Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation Portable 2

23 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony PlayStation Vita (Bärbara spelkonsoler) 7 8,59 (31) Inga priser
Sony PlayStation Vita 3G (Bärbara spelkonsoler) 7 9 (8) Inga priser
1 relaterade trådar

#1

Postad 27 januari 2011 - 09:14

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Postad bild

Specs:

CPU: ARM Cortex-A9 core (4 core)

GPU: SGX543MP4+

External Dimensions: Approx. 182.0 x 18.6 x 83.5mm (width x height x depth) (tentative, excludes largest projection)

Screen: 5 inches (16:9), 960 x 544, Approx. 16 million colors, OLED

Touchscreen: Multi-touch screen (capacitive type)

Rear touchpad: Multi-touch pad (capacitive type)

Cameras: Front camera; rear camera

Sound: Built-in stereo speakers; built-in microphone

Sensors: Six-axis motion sensing system (three-axis gyroscope, three-axis accelerometer); three-axis electronic compass

Location: Built-in GPS; Wi-Fi location service support

Keys/Switches: PS button; power button; directional buttons (Up/Down/Right/Left); action buttons (Triangle, Circle, Cross, Square); shoulder buttons (Right/Left); right and left sticks; Start button; Select button; volume buttons (+/-)

Wireless communications: Mobile network connectivity (3G); IEEE 802.11b/g/n (n = 1x1) (Wi-Fi) (Infrastructure mode/Ad-hoc mode); Bluetooth 2.1+EDR (A2DP/AVRCP/HSP)


http://www.joystiq.c...ation-portable/

Monster, men behövs den?

#2

Postad 27 januari 2011 - 10:18

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Introducing the Next Generation of Portable Gaming
Posted by Jack Tretton // President & CEO
PlayStation fans across North America will be waking up to some exciting news tomorrow. At PlayStation Meeting 2011 in Japan a few moments ago, Kazuo Hirai, President and Group CEO, SCEI, introduced the world to the newest addition to the PlayStation product family and the future of portable gaming: currently codenamed NGP (Next Generation Portable).

Postad bild

When PSP first launched in 2005 in North America it changed the way people thought of portable gaming and raised expectations in regards to the variety and quality of games users expected to access while on the go. It has since become the go-to handheld entertainment system for more than 64 million users who seek home entertainment quality games along with access to their music, movies, photos and more.

With NGP we carry on this rich history of redefining industry standards and raising the bar for consumer expectations for what portable gaming can deliver. Designed to blur the lines between interactive entertainment and reality, the NGP will offer Wi-Fi and 3G network connectivity. The 5-inch OLED front multi-touch display will bring brilliant images to life and the multi-touch pad on the rear will allow users to engage with the game and characters with a simple movement of their fingertips. Additionally, services created specifically for NGP will be available on PlayStation Network. These services are designed help users take their gameplay, as well as interaction with other gamers, to new levels.

Postad bild

While we here at PlayStation are thrilled to bring this cutting-edge technology to your fingertips, we all know that content is critical to the success for all of our platforms. I’m pleased to share that your favorite franchises will be coming to NGP, including Uncharted and Call of Duty. We are working with our extensive network of 3rd party developers and publishers as well as SCE Worldwide Studios to create experiences unlike anything else on the market.

Also announced this evening was PlayStation Suite, an entirely new initiative from PlayStation that will provide fans with the opportunity to enjoy PlayStation content on an open operating system for the first time in PlayStation history. PlayStation Suite will work with Android based, “PlayStation Certified” portable devices – including mobile phones, smart-phones, and tablet PCs – to offer “PlayStation quality” content to users worldwide. In addition to providing a selection of PS one Classics, we are also working with developers to create new and exciting content that will be available on both PlayStation Certified devices and the new NGP when it comes to market

I think you will agree that the incredible momentum behind PlayStation continues to grow with each passing year. While 2010 was record breaking thanks to an unsurpassed line-up of award winning AAA software, the introduction of 3D entertainment into millions of homes and the launch of our incredibly successful PlayStation Move motion controller, 2011 is already shaping up to be one of our biggest years yet.

Thanks,
Jack Tretton


Key NGP features:
•Multi-touch 5-inch organic light emitting display (OLED) as the front display
•Multi-touch pad on the rear of the device
•Dual analog sticks
•Two cameras (front and rear)
•Software titles on small, dedicated flash memory-based cards
•Three motion sensors, gyroscope, accelerometer and electronic compass
•Wi-Fi and 3G network connectivity
•PlayStation Network access, including ““LiveArea™”, “Near” and “Activity” log features Trophy Support
•NGP will be able to play PSP titles, minis, PS one classics, video and comics from the PlayStation Store.



Mer bilder; http://www.flickr.co...laystationblog/

#3

Postad 27 januari 2011 - 11:00

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Känns som man packat in allt i den!

Men jag frågar; tillför den någon ny dimension av spelande?

NDS stora fördel var just att den var något nytt.

Touch på baksidan känns ju som något nytt, vad ska man ha det till?

#4

Postad 27 januari 2011 - 11:14

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

  • 472 inlägg
  • 0
Behövs den? Absolut. Exakt samma fråga kan i princip ställas för uppföljaren av DS...vad gör den som den förra inte kunde? 3D? Tveksamt om det är ett vettigt säljargument. Den gör precis samma sak som DS gjorde men med finare grafik.

Lägg intropriset på 299USD. Så ska du nog se att den behövs. Väldigt mycket så. Alldeles för tidigt att uttala sig om vilka för alt nackdelar dessa tryckplattor tillför. Bättre att ha en något som är där, om än dormant, än att sedan önska att det vore där.

#5

Postad 27 januari 2011 - 11:19

bylin
  • bylin
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Behövs den? Absolut. Exakt samma fråga kan i princip ställas för uppföljaren av DS...vad gör den som den förra inte kunde? 3D? Tveksamt om det är ett vettigt säljargument. Den gör precis samma sak som DS gjorde men med finare grafik.

Lägg intropriset på 299USD. Så ska du nog se att den behövs. Väldigt mycket så. Alldeles för tidigt att uttala sig om vilka för alt nackdelar dessa tryckplattor tillför. Bättre att ha en något som är där, om än dormant, än att sedan önska att det vore där.


Självklart finns det en en marknad dock tror jag succe är väldigt beroende på priset. Skulle den kosta 299 dollars så kan det funka. Men mycket dyrare och folk kommer bli avskräckta.

#6

Postad 27 januari 2011 - 11:24

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

  • 472 inlägg
  • 0
Japp. Man tycker dock att Sony borde rimligtvis ha lärt sig av 599USD Ps3 priset. Men man vet aldrig.

#7

Postad 27 januari 2011 - 11:33

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Behövs den? Absolut. Exakt samma fråga kan i princip ställas för uppföljaren av DS...vad gör den som den förra inte kunde? 3D? Tveksamt om det är ett vettigt säljargument. Den gör precis samma sak som DS gjorde men med finare grafik.

Lägg intropriset på 299USD. Så ska du nog se att den behövs. Väldigt mycket så. Alldeles för tidigt att uttala sig om vilka för alt nackdelar dessa tryckplattor tillför. Bättre att ha en något som är där, om än dormant, än att sedan önska att det vore där.


Samma sades när NDS kom ut, vad ska man med en penna till för spel? Nintendo bevisar gång på gång att en ekelt ny feature gör skillnad, även om man tycker den är trams. 3D kommer göra skillnad, ingen annan erbjuder det.

PSP2 är just nu en dopad Smartphone.

299 USD? Hur mycket vill du de ska förlora?

Den har allt som en svindyr smartphone har och lite till. Finns ingen möjlighet att de kan gå vinst vid 299 USD.
Vi pratar 5" OLED, Wifi, BT, 3G, touch, Helt ny CPU/GPU, GPS, 2 kameror.

Jag tror 349 - 399 som intro.

Fats jag håller med dig, 299 är nog vettigast för dem men jag förstår inte varför de ska gasa med en ny förlust maskin.

Redigerat av PalmiNio, 27 januari 2011 - 11:36.


#8

Postad 27 januari 2011 - 11:55

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0

Den har allt som en svindyr smartphone har och lite till. Finns ingen möjlighet att de kan gå vinst vid 299 USD.
Vi pratar 5" OLED, Wifi, BT, 3G, touch, Helt ny CPU/GPU, GPS, 2 kameror.

Skillnaden är iofs att det inte är många som hostar upp vad en smartphone kostar på ett bräde. För min egna del, så är dagens spel till iPhone tillräckligt för mobilt spelande.

Kommer PSP2 få TV-out via HDMI och möjlighet att köra gamla PS2-spel, så kanske det kan vara något :blink: Skönt att se att kontrollerna är fixade med två analogspakar.

#9

Postad 27 januari 2011 - 11:59

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

  • 472 inlägg
  • 0
Dom har redan gått ut med att den kommer att gå med förlust. Frågan är endast om hur pass mycket.

MM..det är ju därför ninty pushar 3D såpass mycket eller hur! För att det är precis den funktionen dem framhäver när dom visar sina titlar.....eller vänta nu. 3DS kommer att sälja apmycket. Men det är absolut inte pga att maskinen är 3D kapabel.

Och? Vad exakt är problemet med det? en potent handheld. Funkar alla dagar i veckan.

Läs första stycket. Dom kommer inte att gå med vinst. DOm räknar inte att gå med vinst. Så släpp den biten nu. Dom kommer även att erbjuda olika konfigurationer. Wifi är standard med det kommer tydligen inte 3G att vara. Så att jag tror helt klart att 299 som insteg är fultl möjligt.

#10

Postad 27 januari 2011 - 12:17

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Känns som man packat in allt i den!

Men jag frågar; tillför den någon ny dimension av spelande?

NDS stora fördel var just att den var något nytt.

Touch på baksidan känns ju som något nytt, vad ska man ha det till?



Tror nog att touch på baksidan kan bli, kanske inte revolutionerande, men nytt, kul och användbart.
Kolla här, har för mig att det stod nåt om det där.


What I'd like to realize is playing on your PS3, and when you go out, you put the game on your NGP, and when you come back home, you can once again use your PS3 and large screen TV.

This dream is going to come true in the near future. And right now, I'm working on this project of the dream. I'm sorry, I can't reveal this now. But we'd like to present what we're doing at E3



Hmm, konstigt att den inte har någon HDMI ut, A9 och GPU:n skulle lätt klara av det.
Å andra sidan har dom nog inte avslöjat allt om den ännu. :blink:

Oavsett så är det inget jag kommer köpa. Har använt min PSP max 5-10 gånger.

#11

Postad 27 januari 2011 - 12:35

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Lite mer om GPU:n ( som också är fyrkärnig ):

* Maintains the highest performance per mW of any embedded graphics core, a key benefit of POWERVR SGX (better battery life).
* No additional work for software developers; using one driver stack for all SGX cores means applications see a common SGX architecture via the standard APIs regardless of number of cores used (easy to develop for).
* Scalable GP-GPU compute power, which can be fully utilised through all Khronos APIs including OpenGL ES 2.x, OpenVG™ 1.x and OpenCL™.
* No additional CPU load when using multiple cores or loss of performance.


PowerVR give the following example "At 200MHz core frequency an SGX543MP4 (four cores) will deliver 133 million polygons per second and fill rates in excess of 4Gpixels/sec." That would make it only slightly better than the Xbox 1's GPU, but over 4x the power of the current PSP's, but we don't know what clock speed Sony will choose. Remember, this processor doesn't need to render to a big TV screen, so the lower clock speeds can still mean great graphics.

Also, the GPU is named SGX543MP4+, nobody knows what the "+" means, but it's very likely that the GPU will be heavily modified to make it unique to the NGPs architecture.


Har kollat på de bilder som finns och ingen HDMI-ut där inte. Så det kan vi nog glömma.
Vi ska nog inte jämföra detta prestandamonster med en mobiltelefon, den är ju betydligt större av förklarliga skäl.
Dessutom släpps den ju inte förrän Q4 detta år och då kanske vi har mobiler med samma specs.

Redigerat av BrittBastard, 27 januari 2011 - 13:05.


#12

Postad 27 januari 2011 - 13:37

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Demot på gränssnittet; http://www.youtube.c...h?v=0GLG71IouR8

#13

Postad 27 januari 2011 - 13:51

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

  • 1 220 inlägg
  • 0
Känner mig lite besviken på något sätt. Hade faktiskt mer hoppats på en PSPgo liknande skapelse och den lär dra ström som bara den.

#14

Postad 27 januari 2011 - 17:33

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Känner mig lite besviken på något sätt. Hade faktiskt mer hoppats på en PSPgo liknande skapelse och den lär dra ström som bara den.


Det är inte så säkert.

* Maintains the highest performance per mW of any embedded graphics core, a key benefit of POWERVR SGX (better battery life).


Gäller då i o f s bara GPU:n men ändå.

#15

Postad 27 januari 2011 - 19:32

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
haha... It's ALL IN för PSP... troligtvis sista försöket man gör och då har man bestämt sig för att satsa allt. Funktions mässigt saknar man ju inte mycket, FULL POTT! men det är inte heller förvånande, Sony ligger oftast i framkant med teknologin och stoppar in det senaste och bästa, men det brukar ju inte alltid löna sig har vi sett.

Inga uppgifter på batteri tiden än?

Jag tror inte att priset kommer att bli högre än vad en PS3 konsol kostar idag.

Redigerat av Unregistered1232, 27 januari 2011 - 19:35.


#16

Postad 27 januari 2011 - 19:42

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 232 inlägg
  • 0
Ser väldigt lovande ut, tycker Sony har satsat på helt rätt saker till skillnad från Nintendo. Grafik liknande eller bättre än PS3, touch där bak (som såg coolt ut på videon morlock länkade) och inte minst dual-analog sticks... personligen tycker jag alltid bärbara aldrig varit samma sak som stationära konsoler på grund av kontrollen, och äntligen är det någon som sätter dit två spakar så man kan spela 3D-spel enklare. Varför har man inte gjort det innan, och varför har 3DS bara en spak (som dessutom ser sämre ut än NGPs spakar)?

3D är säkert coolt ett tag, men det har aldrig lockat mig och dessutom fyller det ingen egentlig funktion. Touch på baksidan av NGP ser ut att kunna bli väldigt användbart utan att man ska behöva flytta handen och peka på skärmen eller hålla på med en penna för att använda touch.

Alla komponenter på NGP ser ut att vara väldigt energisnåla så jag tror faktiskt batteritiden kan bli bättre än på PSP, processorn kan t.ex. klockas ner när den inte används och då drar den i princip ingen ström alls. Tekniken har kommit långt så jag tror inte man behöver oroa sig för kass batteritid.

OLED-skärm som dessutom är större än den till PSP vinner lätt över två mindre skärmar i mina ögon. Dubbelt så hög upplösning också jämfört med PSP.

Detta är typiskt Nintendo vs Sony... och antagligen vinner Nintendo igen tack vare bättre spel. Jag vill inte ha portar eller multiplattformsspel som Call of Duty, Gran Turismo, Need For Speed, GTA, God of Sparta eller whatever... PSP hade fullt av sådana nedbantade spel jämfört med PS3-versionerna, fanns knappt några unika spel till PSP alls. Hoppas Sony satsar mer på NGP den här gången och gör originella spel eller åtminstone exklusiva. Och med det menar jag inte Final Fantasy IV Ultimate Portable Edition med samma grafik som PS1.

Hade egentligen hellre velat att detta var Nintendos konsol så jag äntligen kunde spela Super Mario Sunshine eller någon annan klassiker vart jag än ville utan kontrollproblem. Får istället hoppas de gör ett bra Ratchet & Clank och en PS2-emulator ;)

Uncharted: http://www.youtube.c...h?v=xualDIv0UrI

#17

Postad 27 januari 2011 - 22:11

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Håller med. PSP föll på tråkiga spel. Det var mycket mer spelglädje med DS.
Återstår att se hur det blir denna gången. Jag känner mig dock mer peppad inför 3DS.

#18

Postad 27 januari 2011 - 22:20

Unregistered38bbb728
  • Unregistered38bbb728
  • Forumräv

  • 628 inlägg
  • 0
blir nog ett köp då den kommer, har hört att den är planerad till julen 2011.

frågan är vad priset kommer bli ;)

#19

Postad 28 januari 2011 - 00:06

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Jag är en sucker för hårdvara. Om jag skaffar en PSP2 beror dock på spelsläppen. PSP:n hade alldeles för få spel, men eftersom den landat under 1000-lappen har jag skaffat en igen. Det enda som går att spela på när pojken envisas med att sova i famnen... ;)

#20

Postad 02 februari 2011 - 13:24

Wario
  • Wario
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Köp dag ett, oavsett pris.

Redigerat av Wario, 03 februari 2011 - 09:49.


#21

Postad 03 februari 2011 - 12:18

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
taktiskt att announca nu sådär innan n3ds släpps :D men får se, beror helt på spelutbudet

#22

Postad 03 februari 2011 - 22:38

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0
Äntligen en bärbar konsol som verkar bli bra :)

#23

Postad 03 mars 2011 - 13:16

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
NGP@GDC 2011

#24

Postad 04 mars 2011 - 09:21

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

  • 1 687 inlägg
  • 0
Har inte ägt någon portabel playstation förut, barit sugen på att köpa en psp ett bra tag, men denna kan bli riktigt bra :) underbart att sitta o spela uncharted på bil semestern när man inte kör.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.