Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

WiiWare

89 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 13 maj 2008 - 16:36

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0
Snart kommer ju WiiWare, 20 maj närmare bestämt. Ska bli skoj med Final Fantasy Crystal Chronicles: My Life as a King och Dr. Mario & Germ Buster.

Sen 10 dagar senare kommer ju en ny Wii kanal med bland annat trailers, reklamfilmer, intervjuer, demos på Nintendo DS-spel. Alltid kul med lite nya funktioner.

Så här kan vi diskutera om allt som rör WiiWare.

Redigerat av New Player, 13 maj 2008 - 16:50.


#2

Postad 13 maj 2008 - 17:12

adude
  • adude
  • Forumräv

  • 654 inlägg
  • 0
ja längtar till lost winds. ser riktigt mysigt ut. hoppas speltiden är ok så det inte bara är fåtalet timmar typ 2-3.. närmare 10 hade ju varit suveränt

#3

Postad 13 maj 2008 - 17:25

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Jo de är ju ritkigt trevligt, fast vi har ju redan en tråd om Wii Channels

https://www.minhembi...s...30&start=30

#4

Postad 13 maj 2008 - 17:33

adude
  • adude
  • Forumräv

  • 654 inlägg
  • 0
wiiware e ju ingen kanal utan befinner sig i VC kanalen. så det är kasnke där man ska snacka wiiware?

#5

Postad 13 maj 2008 - 17:50

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0
Då kanske denna tråd är onödig och bara att ta fram stora nyckeln och låsa.

#6

Postad 13 maj 2008 - 17:56

adude
  • adude
  • Forumräv

  • 654 inlägg
  • 0
de blir väl upp till den allsmäktige zoiler å avgöra. tillsvidare så ere väll bara diskutera på =).

#7

Postad 13 maj 2008 - 18:27

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Lost Winds ser jag också fram emot, tyvärr är det som sagt lite kort (runt 3-4 timmar). Men jag tycker det ser riktigt skönt ut.

En lite recension från IGN.

Väl Möt!
/Skorpan

Edit även World of Goo verkar riktigt spännande!

Redigerat av SirSkorpan, 13 maj 2008 - 18:29.


#8

Postad 13 maj 2008 - 18:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Tjöta på. Jag tycker det är skillnad på channels och Wii Ware. Det här kan vara en tråd för spelen.

#9

Postad 14 maj 2008 - 06:30

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Om någon inte vet vad WiiWare är så läs lite här: http://www.nintendo.com/wii/wiiware

#10

Postad 14 maj 2008 - 08:18

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
Perfekt MikkoK.. precis vad jag skulle fråga :)

#11

Postad 14 maj 2008 - 08:31

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0
Dessa spel kommer finnas från start:

Dr. Mario & Germ Buster
Final Fantasy Crystal Chronicles: My Life as a King
Lost Winds
Pirates: The Key of Dreams
Pop
Star Soldier R
Toki Tori
TV Show King

Nya spel kommer komma varannan fredag. Källa www.nintendo.se/wiiware

Redigerat av New Player, 14 maj 2008 - 08:31.


#12

Postad 14 maj 2008 - 08:52

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0
Lika mycket som det finns en tråd dedikerad för Virtual Console spel så kan de finnas en för WiiWare.

Jag kommer släppa allt jag håller i när WiiWare släpps i o m Lost Winds. Kan inget annat än älska det spelet av vad jag sett hittills.

#13

Postad 14 maj 2008 - 08:53

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

  • 528 inlägg
  • 0

Lika mycket som det finns en tråd dedikerad för Virtual Console spel så kan de finnas en för WiiWare.

Jag kommer släppa allt jag håller i när WiiWare släpps i o m Lost Winds. Kan inget annat än älska det spelet av vad jag sett hittills.


Ja verkligen. Synd bara att det ska vara så kort..

#14

Postad 14 maj 2008 - 08:57

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

Ja verkligen. Synd bara att det ska vara så kort..

Men sen så har dom redan utannonserat en uppföljare. :)
Personligen kan jag gilla korta spel. Jag föredrar inte det men jag kan gilla det. Har en kväll i veckan som jag spelar och det kan vara skönt att känna man kommit någon vart.

#15

Postad 14 maj 2008 - 09:37

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

  • 528 inlägg
  • 0

Men sen så har dom redan utannonserat en uppföljare. :)
Personligen kan jag gilla korta spel. Jag föredrar inte det men jag kan gilla det. Har en kväll i veckan som jag spelar och det kan vara skönt att känna man kommit någon vart.


Haha, ja då kan det ju vara skönt om spelet är lite kortare.
En uppföljare hade jag ingen aning om, men det är ju underbart om det är så!!

Jag kan inte fatta varför det inte görs fler spel av denna typ, både till wii och de andra två konsollerna. Så fort ett mer traditionellt äventyrs-/plattformsspel dyker upp så är ju trycket enormt. Det verkar ju inte vara nån som inte gillar såna spel. Men ändå så görs det mest rena skitspel till wieet samtidigt som krigsspel dominerar på de andra konsollerna. Fan man är ju svältfödd på färgglada, lättsamma och mysiga äventyrsspel!

#16

Postad 14 maj 2008 - 10:59

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

  • 728 inlägg
  • 0
så skillnaden mellan VC och WiiWare är att VC är gamla spel, men WiiWare är nya spel som inte platsar i egen kartong i affären? och ändå kostar de lika mkt som VC-spelen? hade de bjussat på spelen eller sålt snorbilligt så hade jag testat några stycken...

#17

Postad 14 maj 2008 - 11:43

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

hade de bjussat på spelen eller sålt snorbilligt så hade jag testat några stycken...


Varför skulle dom göra det, skulle dom vara gratis så kan du knappt räkna med någon utvecklingskostnad = skräpspel och varför göra dom billigare än VC-spelen när dom säljer riktigt bra.
Du får kanske 3-4 timmars underhållning för 50:-, det tycker jag är skitbra, dessutom när man har läst lite recensioner och förhandstittar så verkar många spel riktigt bra också.

#18

Postad 14 maj 2008 - 12:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

så skillnaden mellan VC och WiiWare är att VC är gamla spel, men WiiWare är nya spel som inte platsar i egen kartong i affären? och ändå kostar de lika mkt som VC-spelen? hade de bjussat på spelen eller sålt snorbilligt så hade jag testat några stycken...

WiiWare är Nintendos XBLA.

Jag tycker 50 spänn för Lost Winds är grymt mycket bättre än 500 för valfritt skitspel som släpps i butik.

#19

Postad 14 maj 2008 - 12:46

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
Ja hellre lite roliga nya småspel än gammla spel man spelat sönder och ser skittråkiga ut på en 42" tv, dom ska man bara njuta av i minnet :)

#20

Postad 14 maj 2008 - 14:10

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
FFCC: My Life as a King är så roligt och bra att jag hamnar i något slags extas-tillstånd bara av att tänka på spelet. Skrev på ett engelskt forum fyra A4-sidor som förklarade allting in i minsta detalj, bara rent spontant ^^ Var inte direkt meningen att det skulle bli så mycket men jag kunde inte hålla tillbaka mig.

Ska nog recensera det här spelet någonstans också, på svenska...

Nu måste jag spela vidare. Vad sitter jag här för liksom när jag praktiskt taget inte har gjort annat än spela sedan i förrgår klockan 16 :)

Slänger in lite bilder från när jag sitter och lirar på projektorn:

Postad bild Postad bild Postad bild

Postad bild Postad bild

Postad bild Postad bild Postad bild

Postad bild Postad bild Postad bild

Postad bild Postad bild Postad bild

#21

Postad 14 maj 2008 - 14:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Fina bilder men umm... kan man inte slåss i spelet :) ?

#22

Postad 14 maj 2008 - 15:05

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Nepp! Det är alldeles för farligt för en kung ^^ Du hyr istället äventyrare och skickar ut till diverse ställen på uppdrag för att samla in den resurs som behövs för att kunna bygga: elementite :) Dessa strider är helt automatiska och sker medan du styr ditt kungadöme - istället får man en stridsrapport nästa morgon som detaljerat beskriver vart varje äventyrare gick och vad som händer där (går att se drag för drag vad som hände i alla eventuella strider).

Redigerat av ConraDargo, 14 maj 2008 - 15:06.


#23

Postad 14 maj 2008 - 15:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Aha. Så det är mer av ett managementspel än ett RPG?

#24

Postad 14 maj 2008 - 15:21

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Jepp det är ett rent stadsbyggarspel med mycket djup! Nu har jag äntligen fått tag på ritningarna för en Taverna så att jag kan bilda grupper av äventyrare som då kan ge sig på svårare monster och bossar :) Äntligen ska jag kunna få tag på den metall som mina vapen- och rustningsbutiker skriker efter för att de ska kunna erbjuda bättre grejer!

#25

Postad 14 maj 2008 - 15:51

Unregisteredad5e4575
  • Unregisteredad5e4575
  • Användare

  • 219 inlägg
  • 0
Så det är lite som Age of Empire fast i first-person??

Varar spelet länge? Är det ett spel som tar lång å varva??

#26

Postad 14 maj 2008 - 15:57

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Mjae snarare är det som MySims för de som har sett eller spelat det. Du bygger ju upp en stad, eller ett rike, och AoE känns lite för RTS för att man ska säga så :) Perspektivet är tredjeperson och jag har väl spelat i 15 timmar nu och är låååååångt ifrån klar ^^

#27

Postad 14 maj 2008 - 16:48

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Hmm... Det lät ju lite annorlunda.. Kanske kan vara något. Men har Wiiware släpps än? Hur har du fått tag på spelet annars? Är lite sugen på ett spel som engagerar mig djupt.

#28

Postad 14 maj 2008 - 16:52

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0

Hmm... Det lät ju lite annorlunda.. Kanske kan vara något. Men har Wiiware släpps än? Hur har du fått tag på spelet annars? Är lite sugen på ett spel som engagerar mig djupt.


Han har ett japanskt Wii.

#29

Postad 14 maj 2008 - 17:23

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Nej för tusan, du ser väl den engelska texten i spelet? Jag har ett amerikanskt Wii :D Vilket också betyder att FFCC: My Life as a King bara kostade mig ungefär 80kr med dagens låga dollarvärde. En av två stora anledningar till varför man ska importera om man kan det ^^

#30

Postad 15 maj 2008 - 11:51

tqh
  • tqh
  • Lärjunge

  • 431 inlägg
  • 0
Ah, nu fattar jag vad telltalegames pratat om när de skriver att 'Sam and Max' och 'Strongbads cool game for attractive people' ska komma som WiiWare.

#31

Postad 15 maj 2008 - 16:17

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Har inte sett nått om Sam an Max (hitta inget i din länk heller) :) vore kul om det var så. Cool game vet jag inte riktigt vad jag ska tro om.

Väl mött!
/Skorpan

#32

Postad 15 maj 2008 - 17:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Har inte sett nått om Sam an Max (hitta inget i din länk heller) :) vore kul om det var så. Cool game vet jag inte riktigt vad jag ska tro om.

Väl mött!
/Skorpan

http://n-europe.com/news.php?nid=11394

#33

Postad 16 maj 2008 - 08:48

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Detta var precis vad jag tänkte på när jag först läste om Wiiware! Tänk om man kunde få spela Sam & Maxepisoder på sin konsol! Och strongbad är ju rätt skoj också. :)

#34

Postad 16 maj 2008 - 11:35

tqh
  • tqh
  • Lärjunge

  • 431 inlägg
  • 0

Har inte sett nått om Sam an Max (hitta inget i din länk heller) :)
/Skorpan

Näe, jag hade läst det innan hos dem eller i nyhetsbrev, men det var ganska länge sen och innan jag hört talas om WiiWare.

#35

Postad 16 maj 2008 - 12:35

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Men det ä väl inte Sam & Max för WiiWare?

Länk

A press release distributed by Nintendo today reveals that a new episodic gaming series is being prepped by Telltale for WiiWare, the digital distribution channel for the console set to launch May 12. The developer also confirmed the news on its official site, taking the opportunity to clarify that is definitely not Sam & Max.


Dom gör väl bara Strongbad till WiiWare

Länk

Today Telltale confirmed the first full season of Sam & Max episodes will be coming to the Wii this fall by way of retail.


Sam & Max ska komma till Wii men inte på WiiWare utan som fysiskt spel i butik. Åtminstone om jag tolkar informationen rätt. Hur som helst så verkar det ju som det kommer på nått sätt iaf :) (oktober i EU verkar det preliminärt som).

Väl Mött!
/Skorpan

#36

Postad 16 maj 2008 - 12:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Sam & Max ska komma till Wii men inte på WiiWare utan som fysiskt spel i butik. Åtminstone om jag tolkar informationen rätt.

Ja, så fattade jag det också. Trodde du menade ifall det skulle komma eller inte öht :)

#37

Postad 16 maj 2008 - 14:20

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Ah, nej jag funderade på om det verkligen var till WiiWare. Fast o andra sidan visste jag inte om att det skulle komma öht förrän jag läste det först :)

Det verkar som om det är väldigt många spel som är under utveckling till WiiWare. Om man läser på Wikipedia så handlar det om en ganska stor mängd bl.a. 10st från Hudson första året. Hoppas det kommer många små guldkorn :wub: det värsta med det hela är väl att det kommer kosta massor med pengar att skaffa sig dem ;)

Väl Mött!
/Skorpan

Redigerat av SirSkorpan, 16 maj 2008 - 18:41.


#38

Postad 16 maj 2008 - 15:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Starsoldier R lär bli bra från Hudson. Ett schmup som jag spelade till PSP (som antagligen fanns till andra maskiner tidigare)..

#39

Postad 16 maj 2008 - 18:53

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
ok kanske nått att se fram emot alltså, kul!

#40

Postad 19 maj 2008 - 12:05

tqh
  • tqh
  • Lärjunge

  • 431 inlägg
  • 0
Ni ser ut att ha bra koll, drog nog lite förhastade slutsatser iom att Sam and Max är episoder.

#41

Postad 20 maj 2008 - 07:23

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0
Så fick man köpt Lost Winds idag. Yay! Hann tyvärr inte testa det. Skulle bara kolla snabbt i morse om det fanns tillgängligt. Så det blir att kolla in det ikväll. :)

#42

Postad 20 maj 2008 - 10:26

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Sådär ja, igår slängde jag upp en recension av FFCC: My Life as a King på det här spelforumet :)

#43

Postad 20 maj 2008 - 10:58

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0
Blir att köpa FF, Dr. Mario och Lost Winds nu direkt. Synd bara att jag ska till jobbet strax :)

#44

Postad 20 maj 2008 - 17:48

adude
  • adude
  • Forumräv

  • 654 inlägg
  • 0
nu har man hunnit testa lost winds i typ 30 min å det känns vekligen helt underbart, speciellt musiken.. hur skönt som helst att bara krypa ner i soffan å mysa med detta spel. än så länge finns det ju absolut inget å klaga på.. dock så spar ja mig nu me LW tills på fredag så man har den kvällen räddad, blir väl lagom att köra igenom det då. får hoppas man bara kan hålla sig ifrån det =)

#45

Postad 21 maj 2008 - 08:04

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Också laddat LostWinds nu och spelat en dryg timme. Visst är det lite små mysigt och det ser ju riktigt bra ut, kanske inte det bästa spelet men helt klart värt pengarna och jag skulle nog rekommenderad det också :P

Dock upptäckte jag en lustig sak på ett ställe svårt att beskriva vart det var så slutade min vindpekare att fungera mitt emellan två höga väggar. Jag kunde blåsa på en frukt så den flög iväg och lite så men gubben vägrade lyfta. Var bara att starta om spelet tur att jag det hade auto sparats lite tidigare. Är det nån som fått samma? Var det en bugg eller kan ma göra nått när det händer?

Väl Mött!
/Skorpan

#46

Postad 21 maj 2008 - 08:26

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0
Jag spelade Final Fantasy: Crystal Chronicles - My Life as a King hela kvällen igår. Löjligt beroendeframkallande. Klart nöjd med köpet. Kanske bör nämnas att jag var minst lika beroende av Animal Crossing som ConraDargo :P

#47

Postad 21 maj 2008 - 11:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Jag spelade Final Fantasy: Crystal Chronicles - My Life as a King hela kvällen igår. Löjligt beroendeframkallande. Klart nöjd med köpet. Kanske bör nämnas att jag var minst lika beroende av Animal Crossing som ConraDargo :P

Jag fattade aldrig Animal Crossing så det är nog inget för mig då =P.

#48

Postad 21 maj 2008 - 22:06

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Nje kanske inte det då :) Fast det här spelet har som bara samma mysiga atmosfär - annars är det ju lätt att fatta spelet för det går ju som ut på någonting också, medan AC är mera open-ended och epic ;)

Och Walkir - akta dig nu för att få nunchuck-hand/fingrar! För det är med MLAAK som det har stor chans att ske ^^

Redigerat av ConraDargo, 21 maj 2008 - 22:07.


#49

Postad 23 maj 2008 - 05:15

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0
Nu har jag blivit klar med Lost Winds. Tog mig ganska precis 3 timmar. Ofantligt härligt spel. Ett av det bästa spelen jag spelat sen Super Mario Galaxy.

5/5

#50

Postad 31 maj 2008 - 13:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Runt 100 WiiWare spel på G

Mycket bra. På något konstigt sätt så känns det som att det är dessa spel som motiverar utvecklarna att visa vad man kan göra för speciella spel till Wii. Det har ju iallafall börjat väkdigt positivt.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.