Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Snabba Cash

43 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Snabba Cash (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 1 7,3 (56) Inga priser
Snabba Cash (DVD) (DVD-filmer) 1 6,41 (21) 98:-
Snabba Cash () 0 (0) Inga priser
Snabba Cash (HD) () 0 (0) Inga priser

#1

Postad 09 december 2009 - 16:36

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0
http://www.snabbacash.se/

Kanske kan va nåt, premiär Januari 2010.

Redigerat av Lion_Paw, 09 december 2009 - 16:36.


#2

Postad 10 december 2009 - 18:32

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0
Verkar ju bra.

#3

Postad 10 december 2009 - 19:06

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0
Tycker att "berättarrösten" i trailern lät väldigt krystad, vilket inte bådar gott. Boken är ju riktigt bra, men sen vet vi ju alla hur det brukar gå för böcker som blir film ;)

#4

Postad 11 december 2009 - 11:17

ALDA
  • ALDA
  • Forumräv

  • 705 inlägg
  • 0
Kan bli bra kanske... Boken e iaf. en höjdare!

Man kan ju hoppas att filmen blir nått i stil med danska "Pusher", men det är väl önsketänkande...

#5

Postad 12 december 2009 - 20:12

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

  • 1 868 inlägg
  • 0
Men finns det någon sämre skådis än "Frank Wagner"

#6

Postad 13 december 2009 - 21:06

Zlim
  • Zlim
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0
visades tydligen på lucia movienight

#7

Postad 13 december 2009 - 21:28

Vigilante
  • Vigilante
  • Lärjunge

  • 307 inlägg
  • 0

Men finns det någon sämre skådis än "Frank Wagner"


Tycker Joel Kinnaman gör en lysande insats i Johan Falk filmerna som Frank.
Han var ju en stor anledning till att man såg Johan Falk serien. Klart trovärdig.
Baserad på en verklig roll också.

#8

Postad 13 december 2009 - 23:12

Danneman_
  • Danneman_
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Joel Kinnaman e ju fan en av de bästa svenska skådisarna som kommit fram på senare år. Jag har inte läst boken, men kommer definitivt se filmen :wacko:

#9

Postad 11 januari 2010 - 23:51

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

  • 848 inlägg
  • 0
En av våra leverantörer (företaget som på ett närmast genant övertydligt sätt begått de värsta övertrampen när det gäller filmens produktplaceringar) bjöd oss i kväll till Park på förhandsvisning.

Ni som läst boken kommer att känna igen er, men den följde inte bokens handling så noga. Det mesta var bra genomfört och jag vill lyfta fram en mycket lyckad casting (med undantag av Sophie, för så svårt kan det väl inte vara att hitta en bra skådespelerska som också är lika snygg som i boken).

När vi gick därifrån var det blandade intryck, och de som inte läst boken eller kände till innehållet var inte helt nöjda. Jag ger den tre backslick av fem.

EDIT:
Tilläggas bör också hur idén att de olika grupperingarna tala sitt eget språk ökade trovärdigheten. Mer sådant i all film tack.

Redigerat av Svärta, 12 januari 2010 - 11:28.


#10

Postad 12 januari 2010 - 22:28

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2 709 inlägg
  • 0

Tycker Joel Kinnaman gör en lysande insats i Johan Falk filmerna som Frank.
Han var ju en stor anledning till att man såg Johan Falk serien. Klart trovärdig.
Baserad på en verklig roll också.



Joel Kinnaman e ju fan en av de bästa svenska skådisarna som kommit fram på senare år. Jag har inte läst boken, men kommer definitivt se filmen ;)



Håller faktiskt med !
Inte läst boken men måste se filmen iaf :(

#11

Postad 12 januari 2010 - 22:42

urume
  • urume
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0
Boken verkar ju riktigt spännande, men vill nog inte läsa den nu innan filmen!.
Ska bli riktigt kul att se filmen!

#12

Postad 13 januari 2010 - 11:39

magi
  • magi
  • Forumräv

  • 681 inlägg
  • 0

Tycker Joel Kinnaman gör en lysande insats i Johan Falk filmerna som Frank.
Han var ju en stor anledning till att man såg Johan Falk serien. Klart trovärdig.
Baserad på en verklig roll också.


Kan bara instämma

#13

Postad 13 januari 2010 - 12:57

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

  • 1 363 inlägg
  • 0

Kan bara instämma


Såg filmen på förhandsvisning igår.. Tycker också att Kinnaman är en bra skådis :( Trevligt att se skådisar. regissör och producent på plats när man ska se filmen.

Filmen var bra, även fast jag gillar Falkfilmerna mer. Stundvis kändes det segt, fast det kan ha varit pga den riktigt kassa luftkonditioneringen som gjorde att man svettades kraftigt halvvägs in i filmen B)

Jag har inte läst boken, men det känns som att man i boken antagligen får lära känna personerna lite mer. I filmen hinner man inte riktigt bygga upp någon sympati för någon, möjligtvis att man hinner halvvägs med just JW. Men klart sevärd enligt mig iaf ;) Härligt att det kommer lite svensk gangsterfilm nu!

#14

Postad 13 januari 2010 - 13:21

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

Kan bara instämma


Samma här, tycker Joel Kinnaman är en bra också..

#15

Postad 15 januari 2010 - 11:11

ALDA
  • ALDA
  • Forumräv

  • 705 inlägg
  • 0
Den fick bra kritik av DN, en 4a där och anses vara en thriller "hög internationell klass" :)

#16

Postad 17 januari 2010 - 23:47

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2 709 inlägg
  • 0
Såg den idag. Tyckte den va sådär. lite seg åså. Inte läst boken som sagt så kan inte uttala mig hur den står sig till den.

#17

Postad 18 januari 2010 - 01:23

urume
  • urume
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0
Jag blev så sur i fredags när jag läste på skoltavlan: "Snabba cash på Tors den 21 kl 18:40" för 1:orna. Jag reste mig upp och skrek: "Ska 1:orna få gå på Snabba cash men inte vi?" (Vi är en liten skola på ca 40 elever, endast en åk2 klass och två åk1).
Min lärare svarade: "Ja, det ingår i svenskan, ni fick ju se en dokumentär om invandrare när ni gick i 1:an, plus att ni ska gå på teater nästa vecka."
Vem går hellre på teater än Snabba Cash på bio GRATIS?!.

Edit: Stavning

Redigerat av urume, 18 januari 2010 - 01:41.


#18

Postad 18 januari 2010 - 12:45

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0

Jag blev så sur i fredags när jag läste på skoltavlan: "Snabba cash på Tors den 21 kl 18:40" för 1:orna. Jag reste mig upp och skrek: "Ska 1:orna få gå på Snabba cash men inte vi?" (Vi är en liten skola på ca 40 elever, endast en åk2 klass och två åk1).
Min lärare svarade: "Ja, det ingår i svenskan, ni fick ju se en dokumentär om invandrare när ni gick i 1:an, plus att ni ska gå på teater nästa vecka."
Vem går hellre på teater än Snabba Cash på bio GRATIS?!.

Edit: Stavning



Men lille vän... ;)

#19

Postad 18 januari 2010 - 22:42

Zero
  • Zero
  • Beroende

  • 1 269 inlägg
  • 0

Men finns det någon sämre skådis än "Frank Wagner"


Håller helt med tyckte han verkligen sög i johan falk gruppen för särskilda insatser, har iofs inte sett snabba cash. Men får verkligen hoppas att han är bättre i den.

#20

Postad 20 januari 2010 - 23:46

Jucky
  • Jucky
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0
Jag finner knappt ord...


den sög verkligen något helt makalöst.


Känner mig tvungen att berätta det för någon, är tillochmed lite förbannad över hur mycket den sög. Ska ringa han jäkla Daniel Espinosa imorgon och be om att få tillbaka mina 3 timmar...

#21

Postad 24 januari 2010 - 23:30

hertil
  • hertil
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0
Fan vad folk har olika åsikter på filmforumet, det är så det är roligt (=

Det bevisar hur olika människor är funtade. Nåja, vi alla älskar film iaf. Tyckte "Frank Wagner" var den bästa skådisen i Johan Falk filmerna (som inte är mer än en stel Beck-kopia eller annan valfri svensk polisthriller som jag ändå ser på av någon anledning). Brorsan var ialla fall till sig och tyckte det var internationell klass på den. Varken han och jag är särksilt förtjusta i svenska filmer som oftast har stela skådisar.

Ska bli intressant när den kommer på skiva. När tror man att det kan hända?

#22

Postad 05 februari 2010 - 10:35

Loud
  • Loud
  • Beroende

  • 1 459 inlägg
  • 0

Jag finner knappt ord...


den sög verkligen något helt makalöst.


Känner mig tvungen att berätta det för någon, är tillochmed lite förbannad över hur mycket den sög. Ska ringa han jäkla Daniel Espinosa imorgon och be om att få tillbaka mina 3 timmar...


Känns inte bra, så inte en film man måste ta och dra sig till biosalongen för kanske?.. :)

#23

Postad 07 februari 2010 - 09:49

Danneman_
  • Danneman_
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0

Känns inte bra, så inte en film man måste ta och dra sig till biosalongen för kanske?.. ;)

Vissa tycker det har jag hört, men som ovan - en del inte..

#24

Postad 31 mars 2010 - 18:18

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

  • 6 725 inlägg
  • 0
Nu börjar det röra sig med BD och DVD-släpp.

BD
DVD

#25

Postad 02 april 2010 - 07:39

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 967 inlägg
  • 0

Nu börjar det röra sig med BD och DVD-släpp.

BD
DVD


haha jo. "bara" ett kvartal kvar till släpp :)

#26

Postad 02 april 2010 - 11:52

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0
Varför är Sverige så efterblivna jämnt??
Tar sån sa-ans lång tid att släppa filmer...

Redigerat av Lion_Paw, 02 april 2010 - 15:22.


#27

Postad 02 april 2010 - 12:15

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

  • 1 852 inlägg
  • 0

Jag finner knappt ord...


den sög verkligen något helt makalöst.


Känner mig tvungen att berätta det för någon, är tillochmed lite förbannad över hur mycket den sög. Ska ringa han jäkla Daniel Espinosa imorgon och be om att få tillbaka mina 3 timmar...



Har du lust att utveckla varför? Sög den för att någon kastade godis på dig hela tiden eller sög den för att ... ?

Själv tyckte jag den var skitbra, kändes lagom äkta. Kan förstå om folk tycker den är jobbig att se på om man inte är van vid språket utan mest har rört sig i finare kretsar i livet men dålig var den då rakt inte.
Det var en eller två grejer jag hängde upp mig på som var lite fåniga men i stort var den som sagt bra.

#28

Postad 27 juli 2010 - 02:51

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Uppar den här tråden lite för att höra hur bild och ljud är på bluray?

Har ju väntat på att den ska släppas på skiva då jag inte går på bio längre :rolleyes:

#29

Postad 27 juli 2010 - 14:22

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

Jag finner knappt ord...


den sög verkligen något helt makalöst.


Känner mig tvungen att berätta det för någon, är tillochmed lite förbannad över hur mycket den sög. Ska ringa han jäkla Daniel Espinosa imorgon och be om att få tillbaka mina 3 timmar...

Jag håller med, riktigt usel... Skulle blivit bra om det inte varit så komprimerat... nu var det bara pang bom slut.

#30

Postad 27 juli 2010 - 17:58

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0
Varje gång man jämför en film med en bok så framstår alltid filmen i slutändan som dålig och komprimerad. Enda fallet då filmerna har varit bättre än böckerna är Sagan om Ringen-trilogin. :rolleyes:

Jag såg filmen på Blu-ray häromdagen och den såg väldigt bra ut och lät bra. Ingen referenstitel direkt men helt klart värd en 4/5 i både bild- och ljud-betyg.

#31

Postad 28 juli 2010 - 01:24

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0
Tyckte inre den va nån höjdare, tror inte det blir nåt köp för min del. :/

#32

Postad 29 juli 2010 - 13:11

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0
Riktigt bottennapp detta var.

#33

Postad 29 juli 2010 - 16:14

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

  • 1 450 inlägg
  • 0
Näe, detta var ingen höjdare. Att man tar bort delar av historien är självklart för att passa en normallång film. Och att man lägger till har jag inte heller några problem med. Men varför måste man ändra på tempot? Boken har ett tempo och en spänning som hela tiden ligger och trycker på. Varför alla dessa halvlånga tysta scener med bekymrade ansikten som så ofta i svensk film? Och personernas karaktärer, speciellt JW, Mrado och Abdulkarim, har man totalt jiddrat bort.

#34

Postad 29 juli 2010 - 17:25

Der Wiking
  • Der Wiking
  • Forumräv

  • 578 inlägg
  • 0
Var och hyrde filmer....personalen (vanligtvis mkt bra...) sa att den var bra.....jag hyrde, jag stängde av efter att börjat spola efter ca 45min....Nej detta var inte bra utan väldigt dåligt.... såg inte färdigt filmen...

#35

Postad 29 juli 2010 - 18:15

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

  • 784 inlägg
  • 0
Måste hålla med de övre innläggen. Va och såg filmen på bio, Dom lyckades tyvärr inte med filmen. Boken kan jag därimot rekomendera starkt.

#36

Postad 29 juli 2010 - 18:24

Vapo
  • Vapo
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0

Näe, detta var ingen höjdare. Att man tar bort delar av historien är självklart för att passa en normallång film. Och att man lägger till har jag inte heller några problem med. Men varför måste man ändra på tempot? Boken har ett tempo och en spänning som hela tiden ligger och trycker på. Varför alla dessa halvlånga tysta scener med bekymrade ansikten som så ofta i svensk film? Och personernas karaktärer, speciellt JW, Mrado och Abdulkarim, har man totalt jiddrat bort.


+1

Boken 8/10
Filmen 2/10 (kanske tom en svag 2.a)

Fanns väl två scener i filmen som väckte upp mig och fick nån droppe adrenalin att pumpa, annars halvsov jag mest igenom filmen.

#37

Postad 29 juli 2010 - 21:52

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Ja detta va som jag hade väntat mig ett bottennapp tyvärr.

#38

Postad 30 juli 2010 - 09:25

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

  • 1 852 inlägg
  • 0
Vafan, har dom ändrat hela BD-utgåven från bioversionen eller? Jag tyckte den var helt ok på bio, givetvis inte klockren men bra för att vara en svensk rulle. Den kändes ganska trovärdig men det vet man ju kanske inte om man inte har vuxit upp i liknande miljöer.Så bottennapp tycker jag då rakt inte att det är. Ganska medelmåttig men som sagt, ok för att vara en svensk rulle.
Jag menar, om folk kan ge Beck 118 eller vad dom nu är uppe i för nummer höga betyg så kan jag säga att den här inte är mycket sämre iaf.

#39

Postad 30 juli 2010 - 17:13

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Jag håller på och läser boken (läst ca 4/5) och den har riktigt bra driv men jag blir lite trött på att den nästan bara handlar om knarkande losers. Den liknar lite Ellroy i stilen men Ellroys böcker är mycket bättre.

#40

Postad 31 juli 2010 - 12:15

Unregistered1017
  • Unregistered1017
  • Forumräv

  • 664 inlägg
  • 0
Tycker den var godkänd faktiskt, blandade skådespelarprestationer (som väntat), vissa bra, vissa mindre bra. Snyggt filmad och överlag godkänd thriller. Lagom tempo (det är ju ingen bournefilm!) om man ser till vad den egentligen handlar om.

3.0/5.0 får den av mig.

Ett sådant bottennapp som vissa tycker den är håller jag inte alls med om att den är.

Tycker det är roligt att svensk film är på gång att utvecklas, sista åren har svensk film lyft sig många många snäpp i mina ögon. Visst, Snabba Cash är inte Pusher men.. ge det några år och lite stolpskott och missar, det är på väg åt rätt håll i alla fall som jag ser det. Hade snabba cash gjorts för 10-15 år sen, då hade den antagligen varit ett riktigt bottennapp, tycker man filmen i nuläget är ett bottennapp så undrar jag var man har ribban egentligen.

#41

Postad 17 december 2010 - 18:43

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

  • 6 725 inlägg
  • 0
9:- på ElGiganten idag var den värd i alla fall.

#42

Postad 18 december 2010 - 09:49

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0
den där filmen får dom kasta efter en om dom vill. Finns inte en chans att den är värd 9kr

#43

Postad 30 april 2011 - 18:31

ALDA
  • ALDA
  • Forumräv

  • 705 inlägg
  • 0
Detta var en bra film.

Har först läst boken - som är en nutida klassiker - och förväntade mig att bli besviken.

Men regissör Espinosa har lyckats fånga mycket av stämningen från boken, givetvis med en del ändringar och kraftig kapning - annars hade ju filmen varit typ 4 timmar lång. Alla karaktärerna är klockrena och känns äkta, och även om tempot långsammare än i boken så detta är en film att vara stolt av, inte racka ner på bara för att den är svensk.

WELL DONE!

7,5/10

#44

Postad 30 april 2011 - 19:38

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Detta var en bra film.

Har först läst boken - som är en nutida klassiker - och förväntade mig att bli besviken.

Men regissör Espinosa har lyckats fånga mycket av stämningen från boken, givetvis med en del ändringar och kraftig kapning - annars hade ju filmen varit typ 4 timmar lång. Alla karaktärerna är klockrena och känns äkta, och även om tempot långsammare än i boken så detta är en film att vara stolt av, inte racka ner på bara för att den är svensk.

WELL DONE!

7,5/10


Instämmer hade också läst boken först och tycker de lyckas rätt bra med filmen, särskilt som det är en svensk film. Har inte sett en svensk film i den här klassen på bra många år. Var väldigt skeptisk även till denna då det inte funnits en enda sevärd film sen sällskapsresan 1 eller göta kanal1



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.