Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viasat sport HD, Ljudproblem

144 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Humax CXHD-1000C (Digitalboxar) 1 6,25 (183) Inga priser
Humax HDPVR-1000C 320GB (Digitalboxar) 3 8,23 (94) Inga priser
Humax CXHD-5000C (Digitalboxar) 2 7,75 (62) Inga priser
35 relaterade trådar
Comhem Humax HDPVR-1000c (5077 inlägg) 7 år sedan
ComHem - Humax HDPVR-1000C eller Samsung BD-E8900N ??? (8 inlägg) 11 år sedan
Namninsamling för att Comhem skall ta in TV4 Science Fiction! (77 inlägg) 11 år sedan
Comhem Humax CXHD-5000c (482 inlägg) 11 år sedan
Comhem Humax HDPVR-1000C USB ingång (21 inlägg) 12 år sedan
KDL 55ex500aep (16 inlägg) 12 år sedan
ComHem och HD (Humax CXHD-1000C) del 2 (774 inlägg) 13 år sedan
Motorola VIP 1963 vs Humax HDPVR-1000C (7 inlägg) 13 år sedan
Comhem Humax HDPVR 1000c - Bästa pris (95 inlägg) 13 år sedan
Inspelningsproblem i HD (Humax HDPVR-1000C) (1 inlägg) 13 år sedan
Varför finns inga SD-boxar med HDMI? (12 inlägg) 14 år sedan
Hur koppla hdbox, reciever, tv, projektor, dvdinspelare, PS3? (0 inlägg) 14 år sedan
Comhem Humax HDPVR-1000C Skippa reklam (2 inlägg) 14 år sedan
Koppla Pioneer PDP-LX5090H med Onkyo TX-SR805 och digitalbox. (1 inlägg) 15 år sedan
Onkyo SR606 - Bildproblem (19 inlägg) 15 år sedan
Sälja begagnat som nytt.... (1 inlägg) 15 år sedan
Vilseleder Comhem sina kunder ? (184 inlägg) 15 år sedan
Panasonic DMR-EH57 med Comhem HD-box? (7 inlägg) 15 år sedan
Com Hem HD-box för 1kr (14 inlägg) 15 år sedan
Comhems HDTV satsning som ComBort? (335 inlägg) 15 år sedan
COMHEM! Ge mig en HD-PVR och fotbolls-EM i HD NU! (242 inlägg) 15 år sedan
Smartwi och ComHem HD Humax + andra SD boxar (8 inlägg) 15 år sedan
Är du nöjd med Comhem och deras Humax HD box (141 inlägg) 15 år sedan
Har du anmält Comhem till ARN ? (58 inlägg) 15 år sedan
Inget fotbolls-EM i HD via ComHem (96 inlägg) 15 år sedan
ComHem HDTV (21 inlägg) 15 år sedan
ComHem omröstning Humax CXHD-1000C (27 inlägg) 15 år sedan
Öga mot öga med Comhem - ett samtal om HDTV, Humax HD-box mm. (52 inlägg) 15 år sedan
Fler hd-kanaler hos Com Hem (32 inlägg) 15 år sedan
Canal+ Sport HD i Com Hems utbud (435 inlägg) 16 år sedan
ComHem programinformation! (18 inlägg) 16 år sedan
ComHem - äkta digitalt? (17 inlägg) 16 år sedan
Comhem - Ett kort flera boxar? (14 inlägg) 16 år sedan
Har nya mjukvaran löst problemen med Humax HD Box (6 inlägg) 16 år sedan
HD eller PVR? (4 inlägg) 16 år sedan

#1

Postad 16 september 2009 - 19:56

nobba
  • nobba
  • Lärjunge

  • 498 inlägg
  • 0
Har precis återskaffat viasat sport hos comhem. Har dock svårt att njuta av inter-barcelona på viasat sport HD eftersom ljudet är under all kritik.

Någon fler med samma problem?

Skulle vara intressant att veta om det bara är hos comhem som felet finns och om det kanske beror på min gamla HD-box? Jag använder den första HD-boxen, Humax CXHD1000. Ljudet på SVT HD fungerar dock bra, TV1000 HD likaså.

#2

Postad 16 september 2009 - 20:35

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

  • 1 570 inlägg
  • 0
Sändningen. Det är vanligt att Viasat Sports HD-direktsändningar har hackande ljud tyvärr. Att det bara är den kanalen och ingen annan kanal just nu torde verifiera detta.

#3

Postad 16 september 2009 - 20:41

nobba
  • nobba
  • Lärjunge

  • 498 inlägg
  • 0
Är det på det viset kommer jag säga upp skiten inom 14 dagar. Vägrar betala för en med kanal hackande ljud...

#4

Postad 16 september 2009 - 20:47

Unregistered42388
  • Unregistered42388
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
har också problem.

Vanligtvis kan det vara så att det är hackigt när man slår över till en HD-kanal, men då kan man byta kanal och gå tillbaka så funkar det.

Nu verkar det vara ett hack var 12:e sekund ungefär, väldigt regelbundet...
Är det samma problem som du har?

Redigerat av Unregistered42388, 16 september 2009 - 20:49.


#5

Postad 16 september 2009 - 20:50

nobba
  • nobba
  • Lärjunge

  • 498 inlägg
  • 0

har samma problem, brukar vara så att det är lite hackigt men att man då kan byta kanal och komma tillbaka så funkar det. Nu verkar det vara ett hack var 12:e sekund ganska precis. är det samma problem som du har?


Japp, det är samma som här. Frågan är om felet finns för dem som har viasat sport HD via parabol. Jag skall kontakta comhem å förklara att jag säger upp skiten inom ångertiden enl. distansköplagen om det fortsätter.

#6

Postad 16 september 2009 - 21:43

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

  • 1 570 inlägg
  • 0

Japp, det är samma som här. Frågan är om felet finns för dem som har viasat sport HD via parabol. Jag skall kontakta comhem å förklara att jag säger upp skiten inom ångertiden enl. distansköplagen om det fortsätter.


Är nog inte comhems fel. Felet ligger sannolikt mer hos Viasat som inte kvalitetssäkrar/kontrollerar mottagningen innan den sänds vidare. Comhem levererar bara det som Viasat sänder. Har som sagt haft problem med Viasats sändningar förut och comhems support gör absolut ingenting. Vid något enstaka tillfälle har supporten på Viasat varit tillmötsgående och fixat till problemet eller erkänt att det inte går att göra något åt, så pröva där.

Det är knappast någon tröst att reprisen imorgon på Viasat HD är perfekt avseende ljudet :(

#7

Postad 16 september 2009 - 21:45

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0
Hade samma problem igår. Och det har aldrig varit tidigare utan bara på champions league matcherna.

#8

Postad 16 september 2009 - 22:06

Unregistered7f802c91
  • Unregistered7f802c91
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0
Hade alla Viasat Sport kanalerna tills för några veckor sedan då min 12 månaders period gick ut. Senast skulle jag kolla på en fotbollsmatch på Viasat HD Sport... De hade på något sätt fått ihop två olika sändningars kommentatorer så de svenska och danska (tror jag det var) pratade kors och tvärs över varandra... gick inte att lyssna på skiten....

#9

Postad 17 september 2009 - 14:38

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

  • 1 570 inlägg
  • 0

Hade samma problem igår. Och det har aldrig varit tidigare utan bara på champions league matcherna.


Förhållandevis vanligt även på direktsändningar från NFL (i alla fall förra säsongen). Söndagens match i Viasat HD hade dock mycket bra bild- och ljudkvalitet.

#10

Postad 18 september 2009 - 13:47

Brando70
  • Brando70
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0
@Viasat/Karin

Kan du ge oss någon förklaring angående hackande ljud på ViasatSport HD under matchen INTER-BARCELONA ???
Alla hade problem med störande ljud och det händer rätt ofta att vi får lyssna på danska/norska komentatorer i början på matcherna! Jag tycker att vi som betalar abbonemanget för att kunna se Viasats sportkanaler bör få mycket bättre bild och ljudkvalité! Annars kommer Ni (Viasat & Comhem) att få en hel del uppsägningar från abbonenter! :)

#11

Postad 29 september 2009 - 20:08

Unregistered43975
  • Unregistered43975
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
:rolleyes: Here we go again!
Samma skitljud på CL idag.
NHL-premiären närmar sej och jag är skraj för samma skitkvalitet där.
Ska man vekligen behöva genomlida denna skitkvalitet med tanke på vad man betalar?

#12

Postad 29 september 2009 - 20:33

posixcoder
  • posixcoder
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Otroligt att detta ska vara så svårt. Jag har felanmält hos comhem. Uppmanar alla andra att göra samma sak så kanske det går upp ett ljus hos trögskallarna. Oavsett om det är fel hos viasat eller comhem så är min leverantör comhem. Det är deras sak att se till att kvaliteten acceptabel. Och vad tusan gör de men SD sändningen av Barcelona matchen? Ungefär samma kvalitet som NASN.

#13

Postad 29 september 2009 - 20:37

nobba
  • nobba
  • Lärjunge

  • 498 inlägg
  • 0
Helt horribelt vilka d###### jubelidioter som inte reagerar trots att felen uppstår gång på gång...jag skall felanmäla jag också. Mailade ju dem efter förra omgången, har inte fått nå svar...det var ju bara två veckor sedan. Seriösare företag få man leta efter...(Det sista var SARKASM)

#14

Postad 29 september 2009 - 20:49

Unregistered43975
  • Unregistered43975
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Jag har också mailat en felanmälan nu.
Skulle vara intressant med nån kommentar av nån representant som har hängt här på forumet

#15

Postad 29 september 2009 - 20:50

Brando70
  • Brando70
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0
@Viasat/Karin

Ljudet på Viasat Sport HD (via Comhem) hackar ordentligt under matchen FC Barcelona-Dynamo Kiev!
Dessutom är ljudet försenat med 4-5 sekunder!!! (under hela första halvleken) grrrrrrrr

Vad sysslar Viasat med??? Skäms inte Ni över det hackande ljudet på Viasat Sport HD???

Viasat och Comhem bollar ljudproblemet mellan varandra så att vi abbonenter inte har koll på vems fel är det egentligen, oj vad tråkigt att en sådan kanal (Viasat Sport HD) med grymt bildkvalité har USELT LJUD!!! :rolleyes:

OBS! Vilken bedrövlig bild på Viasat Fotboll! Denna bild kan matcha ESPN America (via Comhem), löjligt dåligt! :rolleyes:

Redigerat av Brando70, 29 september 2009 - 20:52.


#16

Postad 29 september 2009 - 21:00

nobba
  • nobba
  • Lärjunge

  • 498 inlägg
  • 0
Jag har mailat ett argt brev...mailade dem redan efter förra omgången, har inte fått något svar...det är respekt för kunden det!

Tyvärr har inte comhem någon regelrätt felanmälan på deras hemsida. Mailkontakten går som "teknisk support"...förmodligen lättare att mörka och ignorera problemen på det viset. Fanns det ett smidigt sätt att felanmäla skulle väl deras servrar brinna vid det här laget.

Skall bli intressant och se om NÅGON får NÅGON respons via NÅGON kanal...jag tvivlar.

#17

Postad 29 september 2009 - 21:16

Unregistered42388
  • Unregistered42388
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Ja va härligt. ljudet låååångt efter och hack var femtonde säsong i första halvlek.

Nu har de fixat så att ljudet istället ligger FÖRE, vilket är ännu mer störande.

och hackandet består.

Har mailat comhem, återkommer här om jag får nåt svar...

#18

Postad 29 september 2009 - 21:22

doskarsson
  • doskarsson
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
http://www.comhem.se/reklamera

#19

Postad 29 september 2009 - 21:23

nobba
  • nobba
  • Lärjunge

  • 498 inlägg
  • 0

http://www.comhem.se/reklamera


Bra, jag trodde de hade tagit bort den funktionen, reklamation utförd.

Redigerat av nobba, 29 september 2009 - 21:26.


#20

Postad 29 september 2009 - 21:25

doskarsson
  • doskarsson
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Nu verkar ju ljudet vara synchat men blinkar som fan på recievern mono, stero och allt möjligt.. Hackar som sagts innan.

#21

Postad 29 september 2009 - 21:27

Nattsvart
  • Nattsvart
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 0
Kasst ljud och kass synk. Har givetvis också skrivit till Comhem och klagat (Viasat hänvisar till dem och kallar dem deras partner).

Lustigt nog verkar ljudet hacka mindre om jag pausar en liten stund och spelar up jämfört med om jag kör i live. Knepigt....

Förresten var ljudet kasst i matchen med Minnesotqa Vikings häromdagen också, så Viasat har mycket skräp i sina sändningar att fixa.

#22

Postad 29 september 2009 - 21:46

doskarsson
  • doskarsson
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Snart börjar ju NHL säsongen och det komer gå en hel del matcher i Viasat sport HD har jag sett..snacka om att hockey med fel på synchen inte är så hett..

#23

Postad 29 september 2009 - 21:53

Brando70
  • Brando70
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0
Nu tror jag att ljudproblemet ligger hos Viasat och bara hos Viasat!
Viasat Fotboll hade ljudproblem när man skulle intervjua Zlatan efter matchen, ingenting hördes, men allt åtgärdades efter några minuter igen och Viasat Fotboll spelade upp intervju med Zlatan.

Champions League och NHL med försenat och hackande ljud på Viasat Sport HD vore ren mardröm!!!

Undrar egentligen om man ska forstätta betala 139 kr per månad från och med den 1 december 2009 för Viasat Sport paket??? Med det här ljudet som hackar varje gång man vill se stora fotbollsmatcher, tveksamt att man vill pröjsa för det! Jag köper hellre 2 pizzor! :rolleyes:

Redigerat av Brando70, 29 september 2009 - 21:55.


#24

Postad 29 september 2009 - 23:08

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0
Jag har samma problem som alla ni andra, har felanmält nu.

Ju fler felanmälningar destå snabbare fixar de det här. Jag provade att koppla om till analogt ljud från boxen men det var lika illa.

#25

Postad 29 september 2009 - 23:23

Bicher
  • Bicher
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hade samma på Viasat HD under Barca matchen. Och jag har svesat choice, så problemet ligger hos Viasat. Lite roligt att dom hänvisar er till Comhem..

#26

Postad 30 september 2009 - 00:33

z0k4
  • z0k4
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0
Jag har åxo hack i ljudet som alla andra, men är det någon annan som har ett litet hack/ryck i bilden åxo precis efter "ljudhacket" ?, jag har det....skit irriterande :rolleyes:

#27

Postad 30 september 2009 - 00:53

Bicher
  • Bicher
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Jag har åxo hack i ljudet som alla andra, men är det någon annan som har ett litet hack/ryck i bilden åxo precis efter "ljudhacket" ?, jag har det....skit irriterande :rolleyes:


Jag har iaf inte det problemet.

#28

Postad 30 september 2009 - 08:11

Unregistered60ec3204
  • Unregistered60ec3204
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0
Jag upplever även problem med Golf från USA, det blir "block" ca varannan minut, även läppsynkproblem.......

#29

Postad 30 september 2009 - 08:51

maarw
  • maarw
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Hade samma på Viasat HD under Barca matchen. Och jag har svesat choice, så problemet ligger hos Viasat. Lite roligt att dom hänvisar er till Comhem..


Intressant, bekräftar ju vad många av oss misstänkt. Problemet ligger (för ovanlighetens skull) inte hos comhem utan det är utsändningen från viasat som är kass.

#30

Postad 30 september 2009 - 08:55

Hassehead
  • Hassehead
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Jag har åxo hack i ljudet som alla andra, men är det någon annan som har ett litet hack/ryck i bilden åxo precis efter "ljudhacket" ?, jag har det....skit irriterande :rolleyes:


Jag hade precis samma problem. Ringde Comhems support och pratade med en trevlig kille som påstod att han hade matchen på en TV (HD) hos sig och inte kunde se några störningar. Fick dom vanliga förslagen, starta om boxen, gör en reset till factory default, byt antennkabel.
Det är ju uppenbart att inget av detta är problemet men det verkar inte gå att få dom att göra något åt problemet.

#31

Postad 30 september 2009 - 09:18

nobba
  • nobba
  • Lärjunge

  • 498 inlägg
  • 0

Intressant, bekräftar ju vad många av oss misstänkt. Problemet ligger (för ovanlighetens skull) inte hos comhem utan det är utsändningen från viasat som är kass.


Å andra sidan läste jag på en annan tråd att det inte var några problem med ljudet förra barca-matchen via satelit

https://www.minhembi...s...t&p=2575644

Tror inte comhem är helt oskyldiga denna gång heller men eftersom det är två kockar i denna soppa lär knappast något företag någonsin ta något ansvar...

Ringde Comhems support och pratade med en trevlig kille som påstod att han hade matchen på en TV (HD) hos sig och inte kunde se några störningar. Fick dom vanliga förslagen, starta om boxen, gör en reset till factory default, byt antennkabel.


Tre EJ rangordnade anledningar till ett sådant uttalande. Jag skulle göra gällande att alternativ 2 (följt av 3) är mest troligt.

1. Han har inte samma problem eftersom de sitter centralt nåt sånt.
2. Han ser och hör inte problemet efterom han sitter en bit ifrån och Tv-ljudet knappast går högt på ett callcenter.
3. Han ljuger eller fattar inte vad det handlar om

Redigerat av nobba, 30 september 2009 - 09:23.


#32

Postad 30 september 2009 - 09:48

maarw
  • maarw
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Å andra sidan läste jag på en annan tråd att det inte var några problem med ljudet förra barca-matchen via satelit

https://www.minhembi...s...t&p=2575644

Tror inte comhem är helt oskyldiga denna gång heller men eftersom det är två kockar i denna soppa lär knappast något företag någonsin ta något ansvar...



Tre EJ rangordnade anledningar till ett sådant uttalande. Jag skulle göra gällande att alternativ 2 (följt av 3) är mest troligt.

1. Han har inte samma problem eftersom de sitter centralt nåt sånt.
2. Han ser och hör inte problemet efterom han sitter en bit ifrån och Tv-ljudet knappast går högt på ett callcenter.
3. Han ljuger eller fattar inte vad det handlar om


4. Comhem tycker att "rörliga bilder" oavsett kvalitet är att betrakta som lyckad utsändning.

4,5 Om man tar upp ett problem så blir det bara jobbigt, bättra att blunda så blir det en NAP (*1)

5. Comhem består av ett gäng tekniska idioter som lever efter devisen "Kunden har alltid fel".


Not 1.

NAP, nån annans problem jmr Liftarens Guide till Galaxen

#33

Postad 30 september 2009 - 10:59

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

http://www.comhem.se/reklamera

Fick ni andra också ett mail om att man skulle ringa supporten som svar? Orka. Felen finns ju inte kvar nu utan bara under matchen.

#34

Postad 30 september 2009 - 16:44

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

  • 659 inlägg
  • 0

Jag har åxo hack i ljudet som alla andra, men är det någon annan som har ett litet hack/ryck i bilden åxo precis efter "ljudhacket" ?, jag har det....skit irriterande :)

Jag kan bekräfta detta. Det är en frysning av bilden i en del av en sekund eller liknande. Tillräckligt för att uppfattas och det sker samtidigt som ljudhacken.

#35

Postad 30 september 2009 - 17:13

z0k4
  • z0k4
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0

Jag kan bekräfta detta. Det är en frysning av bilden i en del av en sekund eller liknande. Tillräckligt för att uppfattas och det sker samtidigt som ljudhacken.


Japp exakt så.....stör mej på det hela tiden.Jag har "hacket" konstant och inte bara på vissa sändningar utan även när det varit både motorsport och golf. Jag har testat att byta hdmi kabel (supra t.ex), även testat med 3-4 olika antennkablar inkluseive deras egen som man fick med men utan att lyckas. Ligger på 58-60% signalstyrka och 100% kvalitet. SVT HD kanalen funkar ju klockrent så det är måste ju vara viasat som är boven.

#36

Postad 30 september 2009 - 17:33

doskarsson
  • doskarsson
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
"Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Har du testat att bryta strömmen från boxen i 30 sekunder, att du dragit ur strömkontakten.

Samt gjort en fabriksåterställning av din box.

Är det en gamal antenn kabel du använder?"

#37

Postad 30 september 2009 - 18:23

nobba
  • nobba
  • Lärjunge

  • 498 inlägg
  • 0

"Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Har du testat att bryta strömmen från boxen i 30 sekunder, att du dragit ur strömkontakten.

Samt gjort en fabriksåterställning av din box.

Är det en gamal antenn kabel du använder?"


Jag blir så varm i skallen när jag läser detta...vilket förakt de visar sina kunder.

#38

Postad 30 september 2009 - 18:48

Nattsvart
  • Nattsvart
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 0

"Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Har du testat att bryta strömmen från boxen i 30 sekunder, att du dragit ur strömkontakten.

Samt gjort en fabriksåterställning av din box.

Är det en gamal antenn kabel du använder?"


Mitt svar var:
Det vore bra om vi kunde få göra en enkel felsökning med dig och blir det ändå inte bättre så måste vi lägga en felanmälan på detta.

Har vi inga felanmälningar så vet vi inte om felet.


Tänk att de inte har några felanmälningar trots att så många av oss felanmält. Finns det mer än ett Comhem företag kanske?

#39

Postad 30 september 2009 - 20:02

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

  • 659 inlägg
  • 0
Så var vi igång igen. Ljudhack och bildrycksfestival på livesändningen MAN-WOL på Viasat Sport HD. Har ni andra HDPVR:en eller någon av de andra HD-boxarna hos CH, förresten? Några av "postarna" kanske har angett detta i sina gallerier, jag ska kolla.

Om vissa ägare av HDPVR:en inte alls har detta problem kan det ju vara läge att reklamera boxen, men visst, det verkar vara oberoende av box och leverantör ( CH el parabol ), d v s Viasats fel.

#40

Postad 30 september 2009 - 20:02

nobba
  • nobba
  • Lärjunge

  • 498 inlägg
  • 0
Jag tänkte just felanmäla igen. En automatisk röst hos Comhem bekräftade dock en driftstörning...kors i taket!

Jag gick in på comhem för att kolla driftstatus på min adress:

Information om störningen:Vi åtgärdar just nu en driftstörning på de digitala tv-utsändningarna i ditt område. Driftstörningen kan uppfattas som en störning i tv-ljudet. TV-kanaler: National Geographic, TV1000 HD, Viasat Sport HD

De har kanske äntligen fått upp huvudet ur sanden?

Redigerat av nobba, 30 september 2009 - 20:06.


#41

Postad 30 september 2009 - 20:09

klevman
  • klevman
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Jag anmälde precis igen att ljudet är kasst. Har hdpvr och hd boxen och har samma fel på båda.

#42

Postad 30 september 2009 - 20:15

Unregistered42388
  • Unregistered42388
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
hallelujah. jag håller inte andan och väntar på att det skall funka...

#43

Postad 30 september 2009 - 20:16

doskarsson
  • doskarsson
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Fick förövrigt ett brev att dom skulle höja Viasat Sportpaketet med 40 spänn idag..

#44

Postad 30 september 2009 - 20:19

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0
Ser på matchen via Viasat Sport HD via Svesat Choice och har inte upplevt några störningar i varken bild eller ljud.

/B

#45

Postad 30 september 2009 - 20:52

doskarsson
  • doskarsson
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
testa att spola tebax typ 10-15 sekunder..och köra från det..då verkar ljudproblemet försvinna..men det ska man ju inte behöva..

#46

Postad 30 september 2009 - 20:56

nobba
  • nobba
  • Lärjunge

  • 498 inlägg
  • 0

testa att spola tebax typ 10-15 sekunder..och köra från det..då verkar ljudproblemet försvinna..men det ska man ju inte behöva..


Nä, å inte speciellt schysst mot oss utan pvr :)

#47

Postad 30 september 2009 - 21:29

doskarsson
  • doskarsson
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
är det bara jag eller känns det inte som bilden är lite sämre än i går? kanske brukar vara så..?

#48

Postad 30 september 2009 - 21:50

nobba
  • nobba
  • Lärjunge

  • 498 inlägg
  • 0
Hackar på efterhandssändningen av Real Madrid - Marseille...inte lika kraftigt tror jag men ungefär var trettonde sekund hickar ljudet.

Jaja, dags att lägga sig istället.

#49

Postad 01 oktober 2009 - 15:30

hedline
  • hedline
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Har skickat en felanmälan till Com hems kundsupport ang. ljud problemet.

Hej!
jag har en Humax CXHD-1000C.
Har nu under en månads tid haft problem med hackigt ljud på alla Champions League-matcher på Viasat Sport HD. Det spelar ingen roll om det är en live-sändning eller en match i repris. Alla andra kanaler fungerar utmärkt, både SD och HD kanalerna.

Jag jobbar på Viasat kundtjänst och har kollat om våran HDPVR-box på jobbet har samma problem, men våra utsändningar är problemfria på Viasat Sport HD.

Jag har testat dra ur strömkabeln, gjort en reset/fabriksåterställning på boxen, bytt antennkabel och HDMI kabel men tyvärr så får jag inget lyckat resultat. Har även letat på olika web-forum för att försöka hitta en eventuell lösning men tyvärr så har ingen hittat en lösning på problemet, det verkar vara ett vanligt problem för flertalet Com Hem-kunder (https://www.minhembi...howtopic=242903). Trots detta har era kommunikatörer hänvisat till Viasats kundsupport.

Har även kollat under driftstörningar på comhem.se, men hittar inga driftstörningar i mitt område.
Det skulle vara bra om man kunde få ett konkret svar eller en eventuell lösning snarast möjligt.


Uppdaterar med svar så fort jag fått ett.

Redigerat av hedline, 01 oktober 2009 - 15:33.


#50

Postad 01 oktober 2009 - 18:25

klevman
  • klevman
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

Har skickat en felanmälan till Com hems kundsupport ang. ljud problemet.

Hej!
jag har en Humax CXHD-1000C.
Har nu under en månads tid haft problem med hackigt ljud på alla Champions League-matcher på Viasat Sport HD. Det spelar ingen roll om det är en live-sändning eller en match i repris. Alla andra kanaler fungerar utmärkt, både SD och HD kanalerna.

Jag jobbar på Viasat kundtjänst och har kollat om våran HDPVR-box på jobbet har samma problem, men våra utsändningar är problemfria på Viasat Sport HD.

Jag har testat dra ur strömkabeln, gjort en reset/fabriksåterställning på boxen, bytt antennkabel och HDMI kabel men tyvärr så får jag inget lyckat resultat. Har även letat på olika web-forum för att försöka hitta en eventuell lösning men tyvärr så har ingen hittat en lösning på problemet, det verkar vara ett vanligt problem för flertalet Com Hem-kunder (https://www.minhembi...howtopic=242903). Trots detta har era kommunikatörer hänvisat till Viasats kundsupport.

Har även kollat under driftstörningar på comhem.se, men hittar inga driftstörningar i mitt område.
Det skulle vara bra om man kunde få ett konkret svar eller en eventuell lösning snarast möjligt.


Uppdaterar med svar så fort jag fått ett.


Skulle bli väldigt förvånad om du får ett svar, jag har vid flertal tillfällen klagat på olika saker över mail och jag kan inte minnas senast jag fick ett svar, konstigt nog nu så lyser comhems representant här på forumet med sin frånvaro när det är problem....



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.