Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ratt till Gran Turismo 5?

154 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 30 maj 2010 - 13:13

Erhnam
  • Erhnam
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Hej

Kommer nog köpa mig ett PS3 med anledningen GT5.
Undrar nu om det är Logitechs G27 som gäller om man vill maximera upplevelsen?
Har inte haft ratt tidigare.
Eller kommer Sony släppa en GT5 ratt?
Kommer G27 stöda alla funktioner i GT5?

Tacksam för hjälp

#2

Postad 30 maj 2010 - 13:35

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

  • 1 272 inlägg
  • 0

Hej

Kommer nog köpa mig ett PS3 med anledningen GT5.
Undrar nu om det är Logitechs G27 som gäller om man vill maximera upplevelsen?
Har inte haft ratt tidigare.
Eller kommer Sony släppa en GT5 ratt?
Kommer G27 stöda alla funktioner i GT5?

Tacksam för hjälp


Det finns fullt stöd för G27 i GT5.

#3

Postad 30 maj 2010 - 16:32

Obakasan
  • Obakasan
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Det är G27 som gäller. Och eftersom G27 har fullt stöd till GT5 Prologue så har den antagligen det till GT5 också.

Sedan är inte ett Playseat helt fel för upplevelsen heller.

#4

Postad 23 augusti 2010 - 17:18

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 1
Börjat titta runt lite efter en G27 men den är ju så snuskigt dyr att jag börjar tro att den är gjord av guld :)

Så jag har letat runt lite på nätet i Europa och tänkte att den måste ju finnas billigare men se på fasen Sverige är inte dyrast i världen när de gäller allt.

Snarare är den billigast här..

Så har ni nå tips så hojta till

#5

Postad 23 augusti 2010 - 17:26

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
är det fullt stöd på G25 med eller?

#6

Postad 25 augusti 2010 - 00:34

MattEng76
  • MattEng76
  • Användare

  • 225 inlägg
  • 0
LOGITECH DRIVING FORCE GT ska väl funka till GT5 vad jag hört. En bra ratt med lite sämre fotpedaler, men så kostar den också enbart ca 900 kr

#7

Postad 25 augusti 2010 - 02:30

r4venlord
  • r4venlord
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Jag har också börjat leta lite, men G25 och G27 setet kommer väl inte med "stativ"?

Jag hittade en som verkade trevlig: Thrustmaster Ferrari Wireless GT Cockpit 430 Scuderia Edition.
Dock är det ingen växelspak eller force feedback, nån som har nån annan idé ?

#8

Postad 25 augusti 2010 - 19:43

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

  • 3 866 inlägg
  • 0

Jag har också börjat leta lite, men G25 och G27 setet kommer väl inte med "stativ"?

Nej inget stativ ingår, däremot bra plastskruvar för att fästa i bordet, sitter som ### trots att det är dubbla, starka force feedback-motorer, och hårda tag när man kör GT5P :P

Sen kan man ju köpa ett universalstativ löst, så kan man sitta bättre, mer tillbakalutad.

Jag hittade en som verkade trevlig: Thrustmaster Ferrari Wireless GT Cockpit 430 Scuderia Edition.
Dock är det ingen växelspak eller force feedback, nån som har nån annan idé ?

Om den inte har force feedback så är det ju bara att glömma. Då kan du lika gärna köpa nåt för 150 spänn. ;)
Växelspak är trevligt, rätt kul med rattväxlar iofs, men bra att ha valmöjligheten att köra med låda. Just växellådan är inte G25:s starka sida, riktigt sladdrig, tror de har förbättrat det på G27:an. G25:ans läderklädda ratt är stor och skön, pedalerna är underbara, lyxiga. Men jäklar vad dyr den blivit, jag köpte för 1700 för 2 år sedan.

#9

Postad 25 augusti 2010 - 20:20

Lord_Henkutt
  • Lord_Henkutt
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0
Jag väntar med ratt-köp in i det sista i hopp om en prissänkning eller prisvärd bundle i samband med GT5 releasen.
Annars blir det nog Driving Force GT för mig ;)

#10

Postad 25 augusti 2010 - 21:27

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
G27 är sjukligt nice.
En kompis har en sån.Han tog med den hit en kväll å ojoj ...
Så jag började dregla ;)

Men sanslöst dyrt..Kompisen har köpt en playseat till den ...Tror jag ska råna han hehehe

#11

Postad 13 september 2010 - 22:08

Mr_TC
  • Mr_TC
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Hej!

Jag kör själv med G25an och är enormt nöjd med den. kan hålla med om att växelspaken kan kännas lite "lös" men är väl pga att man kan växla över till sekventiell låda vilket man inte verkar kunna på G27?

Just till GT spelen jämfört med andra bilspel så tycker jag det är riktigt kul att det även finns stöd för kopplingen och att man verkligen kan missa växlarna när man kör..

Köpte även ett wheelstandpro till ratten för att kunna sitta bekvämt istället för att ta fram ratten och spänna fast den i bordet, och så blir det lättare att gömma undan och ta fram den.

Rekomenderar verkligen G25, men är övertygad om att G27 är lika grym!

#12

Postad 14 september 2010 - 09:24

Unregistered38bbb728
  • Unregistered38bbb728
  • Forumräv

  • 628 inlägg
  • 0
Jag hade en Logitech G25 innan, och det fungerade Jättebra till gt5 prologue
så kör på en G25 eller G27 - de är av absolut högst kvalité.

#13

Postad 24 september 2010 - 18:34

JoHan-Solo
  • JoHan-Solo
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
Är det någon som testat den här ratten?
https://www.prisjakt...kt.php?p=690165
Jag tycker om lösningen med ratt och pedaler i ett paket men det viktigaste är ju körkänslan.

Bifogad fil(er)



#14

Postad 28 september 2010 - 10:31

Unregistered0254b50e
  • Unregistered0254b50e
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Men om man inte har lust eller råd att lägga 2000:- på en ratt vad ska man köpa då istället?

#15

Postad 28 september 2010 - 10:40

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Finns ju en "officiell" GT5 Logitech ratt för runt 1000 lappen.

#16

Postad 28 september 2010 - 19:07

Evelon
  • Evelon
  • Forumräv

  • 515 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...feature=related

Thrustmaster ratten är ju grymt snygg och trådlös dessutom, dock hittar jag ingen info om force feedback.

Redigerat av Evelon, 28 september 2010 - 19:11.


#17

Postad 28 september 2010 - 19:10

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0
G25 är en grym ratt ... har spelat många timmar med den
och den är kanon !

(GT5 Prologue )

#18

Postad 28 september 2010 - 19:14

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Det är G27 som gäller. Och eftersom G27 har fullt stöd till GT5 Prologue så har den antagligen det till GT5 också.

Sedan är inte ett Playseat helt fel för upplevelsen heller.


Fel det är Fanatec GT3RS V2 som gälller. eller turbo S med Xbox 360 stöd. Dock väntar jag med att uttala rätt ratt för GT 5 men ingen tvekan när det gäller PC simmarna i alla fall. FFB och körkänslan i GT 5 demot är usel med både G25 och fanatec rattarna :(

#19

Postad 01 oktober 2010 - 12:14

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

Fel det är Fanatec GT3RS V2 som gälller. eller turbo S med Xbox 360 stöd. Dock väntar jag med att uttala rätt ratt för GT 5 men ingen tvekan när det gäller PC simmarna i alla fall. FFB och körkänslan i GT 5 demot är usel med både G25 och fanatec rattarna :D


Hm .. Många frågetecken att reda ut ..

Vilken ratt som är bäst har ju också göra med vilken spelkonsoll eller
om du kör med PC

Fanatec GT3RS V2 tillsammans med nya Gran Turismo 5 till Playstation 3 ? ? ?
Jag menar spelat har inte släppts och ratten verkar inte finnas tillgänglig förrän mitten
av oktober.

Det är fel att dra slutsatsen men men ... PS3 + G25 och Gran Turismo Prologue
är iallfall bra. . . Förhoppningsvis så borde ju G25 och nya Gran Turismo 5 också
vara bra ....

Ja ja den första som testar må komma in
med en recension...

#20

Postad 26 november 2010 - 13:03

Maria83
  • Maria83
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0
Jag letar efter en schysst ratt för att spela bla Grand Turismo 5. Jag vill inte ha någon budget variant utan det ska vara riktigt bra grejer. Har hittat nedanstående produkter. Är det någon som testat dessa?
Någon som har andra förslag på bra rattar för bilspel?

Det jag gillar med Thrustmastern är att man inte behöver ha något bord framför sig. Jag sitter oftast och spelar i fotöljen och saknar bord. Det som är negativt med den är att pedalerna sitter brett isär för att det är meningen att man ska gasa med ena foten och bromsa med andra. Visst mer realistiskt kanske men känns obekvämt.

Vill gärna ha lite input om dessa produkter samt kanske andra förslag.


Logitech G27 Racing Wheel
Thrustmaster Ferrari Wireless GT

Tråd ihopslagen.. använd sökfunktionen framöver / Zoiler

Redigerat av Zoiler, 26 november 2010 - 13:09.


#21

Postad 26 november 2010 - 13:07

Obakasan
  • Obakasan
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Logitech G27 är lätt den bästa. Och med ett Playseat på det så blir det oslagbart.

#22

Postad 26 november 2010 - 14:11

Silverschnitzel
  • Silverschnitzel
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0
Duger Logitech Driving Force GT för en som aldrig haft ratt innan? Jag kommer inte punga ut flera lax för G25 eller G27..

#23

Postad 26 november 2010 - 14:41

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

  • 844 inlägg
  • 0

Duger Logitech Driving Force GT för en som aldrig haft ratt innan? Jag kommer inte punga ut flera lax för G25 eller G27..

Driving Force GT är en mycket prisvärd och bra ratt om man tycker G25 eller G27 är för dyr. Jag har en Driving Force Pro, vilket är DF GT:ns föregångare och bara den är ett enormt lyft för spelupplevelsen och även körningen i sig.

#24

Postad 26 november 2010 - 14:46

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Logitech G27 är lätt den bästa. Och med ett Playseat på det så blir det oslagbart.

Finns Fanatecs Porsche-rattar också (exempelvis 911 GT3 RS-ratten). I "normala" (nåja) prisklasser är det väl de och G27 som är att välja på om man vill ha en premium-ratt.

Sedan finns det rattar som kostar 10 tkr och mer också, men det kanske är att ta i en smula, för de flesta.

#25

Postad 26 november 2010 - 16:02

Maria83
  • Maria83
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0
Hur kommer det sig att Logitech G27 inte finns att köpa i butikerna? Slut överallt.
Vart kan man köpa ställ till G27an om man vill köra i en fåtölj istället för ett bord framför sig?

#26

Postad 26 november 2010 - 16:17

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

  • 359 inlägg
  • 0

Hur kommer det sig att Logitech G27 inte finns att köpa i butikerna? Slut överallt.
Vart kan man köpa ställ till G27an om man vill köra i en fåtölj istället för ett bord framför sig?


wsp
Denna är rätt populär...

Varför allt är slut kan man ju fråga sig någon planner/controller har gjort bort sig rejält alt. pissiga prognoser från inköpare på kedjorna...

vill ha nu!
:)

#27

Postad 26 november 2010 - 16:27

Maria83
  • Maria83
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0
Var kan man köpa ställ till G27 då? Typ Wheel stand pro.

Vad menas med force feedback som finns på G27?

Redigerat av Maria83, 26 november 2010 - 16:31.


#28

Postad 26 november 2010 - 16:34

FiRREN
  • FiRREN
  • Lärjunge

  • 444 inlägg
  • 0
Någon som äger någon fanatec ratt och kan uttala sig?

#29

Postad 26 november 2010 - 17:39

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Får man uttala sig även om man inte kör GT5?

Jag har en Porsche Turbo S-ratt. Det är den (slutsålda) som fungerar till 360, PS3 och PC. Vill man köpa en motsvarande nu är det i så fall den jag skrev om ovan, 911 GT3 RS, som ser ut att ha ett skönare grepp (och tumgrepp), men i övrigt ska vara väldigt liknande (förutom att man inte kan använda den till PS3).

Ger ett väldigt gediget intryck. Knapparna på ratten är av plast, vilket Fanatec förklarar med att knapparna på motsvarande Porsche-ratt faktiskt är av plast.

Kan ge ordentligt kraftig force feedback, om inte spelet är felkonstruerat (som F1-spelet var innan patch). En stor Force Feedback-motor i själva höljet, två i ratten. Den i höljet drivs med rem (kolfiber), som görs av tillverkare som gör remmar till riktiga bilindustrin. Väldigt tyst force feedback blir resultatet. Har inte hört om att remmen faljerat för någon.

Greppet på min är av skinn och lagom tjockt. På GT3 RS ser det ut att vara av något mocka-liknande (dvs även det skinn, men annan struktur).

Ratten är en 900-gradersratt, men går att ställa i 10-graderssteg mellan 110 och 900 grader. Själv brukar jag ha den på någonstans mellan 270 grader och 450 grader. Ratten säger till när du slår "i botten" vid det gradtal du valt.

Det här ställer du i ratten direkt, liksom grad av force feedback och några andra saker (finns t.om. 5 olika inställningar för Drift-körning med i inställningarna). Det finns 5 minnen, så du kan ha en inställning för F1, en för GT5, en för något rallyspel osv. Eller 5 olika för olika typer av bilkörning i GT5.

Jag har Fanatecs clubsport-pedaler och ett Wheelstand till min (ser ut att vara likadant wheelstand som Flexet länkade till, men det står Fanatec på mitt eftersom jag köpt det från dem). Clubsport-pedalerna (CSP) har riktigt bra kvalité och force feedback gällande ABS-bromsarna. Bromsen fungerar så att det bromsar mer ju hårdare du trycker, det beror alltså inte, som på de flesta andra, enbart på hur långt ner du trycker bromspedalen (vilket ju inte är särskilt realistiskt, att du har 75% bromsstyrka vid 75% nedtryckt bromspedal).

Jag är nöjd, kan man säga, trots att det här kostar en del.

Finns, mig veterligen, bara ett ställe att köpa ifrån och det är direkt från Fanatec.
www.fanatec.de
(välj Buy product och Sweden)

#30

Postad 27 november 2010 - 01:02

Maria83
  • Maria83
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0
Ingen som vet vad force feedback betyder?
Och ingen som vet var man kan köpa ett sånt där ställ till G27, wheel stand pro eller vad det heter.

#31

Postad 27 november 2010 - 01:11

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Turbo S ratten har en FFB motor och två rumble motorer.

Jag blev positivt överraskad över hur mycket fysiken och force feedbacken förbättrats från prologuen och GT5 demot. Inte den mest informativa ffb men känns helt okej och är inget störningsmoment som tidigare.

Jag skulle egentligen ha en GT3RS V2 och G27 att jämföra med sedan länge. Men jag är helt klart nöjd med Fanatec ratten även för GT 5.

Hoppas polyphony fixar mer solitt stöd för koppling och H-shifter med nyare patchar. Ska inte behöva aktivera det manuellt och jag vill gärna ha bättre simulering ala Forza standard åtminstone. LFS klass vore än bättre givetvis :)

#32

Postad 27 november 2010 - 01:23

King D
  • King D
  • Forumräv

  • 855 inlägg
  • 0

Ingen som vet vad force feedback betyder?
Och ingen som vet var man kan köpa ett sånt där ställ till G27, wheel stand pro eller vad det heter.

Från Wikipedia:
"Force feedback är en teknik där information överförs till användaren via känsel i det verktyg/reglage som används. Denna teknik är bl.a. annat vanlig i handkontroller till TV-spel."

Dvs. du känner underlaget du kör på och du känner när du krockar med bilen osv. Det gör verkligen en stor skillnad när man har en ratt med force feedback. Inget roligt alls med en ratt utan force feedback.

Wheel Stand Pro köper du här: http://wheelstandpro.com

#33

Postad 27 november 2010 - 01:37

Maria83
  • Maria83
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0

Från Wikipedia:
"Force feedback är en teknik där information överförs till användaren via känsel i det verktyg/reglage som används. Denna teknik är bl.a. annat vanlig i handkontroller till TV-spel."

Dvs. du känner underlaget du kör på och du känner när du krockar med bilen osv. Det gör verkligen en stor skillnad när man har en ratt med force feedback. Inget roligt alls med en ratt utan force feedback.

Wheel Stand Pro köper du här: http://wheelstandpro.com


Tack för svaret. Du vet inte om det finns något svenskt företag som säljer wheel stand pro eller liknande produkter?

#34

Postad 27 november 2010 - 01:37

Dino
  • Dino
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0

Ingen som vet vad force feedback betyder?
Och ingen som vet var man kan köpa ett sånt där ställ till G27, wheel stand pro eller vad det heter.


Ett exempel av Force feedback är att ratten är programmerad att känna av vägen. Om du svänger så beter sig ratten exempelvis att den ger motstånd. Alltså en ratt med Force feedback ger utslag för allt som kan tänkas kännas med ratten i en verklig bil under körning.

Sen stället kan du köpa på www.wheelstandpro.com :)

#35

Postad 27 november 2010 - 09:42

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

Någon som äger någon fanatec ratt och kan uttala sig?


Och som har PS3 och GT5

#36

Postad 27 november 2010 - 10:22

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0

Och som har PS3 och GT5

Jodå, en 911 Turbo S, men den fungerar tyvärr inte alls lika bra som i Forza 3. Ännu, får man väl hoppas...

#37

Postad 27 november 2010 - 10:56

Unregisteredaeafd641
  • Unregisteredaeafd641
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Ingen som vet vad force feedback betyder?


Annars brukar google ha svar på det mesta...

Ratten har inbyggda motorer som gör så att du känner av t.ex. ojämnheter i vägen genom att motorerna vrider ratten.

#38

Postad 27 november 2010 - 13:05

Maria83
  • Maria83
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0
Har bestämt mig nu att det blir en Logitech G27 med wheel stand pro.

Problemet är att Logitech G27 inte finns någonstans. Förutom på 1 ställe!! På dagpris.se

Många butiker tar runt 3000kr för den. Men Dagpris.se tar 3534kr för den. Någon som vet något om denna butik? Jag funderar på om dom anger att dom har den i lager för att man ska köpa där, för det högre priset, men egentligen har dom den inte i lager. Utan skickar ut den sen när den kommer in. Ungefär samtidigt som den kommer in i lager i alla andra butiker. Jag kanske är för misstänksam men tycker att det är konstigt att webhallen samt resten av de kända butikerna inte har den.

#39

Postad 27 november 2010 - 13:25

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Annars brukar google ha svar på det mesta...

Ratten har inbyggda motorer som gör så att du känner av t.ex. ojämnheter i vägen genom att motorerna vrider ratten.


Inbyggd MOTOR. Den har en force feedback motor och två rumble motorer. Annars kan man ju hävda att dual shock 3 också har force feedback vilket inte är sant.

Min Turbo S fungerar lika bra som i Forza 3? Kör du med senaste firmware ButtuS och 900 grader?
Eller nästan lika bra då kopplingssimuleringen är bättre i Forza 3.

#40

Postad 27 november 2010 - 14:16

King D
  • King D
  • Forumräv

  • 855 inlägg
  • 0

Har bestämt mig nu att det blir en Logitech G27 med wheel stand pro.

Problemet är att Logitech G27 inte finns någonstans. Förutom på 1 ställe!! På dagpris.se

Många butiker tar runt 3000kr för den. Men Dagpris.se tar 3534kr för den. Någon som vet något om denna butik? Jag funderar på om dom anger att dom har den i lager för att man ska köpa där, för det högre priset, men egentligen har dom den inte i lager. Utan skickar ut den sen när den kommer in. Ungefär samtidigt som den kommer in i lager i alla andra butiker. Jag kanske är för misstänksam men tycker att det är konstigt att webhallen samt resten av de kända butikerna inte har den.

Jag tror inte att dagspris.se skulle leverera en G27 så snabbt, personligen skulle jag inte beställa därifrån.

Om du inte vill ta risken med att beställa från dagpris.se så kan du göra så att du beställer från Webhallen trots att dom inte har några G27 i lager. Detta pga. att dom ibland får in några men inte många, tex. idag fick dom in några G27 men den är slut igen.

Så om du lägger en beställning hos Webhallen så skickas din G27 när den finns på lager, förutsatt att dom får in tillräckligt många i proportion mot dom som redan beställt G27.

Tills du väntar på din G27 från Webhallen kan du kolla om någon annan butik fått in den. Om de har gjort det så kan du köpa från den butiken och avboka från Webhallen.

Avbokning kan till och med ske efter att de fått in den i lager och du kan hämta den förutsatt att du valt "Hämta i butik."

Tack för svaret. Du vet inte om det finns något svenskt företag som säljer wheel stand pro eller liknande produkter?

Jag vet inget Svensk företag som säljer Wheel Stand Pro, alla brukar beställa från wheelstandpro.com och det brukar gå bra alla gånger, har inte läst några större klagomål angående den sidan. Så jag skulle beställa därifrån om jag var du. Men om du absolut inte vill beställa från utlandet så kan du ju kolla på blocket om några Wheel Stand Pro är till salu, vilket jag dock är tveksam till.

#41

Postad 27 november 2010 - 14:22

Maria83
  • Maria83
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0

Jag tror inte att dagspris.se skulle leverera en G27 så snabbt, personligen skulle jag inte beställa därifrån.

Om du inte vill ta risken med att beställa från dagpris.se så kan du göra så att du beställer från Webhallen trots att dom inte har några G27 i lager. Detta pga. att dom ibland får in några men inte många, tex. idag fick dom in några G27 men den är slut igen.

Så om du lägger en beställning hos Webhallen så skickas din G27 när den finns på lager, förutsatt att dom får in tillräckligt många i proportion mot dom som redan beställt G27.

Tills du väntar på din G27 från Webhallen kan du kolla om någon annan butik fått in den. Om de har gjort det så kan du köpa från den butiken och avboka från Webhallen.

Avbokning kan till och med ske efter att de fått in den i lager och du kan hämta den förutsatt att du valt "Hämta i butik."


Jag vet inget Svensk företag som säljer Wheel Stand Pro, alla brukar beställa från wheelstandpro.com och det brukar gå bra alla gånger, har inte läst några större klagomål angående den sidan. Så jag skulle beställa därifrån om jag var du. Men om du absolut inte vill beställa från utlandet så kan du ju kolla på blocket om några Wheel Stand Pro är till salu, vilket jag dock är tveksam till.


Tack för svaret. visste inte att man kunde avboka på webhallen när man väl bokat. Då gör jag så att jag bokar där och hoppas på att få en snart.

Gick in på wheelstandpro:s hemsida och beställde av dom precis. Ca 1250kr för ett ställ. Det blir lite pengar mem är förhoppningsvis värt det!

#42

Postad 27 november 2010 - 14:24

King D
  • King D
  • Forumräv

  • 855 inlägg
  • 0

Tack för svaret. visste inte att man kunde avboka på webhallen när man väl bokat. Då gör jag så att jag bokar där och hoppas på att få en snart.

Gick in på wheelstandpro:s hemsida och beställde av dom precis. Ca 1250kr för ett ställ. Det blir lite pengar mem är förhoppningsvis värt det!


Glömde säga det, men jag tror du måste registrera dig så du sedan kan avbeställa din order.

Så registrera dig först, logga in. Beställ en G27 och kolla sedan status på din beställning under "Beställningar", på statussidan kan du sedan avbeställa ordern.

#43

Postad 27 november 2010 - 14:32

Maria83
  • Maria83
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0
Oj då. Jag beställde precis. Har inte registrerat mig.

#44

Postad 27 november 2010 - 14:37

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0
Är ruggigt sugen på ett Wheelstand till min kommande ratt, har en GT3RS V.2 som ska skickas nästa vecka. Problemet är ju bara att Wheelstand Pro inte stödjer Fanatec-rattar "out of the box". Jag har ingen lust att chansa att det ska gå att borra hål i plattan.
Fanatecs egna Wheelstand är även det intressant, men finns inte på lager förräns tidigast om en månad.

Att spela GT5 utan ratt är inte att tänka på, så man får fint vänta...

#45

Postad 27 november 2010 - 14:37

King D
  • King D
  • Forumräv

  • 855 inlägg
  • 0

Oj då. Jag beställde precis. Har inte registrerat mig.

Mitt fel. :)

Men det gör inget. Tänkte bara att det vore smidigare om du registrerade dig, men du kan i alla fall avbeställa din order genom att skickad ett mail till [email protected] ange "Avbeställning" som äme/subject.

Men glöm inte att hela tiden kolla om Webhallen fått in några.

Förresten, valde du "Hämta i butik" eller skickas med Posten?

#46

Postad 27 november 2010 - 14:39

Maria83
  • Maria83
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0

Mitt fel. :)

Men det gör inget. Tänkte bara att det vore smidigare om du registrerade dig, men du kan i alla fall avbeställa din order genom att skickad ett mail till [email protected] ange "Avbeställning" som äme/subject.

Men glöm inte att hela tiden kolla om Webhallen fått in några.

Förresten, valde du "Hämta i butik" eller skickas med Posten?


Jag valde att hämta i butik. Hoppas att dom hör av sig snart, men jag antar att det är många före mig i kön.

#47

Postad 27 november 2010 - 14:43

King D
  • King D
  • Forumräv

  • 855 inlägg
  • 0

Jag valde att hämta i butik. Hoppas att dom hör av sig snart, men jag antar att det är många före mig i kön.

Om du valt att hämta i butik och du inte hämtar din produkt inom en viss tid (tror det brukar vara 5 dagar) så avbeställs din order automatisk.

Du får ett mail om när du kan hämta din G27, i mailet står också när du senast kan hämta den innan den avbeställs.

#48

Postad 27 november 2010 - 14:45

Evelon
  • Evelon
  • Forumräv

  • 515 inlägg
  • 0
Någon som har beställt från playseats.com och vet leveranstid? Det står att g27 finns i lager om man köper stolen med.

http://playseat.com/...gitech-g27.html

#49

Postad 27 november 2010 - 14:53

King D
  • King D
  • Forumräv

  • 855 inlägg
  • 0

Någon som har beställt från playseats.com och vet leveranstid? Det står att g27 finns i lager om man köper stolen med.

http://playseat.com/...gitech-g27.html

Har inte beställt därifrån men vill bara säga att sidan är utländsk trots Svensk text. Det betyder inte att jag inte litar på sidan men det kanske påverkar leveransen negativt, vad vet jag.

#50

Postad 27 november 2010 - 17:36

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Fanatecs egna Wheelstand är även det intressant, men finns inte på lager förräns tidigast om en månad.

Undrar om inte enda skillnaden mellan Fanatecs egna Wheel stand och det andra kan vara att fästplattan på Fanatec-versionen är anpassad efter Fanatec-rattarna?

Annars följer det ju med en mall (pappersmall) för hur hålen ska sitta i fästplattor för att de ska passa med Fanatec-rattarna, i förpackningen till ratten. Så det borde inte vara så svårt att borra egna hål, såvida plattan är tillräckligt stor.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.