Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommentarer till Head-Fi riggen av lovek

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 03 januari 2010 - 13:26

lovek
  • lovek
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Kommentarer till Head-Fi riggen av lovek

#2

Postad 03 januari 2010 - 13:26

destructiondays
  • destructiondays
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Ditt bygge verkar bli riktigt nice, upp med bilder när det är på gång!

#3

Postad 03 januari 2010 - 13:55

lovek
  • lovek
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Jo jag tror det kan bli bra, läst trådar på Head-fi.com så ögonen glöder i veckor nu och är väldigt tillfreds med valet av lurar, DAC/AMP var svårare men tror mig landat bra där med. Lyssnar mest på Trance och liknande så en Solid State amp (alltså EJ rör) och kopparkabel till lurarna blir nog precis lagom. Plockar upp lurarna i morgon men då tar det ju 100-200h innan dem är inspelade + originalkabeln fortfarande + ingen riktig amp att driva dem med. Ska bli spännande.

#4

Postad 03 januari 2010 - 21:19

weavex
  • weavex
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Så det var en Corda Symphony du hade tänkt dig. Ser fint ut. Har lite planer på att byta ut min originalkabeln till hörlurarna. Men vet inte till vilken.

#5

Postad 03 januari 2010 - 21:36

lovek
  • lovek
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Hade först tänkt en Cantate.2 men efter lite (egentligen mycket) överläggande med leverantören så lutar det nu åt en Symphony.2 ist. Mest för att det är en betydligt bättre DAC i den samt att jag kan köra koaxial S/PDIF ist för USB, jag har ca 12 m att dra kabel så S/PDIF är betydligt bättre än USB på de avstånden. Sen ska ju förstärkardelen vara bra mycket bättre oxå, om jag behöver det är tveksamt men vafaan :)

#6

Postad 13 januari 2010 - 12:37

lovek
  • lovek
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Lurar inköpta och inspelade (200h), gryyyymt nice ljud. Men kör fortfarande från ljudkortets inb. lurförstärkare, bra för att vara ett ljudkort men räcker INTE. Har beställt en Corda Symphony.2 iaf, dyker nog upp nästa vecka. Materialet till Blue Dragon-kablarna till lurarna kommer nog i övermorgon oxå. Har även beställt material för att snickra ihop 2 digitalkablar (Supra Trico). Blir mycket lödande framöver, kul. Utöver detta blir det att snickra ihop en ny hylla bakom soffan, tidigare prototyp föll inte väl ut med frun :(

#7

Postad 17 januari 2010 - 14:52

lovek
  • lovek
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
*Suckar* Posten alltså... lägg ner skiten eller sälj ut till privat aktör som vet hur man hanterar kundrelationer. Tror inte jag behöver förklara närmare varför, Ni har säkert alla irriterat Er på postverket när man beställer grejor på nätet. Nävål, hoppas grejorna kommer till veckan iaf.

#8

Postad 17 januari 2010 - 19:56

weavex
  • weavex
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Vet vad du menar. När jag gick och väntade på min Cantate, så fick jag en lapp i brevlådan om att de hade varit hos mig igår och försökt lämna den. Men då jag ej varit hemma så hade de skickat vidare den till ett uthämtningsställe. Kan säga att jag var hemma hela dagen den dagen och där kom inte någon postagubbe.

#9

Postad 17 januari 2010 - 20:56

lovek
  • lovek
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Ja man kan faan inte lita på dem... Förstår inte hur svårt det ska vara. Symphony'n kommer med DHL, troligen ons/tors, å dem kan man lita på, posten däremot har hållit mina kablar till lurarna gisslan i Malmö nästan en vecka, drygt som attans. Men nu verkar dem röra på sig iaf. Så till veckan är det jualfton.

Vet vad du menar. När jag gick och väntade på min Cantate, så fick jag en lapp i brevlådan om att de hade varit hos mig igår och försökt lämna den. Men då jag ej varit hemma så hade de skickat vidare den till ett uthämtningsställe. Kan säga att jag var hemma hela dagen den dagen och där kom inte någon postagubbe.



#10

Postad 20 januari 2010 - 10:12

lovek
  • lovek
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Igår anlände allt godis! Mycket nöjd. Snickrade ihop en Blue Dragon kabel igår oxå, den blev kanonbra och låter gudomligt, iof bytte jag ju stärkare från ljudkort till 12'000 kr pjäs samtidigt så vet inte vilket som gjorde mest, men kan gissa :) Stärkaren har fått en ny Supra LoRad mains kabel oxå, fast montage. Stärkaren ska nu spelas in i 200h för att nå sin sanna potential, jobbar på det! Bilder kommer så snart jag hinner.

#11

Postad 21 januari 2010 - 12:26

Kanhow
  • Kanhow
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
"Dags för moddning av strömförsörjningen" Menar du verkligen att bytta strömkabel är att modda strömförsörjningen.
Betyder det att jag morddar min stereo varje gång jag byter signalkabel ?

#12

Postad 21 januari 2010 - 12:38

lovek
  • lovek
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
I mitt fall, ja. Att byta ut en standard oskärmad strömkabel med 2 onödiga kontaktytor i kedjan (i IEC-kontakten + kabelskor på insidan) mot en skärmad LoRad-kabel direkt lödd mot PCBn på insidan är helt klart att modda strömförsörjningen. Men Ni kan ju få kalla det vad Ni vill. Att byta signalkabel skulle jag snarare benämna att uppgradera signalvägarna IMHO.

"Dags för moddning av strömförsörjningen" Menar du verkligen att bytta strömkabel är att modda strömförsörjningen.

Betyder det att jag morddar min stereo varje gång jag byter signalkabel ?





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.