Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung LED vs Samsung Plasma

35 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung UE46B7070 (TV) 0 8,27 (80) Inga priser
Samsung PS50B850 (TV) 1 4,5 (3) Inga priser
23 relaterade trådar
49-50", OLED? (11 inlägg) 6 år sedan
TV-djungel..... (46 inlägg) 7 år sedan
Samsung LED UE-serien & "clouding" ? (283 inlägg) 7 år sedan
Blank vs matt skärm? (Sony vs Samsung) (20 inlägg) 8 år sedan
*Officiell Samsung LED UE-xxB60x0, UE-xxB70x0 & UE-xxB80x0* (1505 inlägg) 9 år sedan
Samsung PS-50B855 eller Panasonic TX-P50V10E (86 inlägg) 10 år sedan
Samsung LED UE-serien & Clouding "Ny Poll" Take2 (15 inlägg) 11 år sedan
få ut LIKVÄRDIG tv på försäkringen ?!?! (13 inlägg) 11 år sedan
Samsung LED (inställningar) (39 inlägg) 11 år sedan
När man spelar Ps3, Xbox, Wii etc - Bildfördröjningsproblemet (input lag) (249 inlägg) 11 år sedan
Samsung 2009 - TV (1142 inlägg) 13 år sedan
Samsung UE7070, DLNA, Twonky & iso (25 inlägg) 13 år sedan
LG 47SL9000 vs Samsung UE46B7070 (9 inlägg) 14 år sedan
Samsung 7070 eller 8050 (20 inlägg) 14 år sedan
LG 50PS8000 eller Samsung PS50B855? (9 inlägg) 14 år sedan
Samsung - UE467070 eller PS50B855? (40 inlägg) 14 år sedan
LE-xxB755 vs UE-xxB70x0? (30 inlägg) 14 år sedan
LED, BACKLED TV:s (60 inlägg) 14 år sedan
Samsung UE46B7070 (0 inlägg) 14 år sedan
Hörlurar till Samsung B7050 / 7070 (5 inlägg) 14 år sedan
SAMSUNG UE46B7070WW LCD TV (1 inlägg) 14 år sedan
Samsung UE-46/55B7070 (1 inlägg) 14 år sedan
Samsung TV (LE/UE/PS) våren/hösten 2009. (101 inlägg) 14 år sedan

#1

Postad 29 juli 2009 - 22:32

skistar
  • skistar
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Börjar bli tokig att jmf apparater på nätet och tänkte se om någon har lite bra info om dessa två.

Samsung UE7070 46 tum vs Samsung B850 50 tum.

Kommer ha TV'n i ljust vardagsrum med flertal fönster. Man tittar dock inte ofta på dagen även fast sommarkvällarna är ljusa. Ska sätta in vissa rullgardiner i ett par fönster för att minska ljus och reflektioner.

Ser mest på Tv(boxer), film/DVD samt därefter PS3 och Macmini/surfande.

Vilken skulle ni välja och varför samt har ni någon av dessa själva?? (oavsett skillnad på storlek)
Sitter på ca 3m avstånd.

Stort tack på förhand!

#2

Postad 29 juli 2009 - 22:39

skistar
  • skistar
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
glömde säga att jag tänkte komma till i skott och köpa någon av dessa imorgon så snabba svar uppskattas om inte alla är på semester :-)

#3

Postad 30 juli 2009 - 11:40

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

  • 728 inlägg
  • 0
tror att många är på semester nu :)

jag har bara tittat på LED-tv:n och med bra material så tappar man ju hakan, t o m flickvännen blev het på en sån och sa "nu förstår jag varför man ska ha en bra tv", men värt att tänka på är att tekniken fortfarande är väldigt ny och en LED-tv om ett år kommer antagligen att springa ifrån de som finns på marknaden nu, men så är det ju alltid.

Har du bråttom så skulle jag nog satsa på plasman... den har ändå några år på nacken i utveckling... men det bästa är nog att gå till butiken och välja den du tycker bäst om efter att ha pillat lite med fjärren :)

#4

Postad 30 juli 2009 - 12:44

dagas
  • dagas
  • Forumräv

  • 502 inlägg
  • 0
Samsung är väl dock mest välkända för sina LCD inte Plasma. Skulle snarare säga Samsung LED vs Panasonic/Pioneer Plasma.

Vad jag läst verkar LED ha lite barnsjukdomar gröna ränder eller nått som säkert är fixat till nästa år men vet inte alls hur farligt det är. Men bättre LCD får man nog inte just nu än Samsungs LED (åtminståne inte för det priset)

#5

Postad 30 juli 2009 - 12:53

Fjant
  • Fjant
  • Lärjunge

  • 409 inlägg
  • 0
Jag hade valt led-tv, har en UE-7050 själv som jag är mycket nöjd med. Är väldigt kräsen när det gäller bildkvalité, så den passade mig perfekt då den lyckades imponera väldigt mycket på mig. På Blu-ray tappar man hakan över hur bra bilden kan bli. Sen om du har en sambo/flickvän så har den också väldigt hög WAF status, mycket tack vare den snygga designen och den otroligt tunna panelen. Som sagt jag rekommenderar den starkt, precis som alla andra på prisjakts omdömen ger jag den ett toppbetyg! :)

#6

Postad 30 juli 2009 - 13:17

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Men bättre LCD får man nog inte just nu än Samsungs LED (åtminståne inte för det priset)

Frågan jag ställer mig är snarare vad de LED-belysta modellerna gör bättre än de bästa modellerna med vanlig CCFL-belysning? Bildmässigt alltså, plattheten känner jag redan till. :)

#7

Postad 30 juli 2009 - 13:37

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

  • 728 inlägg
  • 0

Frågan jag ställer mig är snarare vad de LED-belysta modellerna gör bättre än de bästa modellerna med vanlig CCFL-belysning? Bildmässigt alltså, plattheten känner jag redan till. :)

kolla svärtan, den är ju sjukt mkt bättre, tycker färghantering fungerar mkt bättre också...

#8

Postad 30 juli 2009 - 14:00

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Efter kalibrering har de väl snarlik nivå på svärtan (inte så konstigt eftersom själva LCD-panelen nog är tämligen snarlik) och jämheten är väl i snitt bättre på CCFL-modellerna? (tänker på clouding)

Ang färghanteringen går väl båda att få väldigt bra. Möjligt att det är skillnader out-of-the-box men det är helt ointressant.

edit: Har inte haft möjlighet att ratta de två så jag går bara på vad man läst från de som faktiskt haft den möjligheten.

Redigerat av pacman, 30 juli 2009 - 14:01.


#9

Postad 30 juli 2009 - 14:01

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0
Inget är bildmässigt bättre endast tunnheten skiljer.
Svärtan är konstgjort bättre pga ej avstängningsbar dimming som är dåligt i många lägen.

#10

Postad 30 juli 2009 - 14:14

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Tjaa, om så är fallet kan man ju kanske spara rätt mkt pengar på att köpa sig en lite tjockare tv då. :) Bara en tanke.

#11

Postad 30 juli 2009 - 14:38

skistar
  • skistar
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
oj vad svar, inte alla på semester alltså :-)

Kom att tänka på att 50 Tum kanske ändå blir för stort då jag bara har 3m till TVn. I så fall blir det automatiskt LEDen. Ni som har 50", hur långt ifrån sitter ni?

visst är det så att LEDen är mer ljusstark(bättre för ljusa vardagsrum/svenska sommarnätter)?

Läst 2 recensioner där de rekommenderar Sammys plasma över LEDen.

Jag (och frugan) är ju så inne på dessa tunna TV skärmar, helst hade man velat haft Panasonic Z...men 63k är inte rimligt.
Därför faller Pioneer bort, panasonic V10 har jag kollat på och skulle kanske kunna komma igenom.

Någon som vet om det stämmer att LED/LCD har känsligare skärmar för slag mot skärmen än plasma (detta enligt panasonic affären). Jag har två små huliganer här hemma så av den anledningen är också plasma i så fall att föredra.

#12

Postad 30 juli 2009 - 15:10

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0
Panasonics plasma är mycket slagtåliga de har tom demat med hammare mot rutan.. detta gäller enbart panasonic. Och ja LCD ÄR ljusstarkare.
50"är definitivt inte för stort på 3m, jämfört med bio borde du ha 70-100"!

Redigerat av junkan, 30 juli 2009 - 15:11.


#13

Postad 30 juli 2009 - 15:18

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

50"är definitivt inte för stort på 3m, jämfört med bio borde du ha 70-100"!

På bio smäckar man dock inte upp en sönderkomprimerad fotbollsmatch från TV4 Sport... :)

Lämplig bildstorlek kontra tittavstånd är alltså i slutändan helt och hållet beorende av kvalitén på insignalen.
BD? Japp 70-100" funkar på 3 m. Ovanstående match? Ehh, kan jag få det i 29 tum? :)

Det handlar alltså om en smaksak beorende på vad man står ut med, imho.

#14

Postad 30 juli 2009 - 18:34

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

  • 1 811 inlägg
  • 0

På bio smäckar man dock inte upp en sönderkomprimerad fotbollsmatch från TV4 Sport... :)

Lämplig bildstorlek kontra tittavstånd är alltså i slutändan helt och hållet beorende av kvalitén på insignalen.
BD? Japp 70-100" funkar på 3 m. Ovanstående match? Ehh, kan jag få det i 29 tum? :)

Det handlar alltså om en smaksak beorende på vad man står ut med, imho.

Ja en superettanmatch på min 40" från 2.5 meter är inte nåt vidare....men gärna allsvenskan eller elitserien i HD. Då blir det fint och då skulle jag gärna vilja ha en 50". :)

#15

Postad 30 juli 2009 - 18:47

Micke_L
  • Micke_L
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0

Jag hade valt led-tv, har en UE-7050 själv som jag är mycket nöjd med. Är väldigt kräsen när det gäller bildkvalité, så den passade mig perfekt då den lyckades imponera väldigt mycket på mig. På Blu-ray tappar man hakan över hur bra bilden kan bli. Sen om du har en sambo/flickvän så har den också väldigt hög WAF status, mycket tack vare den snygga designen och den otroligt tunna panelen. Som sagt jag rekommenderar den starkt, precis som alla andra på prisjakts omdömen ger jag den ett toppbetyg! :)

Visst kan man säkert tappa hakan över bildkvalitén på LED-en, men kan nån väl insatt bedömma om den är bättre än tex på en Panasonic plasma? Har rätt svårt att tro det, men skulle gärna vilja veta hur det ligger till.

#16

Postad 30 juli 2009 - 20:35

skistar
  • skistar
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Kollade Sammys B855 idag bredvid Kuron vilket båda såg riktigt bra ut.

Det jag är lite osäker på är om LEDens högre ljusstyrka är bättre lämpat för vårt ljusa vardagsrum med mycket fönster eller om B855 kommer klara sig där?
Hörde inget oljud från den skärmen de hade.

7070 bilden är väldigt skarp men kanske lite väl skarp. (är kanske just detta som är skillnaden mellan LCD och Plasma då jag upplever min bef. Plasma skönare att titta på än de LCD jag haft)
Är detta en generell skillnad mellan LCD/LED och Plasma?

Lutar nu lite åt Sammys Plasma av följande anledningar (kommentera gärna för och emot):
-Slipper clouding/backlite
-4 extra tum skärm för samma peng(20,000kr)
-Inga eftersläpningar
-Något bättre svärta
-Lika tunn som LEDen
-Slagtåligare skärm mot barnens hyss
-"skönare" att titta på film, mer naturlig
Detta under förutsättning att det inte är något oljud/buzzning så klart

#17

Postad 30 juli 2009 - 21:07

Unregistered5fdc2bdf
  • Unregistered5fdc2bdf
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
Jag tror alla gånger att samsungs plasma b850 ger bättre bild än led lcd modellen. Visst lcd ser skarpare ut på stillbilder och visst demomaterial för att pixlarna så att säga inte flyter ut men vid normalt tittande så är plasma att föredra då rörelseskärpan alltid är bättre.
Samsungs plasma måste vara bästa köpet om man vill ha tunn snygg design i kombination med bra bild.
Enda nackdelen är väl viss tendens till kvardröjande bild under inkörningen.
50 tum är inte speciellt stort efter ett tag.

#18

Postad 30 juli 2009 - 21:24

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0
Att Panasonic har slagtåligare skärm betyder inte att Samsung har detsamma, troligen har de det inte!

Sedan har jag haft en 58B855 hemma några dagar, tyvärr hade den hemsk buzzing som gjorde att jag inte kunde behålla den men även svärtan upplevde jag som direkt dålig eller som en äldre Panasonic-generation.

Whilst the G10 series displays came with a glossy black stand, the G15 features the same "brushed silver" look as seen on the V10 series’ base. Other than this, it’s business as usual - the TV has the same well-built feel, and is framed by a sturdy bezel (in gloss black - groan). The entire screen is covered by a sturdy sheet of glass, which Panasonic claim can withstand smacks of up to four joules - the company’s employees demonstrated said sturdiness for us at their convention in February by hitting the screen with a hammer (it came away entirely unscathed). More practically, this means that the display will be safe even in households with small children, or Nintendo Wii gamers with sweaty palms.



Gör du samma sak på en Samsung-plasma kan jag nästan garantera att du har en trasig skärm framför dig!

Panasonic har tagit fram detta pga tex nintendo Wii där vissa idoga utövare helt enkelt tappat handkontrollen i en boxningsmatch eller bowlingspel med tråkiga konsekvenser.

Redigerat av junkan, 30 juli 2009 - 21:30.


#19

Postad 30 juli 2009 - 21:47

skistar
  • skistar
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Intressant.
Du råkar inte ha jmf med Sammys LED vs Sammys plasma när det gäller svärta/kontrast? :)
Låter vettigt att man inte kan säga att alla plasma tål lika mycket stryk så håller med där.

Det jag är "orolig" för när det gäller Sammys LED är:
-Clouding/backlite dimming
-Eftersläpningar
-"för" skarp bild

Å andra sidan är den tror jag mycket ljusstarkare vilket jag skulle behöva i vårt vardagsrum.

Känns som det blir en tur till för att kolla båda två mot varandra då jag fortfarande velar ;-)
Känns som att det finns ingen perfekt TV utan man måste välja vad man kan stå ut med...

#20

Postad 30 juli 2009 - 21:53

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0
He he jo jag bytte ju till en 55" LED-LCD 55B7070...

Och japp den har clouding men så länge det inte är kolsvart i rummet så är det inte säkert du störs av det och den har bättre svärta, både äkta och självklart med den icka avstängningsbara (utom i servicemenyn) dimmingen.

I ditt fall är det svårt att välja eftersom du skall titta i ljust rum, egentligen är samsungs plasma bättre då än Panasonics och LCD ännu bättre.

Man får väga för och nackdelar efter ens egna kriterier, tyvärr finns det ingen apparat som är perfekt även om Pioneers plasmor var nära, hade de fått finnas en generation till så...

Det här med skarp bild kan du glömma, det går att få en plasma att se lika skarp ut, däremot har plasman bättre rörelseskärpa utan att ta till trick som 100-200Hz och därmed slipper du även artefakter med bibehållen rörelseskärpa.

Om jag hade valt fritt idag hade jag valt Panasonics dyraste plasma (tyvärr för dyr) eller väntat på samsungs 8500-serie för att se hur illa haloingen är på den.

Redigerat av junkan, 30 juli 2009 - 21:56.


#21

Postad 31 juli 2009 - 14:08

skistar
  • skistar
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Är det förresten någon som kopplat en Mac(mini) via DVI/HDMI till de nyare Samsung skärmarna?

(Hade problem med min gamla Sharp LCD för 2 år sedan som tappade kopplingen)

Hur är det att spela PS3 på Samys plasma 8-serien om någon gör det?

Var åter igen på MM för att jmf Sammy plasma 8 serien samt LED 7 och 8 serien.

Det var väldigt tydligt att betrakningsvinkeln både åt sidan och i höjdled påverkade LED skärmarna negativt.
Sedan fick jag inte så mycket matnyttigt från personalen då det mest svamlade tyckte jag " ja sammys plasma har precis kommit in så har inte hunnit läsa om den eller titta på den men inbränning är ju ett problem hos alla plasma, ja jag kör ju LED eftersom jag spelare mycket och blueray film vilket är bäst med LED....osv"

Lånade ett USB och spelade upp diverse promo-matrial(säkert ej optimalt för denna hobby-analys) på båda burkarna och ska jag vara ärlig så är det inte så stor skillnad på bilden rent generellt i affären i alla fall.

Dock blir betraktningsvinkeln ett problem för mig då jag ska se TVn både från en stor hörnsoffa i v-rummet samt köksbordet och bardisken.
Är det så att bilden från en dator/PS3 blir skarpare på en LED än en plasma?

De fåtal recensioner jag hittat där de jmf Sammys plasma med Sammys LED så har Plasman alltid vunnit...

ps. såg panasonics Z-serie på MM....vill ha :-)

#22

Postad 31 juli 2009 - 14:39

Unregistered5fdc2bdf
  • Unregistered5fdc2bdf
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
Bilden från dator såsom att sitta med ordbehandling kanske gör sig bättre på en lcd pga av den är lugnare och tåler stillbilder bättre. När det gäller spel så är det en annan sak. Där rör det sig på skärmen och då kommer plasman mer till sin rätt. Spel påverkas också mycket av snabb bildbehandling och där brukar plasman vara lite bättre då den inte behöver något som kompenserar för dålig rörelseskärpa.
Samsung har väl inte bästa rykte vad gäller inputlag men jag har inga siffror på de modeller du tittar på.

#23

Postad 31 juli 2009 - 20:37

skistar
  • skistar
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Verkar inte vara så bra att välja plasma om man ska köra PS3 och Macmini efter att läst produktbeskrivningen.

Visa inte en stillbild (från t.ex. ett videospel, eller när du ansluter en dator till den här plasmabildskärmen) på
plasmabildskärmen i mer än 2 timmar, eftersom detta kan medföra att bilden på skärmen behålls. Att bilden på skärmen behålls kallas även ”bildskärmsbränning”. Du kan undvika att bilden behålls genom att minska på ljusstyrkan och kontrasten på bildskärmen när du visar stillbilder.
r

Någon ägare här av PS 50/58 B855 som kört mycket dator och spelkonsol, några problem med inbränningar?

Hmm, hade precis bestämt mig för Plasman...

#24

Postad 31 juli 2009 - 20:42

skistar
  • skistar
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
glömde detta också, gäller detta alla Plasma tillverkare?

Garanti
- Garantin täcker inga skador som orsakas av att bilden behålls.
- Bildskärmsbränning täcks inte av garantin.


#25

Postad 31 juli 2009 - 21:16

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0
Köra dator på en samsung B855 avråder jag ifrån men det beror på att den lider av line bleeding, och då menar jag inte film och video från dator, det är helt ok.

#26

Postad 31 juli 2009 - 21:38

skistar
  • skistar
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
ok, tänkte använda min mac mini som mediacenter men förrutom film och surfande blir det väl mailande ibland också

Så skärmen ska klara PS3(film, musik+spel) där barnen säkert många gånger kommer ha samma bild på under lång period(inbränning?) samt Macmini via DVI/HDMI för att kolla film, musik och surfande.

Hmm känns mer som att UE 7070 är rätt val om man ställer ner hjälpfunktionerna så man slipper dokumentär-känslan.

Kanske frågat detta tidigare men är det absolut ingen risk med LEDen att man får eftersläpningar vid snabba sporter eller filmer?

#27

Postad 31 juli 2009 - 21:41

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0

ok, tänkte använda min mac mini som mediacenter men förrutom film och surfande blir det väl mailande ibland också

Så skärmen ska klara PS3(film, musik+spel) där barnen säkert många gånger kommer ha samma bild på under lång period(inbränning?) samt Macmini via DVI/HDMI för att kolla film, musik och surfande.

Hmm känns mer som att UE 7070 är rätt val om man ställer ner hjälpfunktionerna så man slipper dokumentär-känslan.

Kanske frågat detta tidigare men är det absolut ingen risk med LEDen att man får eftersläpningar vid snabba sporter eller filmer?

Rörelseskärpan ÄR bättre på plasma, du får välja en kompromiss...

#28

Postad 01 augusti 2009 - 21:03

skistar
  • skistar
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Tänkte bara säga tack för all hjälp.

Blev idag en Samy LED 46" 7070....återkommer om någon är intresserad av feedback senare

#29

Postad 02 augusti 2009 - 11:22

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

  • 659 inlägg
  • 0

Köra dator på en samsung B855 avråder jag ifrån men det beror på att den lider av line bleeding, och då menar jag inte film och video från dator, det är helt ok.

Är visning av bilder tagna med digitalkamera ett typiskt tillfälle då "linebleeding" uppkommer?

Bildvisning är ett viktigt område för mig när jag ska välja TV.

Redigerat av ruhe, 02 augusti 2009 - 11:22.


#30

Postad 02 augusti 2009 - 17:39

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0

Är visning av bilder tagna med digitalkamera ett typiskt tillfälle då "linebleeding" uppkommer?

Bildvisning är ett viktigt område för mig när jag ska välja TV.


nej line bleeding märks mest med ljus eller mörk textning mot starkt kontrast mot bakgrunden, tex svart text som rullar på en vit bakgrund, då syns det tydligt.

#31

Postad 02 augusti 2009 - 23:27

Unregisteredfc805cf4
  • Unregisteredfc805cf4
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Jag blev lite intresserad av detta:
Någon som vet vad denna "line bleeding" beror på? Är den LCD/Plasma relaterad eller är det beroende på modell?

#32

Postad 03 augusti 2009 - 15:21

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0

Jag blev lite intresserad av detta:
Någon som vet vad denna "line bleeding" beror på? Är den LCD/Plasma relaterad eller är det beroende på modell?



Ej på LCD!

Jag har heller aldrig sett det på mina Panasonic-plasmor.

Så där ser ett exempel ut:
http://media.photobu..._2007/yikes.jpg
http://farm2.static....92077ea74_b.jpg

Skall ha ngt med detta att göra (Pioneers patent för att få bort problemet):
http://appft1.uspto....Pioneer AND PDP
"The sustain discharge occurs simultaneously in a number of discharge cells in the sustain stage, a great amount of current flows instantaneously to cause a distortion in the voltage waveform of the sustain pulse. As a result, a difference occurs in value of the application voltage for causing a discharge depending upon whether the discharge cells to cause a sustain discharge in one screen are greater or smaller in the number, thus raising variations in discharge intensity. In such a case, brightness irregularity is possibly encountered due to the variations of discharge intensity"

Redigerat av junkan, 03 augusti 2009 - 15:34.


#33

Postad 03 augusti 2009 - 15:41

Unregisteredfc805cf4
  • Unregisteredfc805cf4
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Okej, men då har jag nog sett det där hos någon kompis någon gång. Är ju alltid trevligt att få lite förklaring på saker och ting. Tackar för detta.

#34

Postad 12 augusti 2009 - 12:36

JonasSeb
  • JonasSeb
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Tjena,

Tänkte höra om du är nökd med tv:n?

Kikar nämligen på en likadan! Hur funkar den med xbox/ps3 osv..?

/Jonas

#35

Postad 21 augusti 2009 - 14:48

Xanser
  • Xanser
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Yo

Jag är otroligt kass på vad alla faktatermer betyder, har en Samsung LED UE40 6050, då jag bara ville åt TVn inte extra saker som trådlöst etc. Mkt nöjd med tvn, dock så har jag börjat märka att vid mörkare partier på spel både på Xbox och PS3 så känns det som när det skall vara motionblur ser det ut som riktiga eftersläppningar.

Det stör mig extremt mkt, sedan är det samma problem när jag tittar på mindre legal film som jag spelar upp via datorn eller en konsoll, då är kvaliten förvisso i SD som förvärrar det hela men ändå, eftersläppningar ska de verkligen vara så påträngande? Kan posta en video senare ikväll så ni får se B)

/Xanser

#36

Postad 11 september 2009 - 06:14

Taekwondo
  • Taekwondo
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Börjar bli tokig att jmf apparater på nätet och tänkte se om någon har lite bra info om dessa två.

Samsung UE7070 46 tum vs Samsung B850 50 tum.

Kommer ha TV'n i ljust vardagsrum med flertal fönster. Man tittar dock inte ofta på dagen även fast sommarkvällarna är ljusa. Ska sätta in vissa rullgardiner i ett par fönster för att minska ljus och reflektioner.

Ser mest på Tv(boxer), film/DVD samt därefter PS3 och Macmini/surfande.

Vilken skulle ni välja och varför samt har ni någon av dessa själva?? (oavsett skillnad på storlek)
Sitter på ca 3m avstånd.

Stort tack på förhand!

Sålde min samsung 9 serien, sen köpte jag samsung 46(7070) lämnade tillbaka den nästa dag. KÖP INTE DEN! Föredetta modell var mycket bättre än 7070, jag menar 9 serien.Har kört ps3, hd boxer. Vet inte samsung plasma. Men 7070 e kass tv. Jag ska köpa Pioneer kuro 5090. Besviken av samsung. Är det nån som vet vilka av Pioneer kuro sista modelen 5090 eller 500a eller b kom inte ihåg? Kan ni som vet maila mig [email protected] MVH



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.