Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pro-Ject Stereobox

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pro-Ject Pre Box (Stereoförsteg) 2 (0) Inga priser
Pro-Ject Stereo Box (Stereoförstärkare) 1 (0) Inga priser
Pro-Ject DAC Box FL (DAC & hörlursförstärkare) 2 7,67 (2) Inga priser
Pro-Ject DAC Box S FL (DAC & hörlursförstärkare) 1 (0) Inga priser
Pro-Ject Stereo Box DS (Stereoförstärkare) 1 (0) 4 190:-
2 relaterade trådar

#1

Postad 14 maj 2010 - 21:08

silenser
  • silenser
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hejsan.
Är det någon som har testat denna?

Postad bild
http://box-designs.c...e...xes&lang=en

Funderar på att använda den till ett par Monitor Audio RX-2:or.

/M

#2

Postad 31 januari 2013 - 03:14

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0
https://www.minhembi...howtopic=287738

https://www.minhembi...howtopic=287655

https://www.minhembi...howtopic=213264

Konstigt!

Grejorna från pro-ject går att köpa på dom flesta hifi-butiker men här på forumet är det tyst. Alla startade trådar slutar som exemplen över: inte ett enda svar.

Var på en demo när jag köpte min FL dac från pro-ject. Under demon körde butiken dac fl, stereo box och pro-jects högtalare. Jag blev imponerad.
Säljaren verkade också imponerad.

Säljaren sa också att pro-ject säljer bra detta gör ju det också konstigt att det inte finns fler omdömen eller diskussioner om dessa.

Redigerat av urbjo, 01 februari 2013 - 09:05.


#3

Postad 31 januari 2013 - 17:47

ljudvåg
  • ljudvåg
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0
Har också undrat över att man inte hör mer om pro-jects produkter.

Deras vinyl-spelare är ju kända som några av de mest prisvärda på marknaden (i a f när vi pratar instegsmodeller upp till 20 tusen). Även deras RIAA-steg och motor-kontroller har fått omtalan som mycket prisvärda (om än långt ifrån det bästa som finns att tillgå om plånboken tillåter).

Däremot hör man ju aldrig något om deras förstärkare, m.m. Funderar nästan på att man borde låna hem och provlyssna lite prylar bara för att se vad det är. Rent konstruktionsmässigt finns det dock begränsnignar som gör att jag är lite skeptisk till att de skulle prestera så överdrivet långt över prisklassen (sakerna är ju inte gratis direkt). Sedan är ju funktionen ganska begränsad i de små lådorna. Bygger du en stereo med ett försteg och två mono-block får du ändå förhållandevis få ingångar och slutpriset blir ju ganska högt... nåja ska sluta trasha saker jag inte har lyssnat på.

Vore kul att höra om det är någon här inne med erfarenhet av dessa prylar?

#4

Postad 01 februari 2013 - 09:42

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0
Jag kanske är det avsaknade av ingångar. produkterna är väl inget man bygger en hembioanläggning med men en schysst två kanals rigg borde gå. Ta en dac fl och en stereo box ds som har 4 ingångar analoga och en usb. En ingång går bort til dacen men du får 3 analoga plus usb och 2 digital ingångar från dac:en. FL dac:en ligger nu på 1790kr och ds stereon på 3990: 5780kr. Enligt specen ska ds:en vara stabil i 2ohm.
taget fån pro-jects hemmsida:
2x 40W / 60W at 8 / 4 ohm
2 ohms drive capabiliy
Detta är väl inte så illa.

Redigerat av urbjo, 01 februari 2013 - 11:26.


#5

Postad 01 februari 2013 - 11:51

Druttaluring
  • Druttaluring
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Ja kör min amp box ihop med en bang&olufsen beosystem2500 och ett par beovox c40..dom är på 40 watt o ja kan inte påstå att amp boxen lyckas driva dom helt 100..nu har ja den riggen i sovrummet så ljudkvaliteten är inte jätteviktig där..de funkar helt ok, men kanske inte så mycke mer..pre boxen testade ja bara när ja köpte paketet o sen dess har den stått oanvänd..men kan komma till användning på jobbet framöver.

#6

Postad 01 februari 2013 - 12:14

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0

Ja kör min amp box ihop med en bang&olufsen beosystem2500 och ett par beovox c40..dom är på 40 watt o ja kan inte påstå att amp boxen lyckas driva dom helt 100..nu har ja den riggen i sovrummet så ljudkvaliteten är inte jätteviktig där..de funkar helt ok, men kanske inte så mycke mer..pre boxen testade ja bara när ja köpte paketet o sen dess har den stått oanvänd..men kan komma till användning på jobbet framöver.

Vad har du kört dina c40 med utöver amp boxen?

#7

Postad 01 februari 2013 - 14:10

ljudvåg
  • ljudvåg
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0
@urbjo: Med tanke på storleken lär väl förstärkaren vara av D-klass (eller något annat konstigt namn för switchad förstärkning). I have yet to hear en D-klass förstärkare som låter bra i den priskategorin (men det vore kul om det hände). Så utan att ha hört den känner jag mig något tveksam till att det verkligen är det bästa alternativet för de pengarna. Slår den verkligen en Nad 326BEE (500 kr mer) som i min mening är otroligt mycket förstärkare för pengarna och dessutom har fler ingångar och dessutom klarar av att leverera en del mer effekt (och troligen förbaskat mycket mer ström)? Vore kul att testa dem mot varrandra...

#8

Postad 01 februari 2013 - 14:52

Druttaluring
  • Druttaluring
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Vad har du kört dina c40 med utöver amp boxen?


Har provat dom med min HK 3490 och mitt Bladelius Balder steg..Nu blir de ju otroligt orättvist o jämföra dessa produkter, men med tanke på att c40 e såpass klent specade tycker ja amp boxen borde kunna driva på dom bättre..men dom kanske bara är trögdrivna..ingen aning vad det är för känslighet på dom.

#9

Postad 02 februari 2013 - 17:27

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0
Att det blir avkall ljudet pga designen kan man nog inte komma undan men jag har för mig att det låt riktigt bra. Ska försöka och och lyssna alternativt låna hem lite grejor.

Druttaluring vad är det du sakna av amp boxen. disstar det fort eller finns det ingen bas eller......?

#10

Postad 18 februari 2013 - 15:19

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0
Fick tag på en begagnad pre-box och lilla amp box steget specarna verkar ju vara som stereo boxen. Jämförde med min denon rcd-m33.
Kopplad dac box fl:en till både denon och sedan till pro-ject set-uppen högtalarna var od-11. Pro-ject set-upen spelar med mer attack gör även basen djupare. när jag kör med denonen behöver jag +2db på baskontrollen. Även om inte pro-ject har någon bas eller diskant inställning spelar pro.jecten med mer och djupare bas.
Bör tillägga att dac box fl:en gör ljudet på denon rcd-m33:ans ljud lite bättre.

Redigerat av urbjo, 18 februari 2013 - 15:20.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.