Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips 42PFL7862D

174 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 09 september 2007 - 09:33

cruse
  • cruse
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0
Hej!

Undrar om någon sett denna tv live?
Philips 42PFL7862D
Länk: http://www.consumer....RCSHQVHKFSESI5P och
http://www.netonnet....3001C1931463719

Har bra spec samt hyffsat pris!

Tacksam för svar!

Redigerat av cruse, 09 september 2007 - 09:38.


#2

Postad 10 september 2007 - 11:17

maerd
  • maerd
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0

Hej!

Undrar om någon sett denna tv live?
Philips 42PFL7862D
Länk: http://www.consumer....RCSHQVHKFSESI5P och
http://www.netonnet....3001C1931463719

Har bra spec samt hyffsat pris!

Tacksam för svar!

<{POST_SNAPBACK}>



Jag är också intresserad av denna tv. Ser ganska hyfsad ut. Som du säger ..Bra spec till ett vettigt pris. Hoppas någon kan säga något mer om den...snart

#3

Postad 10 september 2007 - 11:48

Sgt T West
  • Sgt T West
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Vill veta om den har pixelmappat eller inte, verkar inte som någon har erfarenhet av denna tv dock.

#4

Postad 10 september 2007 - 17:22

cruse
  • cruse
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0

Vill veta om den har pixelmappat eller inte, verkar inte som någon har erfarenhet av denna tv dock.

<{POST_SNAPBACK}>


Kollar man specen så står det ju alla data-upplösningar där!
Då även hd-upplösningarna!
Kolla länken till produktbladet!
http://www.consumer....RCSHQVHKFSESI5P

Redigerat av cruse, 11 september 2007 - 16:18.


#5

Postad 11 september 2007 - 16:19

cruse
  • cruse
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0
Ingen som sett denna ännu?
Har gått ner 1000:- till nu!

#6

Postad 12 september 2007 - 10:47

jazzy115
  • jazzy115
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Hade bestämt mig för Sony 46D300 men iom att den är omöjlig att få tag på blir det denna. Har beställt idag med 2 veckors förväntad leverans tid, lite vanskligt att köpa den osedd men specarna ser finfina ut.

Inte så konstigt att ingen sett denna ännu då den verkar vara lanserad i Sept.

#7

Postad 12 september 2007 - 10:53

cruse
  • cruse
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0

Hade bestämt mig för Sony 46D300 men iom att den är omöjlig att få tag på blir det denna. Har beställt idag med 2 veckors förväntad leverans tid, lite vanskligt att köpa den osedd men specarna ser finfina ut.

Inte så konstigt att ingen sett denna ännu då den verkar vara lanserad i Sept.

<{POST_SNAPBACK}>


Samma här, hade också bestämmt mig för Sonyn, men ändrar mig pga. tillgången!
Har du beställt från Netonnet?

Tacksam för bilder samt review av Philipsen när du fått den!
Verkar väldigt intressant!

#8

Postad 12 september 2007 - 11:06

jazzy115
  • jazzy115
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Tror den är beställd av CMS www.philipscenter.com, jag jobbar på ett ftg som har ÅF avtal med dem, blev tyvärr ca 500 SEK dyrare än Netonnet, men vi kunde inte ta in den från någon annan kanal...

Redigerat av jazzy115, 12 september 2007 - 11:07.


#9

Postad 12 september 2007 - 15:51

cruse
  • cruse
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0

Tror den är beställd av CMS www.philipscenter.com, jag jobbar på ett ftg som har ÅF avtal med dem, blev tyvärr ca 500 SEK dyrare än Netonnet, men vi kunde inte ta in den från någon annan kanal...

<{POST_SNAPBACK}>


Spännande att se vad du tycker om den samt gärna lite bilder! :unsure:

#10

Postad 17 september 2007 - 16:51

cruse
  • cruse
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0
Ingen annan som har något mer att tillägga i väntan på "jazzy115"?

Lustigt att inga fler butiker säljer den ännu!?

#11

Postad 18 september 2007 - 10:10

jazzy115
  • jazzy115
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Denna verkar ganska snarlik, lite sämre spec.

Folk verkar dock nöjda.


http://www.circuitci...DetailReview.do

#12

Postad 18 september 2007 - 14:38

cruse
  • cruse
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0

Denna verkar ganska snarlik, lite sämre spec.

Folk verkar dock nöjda.


http://www.circuitci...DetailReview.do

<{POST_SNAPBACK}>


Det verkar ju lovande.... ;)
Kan ju inte bli sämre!

Nu blir man ännu mer sugen!

#13

Postad 18 september 2007 - 16:50

Sgt T West
  • Sgt T West
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Nu har jag beställt Philips 42PFL7862D! ;)

Jag hade tidigare beställt Sony KDL-40D3000 men gav upp pga av väntetider osv.

Jag valde att beställa den från Tyskland, hoppas att jag slipper vänta allt för länge! Just nu verkar det som om den inte fanns i lager heller, men jag kan tänka mig att vänta några extra dagar med tanke på att jag sparade ca 4 lappar på att beställa den från Tyskland.

För er som är intresserade så kommer jag koppla min bärbara dator till TVn via HDMI, förhoppningsvis ger det en bra bild. Jag kommer även att koppla in Xbox 360 Elite via HDMI, blir intressant att se hur Halo 3 ser ut i 1080p som det tydligen ska ha stöd för. Räkna med bilder och åsikter när det beger sig :P

#14

Postad 18 september 2007 - 18:18

Sgt T West
  • Sgt T West
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Ok, fick orderinfo och blev varse att frakten skulle gå på över 3000 kr till Gotland, så jag avbröt beställningen. Jag kommer beställa TVn från en svensk leverantör istället tror jag. -_-

Ska ge det en rejäl funderare ikväll, och sedan kommer jag slå till på antingen Philips 42PFL7862D eller Philips 42PFL9732D imorgon.

#15

Postad 18 september 2007 - 18:54

maerd
  • maerd
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0

Ok, fick orderinfo och blev varse att frakten skulle gå på över 3000 kr till Gotland, så jag avbröt beställningen. Jag kommer beställa TVn från en svensk leverantör istället tror jag. -_-

Ska ge det en rejäl funderare ikväll, och sedan kommer jag slå till på antingen Philips 42PFL7862D eller Philips 42PFL9732D imorgon.

<{POST_SNAPBACK}>


O,shit vad dyrt den frakten blev...

Jag har också tänkt på att beställa från Tyskland...dom sajter jag kollat så har det rört sig om ca 100 Euro för frakten. Men då har jag kollat för en annan tv. Men jag har ju aldrig gjort en beställning från dom så kanske blir det mer när man väl gör beställningen.


Kanske finns det nån som kan rek en bra tysk sajt?

#16

Postad 18 september 2007 - 20:04

Sgt T West
  • Sgt T West
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Ok, fick orderinfo och blev varse att frakten skulle gå på över 3000 kr till Gotland, så jag avbröt beställningen. Jag kommer beställa TVn från en svensk leverantör istället tror jag. -_-

Ska ge det en rejäl funderare ikväll, och sedan kommer jag slå till på antingen Philips 42PFL7862D eller Philips 42PFL9732D imorgon.

<{POST_SNAPBACK}>


O,shit vad dyrt den frakten blev...

Jag har också tänkt på att beställa från Tyskland...dom sajter jag kollat så har det rört sig om ca 100 Euro för frakten. Men då har jag kollat för en annan tv. Men jag har ju aldrig gjort en beställning från dom så kanske blir det mer när man väl gör beställningen.


Kanske finns det nån som kan rek en bra tysk sajt?

<{POST_SNAPBACK}>


Yeah, jag blev minst sagt chackad över fraktkostnaden.

Hej Thomas,

tack för dit beställning.

Vi moste meddela dig, at det fins ingen möjlighet at skicka TV billigt till Visby. Vi kan skicka....men det kostar 339,- € med DHL.

Med vänliga hälsningar

Markus

Ihr globama.com - Team / Your globama.com – Team



Vet inte om det faktum att jag bor på en ö spelar roll i sammanhanget, kanske är det billigare att få den hemskickad om man bor på fastlandet.

#17

Postad 19 september 2007 - 10:18

cruse
  • cruse
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0

Ok, fick orderinfo och blev varse att frakten skulle gå på över 3000 kr till Gotland, så jag avbröt beställningen. Jag kommer beställa TVn från en svensk leverantör istället tror jag. -_-

Ska ge det en rejäl funderare ikväll, och sedan kommer jag slå till på antingen Philips 42PFL7862D eller Philips 42PFL9732D imorgon.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag hade beställt 7862:an om jag vore dig, tror inte att 9732:an är värd de extra 1000-lapparna.....

Funderar själv j-vlig starkt på 7862:an från Netonnet(17990:-)

Den enda självklara kandidaten(förutom 46D3000, som ej går att få tag på) är Sharp 46XD1E(har haft 42:an(kanonbild) och 46:an ska ju vara ännu bättre, tyvärr har den bara 2 HDMI, det är det som hindrar mig att köpa den!

Redigerat av cruse, 19 september 2007 - 10:23.


#18

Postad 19 september 2007 - 16:09

Sgt T West
  • Sgt T West
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Ok, fick orderinfo och blev varse att frakten skulle gå på över 3000 kr till Gotland, så jag avbröt beställningen. Jag kommer beställa TVn från en svensk leverantör istället tror jag. -_-

Ska ge det en rejäl funderare ikväll, och sedan kommer jag slå till på antingen Philips 42PFL7862D eller Philips 42PFL9732D imorgon.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag hade beställt 7862:an om jag vore dig, tror inte att 9732:an är värd de extra 1000-lapparna.....

Funderar själv j-vlig starkt på 7862:an från Netonnet(17990:-)

Den enda självklara kandidaten(förutom 46D3000, som ej går att få tag på) är Sharp 46XD1E(har haft 42:an(kanonbild) och 46:an ska ju vara ännu bättre, tyvärr har den bara 2 HDMI, det är det som hindrar mig att köpa den!

<{POST_SNAPBACK}>


Nu har jag beställt 42PFL7862D av NetOnNet (fan va spännande) <_<

Jo, jag hade också planerat att köpa D3000 men som du säger är den typ omöjlig att få tag på. Sharp var den första TVn jag kollade på, men jag insåg att den hade för många problem (buzz, banding) samt att den kändes lite förhastad i produktionen.

Philips 42PFL7862D känns genomtänkt och av hög kvalitet, jag är dessutom imponerad att den har så pass bra specifikationer till det priset. Designen är grym (subjektivt, jag vet) och väldigt bra med portar av olika slag, framför allt är det skönt med 3 HDMI uttag.

Återkommer med recension och bilder när jag får hem TVn :rolleyes:

#19

Postad 19 september 2007 - 20:48

cruse
  • cruse
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0

Ok, fick orderinfo och blev varse att frakten skulle gå på över 3000 kr till Gotland, så jag avbröt beställningen. Jag kommer beställa TVn från en svensk leverantör istället tror jag. -_-

Ska ge det en rejäl funderare ikväll, och sedan kommer jag slå till på antingen Philips 42PFL7862D eller Philips 42PFL9732D imorgon.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag hade beställt 7862:an om jag vore dig, tror inte att 9732:an är värd de extra 1000-lapparna.....

Funderar själv j-vlig starkt på 7862:an från Netonnet(17990:-)

Den enda självklara kandidaten(förutom 46D3000, som ej går att få tag på) är Sharp 46XD1E(har haft 42:an(kanonbild) och 46:an ska ju vara ännu bättre, tyvärr har den bara 2 HDMI, det är det som hindrar mig att köpa den!

<{POST_SNAPBACK}>


Nu har jag beställt 42PFL7862D av NetOnNet (fan va spännande) :)

Jo, jag hade också planerat att köpa D3000 men som du säger är den typ omöjlig att få tag på. Sharp var den första TVn jag kollade på, men jag insåg att den hade för många problem (buzz, banding) samt att den kändes lite förhastad i produktionen.

Philips 42PFL7862D känns genomtänkt och av hög kvalitet, jag är dessutom imponerad att den har så pass bra specifikationer till det priset. Designen är grym (subjektivt, jag vet) och väldigt bra med portar av olika slag, framför allt är det skönt med 3 HDMI uttag.

Återkommer med recension och bilder när jag får hem TVn :)

<{POST_SNAPBACK}>


Ser fram emot det!!!
Om jag inte hinner köpa en själv! :D

#20

Postad 21 september 2007 - 08:25

Unregisteredca490738
  • Unregisteredca490738
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
Tjena boys!

Hur går det? Är det någon som hunnit lägga vantarna på denna LCD TV'n än?
Enligt spec så verkar den ju grym för det priset !

Jag är riktigt nära att köra ner till netonnets lager i Malmö och köpa den :P

#21

Postad 21 september 2007 - 15:44

_sajmon_
  • _sajmon_
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Är det någon som hittat en recension eller omdöme någonstans ute på internet? Känns som infon kring produkten är helt död. Tycker den verkar låta som ett väldigt bra alternativ. Min nyfikenhet just nu är framförallt hur den klarar vanliga sändningar. Kommer kolla mkt fotboll så hade varit bra att veta om det kommer flyta på bra eller ej.

#22

Postad 21 september 2007 - 17:01

Unregistered992ba81d
  • Unregistered992ba81d
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Har själv beställt en Sony KDL 46d3000. Men klarar inte Sony av att leverera den utan hänvisar till en dyrare Sony med samma specar så skiter jag i Sony och denna tv:n är ett väldigt intr. alternativ.
Har lite koll på andra trådar om denna tv som jag kommer att framföra här...

Redigerat av Unregistered992ba81d, 21 september 2007 - 17:02.


#23

Postad 21 september 2007 - 19:49

cruse
  • cruse
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0

Har själv beställt en Sony KDL 46d3000. Men klarar inte Sony av att leverera den utan hänvisar till en dyrare Sony med samma specar så skiter jag i Sony och denna tv:n är ett väldigt intr. alternativ.
Har lite koll på andra trådar om denna tv som jag kommer att framföra här...

<{POST_SNAPBACK}>


Pratade med en säljare på Onoff som sa att 46:an ej kommer släppas mer, så köp denna istället!!

#24

Postad 22 september 2007 - 18:28

Unregisteredd6ea089a
  • Unregisteredd6ea089a
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Jag har nu lagt vantarna på en 42" tv och är riktigt nöjd med resultatet :)

Efter lite pillande med inställningarna så blir bilden bara bättre och bättre :unsure:

Vanlig boxer-tv via den inbyggda boxen funkar jättebra hyffsat snabba kanalbyten och bra programguide. Så nu ska jag testa att kolla på DVD via HDMI och se hur det funkar...

Jag är riktigt nöjd med teven iallafall.

Edit:
Glömde tillägga att bilden blev ännubättre efter en uppdatering av mjukvaran. Lätt var det också via USB uttaget...

Redigerat av Unregisteredd6ea089a, 22 september 2007 - 19:00.


#25

Postad 22 september 2007 - 19:12

maerd
  • maerd
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0

Jag har nu lagt vantarna på en 42" tv  och är riktigt nöjd med resultatet  :)

Efter lite pillande med inställningarna så blir bilden bara bättre och bättre  :unsure:

Vanlig boxer-tv via den inbyggda boxen funkar jättebra hyffsat snabba kanalbyten och bra programguide. Så nu ska jag testa att kolla på DVD via HDMI och se hur det funkar...

Jag är riktigt nöjd med teven iallafall.

Edit:
Glömde tillägga att bilden blev ännubättre efter en uppdatering av mjukvaran. Lätt var det också via USB uttaget...

<{POST_SNAPBACK}>


Härligt att du köpt en....Hur ser bilden ut när du ser fotboll och dylikt? Blir det eftersläpningar elller`?

#26

Postad 22 september 2007 - 20:26

Onaqui
  • Onaqui
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Jag har nu lagt vantarna på en 42" tv  och är riktigt nöjd med resultatet  :)

Efter lite pillande med inställningarna så blir bilden bara bättre och bättre  :unsure:

Vanlig boxer-tv via den inbyggda boxen funkar jättebra hyffsat snabba kanalbyten och bra programguide. Så nu ska jag testa att kolla på DVD via HDMI och se hur det funkar...

Jag är riktigt nöjd med teven iallafall.

Edit:
Glömde tillägga att bilden blev ännubättre efter en uppdatering av mjukvaran. Lätt var det också via USB uttaget...

<{POST_SNAPBACK}>


Om du har tillgång till ett PS3 eller kan koppla in den till datorn så skulle jag gärna vilja att du kollade om du känner något input lag på den. Det vore väldigt trevligt.

#27

Postad 22 september 2007 - 21:08

Unregistered1203
  • Unregistered1203
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
Referensspel att testa med borde vara lite snabbare spel som R-Type, Tekken, VF osv där minsta lilla fördröjning märks direkt för en erfaren gamer.

Redigerat av Unregistered1203, 22 september 2007 - 21:32.


#28

Postad 22 september 2007 - 22:36

Unregisteredd6ea089a
  • Unregisteredd6ea089a
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Jag har nu lagt vantarna på en 42" tv  och är riktigt nöjd med resultatet  :)

Efter lite pillande med inställningarna så blir bilden bara bättre och bättre  ;)

Vanlig boxer-tv via den inbyggda boxen funkar jättebra hyffsat snabba kanalbyten och bra programguide. Så nu ska jag testa att kolla på DVD via HDMI och se hur det funkar...

Jag är riktigt nöjd med teven iallafall.

Edit:
Glömde tillägga att bilden blev ännubättre efter en uppdatering av mjukvaran. Lätt var det också via USB uttaget...

<{POST_SNAPBACK}>


Härligt att du köpt en....Hur ser bilden ut när du ser fotboll och dylikt? Blir det eftersläpningar elller`?

<{POST_SNAPBACK}>


Just nu verkar det vara ont om fotboll på teve... Brukar ju alltid vara fotboll nånstans men inte nu...... Skall väll tilläggas att jag inte är nån fotbollsfantast B)
Jag skall göra en kolla när det är fotboll nästa gång.

Jag har nu lagt vantarna på en 42" tv  och är riktigt nöjd med re....

<{POST_SNAPBACK}>


Om du har tillgång till ett PS3 eller kan koppla in den till datorn så skulle jag gärna vilja att du kollade om du känner något input lag på den. Det vore väldigt trevligt.

<{POST_SNAPBACK}>



Referensspel att testa med borde vara lite snabbare spel som R-Type, Tekken, VF osv där minsta lilla fördröjning märks direkt för en erfaren gamer.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har tyvärr inte tillgång till varken PS3 eller XBOX360 och är väll inte direkt nån erfaren gamer heller, Men min gamla hederliga xbox funkar riktigt bra utan laggning eller så. Har den just nu bara inkopplad i scartingången som på den gamla teven och bilden är riktigt bra tycker jag.

DVD via HDMI blev riktigt trevlig kan iof bero på att jag hade en liten 28" innan :unsure:

#29

Postad 22 september 2007 - 23:20

Onaqui
  • Onaqui
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Referensspel att testa med borde vara lite snabbare spel som R-Type, Tekken, VF osv där minsta lilla fördröjning märks direkt för en erfaren gamer.

<{POST_SNAPBACK}>


Ja, han ska självklart testa tekken på ett ps3. Viktigast i min förundran var hur väl just ps3 fungerade, då den där TVn pixelmappar 1080p, så det ska förhoppningsvis gå med väldigt lite input lag.
Jag köper mig en av dessa på tisdag, har den för mycket input lag skickar jag tillbaks den.

#30

Postad 22 september 2007 - 23:28

cruse
  • cruse
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0

Jag har nu lagt vantarna på en 42" tv  och är riktigt nöjd med resultatet  :)

Efter lite pillande med inställningarna så blir bilden bara bättre och bättre  :unsure:

Vanlig boxer-tv via den inbyggda boxen funkar jättebra hyffsat snabba kanalbyten och bra programguide. Så nu ska jag testa att kolla på DVD via HDMI och se hur det funkar...

Jag är riktigt nöjd med teven iallafall.

Edit:
Glömde tillägga att bilden blev ännubättre efter en uppdatering av mjukvaran. Lätt var det också via USB uttaget...

<{POST_SNAPBACK}>


Fan va härligt! Grattis!!!!
Vart köpte du ifrån?
Jag är nog lite mer som du, har digitalbox från viasat, PS2 samt dator via hdmi.....
Så låt mig haöra vad du tycker och knäpp lite bilder i alla vinklar vet jag!!!

Redigerat av cruse, 23 september 2007 - 15:58.


#31

Postad 22 september 2007 - 23:29

cruse
  • cruse
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0

Jag har nu lagt vantarna på en 42" tv  och är riktigt nöjd med resultatet  :)

Efter lite pillande med inställningarna så blir bilden bara bättre och bättre  :unsure:

Vanlig boxer-tv via den inbyggda boxen funkar jättebra hyffsat snabba kanalbyten och bra programguide. Så nu ska jag testa att kolla på DVD via HDMI och se hur det funkar...

Jag är riktigt nöjd med teven iallafall.

Edit:
Glömde tillägga att bilden blev ännubättre efter en uppdatering av mjukvaran. Lätt var det också via USB uttaget...

<{POST_SNAPBACK}>


Fam va härligt! Grattis!!!!
Vart köpte du ifrån?
Jag är nog lite mer som du, har digitalbox från viasat, PS2 samt dator via hdmi.....
Så låt mig haöra vad du tycker och knäpp lite bilder i alla vinklar vet jag!!!

<{POST_SNAPBACK}>


P.S. Vart fick du den nya mjukvaran ifrån och varför har de släppt en sådan....redan?

#32

Postad 23 september 2007 - 08:43

Unregisteredd6ea089a
  • Unregisteredd6ea089a
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Jag har nu lagt vantarna på en 42" tv  och är riktigt nöjd med resultatet  :)

Efter lite pillande med inställningarna så blir bilden bara bättre och bättre  B)

Vanlig boxer-tv via den inbyggda boxen funkar jättebra hyffsat snabba kanalbyten och bra programguide. Så nu ska jag testa att kolla på DVD via HDMI och se hur det funkar...

Jag är riktigt nöjd med teven iallafall.

Edit:
Glömde tillägga att bilden blev ännubättre efter en uppdatering av mjukvaran. Lätt var det också via USB uttaget...

<{POST_SNAPBACK}>


Fam va härligt! Grattis!!!!
Vart köpte du ifrån?
Jag är nog lite mer som du, har digitalbox från viasat, PS2 samt dator via hdmi.....
Så låt mig haöra vad du tycker och knäpp lite bilder i alla vinklar vet jag!!!

<{POST_SNAPBACK}>


P.S. Vart fick du den nya mjukvaran ifrån och varför har de släppt en sådan....redan?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag köpte den på netonnet här i Borås. Och när jag uppdaterade gjorde en uppdatering så satte jag bara i ett usb minne i usbkontakten på sidan och fick en länk jag skulle besöka. den laddade ner en zip fil som man packar upp på usbminnet. Sen tillbaka in i teven. Så mjukvaran kommer från phillips :unsure: kanske kan vara lite placebo effekt men jag tyckte bilden blev bättre efter uppdateringen.

Foton kommer, håller på att göra om i tv-rummet nu också så jag får väll koncentrera mig på teven..... ;)

#33

Postad 23 september 2007 - 10:39

Unregistered1ca509fb
  • Unregistered1ca509fb
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Jag bestämde mig äntligen för 7862:an och köpte den på NetOnNet för 17999:-.

Mitt krav var att TVn skulle klara 1080p/24 1:1 från en HTPC. Så köpet var en chansning eftersom jag inte hittat nån på nätet som testat detta.

Så nu har jag börjat testat burken. Pixelmappat 1:1 funkar fint (kört http://www.pixelmappat.nu/). JudderTest går bra på 24Hz.

Med senaste firmware (Q581E_0.59.28.0), 1080p, alla frekvenser, alla HDMI-ingångar, alla bildförbättare på eller av, 1:1 eller omskalat, får man dock ett problem som beror på vald ingångstyp:

1. Ingångstyp vald till PC: Ett typ av "interlace"-fel på objekt som rör sig på skärmen (fönster, muspekare, etc), varannan linje släpar. Då objektet står stilla så ser det perfekt ut.

2. Ingångstyp vald till annat än PC: Också ett typ av "interlace"-fel, dock på hela bilden. När ett objekt rör sig på skärmen (fönster, muspekare, etc), så "skakar" hela bilden precis som interlace 50Hz bilden på min gamla CRT. Det märks tydligast på horisontella linjer. Då objektet står stilla så ser hela bilden perfekt ut.

Dessa fel gäller även när man ser på film (DVD och även HD 1080p), men de blir inte lika tydliga som när man kör Windows. Men, nu kommer det intressanta, drar man ner upplösningen till 720p och låter TVn skala om så syns inget av ovanstående problem... Är det någon som har en aning om vad det är som spökar här? Kan det vara något med mitt billiga grafikkort? Det verkar dock vara TVn som inte stödjer 1080p fullt ut... Tacksam för svar!

Eldholm: Har du upplevt samma sak?

Min setup är:
Philips 42PFL7862D/10
MSI Motherboard P965 Platinum
Core2Duo 6300
Nvidia 7100GS
DVI-HDMI 3m kabel, no-name från NetOnNet, HQSS5551/3

EDIT: Nu tog jag en bild på hur fel 1 ser ut. Det är verkligen interlaced! Förstår inte hur det går till eftersom TV:n säger att den tar emot en 1080p signal och grafikkortet är inställt på 1080p... Titta gärna på bifogade filen.

Bifogad fil(er)


Redigerat av Unregistered1ca509fb, 23 september 2007 - 15:31.


#34

Postad 23 september 2007 - 12:36

cruse
  • cruse
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0

Jag bestämde mig äntligen för 7862:an och köpte den på NetOnNet 17999:-.

Mitt krav var att TVn skulle klara 1080p/24 1:1 från en HTPC. Så köpet var en chansning eftersom jag inte hittat nån på nätet som testat detta.

Så nu har jag börjat testat burken. Pixelmappat 1:1 funkar fint (kört http://www.pixelmappat.nu/). JudderTest går bra på 24Hz.

Med senaste firmware (Q581E_0.59.28.0), 1080p, alla frekvenser, alla HDMI-ingångar, alla bildförbättare på eller av, 1:1 eller omskalat, får man dock ett problem som beror på vald ingångstyp:

1. Ingångstyp vald till PC: Ett typ av "interlace" fel på objekt som rör sig på skärmen (fönster, muspekare, etc), varannan linje släpar. Då objektet står stilla så ser det perfekt ut.
2. Ingångstyp vald till annat än PC: Också ett typ av "interlace" fel, dock på hela bilden. När ett objekt rör sig på skärmen (fönster, muspekare, etc), så "skakar" bilden precis som interlace:ade 50Hz bilden på min gammla CRT. Det märks tydligast på horisontella linjer. Då objektet står stilla så ser hela bilden perfekt ut.

Drar man ner upplösningen till 720p och låter TVn skala om så syns inget av ovanstående problem... Är det någon som har en aning om vad det är som spökar här? Kan det vara något med mitt billiga grafikkort? Tacksam för svar!

Eldholm: Har du upplevt samma sak?

Min setup är:
Philips 42PFL7862D/10
MSI Motherboard P965 Platinum
Core2Duo 6300
Nvidia 7100GS
DVI-HDMI 3m kabel, no-name från NetOnNet, HQSS5551/3

<{POST_SNAPBACK}>


Har du testat att lägga in uppdateringen som Eldholm gjorde?

#35

Postad 23 september 2007 - 13:46

Unregistered1ca509fb
  • Unregistered1ca509fb
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Javisst, det är den senaste firmwaren som ligger i.

Jag har tyvärr inte tillgång till någon annan HD-källa än HTPC:n, men det hade varit intressant att testa.

#36

Postad 23 september 2007 - 16:25

Unregisteredd6ea089a
  • Unregisteredd6ea089a
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Jag har inte märkt problemet med interlacing, MEN jag har ingen riktig HD-källa än heller :)

Sen verkar det som min ruggigt moderna DVD bara skalar upp till 576P det säger iallafall tvn att det är men jag ska pilla lite mer på inställningarna tror jag.. (dvdn skall tydligen klara att skala upp till iallafall 1080i.

#37

Postad 23 september 2007 - 16:42

cruse
  • cruse
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0
Ni som har TV:n hemma, knäpp lite bilder på den både bak/fram/med bild.... så är ni snälla!

Har så långt till närmsta affär som har den, så jag hinner inte åka och kolla på den live.... :)

#38

Postad 23 september 2007 - 16:46

BTK
  • BTK
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Jag har inte märkt problemet med interlacing, MEN jag har ingen riktig HD-källa än heller  :)

Sen verkar det som min ruggigt moderna DVD bara skalar upp till 576P det säger iallafall tvn att det är men jag ska pilla lite mer på inställningarna tror jag.. (dvdn skall tydligen klara att skala upp till iallafall 1080i.

<{POST_SNAPBACK}>


Kan du inte lägga upp lite bilder. Någon bild på dvd, vanlig tv och dator.

#39

Postad 23 september 2007 - 19:55

Unregisteredd6ea089a
  • Unregisteredd6ea089a
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Så nu har jag lagt upp lite bilder på tv:n med både DVD material och vanlig TV.

Bilderna är tagna i ett mörkt rum. Inga lampor tända runt om. Hoppas ni blir nöjda :)

Kvalitetn på vanlig TV skiljer mycket på vilken kanal man kollar på. 6:an MTV med flera är gryniga i jämförelse med 1:an och 2:an tex.

Redigerat av Unregisteredd6ea089a, 23 september 2007 - 19:57.


#40

Postad 23 september 2007 - 20:31

cruse
  • cruse
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0

Så nu har jag lagt upp lite bilder på tv:n med både DVD material och vanlig TV.

Bilderna är tagna i ett mörkt rum. Inga lampor tända runt om. Hoppas ni blir nöjda  :D

Kvalitetn på vanlig TV skiljer mycket på vilken kanal man kollar på. 6:an MTV med flera är gryniga i jämförelse med 1:an och 2:an tex.

<{POST_SNAPBACK}>


Vad är det för kamera (mobil)? Ser "grynigt" ut från dvd också.... :)

#41

Postad 23 september 2007 - 20:55

Unregisteredd6ea089a
  • Unregisteredd6ea089a
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Så nu har jag lagt upp lite bilder på tv:n med både DVD material och vanlig TV.

Bilderna är tagna i ett mörkt rum. Inga lampor tända runt om. Hoppas ni blir nöjda  :lol:

Kvalitetn på vanlig TV skiljer mycket på vilken kanal man kollar på. 6:an MTV med flera är gryniga i jämförelse med 1:an och 2:an tex.

<{POST_SNAPBACK}>


Vad är det för kamera (mobil)? Ser "grynigt" ut från dvd också.... :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>


Det är en Panasonic DMC-FZ5... lite svårt att få bra bilder på tv tyvärr :-/

Har lagt upp 2 bilder till på Sagan om ringen... Den filmen är det bättre kvalitet på av någon anledning........ ;)

Problemet är att det blir dålig bild från tvn in i kameran sen blir det lite sämre bild när man ladar upp dom också pga att dom skalas ner lite... Nej jag skyller inte ifrån mig pga att jag inte kan ta kort :D :D

Bilden på tv:n är allt annat än dålig. Men den lilla kalibrerings sekvensen man för göra under första starten ger jag inte mycket för... :)

Just nu kör jag på:

Kontrast: 80
Ljusstyrka: 56
Färg: 65
Skärpa: 3
Färgton: normal
Pixel plus: på
HD natural motion: Maximum
100Hz Clear LCD: TILL
Dynamisk kontrast: AV
Brusreduktion: Medium
Färgförbättring: Maximum
Active Controll: Till
Ljus Sensor: Av

Sen om det är rätt är ju nånting annat jag upplever bilden som bäst då. Ska se om jag kan få tag på en kalibreringsskiva och pilla lite mer på inställningarna.

#42

Postad 23 september 2007 - 22:03

cruse
  • cruse
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0
Fler som kan knäppa några bilder...? :)

Alltid bra med olika kameror/settings!

Redigerat av cruse, 23 september 2007 - 22:03.


#43

Postad 23 september 2007 - 22:09

Unregistered1ca509fb
  • Unregistered1ca509fb
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Jag håller med Eldholm, bilden är väldigt bra på TVn. Svårt att ge den rättvisa med en kamerabild. Fotboll och annan sport flyter väldigt bra, inga släpningar som jag sett på andra apparater. Mörka partier är det lite si och så med. Tyvärr har jag som jag bekrev tidigare problem med "interlace"-släpningar fast jag skickar in en 1080p signal från HTPCn. Så ropa inte hej än över denna TV.

Eldholm: Jag förstår det som att du inte har kopplat dator till TV:n, utan kör en bra DVD-spelare (rätt?). Har du möjlighet att låta den skala upp till 1080p och testa t.ex. i meny-systemet om du kan se "interlace"-felet som jag har. Flyta markören horisontellt och se om du kan se några fel. Undrar just om det är ett generellt fel på TV:n eller om det är något vajsing med min TV, eller så kanske det bara är jag som matar med en dålig signal på något sätt :)

#44

Postad 23 september 2007 - 22:25

Unregisteredd6ea089a
  • Unregisteredd6ea089a
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Jag håller med Eldholm, bilden är väldigt bra på TVn. Svårt att ge den rättvisa med en kamerabild. Fotboll och annan sport flyter väldigt bra, inga släpningar som jag sett på andra apparater. Mörka partier är det lite si och så med. Tyvärr har jag som jag bekrev tidigare problem med "interlace"-släpningar fast jag skickar in en 1080p signal från HTPCn. Så ropa inte hej än över denna TV.

Eldholm: Jag förstår det som att du inte har kopplat dator till TV:n, utan kör en bra DVD-spelare (rätt?). Har du möjlighet att låta den skala upp till 1080p och testa t.ex. i meny-systemet om du kan se "interlace"-felet som jag har. Flyta markören horisontellt och se om du kan se några fel. Undrar just om det är ett generellt fel på TV:n eller om det är något vajsing med min TV, eller så kanske det bara är jag som matar med en dålig signal på något sätt  :)

<{POST_SNAPBACK}>


Helt rätt jag har inte någon möjlighet än att koppla in datorn till TV:n, sen är väll inte min DVD nån höjdare heller... En centrum DVD är väll inte det bästa :D Letar efter en vettig pryttel att streama HD-material från datorn till teven.

"interlace"-felet har jag inte sett än men jag ska göra lite mer testar så gott det går.

#45

Postad 23 september 2007 - 22:41

Unregistered1ca509fb
  • Unregistered1ca509fb
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Jag la upp några bilder i galleriet... Inte lätt att ta bra bilder av TVn, så gå inte för mycket på fotona... :)

#46

Postad 23 september 2007 - 22:59

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

  • 2 644 inlägg
  • 0

Jag la upp några bilder i galleriet... Inte lätt att ta bra bilder av TVn, så gå inte för mycket på fotona...  :)

<{POST_SNAPBACK}>


Har du kopierat ett av mina foto? Eller har du lyckats ta ett foto i exakt samma 100dels sekund på samma film.

Kolla i mitt galleri. Helt otroligt.

#47

Postad 24 september 2007 - 06:11

cruse
  • cruse
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0
"Ränderna" som syns på vissa av era bilder, syns de i verkligheten också?

#48

Postad 24 september 2007 - 06:44

Onaqui
  • Onaqui
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Jag håller med Eldholm, bilden är väldigt bra på TVn. Svårt att ge den rättvisa med en kamerabild. Fotboll och annan sport flyter väldigt bra, inga släpningar som jag sett på andra apparater. Mörka partier är det lite si och så med. Tyvärr har jag som jag bekrev tidigare problem med "interlace"-släpningar fast jag skickar in en 1080p signal från HTPCn. Så ropa inte hej än över denna TV.

Eldholm: Jag förstår det som att du inte har kopplat dator till TV:n, utan kör en bra DVD-spelare (rätt?). Har du möjlighet att låta den skala upp till 1080p och testa t.ex. i meny-systemet om du kan se "interlace"-felet som jag har. Flyta markören horisontellt och se om du kan se några fel. Undrar just om det är ett generellt fel på TV:n eller om det är något vajsing med min TV, eller så kanske det bara är jag som matar med en dålig signal på något sätt  :)

<{POST_SNAPBACK}>


Du har läst vilka upplösningar som stöds och skickar med en av dem? Du skickar i 60hz? Den kan bara ta emot 60hz från dator @ 1920x 1080. Och kolla även om du har kvar "PC mode" när du kör din DVD, eftersom din DVD är PAL så skickar den nog bara 50hz den med, medans din TV tror den ska få 60hz. Kan vara därför det blir interlaced.

#49

Postad 24 september 2007 - 07:43

Unregistered1ca509fb
  • Unregistered1ca509fb
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Jag la upp några bilder i galleriet... Inte lätt att ta bra bilder av TVn, så gå inte för mycket på fotona...  :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>


Har du kopierat ett av mina foto? Eller har du lyckats ta ett foto i exakt samma 100dels sekund på samma film.

Kolla i mitt galleri. Helt otroligt.

<{POST_SNAPBACK}>


Haha, otroligt. Jag bara tog några bilder på måfå. :)

"Ränderna" som syns på vissa av era bilder, syns de i verkligheten också?

<{POST_SNAPBACK}>


Nej, det är nog alias-problem från kameran. Var inte orolig, bilden är klockren på TVn (förutom i 1080p för mig som jag beskrivit ovan :D ) Gå som sagt inte för mycket på kamerabilderna, de gör inte TVn rättvis.

Du har läst vilka upplösningar som stöds och skickar med en av dem? Du skickar i 60hz? Den kan bara ta emot 60hz från dator @ 1920x 1080. Och kolla även om du har kvar "PC mode" när du kör din DVD, eftersom din DVD är PAL så skickar den nog bara 50hz den med, medans din TV tror den ska få 60hz. Kan vara därför det blir interlaced.

<{POST_SNAPBACK}>


Jo, jag har provat alla frekvenser, 24/25/30/50/60 Hz, har även provat att forcera med PowerStrip. Har tyvärr ingen DVD som kan skala upp, utan har bara kunnat köra med mitt Nvidia 7100GS från HTPC. Manualen specar ju som sagt 1080p/60 från dator, så det borde ju fungera perfekt. Underligt det här, för felet ser man på en gång om man kopplar upp TVn mot datorn, så Philips borde ha märkt det. Ska prova ringa deras support nu.

#50

Postad 24 september 2007 - 08:25

Unregistered1ca509fb
  • Unregistered1ca509fb
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Jag har pratat med Philips svenska support (08 5792 9100) nu och man kände redan till problemet jag har sett med 1080p på 42PFL7862D. Samma gäller tydligen 9732:an (han visste inte vad som gällde med 9632, men jag antar att de är helt identiska).

De visste inte om det skulle gå att åtgärda med en framtida mjukvara. Felet är dock inget systemfel som kommer att tas på garanti då Philips tycker att den accepterar en 1080p signal. Hmm... jag tycker det är en aning kass, hur kan dom släppa iväg en TV som fixar spec, men som visar bilden kass!? Jag väntar en vecka till, har det inte kommit en mjukvara som åtgärdar problemet, så lämnar jag tillbaka TVn. :)

Det ska sägas att de var väldigt trevliga på supporten och ursäktade sig så mycket och rekommenderade mig att köpa ett annat märke om det inte löste sig. :D Antar att det bara är Samsung M8 som finns då...

Redigerat av Unregistered1ca509fb, 24 september 2007 - 09:46.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.