Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Stereoköp, hjälp med... lite allt möjligt!

37 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 10 oktober 2008 - 22:15

plb
  • plb
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Hej.
Planerar att köpa min första stereoanläggning som kommer att användas främst som datorhögtalare men i framtiden också till tv, film och möjligen något tvspel etc. Förstärkaren jag troligtvis kommer att köpa en NAD 315BEE eller en Cambridge Azur 340A v.2 då dom ligger i rätt prisklass och dessutom finns här i stan.

Bor än så länge hemma så jag har ett ganska litet rum, därför ser jag det som en fördel om högtalarna vore lite mindre (inget krav).
Jag tycker att det är viktigt att högtalarna låter bra på låg volym! (inga renodlade DUNKA-högtalare altså) Även om det skulle vara trevligt att använda dom som festhögtalare någon gång.
Jag lyssnar mest på rock av alla dess former, allt från Pink Floyd, Beatles till Nirvana, Audioslave och Queens of the stone age. Både Mp3 och Cd samt flac.
Jag anser mig själv vara lite utav en finsmakare hellre än att det ska låta PAMPAM, om ni förstår vad jag menar. Jag vill alltså i princip blunda och njuta när jag lyssnar :)

Nu till eran experthjälp!
Bör jag välja golvare eller stativare? Jag tycker det känns som att man får mer för pengarna om jag tar stativare, men samtidigt ställer jag mig frågan om stativare håller så bra på högre volymer t.ex. på fest?
Om vi tar Tangent Clarity 4 (ca 3000 kr) och jämför dem med Dynavoice M-85 som ligger i samma prisklass så känns det som att det mer fina och detaljerade ljudet kommer från Clarity medens man skrämmer grannarna med M-85, men möjligtvis tappar en del utav finkänslan i ljudet. Har jag rätt eller fel i mina tankegångar?

Jag tvekar också på stativare för att det känns som de är gjorda bara för att vara surround-högtalare, dvs att de är lite mer i skymundan. Stämmer det, eller fungerar dom oftast lika bra som "huvudhögtalare"/frontar eller som i mitt fall som bra musikhögtalare i stereo?

Vad jag har förstått är det svårt att rekommendera högtalare till någon annan, så självklart ska det provlyssnas (vart kan man provlyssna i Umeå förutom RC och Hifiklubben?)

Tacksam för svar!
Mvh. Peter

#2

Postad 11 oktober 2008 - 09:20

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Gör mig själv lite kortfattat, tror nästan att stativare är att föredra. De ger oftast mer för pengarna och i lite billigare högtalare är det ganska mycket kompromisser.

Andra ställen som du kan provlyssna på är Ulf Stormarknad på Ersboda nedanför Coop forum. Brl ligger även efter samma gata även om inga av dessa är renodlade stereobutiker. Tycker US är betydligt bättre av dessa två men det är en annan historia.

Börja med att provlyssna några högtalare och återkom om vad du tyckte, så vidareutvecklar vi det därifrån. Har du missat dessa? Hade dem själv för många år sedan och var då nöjd över dem.



// Sat

#3

Postad 15 oktober 2008 - 11:21

plb
  • plb
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Var på både RC och på Hifiklubben igår. Det är ju för tusan skitkul att bara sätta sig ner och lyssna, man känner sig nästan påträngande när man inte vill gå där ifrån. Hur som helst så fick jag lyssna på Quad 11L som spelade helt fantastiskt tillsammans med en Rotel RA-06. Ganska mycket över min prisklass dvs. Men herregud vilket ljud! På hifiklubben där dom har lite billigare grejer lyssnade jag på Dali Concept 2 tillsammans med NAD C315BEE vilket också lät väldigt bra - även om det inte riktigt kan jämföras med RC:s paket. Dock var det paketet inom min budget.
Kändes som att RC:s paket hade mycket bättre kontroll på bas och diskant, medens hifiklubbens ofta "skenade iväg" och tappade kontrollen, framför allt på högre volymer.

RC-paketet



Hifiklubben



Jag tror jag har bestämt mig för att köpa Quad 11L och spela dem på farsans gamla Pioneer förstärkare, för att sedan köpa en ny förstärkare när jag känner mig ekonomiskt redo. Dels för att jag vill kunna använda paketet i många år, men också för att jag inte vill ångra mig för att jag köpte något sämre! Om det nu inte finns bättre högtalare i den prisklassen?

Det stämmer att stativare ger mer för pengarna enligt båda butikerna! Dock undrar jag hur stor betydelse stativ har, jag menar... 1300 kr för ett par stativ är ganska mycket. Funkar det att ställa högtalarna på skrivbordet eller tvbänken? Om inte, vart hittar man lite billigare stativ än vad som fanns i butikerna?
Butikerna rekommenderade självklart stativ men jag tvekar lite. Har ni någon åsikt om detta?

#4

Postad 15 oktober 2008 - 11:58

Unregistered69f3f8a4
  • Unregistered69f3f8a4
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
Köp Quadarna och 315BEE är mitt tips, har ägt båda förstärkarna och det är ingen större skillnad på dom, Naden är mkt kompetent.

//Mvh Alex

Redigerat av Unregistered69f3f8a4, 15 oktober 2008 - 11:59.


#5

Postad 15 oktober 2008 - 14:03

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0
Om du är intresserad så kanske jag kan hjälpa dig till att få lyssna på XTZ 93 via en bekant i Umeå. PMa isf.

#6

Postad 15 oktober 2008 - 14:21

plb
  • plb
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Köp Quadarna och 315BEE är mitt tips, har ägt båda förstärkarna och det är ingen större skillnad på dom, Naden är mkt kompetent.

//Mvh Alex


Låter nästan för bra för att vara sant? Det är ändå en prisskillnad på ca 5000 kr! Om det vore så bra så tänker jag givetvis över beslutet om att spara till en dyr förstärkare senare. Någon annan som har något att säga om detta?
Ska be om att få provlyssna på högtalare med en billig förstärkare också innan jag skulle slå till, eftersom jag inte vet hur pass bra farsans gamla pioneer står sig idag.

#7

Postad 15 oktober 2008 - 14:28

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0
Kom på en sak - Kika på http://www.blocket.se/vi/18497960.htm? . En kompis hade kontaktat honom och visserligen är det något vajj med tyget, men det höll på att kosta mig en vecka på dörrmattan. Meddelade min fru att jag skulle åka och köpa dem, men hon tyckte det räckte med de anläggningar jag har och gjorde det gansak klart att det skulle bli en jobbig tid om det blev ännu fler högtalare i källaren ... Man är ju inte mer än toffel ... :)

Gissar att du säkert får http://www.blocket.se/vi/18540250.htm för omkring 3' om du orkar åka till Ske-å ... och det är väldigt mycket för pengarna!!!!

OM du skulle kunna tänka dig att spräcka budgeten så åk förbi http://www.blocket.se/vi/18505561.htm (som jag väl egentligen tycker är någon tusenlapp för dyr, du kan lyssna på prylarna även på RC).

#8

Postad 15 oktober 2008 - 14:31

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

  • 2 160 inlägg
  • 0
NAD C315BEE + XTZ 93.

Där har du ett extremt prisvärt system som nog passar dig :)
Mina 93or kan eventuellt vara till salu med om det skulle vara intressant, använda i 2 månader bara.

#9

Postad 15 oktober 2008 - 18:59

plb
  • plb
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Tack för tips och kommentarer. Känns dock rätt för mig att köpa Quad 11L - för att sedan spara ihop till en ny förstärkare när jag känner mig redo för det. Kommer fram tills dess att spela dem tillsammans med en gammal pioneer förstärkare. Lyssnade på dem idag tillsammans med olika billigare förstärkare och tycker att det lät betydligt bättre än concept 2 med C315BEE.

#10

Postad 15 oktober 2008 - 20:11

Unregistered69f3f8a4
  • Unregistered69f3f8a4
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
Jag har personligen aldrig gillat dali, quaden är mkt bättre för min smak iaf. men den är ju som baken. :)

#11

Postad 15 oktober 2008 - 20:28

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0
Grattis till dig! För att du hittat en mycket bra högtalare. Spelar som sagt helt fantastiskt för det pris dom betingar. Har själv haft både 11L och storebrorsan 12L, där framför allt 11L är ett riktigt fynd för 3900:-. För att inte snacka om finishen, som är helt outstanding i den prisklassen. Ja, man får svårt att hitta en flottare finish under 10000:-

Edit: Vad fick du förresten ge för ett par 11L? Inte mer än 3900:-, hoppas jag. Det är vad dom kostar hos andra återförsäljare.
Du gör ju helt rätt som väntar och spar ihop till en bättre stärkare. Quad 11L har låg känslighet (86db) och behöver lite kräm för att spela bra.

Redigerat av Unregisterede10e9503, 15 oktober 2008 - 20:41.


#12

Postad 15 oktober 2008 - 22:20

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

  • 3 121 inlägg
  • 0
Sherwood rx-772 kanske vore en lämplig förstärkare :)

#13

Postad 16 oktober 2008 - 07:51

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0

För att inte snacka om finishen, som är helt outstanding i den prisklassen.

Jag tycker XTZ 93 har än bättre ... för halva pengen. :)

Ljudmässigt vågar jag dock inte uttala mig då förutsättningarna vid lyssning varit för olika.

#14

Postad 16 oktober 2008 - 08:00

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0

Låter nästan för bra för att vara sant? Det är ändå en prisskillnad på ca 5000 kr! Om det vore så bra så tänker jag givetvis över beslutet om att spara till en dyr förstärkare senare. Någon annan som har något att säga om detta?
Ska be om att få provlyssna på högtalare med en billig förstärkare också innan jag skulle slå till, eftersom jag inte vet hur pass bra farsans gamla pioneer står sig idag.

Menar han inte Cambridge och NAd? De ligger ju hyfsat lika.

PErsonligen tycker jag Roteln är klart bättre än NADen.

Tycker du kan kolla vad RC säger om http://www.hifimagas...p?annonsID=9869 som stärk till Quad. :)

Och ska du nu lägga 8-10', så kika på nämnda MA RS 6 + HK på RC ... kanske du tycker det är ännu bättre? :rolleyes:

#15

Postad 16 oktober 2008 - 10:51

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0

Jag tycker XTZ 93 har än bättre ... för halva pengen. :)

Vilket företag som helst kan ju fixa pianolack i svart. Det är inte någon märkvärdig färg. Vem vill ha högtalare i svart pianolack?
Jag snackade ju om dom andra varianterna som sticker ut lite, rosewood, lönnrot, lönn :rolleyes:

#16

Postad 16 oktober 2008 - 11:46

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0
:) Vilket företag som helst kan limma på lite tunnt laminat på en kantig låda. Jag snackade ju om dom andra varianterna som sticker ut lite tex att fixa en ordentlig lack på en gedigen låda så det inte ser ut som en billig påklistrad tejp. :)

#17

Postad 16 oktober 2008 - 12:20

Unregistered69f3f8a4
  • Unregistered69f3f8a4
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Menar han inte Cambridge och NAd? De ligger ju hyfsat lika.

PErsonligen tycker jag Roteln är klart bättre än NADen.

Tycker du kan kolla vad RC säger om http://www.hifimagas...p?annonsID=9869 som stärk till Quad. :)

Och ska du nu lägga 8-10', så kika på nämnda MA RS 6 + HK på RC ... kanske du tycker det är ännu bättre? :)


Nepps sålde Rotel RA-06 och köpte en 315BEE då den passar mina högtalare iaf bättre än Roteln. Föredrar Naden, verkligen lyckats med denna lilla maskin, den är riktigt prisvärd.

//Mvh Alex

#18

Postad 16 oktober 2008 - 14:38

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0
Där ser man. Ja tycker man det är det ju ett enkelt val. (Jag tyckte som sagt tvärt om.)

#19

Postad 17 oktober 2008 - 21:21

plb
  • plb
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Grattis till dig! För att du hittat en mycket bra högtalare. Spelar som sagt helt fantastiskt för det pris dom betingar. Har själv haft både 11L och storebrorsan 12L, där framför allt 11L är ett riktigt fynd för 3900:-. För att inte snacka om finishen, som är helt outstanding i den prisklassen. Ja, man får svårt att hitta en flottare finish under 10000:-

Edit: Vad fick du förresten ge för ett par 11L? Inte mer än 3900:-, hoppas jag. Det är vad dom kostar hos andra återförsäljare.
Du gör ju helt rätt som väntar och spar ihop till en bättre stärkare. Quad 11L har låg känslighet (86db) och behöver lite kräm för att spela bra.


Hehe tack, har dock inte köpt ännu! Vart kan man hitta 11L för 3900?
Har lagt bud på 5 olika förstärkare på begagnat-marknaden som verkar intressanta, får se om jag slår till på någon av dom.

Har en liten fundering till.. Kommer som sagt att spela en del genom datorn, hur viktigt är mitt ljudkort då? Sitter nu på ett relativt gammalt Creativ Audigy 2 ZS, har det någon betydelse, eller bör jag satsa på nytt ljudkort också?

#20

Postad 17 oktober 2008 - 22:09

Callekl
  • Callekl
  • Användare

  • 221 inlägg
  • 0

Hehe tack, har dock inte köpt ännu! Vart kan man hitta 11L för 3900?
Har lagt bud på 5 olika förstärkare på begagnat-marknaden som verkar intressanta, får se om jag slår till på någon av dom.

Har en liten fundering till.. Kommer som sagt att spela en del genom datorn, hur viktigt är mitt ljudkort då? Sitter nu på ett relativt gammalt Creativ Audigy 2 ZS, har det någon betydelse, eller bör jag satsa på nytt ljudkort också?


Problemet med Audigy 2 är hanteringen av 44khz ljudfiler. De mixas om internt på kortet till 48khz sedan tillbaka till 44khz och du får en betydligt sämre signal ut.

Om man kör digitalt kan man köra t ex Kernel Streaming eller Waspi beroende på OS och kringgå detta och få sk bitperfect. Dvs ljudet överförs transparent till förstärkaren.

Alternativet i ditt fall blir att köra med t ex HQSoftProc i Winamp för att låta mjukvaran konvertera ljudet till 48khz. Då transporteras det utan att behöva blir konverterat på själva ljudkortet och det låter betydligt bättre.

Eller så köper du ett bättre ljudkort. Det finns rätt mycket trevliga ljudkort på marknaden för relativt humana priser. Auzentech, Asus Xonar och M-Audio förslag på några.

#21

Postad 17 oktober 2008 - 23:16

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0

Hehe tack, har dock inte köpt ännu! Vart kan man hitta 11L för 3900?
Har lagt bud på 5 olika förstärkare på begagnat-marknaden som verkar intressanta, får se om jag slår till på någon av dom.

Har en liten fundering till.. Kommer som sagt att spela en del genom datorn, hur viktigt är mitt ljudkort då? Sitter nu på ett relativt gammalt Creativ Audigy 2 ZS, har det någon betydelse, eller bör jag satsa på nytt ljudkort också?


Här. Jag beställde mina 12L här och fick dom levererade fram till dörren med bud. Fraktfritt!

Vet att Lasses Hifi i Falun saluför Quad och han brukar hålla samma priser som Audio Concept. Köpte mina 11L här. Också fraktfritt!

Redigerat av Unregisterede10e9503, 17 oktober 2008 - 23:17.


#22

Postad 18 oktober 2008 - 08:54

plb
  • plb
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Problemet med Audigy 2 är hanteringen av 44khz ljudfiler. De mixas om internt på kortet till 48khz sedan tillbaka till 44khz och du får en betydligt sämre signal ut.

Om man kör digitalt kan man köra t ex Kernel Streaming eller Waspi beroende på OS och kringgå detta och få sk bitperfect. Dvs ljudet överförs transparent till förstärkaren.

Alternativet i ditt fall blir att köra med t ex HQSoftProc i Winamp för att låta mjukvaran konvertera ljudet till 48khz. Då transporteras det utan att behöva blir konverterat på själva ljudkortet och det låter betydligt bättre.

Eller så köper du ett bättre ljudkort. Det finns rätt mycket trevliga ljudkort på marknaden för relativt humana priser. Auzentech, Asus Xonar och M-Audio förslag på några.


Okej, tack för svaret. Har kikat in ESI Juli@ som verkar vara ett kort lämpat för musik då det endast är 2.0.
Borde vara helt okej, dessutom kostar det under tusenlappen!

Anledningen att jag kollar på 2.0 kort är för att dom borde prestera bättre i stereo än alla 7.1 kort? Ungefär som en stereoförstärkare jämfört med en surround förstärkare. Låter det rimligt?


Här. Jag beställde mina 12L här och fick dom levererade fram till dörren med bud. Fraktfritt!

Vet att Lasses Hifi i Falun saluför Quad och han brukar hålla samma priser som Audio Concept. Köpte mina 11L här. Också fraktfritt!


Tackar, ska faktiskt till min släkt nere i falun vecka 44. Får väl passa på att köpa högtalarna då. Om nu inte RC kan gå ner några hundralappar...

#23

Postad 18 oktober 2008 - 11:37

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0
Ring i så fall till Lasses och hör först. Inte säkert han har några hemma utan måste beställa hem.

#24

Postad 19 oktober 2008 - 22:05

plb
  • plb
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Ring i så fall till Lasses och hör först. Inte säkert han har några hemma utan måste beställa hem.


Det skall jag göra, tack för tipset.

Vilka förstärkare kan man rekommendera till dessa högtalare, förutom Rotel som är ganska så dyr?
Har hittat lite olika förstärkare på begagnatmarknaden som är intressanta.
Tror ni att NAD passar bra till Quad 11L?

#25

Postad 20 oktober 2008 - 08:31

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0
Vilken NAD?

#26

Postad 20 oktober 2008 - 09:48

plb
  • plb
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Vilken NAD?


NAD C325BEE har jag på g bland annat. Vad sägs om den tillsammans med Quad?
Eller ska man satsa på ett annat märke?

#27

Postad 20 oktober 2008 - 10:46

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0
Någon med lite kraft. Nad kan vara bra, men BEE kanske är lite klen. Det vet man inte förrens man provat. Köp den på nätet så kan du skicka tillbaks den om den inte passar. Distansavtalslagen gäller inte vid köp i fysisk butik.

#28

Postad 20 oktober 2008 - 10:53

plb
  • plb
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Någon med lite kraft. Nad kan vara bra, men BEE kanske är lite klen. Det vet man inte förrens man provat. Köp den på nätet så kan du skicka tillbaks den om den inte passar. Distansavtalslagen gäller inte vid köp i fysisk butik.


Okej, jag misstänkte det. Cambridge Azur 640A ska ju på papperet vara starkare med sina 75 w (även om jag vet att just antal watt inte är allt).
Har hittat en sådan begagnad också, tror du att den håller?

tänk om man vore miljonär, vad enkelt det skulle bli :)

#29

Postad 20 oktober 2008 - 11:32

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0

Någon med lite kraft. Nad kan vara bra, men BEE kanske är lite klen. Det vet man inte förrens man provat. Köp den på nätet så kan du skicka tillbaks den om den inte passar. Distansavtalslagen gäller inte vid köp i fysisk butik.

Å andra sidan så åker man på fraktkostnader om man köper på distans ...

En fysisk butik kanske tom kan tänka dig låna och testa. Eller låta dig få öppet köp i x dagar för att testa. En förhandlingsfråga.

#30

Postad 20 oktober 2008 - 12:37

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

  • 3 121 inlägg
  • 0
HK 970, Sherwood rx-722.. där har du alternativ me både välljud och kraft

#31

Postad 20 oktober 2008 - 15:52

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0
Jo, Sherwooden hade nog jag också satsat på. Många som lovordar den. Du menar väl RX-772, voicen?

Dom har ett demoex nu på Fynda, för 3000:-. Annars kostar den 4000:-

Redigerat av Unregisterede10e9503, 20 oktober 2008 - 15:55.


#32

Postad 20 oktober 2008 - 17:10

plb
  • plb
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Ser lovande ut, hittar inte så mycket recensioner och dylikt om den så jag tvekar.

Var och lyssnade på Cambridge Azur 640A och NAD C325BEE idag på hifiklubben. Tycker faktiskt att den billigare cambridgen lät bättre, så den ligger högst upp på min lista nu. Sherwooden är också intressant, ska leta lite information om den! Känns såklart tryggare att köpa något som man provlyssnat på, så vi får se!

Någon här som har lyssnat på Sherwood RX-772?

Redigerat av plb, 20 oktober 2008 - 18:10.


#33

Postad 21 oktober 2008 - 20:55

ManicChrille
  • ManicChrille
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Har haft både Sherwood RX 772 och Nad C 325 BEE och jag tyckte att Nad:en lät bättre :-)

#34

Postad 21 oktober 2008 - 21:05

plb
  • plb
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Har haft både Sherwood RX 772 och Nad C 325 BEE och jag tyckte att Nad:en lät bättre :-)

Hur då bättre? Förklara gärna :)

#35

Postad 21 oktober 2008 - 22:13

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0
Quad lutar lite åt det mörkare hållet och jag tror att med NAD blir det lite murrigt. Det är klart, naden låter säkert jättebra om den paras med rätt högtalare.
Men jag är nog även lite anti NAD då jag tycker det är ett så förbaskat plastigt märke. Iaf i det billigare segmentet. Inte snyggt.

#36

Postad 21 oktober 2008 - 22:40

plb
  • plb
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Quad lutar lite åt det mörkare hållet och jag tror att med NAD blir det lite murrigt. Det är klart, naden låter säkert jättebra om den paras med rätt högtalare.
Men jag är nog även lite anti NAD då jag tycker det är ett så förbaskat plastigt märke. Iaf i det billigare segmentet. Inte snyggt.

Håller med dig, dessutom tycker jag att Nad har sämst kontroll av de olika förstärkare jag har lyssnat på. Dvs. att ljudet kan skena iväg, fick nästan lite rundgångs feeling ibland på högre volymer, svårt att förklara!

#37

Postad 22 november 2008 - 18:09

plb
  • plb
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
edit

Redigerat av plb, 19 november 2010 - 07:42.


#38

Postad 22 november 2008 - 20:08

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Kul att du blev så nöjd med dina köp. Jo Rotel och B&W är najs.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.