Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Telenor prisindikerar iPhone 4

49 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 28 juni 2010 - 18:50

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

  • 34 inlägg
  • 0
Läs mer här

#2

Postad 28 juni 2010 - 19:13

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

  • 2 834 inlägg
  • 0
Lite dyyyrt för mig :) Hade tänkt mig 500kr/mån!

#3

Postad 28 juni 2010 - 19:28

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Jo 699*24 är inga småpengar. Nu har ju ingen operatör unikitet på luren så vi får se vart de andra lägger sig.

#4

Postad 28 juni 2010 - 19:51

bittorent ak47
  • bittorent ak47
  • Forumräv

  • 677 inlägg
  • 0
Palla köpa 4G, när man än gjort de släpps väl 4GS, som är bättre på allting en vecka senare..

#5

Postad 28 juni 2010 - 20:40

Nr54
  • Nr54
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Telefonen heter iPhone 4. 4G antyder att den skulle stödja fjärde generationens mobilnät, vilket inte är fallet.

#6

Postad 28 juni 2010 - 21:19

plojdo
  • plojdo
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Hoho. Vadå, är inte 3 och 3G samma sak menar du? :)

För övrigt, mr ak47, jag kan med hyfsat stor säkerhet säga att någon 4GS eller liknande, lär du inte se förrän juni 2011.

#7

Postad 28 juni 2010 - 21:36

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0
Direktlänk här:
http://www.telenor.s...s/iphone-4.html

Fastprisabonnemanget kostar 699:- även till 3GS så det säger egentligen inget om slutpriset.

#8

Postad 28 juni 2010 - 22:42

Unregistered1487
  • Unregistered1487
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0
Dunkade in en beställning precis nu! Tycker 700 spänn för obegränsad surf, samtal, mms och sms är prisvärt

Palla köpa 4G, när man än gjort de släpps väl 4GS, som är bättre på allting en vecka senare..


Som all annan elektronik :)

#9

Postad 28 juni 2010 - 23:38

bittorent ak47
  • bittorent ak47
  • Forumräv

  • 677 inlägg
  • 0
nej inte som all annan, nya mobiler görs en ny modell per kvart en hemmabiostärkare ny görs ca varje år. Mobilen måste ju vara världens omiljövänligaste marknad, ny teknologi stup i kvarten, fy f*n.

Telefonen heter iPhone 4. 4G antyder att den skulle stödja fjärde generationens mobilnät, vilket inte är fallet.

Där jag har sett i mobil affärer heter den 4G. man kanske får 4g krafter i magen när man som kund köper en mobil för flera tusen som har allt men blir gammal igen på nån vecka...

Redigerat av bittorent ak47, 28 juni 2010 - 23:39.


#10

Postad 29 juni 2010 - 04:31

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0
Gratismagasinet "Digitallife" skrev i "ledaren" i senast numret om den fabrik där tydligen bl.a. I-phone tillverkas. Kanske kan vara värt att stanna upp och fundera lite över prylhysterin. Visst skulle det till att börja med (går snart över) vara kul med t.ex. en ny I-phone men med min gamla Nokia 5610 kan jag både ringa, smsa och spela mp3 mm. Varför skulle jag behöva mer...?

"Billiga prylar och priset vi får betala.

Det tionde självmordet konstaterades för inte så längesedan på Foxconn-fabriken. Enligt
uppgifter är tempot ohyggligt högt, 12 timmars arbetsdagar, sju dagar i veckan. För 1 000 kronor i
månadslön. Kan det beskrivas som något annat än modernt slaveri?
När anställda begår självmord genom att hoppa från fabriksbyggnadernas tak har det gått för
långt.
Jag stryker Iphone 4G från min önskelista.Vilket pris är du beredd att betala för dina billiga prylar?"


http://www.digitalli...fe_2010_no5.pdf

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 29 juni 2010 - 04:35.


#11

Postad 29 juni 2010 - 05:20

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
mittiprick: du skjuter utanför, kanske hänger på fel forum :)

#12

Postad 29 juni 2010 - 05:22

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Men det är väl inget man kan lasta Apple för egentligen utan bara ett resultat hur vår marknadsekonomi slår mot fattiga länder i deras strävan att vara billigast? Hur hade det sett ut om Apple hade gått ut och sagt "tyvärr, iPhone 4 kommer kosta 1299 i månaden i 24 månader för vi har höga producentkostnader" Då hade ingen köpt luren.

Foxconn levererar till flera tillverkare och jag hade gärna sett en uppskärpning på samma sätt som varit aktuellt i flera andra branscher. Tyvärr får jag lite lobbyism känsla över det hela där folk hittar olika anledningar varför man inte skall köpa en iPhone...

#13

Postad 29 juni 2010 - 14:30

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

  • 1 819 inlägg
  • 0
:) Då har frugan beställt en iPhone 4 hos Telenor. 699kr är en hel del, men blir ändå billigare för oss än det är nu. :) Får se om man får strulen som många amerikanare klagat på med dålig mottagning, tappade samtal osv så fort man tar tag i själva luren. Handsfree ngn?

#14

Postad 29 juni 2010 - 15:21

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0

Telefonen heter iPhone 4. 4G antyder att den skulle stödja fjärde generationens mobilnät, vilket inte är fallet.


G'et skulle också kunna stå för Generation.

16776kr kommer det kosta att ha abonemangent/mobilen i 2år, riktigt mycket pengar och det strul som Amerikanarna har med nya Iphonen så kommer jag inte köpa den eftersom jag håller mobilen i vänsterhand

Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 29 juni 2010 - 15:23.


#15

Postad 29 juni 2010 - 15:35

DampWall
  • DampWall
  • Lärjunge

  • 390 inlägg
  • 0
16776 så många sms kommer jag nog upp i på 2 år och om man tar ett ca pris på 69 öre för varje sms om man skulle välja ett abb där man får betala för sms + lite surf och samtal så kan man ju nästan räkna det som att man får telefonen gratis i princip.... eller?

Kul att det börjar dyka upp lite priser, ska bli skoj att se om tele2 tar in ifån för en gångs skull(vet att det gått förut men då på ett väldigt jobbigt sätt) då blir det nog att börja fundera på om man klarar sig utan widgets eller icke.

#16

Postad 29 juni 2010 - 15:39

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0

Men det är väl inget man kan lasta Apple för egentligen utan bara ett resultat hur vår marknadsekonomi slår mot fattiga länder i deras strävan att vara billigast? Hur hade det sett ut om Apple hade gått ut och sagt "tyvärr, iPhone 4 kommer kosta 1299 i månaden i 24 månader för vi har höga producentkostnader" Då hade ingen köpt luren.

Foxconn levererar till flera tillverkare och jag hade gärna sett en uppskärpning på samma sätt som varit aktuellt i flera andra branscher. Tyvärr får jag lite lobbyism känsla över det hela där folk hittar olika anledningar varför man inte skall köpa en iPhone...

Att "digitallife" angav Iphone ser jag som ett exempel bara... Eller vet du något som jag inte vet? Lite överraskande iaf att en tidning som lever på att vi konsumerar prylar ändå visar lite eftertanke. Vi har ju även frågeställningen om vi kanske biter oss själva i svansen iom att all tilverkning läggs i lågprisländerna (dit Kina snart inte kommer att räknas).

jimel: Nej du kanske har rätt . Lite eftertänksamhet kanske inte passar här. :)

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 29 juni 2010 - 15:39.


#17

Postad 29 juni 2010 - 17:46

passan1
  • passan1
  • Beroende

  • 1 019 inlägg
  • 0
Jag köper den inte för jag är så j$vla snål, nej jag vill se vad Meego kan erbjuda innan jag behöver kosta på mig en ny lur pc.

#18

Postad 29 juni 2010 - 18:20

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

  • 1 852 inlägg
  • 0

Det tionde självmordet konstaterades för inte så längesedan på Foxconn-fabriken. Enligt
uppgifter är tempot ohyggligt högt, 12 timmars arbetsdagar, sju dagar i veckan.


Jag läste nyligen i en annan tidning om en mobiltelefonfabrik (samma?) där det jobbade 300000 pers (trehundratusen)!!!!!!!!!!!!! Området var inhägnat med höga murar och man lämnade i princip aldrig fabriken då man jobbade 12 timmar och dessutom bodde och handlade det lilla man hade råd med på fabriksområdet.
(Bra lösning då man kan begränsa individernas frihet genom att höja och sänka kostnaderna för boende och mat)

De hade så stora problem med självmord att de har inrättat en självmordsklinik. På ett (1) företag, inte en hel stad eller helt land).

Sedan har vi gruvindustrin för att få fram coltan... ännu sämre villkor plus barnarbete.

Det må vara fel forum men det är nog dags att se över om statusen är värd allt spillt blod.

För att återknyta till nyheten kändes det som smygreklam för Telenor med hela artikeln inklippt, förstår att det blir en ganska torr nyhet annars men förtroendet sjunker i fall som detta. Bara ett tips.

#19

Postad 29 juni 2010 - 18:41

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0

Jag läste nyligen i en annan tidning om en mobiltelefonfabrik (samma?) där det jobbade 300000 pers (trehundratusen)!!!!!!!!!!!!!

De hade så stora problem med självmord att de har inrättat en självmordsklinik. På ett (1) företag, inte en hel stad eller helt land).


300000 är ungefär vad som bor i Malmö. Är ganska säker på att även där finns en självmordsklinik, och att det begåtts 10 självmord inom inte allt för lång tid.
Försvarar inte arbetsförhållandet, men statistik ska man vara försiktig med.

#20

Postad 29 juni 2010 - 18:44

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

  • 1 852 inlägg
  • 0

300000 är ungefär vad som bor i Malmö. Är ganska säker på att även där finns en självmordsklinik, och att det begåtts 10 självmord inom inte allt för lång tid.
Försvarar inte arbetsförhållandet, men statistik ska man vara försiktig med.


Det där var ju en rent av idiotisk jämförelse...

Men nu är det bra med OT från min sida.

#21

Postad 29 juni 2010 - 19:00

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0

Det där var ju en rent av idiotisk jämförelse...


Que? Exakt vilken del var ens lite dum?

#22

Postad 29 juni 2010 - 22:13

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

  • 967 inlägg
  • 0

Que? Exakt vilken del var ens lite dum?


Tänkte samma sak och tycker att det var en utmärkt jämförelse.

#23

Postad 29 juni 2010 - 22:37

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Gammal på en vecka? lite överdrivet, Iphones kommer med uppgraderingar mer sällan än alla andra märken, SE, nokia osv. På 3 år har 3 iphones kommit

#24

Postad 30 juni 2010 - 08:55

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

  • 967 inlägg
  • 0

Gammal på en vecka? lite överdrivet, Iphones kommer med uppgraderingar mer sällan än alla andra märken, SE, nokia osv. På 3 år har 3 iphones kommit


Man kan ju också konstatera att den som kom förra sommaren, 3GS, inte direkt står sig slätt mot konkurrensen heller.

#25

Postad 30 juni 2010 - 12:03

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0
har en mobil räkning på ca 1100kr imånaden inkl lur. tycker det var bra pris :huh:

#26

Postad 01 juli 2010 - 00:24

ziah75
  • ziah75
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0

Telefonen heter iPhone 4. 4G antyder att den skulle stödja fjärde generationens mobilnät, vilket inte är fallet.

I det här fallet står 4G för 4:e Generationens iPhone ja. De 4 modellerna är: iPhone (2007, kom ej till Sverige), iPhone 3G (2008), iPhone 3GS (2009), iPhone 4 (2010). iPhone 4 stöder alltså inte 4:e Generations mobilnät, ibland även kallat LTE. Mig veterligen finns det ingen mobil på marknaden idag som gör det, utan endast USB-modem. Turbo-3G räcker fint ett tag till i mobilen tror jag.

#27

Postad 01 juli 2010 - 05:20

jim65
  • jim65
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
jag känner mig rätt gammal när man går ut och säger 4:e generationen..När man nämner iPhone så känner jag mig dödsdömd..Jag var tvungen att avbryta min semester för att säga detta...Nu när det nämndes Telenor då är jag redan död..

Jimpa/ R.I.P

#28

Postad 01 juli 2010 - 07:25

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

  • 4 905 inlägg
  • 0
Tycker inte riktigt alls om prissättningen på nya iPhone. Idag betalar jag 249 spänn i månaden i 24 mån för min 3G som jag köpte precis när den kom. Det plus det jag betalade kontant har då alltså uppgått till ca 10000 kr under dessa två åren.

Att man landar på nästan 17000 på två år för nya iPhone känns inte riktigt jättevärt. Från 249 spänn i månaden till 699, nääe du. Bättre att ha lite is i magen och vänta tills alla operatörer fått in den och priskrig börjar ske. :huh:

#29

Postad 01 juli 2010 - 07:37

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Har inte telenor råd med en egen reklamplats här ? :huh:

#30

Postad 01 juli 2010 - 15:08

head
  • head
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Tycker inte riktigt alls om prissättningen på nya iPhone. Idag betalar jag 249 spänn i månaden i 24 mån för min 3G som jag köpte precis när den kom. Det plus det jag betalade kontant har då alltså uppgått till ca 10000 kr under dessa två åren.

Att man landar på nästan 17000 på två år för nya iPhone känns inte riktigt jättevärt. Från 249 spänn i månaden till 699, nääe du. Bättre att ha lite is i magen och vänta tills alla operatörer fått in den och priskrig börjar ske. :unsure:

Kolla villkoren. Som redan nämnts, 699 kr/mån-abonnemanget finns redan idag för iPhone 3Gs och är ett helt fast abonnemang utan några öppnings- eller trafikavgifter varken för telefon eller data.

249 kr/mån-abonnemanget ger bara fri data men man betalar för telefon och sms/mms. Den abonnemangsformen kommer garanterat även till iPhone 4 när den värsta hysterin har lagt sig.

#31

Postad 01 juli 2010 - 17:27

petruso
  • petruso
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Kanske vi får se mobilen dyka upp hos telia snart!!
http://www.teknikvec...ch-apple-klart/

#32

Postad 04 juli 2010 - 10:09

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0
På firman har vi idag ett abonnemang från Telia som heter Jobbmobil ("dubbel"?) och som innebär fria samtal, men man betalar för SMS och det ingår ingen data-trafik. Det kostar ca: 600 + moms i månaden. Så 699 kr/mån för ALLT, inklusive datatrafik, är ett rätt bra pris. Undrar vad Iphone 4 kommer att kosta om man binder sig i 24 månder? EDIT: sorry, missade ingressen i artikeln, "0 kr/månad vid 24 mån bindning". Nice.

Kan man surfa via USB-kabel till dator på Iphone 4? Har Iphone en "Wlan-router"-funktion som min Xperia X1 har? (Man kan ansluta till telefonen via Wlan och använda telefonens internetuppkoppling.)

Redigerat av Tomas L, 04 juli 2010 - 10:12.


#33

Postad 04 juli 2010 - 10:44

Chippe
  • Chippe
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0

Men det är väl inget man kan lasta Apple för egentligen utan bara ett resultat hur vår marknadsekonomi slår mot fattiga länder i deras strävan att vara billigast? Hur hade det sett ut om Apple hade gått ut och sagt "tyvärr, iPhone 4 kommer kosta 1299 i månaden i 24 månader för vi har höga producentkostnader" Då hade ingen köpt luren.

Foxconn levererar till flera tillverkare och jag hade gärna sett en uppskärpning på samma sätt som varit aktuellt i flera andra branscher. Tyvärr får jag lite lobbyism känsla över det hela där folk hittar olika anledningar varför man inte skall köpa en iPhone...


Du har rätt att det är marknadsekonomin som styr lönerna men inte enbart. Som ett framgångsrikt västerländskt företag har man ett visst ansvar att se till att man inte samarbetar med företag som inte håller humana arbetsförhållanden eller så ställer man krav från dem vilket Apple bör göra nu.

1299:- i månaden var ju inte rimligt och relativt för diskussionen även om du bara tog det ur luften som ett exempel. Jag ska inte säga för mycket då jag inte vet exakt hur det går till på den där fabriken men det låter som att de arbetar ovanligt hårt med minimal lön. De skulle troligtvis kunna få humanare arbetsförhållanden utan att priset på iPhone ökar en krona eller nämnvärt.

Det kan vara lobbyism eller så är det bara en naturlig balans, en motvikt till applefans som hävdar sig väldigt mycket och avgudar företaget. Jag tycker det är sunt förnuft att ifrågasätta "hysterin" över en iPhone och att hålla sig strax utanför applevärlden.

Jag har själv en iPhone som jag gillar :-)

#34

Postad 05 juli 2010 - 09:14

Nordica
  • Nordica
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
699:- i månaden är ju ett kanonpris ! Har själv den gamla 3G luren som jag betalar under 200:- i månaden för, men max 1Gb att surfa för... 1Gb räcker inte långt om man kör Spotify i bilen via 3G eller kollar OS/VM när man är på resande fot.

#35

Postad 05 juli 2010 - 15:31

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0

Har inte telenor råd med en egen reklamplats här ? :)


Vet inte om det är så att du letar fel där jag skriver men jag har inget emot att svara på detta. Eftersom Telenor var först ut med att sätta ett pris pǻ iPhone (Varken de andra tre t'na Telia, Tele2/Comviq eller Tre) har ännu inte sagt vad den kommer kosta) var det intressant fakta som skall jämföras med de utländska priserna och vad luren kostar som gråimport.

Det handlar inte om att göra reklam för någon utan skall ses som information om vad vi kan vänta oss för prisnivåer på en telefon som många är intresserade av...

#36

Postad 06 juli 2010 - 16:49

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

  • 832 inlägg
  • 0
Skulle aldrig lägga dessa pengar på tok för dyrt!

#37

Postad 06 juli 2010 - 23:13

jim65
  • jim65
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
7000 kanoner eller erövringar om man inte tittat på Röde Piraten med Burt Landcaster som jag älskar för mycket...Apple vill hålla sig undan stämningar och så lite Support som möjligt...Värdelösare företag kan man hitta men inte i Europa.

Apple är ett Olivföretag som är beroende av pressarna som indirekt går på Knock...Liksom Olivodlare så vill man poängtera sin alterstatus bredvid dom stora..Man erbjuder en teknik som är hur coooool som helst, för att sedan fånga in sina beundrare i ett vaccum. Apple är livrädda att skapa ett operativ eller en kulvert som kan orsaka stämningar...Därför skapar dom ett egensinnigt och effektivt system där användarna blir impotenta men ändå medgörliga...

iTunes är ett ###### praktexemplar av detta.....

#38

Postad 07 juli 2010 - 09:32

whopp
  • whopp
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0
En fundering till alla er som säger att "699 för allt" är så extremt bra...

Detta beror ju helt och hållet på vilken situation man är i.

Tar mig själv som exempel:

Strålningsrädd som jag är (hehe passar bra som teknikintresserad i dagens samhälle) så ringer jag från fast lina så ofta jag kan.
Så på jobb kör jag alla samtal via den fasta jobblinjen, hemma har jag en iptelefon där fria 08-samtal utan uppkoppling "ingår" i bredbandspriset.

Så, dom enda gångerna jag ringer från min mobil är när jag faktiskt är ute och rör på mig.
Sms:ar däremot desto mer, men betalar 19 öre per sms, och ligger väl runt ett par hundra sms i månaden.

Har köpt till 1gb data per månad, som jag nu efter dom första månaderna med min HTC Desire inte har spräckt, trots rätt stor användning, varför? Jo finns ju WLAN både på jobb och i hemmet... (uhh stråålning lala)


Så......... vart vill jag komma?
Själv ligger jag på runt 150-200:- per månad, inklusive kostnaden för 1gb data.
Detta skulle ge mig i snitt 175*24 = 4200:-
Att då pröjsa närmre 17 000 skulle alltså ge mig ett pris på iphonen på runt 12 500:-


Så, vad ska jag (och alla andra personer i liknande situation) med "oändlig" data/tele/sms till? Allting beror ju på hur ens användade ser ut, och för mig skulle det ju bara vara en enorm förslust..

Detta med dyra fastpris abb går direkt att översätta till vad en professor till mig en gång kallade "att lagligt skapa pengar av ingenting"
Tycker att det har väldigt mycket med "gift-card economy" att göra, företag ÄLSKAR tjänster som betalas i förväg, men väldigt ofta inte används.
Här har ni bara en endaste länk för att få er att börja er läsning
http://www.nytimes.c...ln_freak.t.html


The financial-services research firm TowerGroup estimates that of the $80 billion spent on gift cards in 2006, roughly $8 billion will never be redeemed


Nu har jag givetvis inga som helst fakta om detta, men jag är personligen helt övertygad om att det är en bra stor del av dom som köper dessa 699:- abb som inte i närheten använder dom i den utsträckningen..

Så, iphone är ju bara ett ful pengamaskin.

1. varför kan jag inte få köpa min lur med valfritt abb?
2. varför går det inte att köpa en iphone utan abb ö.h.t?

Min misstanke på svar till detta är att det finns en gräns för vad man kan ta betalt för en lur, skulle dom sätta 12,5k som pris skulle ingen köpa.
Men skulle dom å andra sidan lägga iphone på runt 4-5k, som HTC och SE-smartphones, vem skulle då gå och köpa ett abb för 699:- i månan?

Folk är bara så sjukt lurade av hypen kring ihpone, köp en android och bli lyckligare! :D

Redigerat av whopp, 07 juli 2010 - 09:36.


#39

Postad 08 juli 2010 - 08:58

DampWall
  • DampWall
  • Lärjunge

  • 390 inlägg
  • 0
Citerar inte inlägget ovan för det är för långt, Men det är väl ganska självklart att iphone inte bara kommer släppas med det där abonnemanget i ditt fall så kommer du inte välja det abbet du kommer välja ett annat eller inget alls, det är bara ett enda pris som har släppts en, det kommer fler var så säker.
Sen dom som säger att det är bra pris tycker helt säkert att det är det för vissa personer så som jag kommer upp i typ tusen sms per månad och ringer kanske för 50-60 :- och sen surf på det och då blir vips värt det för den personen.

#40

Postad 08 juli 2010 - 12:02

tazzi
  • tazzi
  • Forumräv

  • 512 inlägg
  • 0
abonnemanget+surfpaket+smspaket+telefon+samtal+ endel kontant för telefonen

begränsning i samtal
begränsning i surf
du kommer få betala endel i butik

eller UNLIMITED för 699kr/mån +0kr/mån för telefon. vilket också kan användas som mobilt bredband


ingen operatär kommer kunna konkurera med telenor. möjligtvist halebop men de kommer ändå ha rellativt höga fasta kostnader

#41

Postad 09 juli 2010 - 09:42

whopp
  • whopp
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0
Absolut, ni har en poäng, om man är storförbrukare så är ju UNLIMITED för 699:- bra.

Extra fråga, inte lusläst deras hemsida, är deras "fria data" verkligen fri? Inga gränser efter vilka hastigheten begränsas?
Verkar ju konstig vändning operatörerna gjort här... För bara nått år sedan så började ju alla operatörer införa gränser...


Men för att förkorta mitt inlägg som folk antagligen inte orkar läsa:
Om man inte skickar 10 000 sms, ringer 5000 minuter och surfar 100 gb pr0n i månaden, då är 699:- jävligt dyrt...

#42

Postad 10 juli 2010 - 10:19

Unregistered2d5b6d9a
  • Unregistered2d5b6d9a
  • Lärjunge

  • 346 inlägg
  • 0

Absolut, ni har en poäng, om man är storförbrukare så är ju UNLIMITED för 699:- bra.

Extra fråga, inte lusläst deras hemsida, är deras "fria data" verkligen fri? Inga gränser efter vilka hastigheten begränsas?
Verkar ju konstig vändning operatörerna gjort här... För bara nått år sedan så började ju alla operatörer införa gränser...


Men för att förkorta mitt inlägg som folk antagligen inte orkar läsa:
Om man inte skickar 10 000 sms, ringer 5000 minuter och surfar 100 gb pr0n i månaden, då är 699:- jävligt dyrt...


Telenor är enda operatören som verkligen har fri data utan begränsningar. Alla andra operatörer har begränsningar såsom att hastigheten går ner efter en viss mängd nerladdad data.

Även telefoni och sms är utan begränsningar hos Telenor. Alla andra operatörer har begränsningar. T.ex deras fria sms innebär max 3000 st eller liknande. Så ordet fritt är ju inte alltid fritt uppenbarligen. Med telenor kan du skicka 100000 sms om du vill :)

Likadant med samtalen, finns ingen begränsning i antal minuter du kan prata hos Telenor som hos de andra

#43

Postad 10 juli 2010 - 15:16

Frixos
  • Frixos
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

16776 så många sms kommer jag nog upp i på 2 år och om man tar ett ca pris på 69 öre för varje sms om man skulle välja ett abb där man får betala för sms + lite surf och samtal så kan man ju nästan räkna det som att man får telefonen gratis i princip.... eller?

Kul att det börjar dyka upp lite priser, ska bli skoj att se om tele2 tar in ifån för en gångs skull(vet att det gått förut men då på ett väldigt jobbigt sätt) då blir det nog att börja fundera på om man klarar sig utan widgets eller icke.


Tele2 kommer ej få Iphone4. Åtminstone inte nu till slutet av sommaren.

#44

Postad 12 juli 2010 - 10:55

e-lite
  • e-lite
  • Veteran

  • 1 799 inlägg
  • 0

7000 kanoner eller erövringar om man inte tittat på Röde Piraten med Burt Landcaster som jag älskar för mycket...Apple vill hålla sig undan stämningar och så lite Support som möjligt...Värdelösare företag kan man hitta men inte i Europa.

Apple är ett Olivföretag som är beroende av pressarna som indirekt går på Knock...Liksom Olivodlare så vill man poängtera sin alterstatus bredvid dom stora..Man erbjuder en teknik som är hur coooool som helst, för att sedan fånga in sina beundrare i ett vaccum. Apple är livrädda att skapa ett operativ eller en kulvert som kan orsaka stämningar...Därför skapar dom ett egensinnigt och effektivt system där användarna blir impotenta men ändå medgörliga...

iTunes är ett ###### praktexemplar av detta.....


Vad grundar du dessa uttalanden på? Vad är det till exempel för fel på iTunes? Kom gärna med lite konkreta exempel för att backa upp ditt argument.

#45

Postad 12 juli 2010 - 14:36

Schweppes
  • Schweppes
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Fy vad dyr den är :)
Nej, det blir en android med många fler möjligheter och till halva priset för mig

#46

Postad 12 juli 2010 - 15:09

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Kan vi hålla denna tråd fri från pro-apple och anti-apple och fokusera oss på iPhone4?

#47

Postad 13 juli 2010 - 15:04

NirreFirre
  • NirreFirre
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Tele2 kommer ej få Iphone4. Åtminstone inte nu till slutet av sommaren.

http://www.tele2.se/...ang/iphone.html
Dock okänt när och med vilka abonnemang o priser. Hurra iaf för mer konkurrens!

PS. På sidan ovan, intressant att enkelt se hur lite som egentligen är nytt på 4:an jmf med 3GS.. iaf för mina behov och användningsområden. Lite bättre kamera o video som man använder några gånger per år, onödigt hög LCDupplösning för rimliga betraktningsavstånd och videochat till 1-2 personer i din kontaktlista. Kanske lite bättre flyt i krävande appar (?). Vet inte om batteritiden o mottagningen är förbättrad, allt annat vore ju konstigt.. En 3GS är ju klart prisvärd nu med multitasking mm. DS

#48

Postad 21 juli 2010 - 21:36

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

  • 5 090 inlägg
  • 0
Känns som att jag väntat i flera år på denna mobil. Det har jag ju också visserligen.

#49

Postad 24 juli 2010 - 08:27

AndreasA88
  • AndreasA88
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Usch fy fan, skulle aldrig lägga ut så mycket. Betalar mellan 200-300 varje månad för min 3G i nuläget (Inkl trafikavgifter) och har aldrig nått gränsen på mängden datatrafik.

#50

Postad 25 juli 2010 - 11:51

Unregistered38bbb728
  • Unregistered38bbb728
  • Forumräv

  • 628 inlägg
  • 0
jag köpte min 3g hos Telia på releasen för två år sedan, betalde då nästan 2000kr för telefonen i butiken och tog ett iMidi abonemang för 500kr/mån

500 my ass. min mobilräkning har aldrig legat under 700kr i 2år, å jag har knappt använt den. jag har ringt till telia ett flertal gånger, men de påstår att allt är rätt.
räkningen har legat på runt 700 - 1300kr i månaden.

så har lite Telia fobi nu, men fan va bra mottagning de har.

får se vilka man väljer för iphone 4. tycker det är sjukt störigt att inga bolag gott ut med priset än, förutom telefon som bara visar upp ett abonemang...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.