte 870 härom dagen men har ett problem. När jag vill ha ljud via tv:n funkar inte ljudet via förstärkaren. Då ställer jag om DigitialOut till bitstream på dvd:n och nu funkar ljudet via förstärkaren men inte via tv:n. Jag blir smått skogstokig på att behöva ställa om i menyn varje gång. Någon som har en lösning på mitt problem.

<{POST_SNAPBACK}>

Har precis köpt en Panasonic 42PX70 och en 1080P7 som fick ersätta min gamla Pioneer DV490 eftersom bilden vart felande via HDMI (bilden krympte ca 3cm på höjden och förskjuten nedåt vilket tydligen inte är ovanligt) och denna apparat tycker jag ger bättre bild än DV490. Problemet med den är att min lider av precis samma problem som din 870 med ljudet och enligt Samsung så finns det ingen lösning på detta och det lät inte som det var speciellt angelägna att göra detta heller, helt talanglöst. Den kommer att lämnas tillbaka till butiken vilket är synd då jag är jättenöjd med bilden.

#45

Postad 14 augusti 2007 - 23:28

cebonit
  • cebonit
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0
Äntligen fick jag svar från Samsung, tyvärr inget positivt besked...



"Tack för ert email tillSamsung Electronics Nordic.

Ursäkta att svaret dröjt

Nej, det finns inget sätt att visa återstående tid, det finns heller
ingen programvara planerad för detta.



Kontakta oss gärna igen om du har fler frågor.

Med vänliga hälsningar
Olle


Samsung Support"

#46

Postad 18 augusti 2007 - 09:48

danilunde
  • danilunde
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Fick tillbaka min dvd idag efter två veckor på reparation. Nu är den som vanligt igen. Kommer inte köra in nytt firmware.

Någon annan som jämt behöver ändra ljudinställningarna på dvd:n beroede på om ni ska köra via tv eller förstärkare(Dolby Digital)???

#47

Postad 18 augusti 2007 - 09:56

Skogga
  • Skogga
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Någon annan som jämt behöver ändra ljudinställningarna på dvd:n beroede på om ni ska köra via tv eller förstärkare(Dolby Digital)???

<{POST_SNAPBACK}>

Jag behövde det på den jag hade tidigare, finns ingen lösning på detta enligt de på Samsung jag pratat med. Lämnade tillbaka min 1080P7 bl.a. pga av detta samt tidsvisningen mot en Sony NS76 som som jag är mkt nöjd med än så länge.

#48

Postad 10 september 2007 - 20:01

GraniX
  • GraniX
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Har en ny HD-870 här hemma nu, och det går inge vidare att ändra regionskodning. Spelaren är i princip värdelös för mig som det är nu då 90% av min filmsamling består av asiatiska importutgåvor. Så om någon har hört något mer om det går att ändra region även i den nyaste uppdateringen skulle jag uppskatta om ni kunde skriva en rad.

MVH Felix.

#49

Postad 14 september 2007 - 20:43

Manon
  • Manon
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
klarar den HR Xvid typ --> Lost.S03E22.HR.HDTV.XviD-TVFF

#50

Postad 18 september 2007 - 07:07

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0
Köpte en ny sovrums LCD (Samsung R86) och DVD Samsung HD870 i helgen. Mina första intryck av DVD:n är:

+ Snygg som fan
+ Väldigt fin bild på LCD:n via hdmi när man spelar DVD

- Gillar inte fjärrkontrollen särskilt mycket
- Låter lite väl mycket när den är igång (måndags ex eller?)
- Väldigt seg när den ska starta DVD:n eller när man ska spela upp något (inte hela världen)

- Tar inte rätt undertext till film/serie automatiskt när man brännt en skiva med avi-film+srt utan man får välja vilken text man ska ha till varje avsnitt. Inte hela världen men det var bättre på min förra skräp-dvd

- O apropå text när man spelar upp avi med srt-text så tycker jag den visas lite för liten och dessutom utan bakgrund så den är liksom genomskinlig så den syns lite dåligt om man ska vara petig.

Någon som har spelaren som kan ge tips på om det finns nån firmware där man kan fixa till det här med texten och någon som kan bekräfta om den låter lite när den är igång eller ej för er som har den?

Använder DVD:n mycket till att kolla på serier med texter så jag kanske ska leta vidare och utnyttja öppet köp-rätten hos Onoff. Frågan är ju om man kan hitta någon lika bra dvd under tusenlappen?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.