Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Starzinger - Nostalgi

41 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Starzinger - Box Del 1-6 (DVD) (DVD-filmer) 2 9,14 (13) Inga priser
Starzinger: Del 3 (DVD) (DVD-filmer) 2 8,8 (9) Inga priser
Starzinger: Del 1 (DVD) (DVD-filmer) 2 7,82 (16) Inga priser
Starzinger: Del 2 (DVD) (DVD-filmer) 2 8,08 (11) Inga priser
Starzinger: Del 4 (DVD) (DVD-filmer) 2 8,8 (9) Inga priser
Starzinger: Del 5 (DVD) (DVD-filmer) 2 8,8 (9) Inga priser
Starzinger: Del 6 (DVD) (DVD-filmer) 2 8,8 (9) Inga priser

#1

Postad 03 april 2008 - 03:35

Unregistered0eee4f91
  • Unregistered0eee4f91
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Kommer ni ihåg?
Denna underbara dunderserie som släpptes som VHS med pappfodral runt om på bilmacken BP i mitten av 1986... Cogo, Hakka, Gjorgo och den supersöta prinsessan Aurora. Jag pratar ju om starzinger där vi fick följa med de fyra vännerna igenom 24 härliga avsnitt. Man såg hur Cogo sköt ner rymdapatcher till en härlig musik. Själv har jag inte glömt bort det utan har fortsatt mitt nördande med att samla och se på starzinger så mycket jag hinner. Snacka gärna om den otroligt härliga serien här... Se min samling på min privata hemsida eller lite bilder under galleri här :)

"Oh, Prinsessan Aurora du är så söt! Mycket sötare än jag mitt nöt! Dig för mitt hjärta så häftigt slår! Ibland så fäller jag en tår! Du är mycket bättre än all den mat jag får.. jag får" - Hakas sång till Aurora


Vanligaste frågor:
Vart får man tag i alla avsnitt?
Här hittar ni dem i ett projekt!
www.starzingerclub.com

Varför släpptes det aldrig alla avsnitt i Sverige?
För att sverige har inga mer rättigheter.
De kommer inte få det framöver heller då jag har varit i kontakt med några höns.

Hur mycket kostar din samling?
*hemligt*

Diskutera starzinger:
www.starcrowd.com


Två av mina tatueringar... jag har flera med SZ =O)
Postad bild
Postad bild


Visste ni detta om starzinger ?
[x] Det finns 73 avsnitt men 24 släpptes ändast i Sverige
[x] Rösterna till Cogo och Aurora spelas av Bolme och hans fru
[x] Starzinger betyder rent översatt på engelska: Science Fiction Journey to the West Starzinger
[x] Det finns en starzinger film på 15minuter
[x] ÄNTLIGEN så har alla 73avsnitt kommit på dvdssamlarutgåva bara i japan utan engelsk subb
[x] Starzinger är en ren kopia av apkungen fast i olika tider

- Vänskap är starkare än något annat vapen !!!

Redigerat av Unregistered0eee4f91, 18 december 2008 - 07:11.


#2

Postad 04 april 2008 - 12:28

Dave R
  • Dave R
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0
Heheh, givetvis kommer man ihåg det. Nostalgi som sagt

Det var bl.a. Thomas Bolme och Bert-Åke Varg som gjorde de svenska rösterna, så bra man tyckte det var.

Redigerat av Dave R, 04 april 2008 - 12:29.


#3

Postad 04 april 2008 - 14:22

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Jodå, kommer också ihåg serien, eller minnesflasher snarare var nog väldigt ung när jag kollade på den.

#4

Postad 04 april 2008 - 18:28

Unregistered0eee4f91
  • Unregistered0eee4f91
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
HaHa härligt ju...
Hehe måste bara säga att när man ser introt till svenska avsnitten så ryser man:
STARZINGER INTRO SWE
Jag har sett alla möjliga intron från andra länder men det är bara här i sverige vi har detta intro med musiken och det överklassar många intron som gjorts på tv :)

#5

Postad 09 april 2008 - 18:16

nervsjuk
  • nervsjuk
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Ooohhh.. ja! Klart man kommer ihåg Starzinger!
Det var tider det.
Har alla svenska avsnitt :)

Kommer ihåg att jag gillade Rai - Grottpojken också.
Nostalgi 2000.

#6

Postad 09 april 2008 - 21:48

Unregistered0eee4f91
  • Unregistered0eee4f91
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Rai - Grottpojken finns på dvdbox :D
Tyvärr, så är det inte riktigt min smak men så har jag ändå inte gett någon chans till den serien.
Men roligt att du diggar SZ... välkommen in i klubben

#7

Postad 10 april 2008 - 19:15

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
Klart man hade en bunt starzingers på VHS.. bara "mack varianten" som var som en tändsticksask. Filmen sköts in i ett pappfodrak, Det var alltid ett j-a tjat på mig nere på macken så jag fick inte följa med å tanka bilen efter ett tag.

Jag lyckades iallafall tjata till mig en bunt starzinger-VHS, våra fina toppmatade VHS gick på repeat (trots att vi hade tillvalet med trådstyrd fjärrkontroll!), tror jag kunde varje dialog ifrån filmerna men ändå skulle man se dem om och om igen!

Aaaah, brings back memories, men det är inte samma sak idag dessvärre :D Andra filmer som gick på repeat var Mormors inspelningar ifrån SKYchannel av He-man och M.A.S.K!

#8

Postad 18 november 2008 - 21:43

Unregistered0eee4f91
  • Unregistered0eee4f91
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Har äntligen fått igång gammla warfist.com/starzinger fast nu har vi bytt server till www.starcrowd.com där kan ni använda vårat forum för starzinger, silver fang, cobra och överiga goa anime serier. Välkommen in :)

#9

Postad 19 november 2008 - 15:06

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

  • 958 inlägg
  • 0
O ja! En mycket bra serie! Köpte boxen från webhallen för ett bra pris vill jag minnas. Favoriten är tveklöst Hacka, haha vilken stjärna :)
Någon som har tips på var man kan komma över alla avsnitt?

#10

Postad 19 november 2008 - 20:50

Unregistered0eee4f91
  • Unregistered0eee4f91
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Just nu finns det två kompletta boxar ute i japan och det är fåtal som äger dem i sverige. Tyvärr utan text bara på japanska men med dvd kvalite och 2.0 ljud.. mycket snygga boxar man får alla 73 avsnitt plus lite extra godis... Dock kostar detta lite... ca: 3000kr för båda ink frakt och därpå kan TULLEN tillkomma... På nätet finns det att ladda hem alla men jag tänker inte i detta forum hänvisa till något sådant... men välkommnar er alla att speja in trådarna på starcrowd.com där vi håller på skapa projekt om starzinger med svensk text osv... mycket stort projekt men något för alla fans! men allt står på forumet.... :)

#11

Postad 19 november 2008 - 23:37

Unregisterede8b7b15f
  • Unregisterede8b7b15f
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Kommer också ihåg både Starzinger och Rai-grottpojken med längtan om svunna tider .

Andra bra klassiker var ju silver-fang, inspector gadget, mask, jorden runf på åttio dagar och alla "Det var engång..." .


Sedan är det en serie som jag inte kan komma på. Vet att vi hyrde den på videoband (tillsammans med spelaren =) och att den var animerad/tecknad samt handlade om en hjälte likt He-man. Det speciella var hans svärd så såg konstigt ut (se nedan) :P . Någon som har något förslag?

///Henrik


edit: stavfel

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  sv_rd.bmp   960,05K   37 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregisterede8b7b15f, 19 november 2008 - 23:39.


#12

Postad 19 november 2008 - 23:44

Unregistered0eee4f91
  • Unregistered0eee4f91
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Oj... verkar på något sätt bekant tänkte först på thundercats men det försvann när jag såg svärdet... har du inte mer information om det hela? Om du riktigt tänker :P

#13

Postad 20 november 2008 - 00:17

Unregisterede8b7b15f
  • Unregisterede8b7b15f
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Då skall vi se...

Han var lite slankare än He-Man, och på så sätt mer lik Tarzan i kroppskonstitutionen. Men det speciell var svärdet, det var ganska stort och kantigt. Färgen var grå. När vi hyrde detta var jag och tvillingbrorsan kring 5 år gamla d.v.s någon gång kring 1984. Filmerna hyrdes kontigt nog på en ICA i närheten. Vi var iallafall tokiga i det och slogs och fäktades som galna efter varje film (och så säger en del att barn inte påverkas av film :unsure: )

Tusan att jag kan komma ihåg så ovidkommande saker som var filmerna hyrdes och när, men inte mer detaljer kring filmerna och dess innehåll :P .

Jag skall fundera vidare och uppdater om jag kommer på något. Jag tror förresten att han kunde skjuta med svärdet.

Det stämmer också att det inte är Thundercats.


///Henrik


edit stavfel igen...

Redigerat av Unregisterede8b7b15f, 20 november 2008 - 00:23.


#14

Postad 20 november 2008 - 00:32

Unregisterede8b7b15f
  • Unregisterede8b7b15f
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Efter lite frenetiskt googlande så löste jag det.

And the answer is...........



"BLACKSTAR"

....det är riktig nostalgi :P


http://www.youtube.c...h?v=l_XYdNE4F6U


///H

Redigerat av Unregisterede8b7b15f, 20 november 2008 - 00:40.


#15

Postad 20 november 2008 - 07:11

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
starzinger är skönt :unsure:

space adventure cobra också för den delen..

kan man nostalgi trippa på en hel del :P

sen är det väl fulla titeln som blir journey to the west: SF Saiyuki Starzinger

detaljer :wacko:

Redigerat av izikiel, 20 november 2008 - 07:13.


#16

Postad 20 november 2008 - 23:05

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
Blackstar... jag kommer ihåg den grymme overlord. Försökte hitta det svenska introt (är väl bolme det oxå gissar jag) men hittade det inte.

Jag kommer oxå ihåg en koreansk/asiatisk film eller serie ifrån samma tid som bygger på serien Dune, jag kommer inte ihåg mycket, men det var figurer som red på "spiceworms", precis som i filmen dune, fast animerat då...Har inte gjort någon research, men jag skulle tippa på att filmen/serien hette dune, hehe... jag måste undersöka!

Redigerat av Unregistered8147b14e, 20 november 2008 - 23:06.


#17

Postad 25 november 2008 - 15:49

xerfall
  • xerfall
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Jag riktigt längta tills barnen är stora någ att se detta. Tror jag kommer sitta med dom en hel del. Tyvärr är ju den svenska utgåvan fullständigt under all kritik. Hela min andra skiva flimmrar, gör den det för någon annan?
Skulle vart kul att ha theme:et som mobilsignal. Någon som vill dela med sig? =)

#18

Postad 25 november 2008 - 16:02

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Själv har jag bara sett 1 avsnitt (som jag fortfarande har kvar på VHS :( )
Så det kanske är läge att köpa på sig resten nu så att man får se hur det slutade :(

#19

Postad 25 november 2008 - 19:43

xerfall
  • xerfall
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0

Själv har jag bara sett 1 avsnitt (som jag fortfarande har kvar på VHS :huh: )
Så det kanske är läge att köpa på sig resten nu så att man får se hur det slutade :D


Ja det kanske är en god ide... Fast för mig var det lite av en chock. Min pappa köpte aldrig det sista bandet så jag fick vänta sådär 20 år innan jag fick tillfälle att se den. Fan va jag blev besviken på sista avsnittet! Vill inte spoila för er som inte sett det, men har man sett dom tidigare avsnitten gång på gång får man vissa känslor för dom. F-n jag fick en klump i halsen i vuxen ålder...

Någon mer som tycker dom skall ändra slutet?

#20

Postad 27 november 2008 - 03:09

Unregistered0eee4f91
  • Unregistered0eee4f91
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Hihi härligt att se att det finns flera aktiva =O)
Jo, det finns album ute med starzinger musiken med ca: 40 låtar.. dock har dessa låtar aldrig släppts i japan eller sverige.. men om du vill ha musik från starzinger till din mobb så kontakta mig så ska vi fixa det...

Hihi jag blir mycket imponerad att Palle har kvar sin första vhs.. jag har inte det tyvärr fick köpa dem för fem år sedan typ.. har kopior av BP VHSen som såldes.. ska nog kasta ut dem på tradera när jag orkar...

Slutet är tyvärr dåligt, men just nu skriver en författare (eller vad de kallas) om en efterföljare... speja in det här:
http://www.tobiashan...p...?f=2&t=1126

Jag har många starzinger projekt på gång.. just nu invätas DVD från japan med alla avsnitt i dvd kvalite (vilket vi i sverige aldrig fick utan bara dvd med direkt överföring från VHS) så jag ska fixa "inom sluten grupp" svensk, engelsk, franska översättning med subbs och svenska, franska och japanska ljudet på alla 74 avsnitten som gjordes.. kvaliten på japanskan är 2.0 de övriga är tyvärr mono ljud... detta gör att man senare kan kolla starzinger på svenska i superbra kvalite (plus att jag ska ta bort brus och skräp från svenska ljudet) så det bli bättre och synka det... med andra ord mega projekt !!!

:)

#21

Postad 27 november 2008 - 09:33

Rutger6
  • Rutger6
  • Användare

  • 201 inlägg
  • 0
Farsan har del 1-4 hemma, köpta från macken, många gånger har man sett dom :P

Så jag har inte sett de sista delarna och vet därför inte om de når Great King-planeten eller hur det slutar..

Har önskat mig boxen 3-4 år i rad nu och ingen som ännu har nappat på att ge den till mig... :) :unsure:

En rolig grej är texten på baksidan, som lyder något i stil med: Extra speltid efter filmens slut, för inspelningssyfte.. nåt i den stilen iaf... :blink:

#22

Postad 27 november 2008 - 14:12

Jön
  • Jön
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Mmm, ljuva minnen...
Minns när man var liten och hyrde Starzinger och såg varje avsnitt typ 3 gånger på rad :)
Inhandlade boxen för ett par år sedan och till min stora besvikelse var ju slutet helt osammanhängande och inte alls som man minns det från barndomen. Kanske var man mer fokuserad på karaktärerna och rymdmonstren än handlingen då :unsure:

På tal om Rai Grottpojken,
Jag har både VHS och DVD-utgåvan men med löjligt, barnsligt tecknade omslag.
När jag var liten och hyrde dessa filmer så var VHS-omslagen mycket mer seriöst tecknade.
Någon mer som tänkt på detta? Finns de att köpa på DVD med de seriösa omslagen?

#23

Postad 27 november 2008 - 15:04

Unregistered0eee4f91
  • Unregistered0eee4f91
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Jön: Kan inte så mycket om Rai men hänvisar dig till www.starcrowd.com där snackar de massa rai ibland.. annars kan jag bara rekomendera dig dessa dvd om du vill ha seriösare omslag :)


Rutger: Du måste se slutet av starzinger.. visst många e lite bittra av det men samtidigt så får man själv fantisera om hur det gick och bla bla bla.... :unsure: DVDn tycker jag du själv köper om ingen vill bjuda dig på den kostar dock 159kr på ginza..

#24

Postad 27 november 2008 - 15:17

xerfall
  • xerfall
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Jag hade en vision för massa år sedan, innan dvd utgåvan, att kopiera hela vhs utgåvan till datorn och bildruta för bildruta frächa upp färger och allt. Ett helt omöjligt projekt, men det var ju så man hade hoppats att dvd utgåvan skulle vart.
När kan man börja visa barenen dom? Har för mig det är 11-års gräns va? men måste väl funja från 7, då är det bara 2 år kvar tills man kan höra themesången om och om igen från teven. Hoppas bara barnen kommer uppskatta dom lika mycket som en själv.

Jön: Kan inte så mycket om Rai men hänvisar dig till www.starcrowd.com där snackar de massa rai ibland.. annars kan jag bara rekomendera dig dessa dvd om du vill ha seriösare omslag :)


Rutger: Du måste se slutet av starzinger.. visst många e lite bittra av det men samtidigt så får man själv fantisera om hur det gick och bla bla bla.... :unsure: DVDn tycker jag du själv köper om ingen vill bjuda dig på den kostar dock 159kr på ginza..


En kompromiss kanske är att föredra. Stäng av filmen på sista avsnittet (S.a.t.a.n gongon heter det va (punkter pga censur) eller i slutet och fantisera ihop samma slut man hade väntat sig... så slipper du klumpar i halsen.

#25

Postad 27 november 2008 - 15:25

Digitalsixx
  • Digitalsixx
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Stört skön serie va det..nu nja men det är kult måste jag säga.
Rai kommer jag ihåg, men vad hette filmerna med samma rollfigur (cogo) där han är formel 1 förare?

#26

Postad 28 november 2008 - 08:11

Jön
  • Jön
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Rai kommer jag ihåg, men vad hette filmerna med samma rollfigur (cogo) där han är formel 1 förare?


Grand prix är serien du tänker på. Ej samma rollfigur men dock väldigt lik :P

#27

Postad 02 december 2008 - 08:29

xerfall
  • xerfall
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Men att göra en "egen" utgåva med japansk bild och svenkst ljud borde väl inte vara så otroligt svårt. Avsnitten är knappast klippta, eller? och då kan man ju bara syncka dom avsnitt för avsnitt?

#28

Postad 08 december 2008 - 11:28

xerfall
  • xerfall
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
I helgen hittade jag en som gjort en egen översättning på dom fyra första episoderna i serien.
Både fattar och inte att dessa inte dubbades. Dom visar hur gänget blev ihop och början på sin resa. Just det känns väldigt viktigt för att förstå varför man får för sig att resa till Great King (någon mer som vet vart den ligger mer än dom som sett dessa avsnitt?)Sedan är ju dom avsnitten mer våldsamma än dom svenska, kanske är därför dom inte blivit dubbade. Scenen när Cogo blir den han är är ju rent av otrevlig.

#29

Postad 12 december 2008 - 00:00

Pwyll
  • Pwyll
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Starzinger och Space Adventure Cobra var bäst i min ungdom, älskade dom serierna. Finns ju att se på youtube (några iaf).

#30

Postad 18 december 2008 - 07:06

Unregistered0eee4f91
  • Unregistered0eee4f91
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

I helgen hittade jag en som gjort en egen översättning på dom fyra första episoderna i serien.
Både fattar och inte att dessa inte dubbades. Dom visar hur gänget blev ihop och början på sin resa. Just det känns väldigt viktigt för att förstå varför man får för sig att resa till Great King (någon mer som vet vart den ligger mer än dom som sett dessa avsnitt?)


Hey alla speja in detta om ni vill delta i ett projekt där alla kan se starzinger med svensk text :huh:
www.starzingerclub.com

Redigerat av Unregistered0eee4f91, 18 december 2008 - 18:20.


#31

Postad 28 december 2008 - 23:34

xerfall
  • xerfall
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Mohahaha! Jag har lyckats med min plan! Ordnade Theme-sången som ringsignal till mobilen, inte så speciellt kanske, men en dag när jag och min grabb satt i bilen och hade tråkigt satte jag på den för att ha något att lyssna på. Han ville höra den igen, och igen, och igen! Nu går han runt och nynnar på Starzinger thememat! 5 år gammal och redan har låten fastnat. Yes, jag trodde inte han skulle gilla serien, men nu ser det riktigt ljust ut... =)

#32

Postad 25 januari 2009 - 10:43

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0
Har letat och letat. Finns den bara med svenskt tal på dvd?

#33

Postad 07 februari 2009 - 01:41

AngiveL
  • AngiveL
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Starzinger e ju bara så fucking kickass.. Ja va Cogo for life när ja va liten.. När ja blivit ngt äldre så lyckades ja efter stor möda hitta en kille som sålde hela serien.. 550 spänn gick d på, men d va d värt.. O fatta detta, mina syskonbarn börjar älska d(har sju stycken, men d ja ju bara pojkarna(4) som tog d till sig) Tyvärr e d ju som så att alla är inte lika ansvarsfulla. Nu e några borta, nåt e nog sönder o en polare jiddrade bort ett.. Sucks, visst - men nu har ja införskaffat DvD-boxen, så nu e framtiden säkrad(Och denna rör ingen, och då menar jag INGEN) Rai: Grottpojken va även den stenhård, inte riktigt för barn egentligen, men d va också en sak som gjorde att man älskade den ännu mer.. Även den DvD-Boxen står därför i min hylla.. Gots to love nostalgia!

#34

Postad 16 december 2009 - 00:41

rabski
  • rabski
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Finns det någon chans att man i dagsläget kan få tag på alla avsnitt, fansubbade?

#35

Postad 16 december 2009 - 11:35

Unregisteredd0be17d5
  • Unregisteredd0be17d5
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0
Älskade verkligen denna serie som barn, såg den om och om igen. För en 7år sedan eller något så såg jag om serien, men tyckte nog inte den höll måttet då precis, det var skoj att se om alla avsnitten igen och få lite flashbacks från barndomsåren, men då tycker jag personligen att en serie som "silver fang" håller måttet mycket bättre, den är fortfarande lika underhållande nu som den var då.

#36

Postad 17 december 2009 - 09:45

Unregistered44e46df5
  • Unregistered44e46df5
  • Beroende

  • 1 253 inlägg
  • 0

Starzinger e ju bara så fucking kickass.. Ja va Cogo for life när ja va liten.. När ja blivit ngt äldre så lyckades ja efter stor möda hitta en kille som sålde hela serien.. 550 spänn gick d på, men d va d värt.. O fatta detta, mina syskonbarn börjar älska d(har sju stycken, men d ja ju bara pojkarna(4) som tog d till sig) Tyvärr e d ju som så att alla är inte lika ansvarsfulla. Nu e några borta, nåt e nog sönder o en polare jiddrade bort ett.. Sucks, visst - men nu har ja införskaffat DvD-boxen, så nu e framtiden säkrad(Och denna rör ingen, och då menar jag INGEN) Rai: Grottpojken va även den stenhård, inte riktigt för barn egentligen, men d va också en sak som gjorde att man älskade den ännu mer.. Även den DvD-Boxen står därför i min hylla.. Gots to love nostalgia!


Älskar. har två rai på vhs men vill ha alla på dvd...Starzinger, Silverfang, Thundercats....Skulle kunna ha en hel helg med dessa underbara. Ballatack, en sällsam historia inte att glömma.

#37

Postad 07 augusti 2010 - 12:55

oskja738
  • oskja738
  • Användare

  • 220 inlägg
  • 0
Denna tråd får bara inte dö!

Det verkar som att Ginza har slut på boxen och ska inte ta in den något mer. Måste man köpa dom en och en eller kan man få tag på boxen någonstans?

Kommer ihåg när man var liten och lekte Starzinger. Storebror var Cogo, jag var Djorgo, ena lillebrodern var Haka (han var småfet på den tiden), och den yngste lillebrodern fick vara prinsessan Aurora som vi andra skulle rädda. Those were the days...

#38

Postad 22 januari 2011 - 23:32

fittefan
  • fittefan
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Kan nån svara på en fråga om Cyborg009?
Jag har 8 st vhs utgåvor i pappfodral och nu undrar jag hur många som finns?
Jag har ju även Starzinger boxen på dvd och 3 st vhs utgåvor från BP.

#39

Postad 23 januari 2011 - 07:47

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0
Är det nån som har nån koll på en Anime-serie från 80-talet där det var 5st ungdomar som hade varsin jätte-robot-katt, stora som transformers och så kunde dom koppla ihop sig till en gubbe, 2 blev armar och 2 blev ben och ledaren blev överkropp och huvud och i gapet på ledarens katt kom det fram ett ansikte.

Denna serie visades på Sky channel / SkyOne, nån som vet vilken jag talar om?

#40

Postad 23 januari 2011 - 14:35

fittefan
  • fittefan
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Du kanske menar Balatack en trevlig kultserie.
Hela serien finns på dvd om jag inte missminner mig.

#41

Postad 23 januari 2011 - 18:44

rabski
  • rabski
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Är det nån som har nån koll på en Anime-serie från 80-talet där det var 5st ungdomar som hade varsin jätte-robot-katt, stora som transformers och så kunde dom koppla ihop sig till en gubbe, 2 blev armar och 2 blev ben och ledaren blev överkropp och huvud och i gapet på ledarens katt kom det fram ett ansikte.

Denna serie visades på Sky channel / SkyOne, nån som vet vilken jag talar om?



Ganska säker på att du menar Voltron.

http://www.youtube.c...h?v=1uS5b8aQ6z8

#42

Postad 23 januari 2011 - 21:57

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Ganska säker på att du menar Voltron.

http://www.youtube.c...h?v=1uS5b8aQ6z8

Japp det är precis den jag menar :)

Tack, har letat i mååånga år.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.