Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

KDLEX500 5990 kr hos Dustin Home

69 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 02 augusti 2011 - 15:32

Natashas
  • Natashas
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Hej

Just nu säljer Dustin denna modell för 5990 sek. Men saken är att det är gråimport. Tycker ni man ska slå till eller vänta?

#2

Postad 02 augusti 2011 - 15:54

frav
  • frav
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0
46EX500 för 5990kr + frakt är ju helt okej, får man väl säga.

Vad gråimport påverkar vet jag dock inte. Garantin är ju mot Dustin & är 2år enligt vad det står i Dustins specar. Har inte Sony Europa-garanti? Men produkten ska vara samma som de som är via Sony Sverige då det är en AEP-modell. Var tar Dustin sina Sony från?

#3

Postad 02 augusti 2011 - 15:56

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0
Dustin köper sina SONY tv:ar från SONY Sverige.

EK

#4

Postad 02 augusti 2011 - 16:06

Natashas
  • Natashas
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Nej kolla jag frågade
http://www.facebook...._t=feed_comment

tror ni det blir 4990 kr snart?

#5

Postad 02 augusti 2011 - 17:05

Christanse
  • Christanse
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

Nej kolla jag frågade
http://www.facebook...._t=feed_comment

tror ni det blir 4990 kr snart?


Frakten kommer du stå för när du skickar den till Dustin(om den ska in på service). Om tv kommer bli biligare är en bra fråga. Jag vet att butikerna brukar sänka priserna lite mera när folk kommer hem från semestern. För att dom har slut på pengar mm.
Sen är det ju frågan om just den modelen kommer gå ner i pris, väldigt svårt att säga. Men under mitten/slutet av agusti månad borde "rean" finnas på vissa apparater.

Redigerat av Christanse, 02 augusti 2011 - 17:08.


#6

Postad 02 augusti 2011 - 17:25

Natashas
  • Natashas
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Frakten kommer du stå för när du skickar den till Dustin(om den ska in på service). Om tv kommer bli biligare är en bra fråga. Jag vet att butikerna brukar sänka priserna lite mera när folk kommer hem från semestern. För att dom har slut på pengar mm.
Sen är det ju frågan om just den modelen kommer gå ner i pris, väldigt svårt att säga. Men under mitten/slutet av agusti månad borde "rean" finnas på vissa apparater.


Enligt Jüri Matroja
Inskicksservice=Vi står givetvis för fraktkostnaderna och våra returfraktsedlar inkluderar som vanligt även upphämtning av produkten.

Vart tror ni TV:en kommer från? Kina då kanske den är en piratkopia

#7

Postad 02 augusti 2011 - 17:32

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0
Självklart är det inga piratkopior eftersom det är förbjudet att sälja i Sverige!
Man har bara valt ett annat lands generalagent eller inköpsorg.
Tänk på att det kan vara problem med internetinnehåll, språk, text-tv och digitalmottagare på gråimport.

#8

Postad 02 augusti 2011 - 17:32

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
AEP står för europeisk modell. Det brukar finnas en nordisk också som jag glömt vad den har för beteckning, XXE kanske

#9

Postad 02 augusti 2011 - 17:40

Natashas
  • Natashas
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
hmm, jag har frågat vilket urspungsland det är. hoppas dem svarar imon :( ;) Vad tycker ni ska jag slå till eller vänta`?

Redigerat av Natashas, 02 augusti 2011 - 17:42.


#10

Postad 02 augusti 2011 - 18:04

frav
  • frav
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0
XEE använder Samsung.

Sony har mig veterligen en AEP (Asia, Europe, Pacific) modell vilken är samma för hela denna AEP-regionen. Så det ska således inte vara några problem med menyer & mottagare. För när man startar upp en AEP TV så finns det en hel uppjö land & språk att välja emellan.

#11

Postad 02 augusti 2011 - 18:15

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Efter omfattande undersökningar har jag kommit fram till att den nordiska hette K. Det var några år sen jag vet att det fanns en nordisk variant, dom kanske slopat den för den enda skillnaden var garantierna

#12

Postad 02 augusti 2011 - 20:04

Christanse
  • Christanse
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

:rolleyes: ^_^ Vad tycker ni ska jag slå till eller vänta`?


Det är ju svårt att säga, Det är ju om tv tilltalar dig på alla punkter så ska du göra det. Kampanj vet vi ju inte länge den varar 1 dag 1 vecka 1 månad.
Skulle gå in och kika på tv:n på dustin så hitta jag denna på första sidan 1000 kr biligare oxå kampanj vara. Vet inte om du gillar samsung 47" men något jag såg bara. Pris sänkt från 8000 till 5000


http://www.dustinhom...duct/5010597937

Redigerat av Christanse, 02 augusti 2011 - 20:06.


#13

Postad 02 augusti 2011 - 20:35

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

hmm, jag har frågat vilket urspungsland det är. hoppas dem svarar imon :rolleyes: ^_^ Vad tycker ni ska jag slå till eller vänta`?


Den kommer från samma land som alla andra Sony TV.

Dustin har utan tvekan köpt den via en Europeisk Trader. Så ursprunget av själva tillverkningen är samma som vilket modell som helst som är köpt från Sony Sverige/Nordic.

Den enda 2 skillnaderna än om Dustin hade köpt den av Sony Nordic är:

1. Du kommer inte kunna vända dig till tillverkaren eller ta del av tillverkarens extra garantier eller service
2. Mottagaren i TVn är inte godkänd av Boxer eller Com Hem. 99 fall av 100 fungerar det sålänge tunern har rätt teknik, typ DVB-C och Mpeg 4 för Com Hem. Men skulle du få problem kommer inte Com Hem att hjälpa dig.

Dock täcks du fortfarande av den garanti som Dustin ger och är bunden av enligt svenks lag.

Kort sagt, gråimport är inte så farligt.

#14

Postad 02 augusti 2011 - 21:05

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0

100% Pixelgaranti
Sony Sverige erbjuder 100% pixelgaranti på alla sina lcd-tv apparater och hemmabioprojektorer köpta efter 1:a april 2007. Garantin gäller från och med inköpstillfället och två år frammåt. Detta innebär en ökad trygghet för dig som kund och är ytterligare en anledning att välja Sony.
Dustin AB köper alla Sony produkter från Sony Sverige!



OT: Detta är vad Dustin Home skriver på sida för en SONY tv. På vissa sidor för SONY Tv:ar saknas denna text.. Känns inte direkt genomtänkt eller seriöst. Dustin brukar ju annars vara pålitliga.

EK

#15

Postad 02 augusti 2011 - 21:52

Natashas
  • Natashas
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Det är ju svårt att säga, Det är ju om tv tilltalar dig på alla punkter så ska du göra det. Kampanj vet vi ju inte länge den varar 1 dag 1 vecka 1 månad.
Skulle gå in och kika på tv:n på dustin så hitta jag denna på första sidan 1000 kr biligare oxå kampanj vara. Vet inte om du gillar samsung 47" men något jag såg bara. Pris sänkt från 8000 till 5000


http://www.dustinhom...duct/5010597937


Ingen DLNA:( tack ändå

Den kommer från samma land som alla andra Sony TV.

Dustin har utan tvekan köpt den via en Europeisk Trader. Så ursprunget av själva tillverkningen är samma som vilket modell som helst som är köpt från Sony Sverige/Nordic.

Den enda 2 skillnaderna än om Dustin hade köpt den av Sony Nordic är:

1. Du kommer inte kunna vända dig till tillverkaren eller ta del av tillverkarens extra garantier eller service
2. Mottagaren i TVn är inte godkänd av Boxer eller Com Hem. 99 fall av 100 fungerar det sålänge tunern har rätt teknik, typ DVB-C och Mpeg 4 för Com Hem. Men skulle du få problem kommer inte Com Hem att hjälpa dig.

Dock täcks du fortfarande av den garanti som Dustin ger och är bunden av enligt svenks lag.

Kort sagt, gråimport är inte så farligt.


Sony har ju EuroGaranti


KDL-46CX520 vs KDL-46EX500?

#16

Postad 03 augusti 2011 - 02:16

AxelFyren
  • AxelFyren
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Ingen DLNA:( tack ändå



Sony har ju EuroGaranti


KDL-46CX520 vs KDL-46EX500?

Har efter lite eftertanke och en tråd här på forumet hamnat mellan dessa två också. Såg att samsungen endast har 50hz medans sony har 100hz.

#17

Postad 03 augusti 2011 - 08:24

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0
Köpte en 55ex500 från dustin,upptäckte en röd pixel och ringde dustin o dom hänvisade till sony service såklart.Lämnade in den på min lokala auktoriserade tvrep.Dom skickade den till sony,nu efter en månad utan tv fick jag beskedet att sony återtagit tv,återförsäljaren ersätter med likvärdig produkt...ringer dustin men dom har inte fått nåt om detta från sony..ringer sony inside service o dom hänvisar till sony huvudkontor o nån människa där bakom nån växel som jag ej fick tag på.Denna skiten höll jag på med i måndags o nu ska jag ringa dustin igen för inte 'r det väl jag som ska ringa riket runt o sitta i telefonköer när jag betalt för en tv som jag inte sett på en månad.
Om det blir att dom inte kan fixa en ex500 så är saken att jag inte vill ha nån anna modell den var ju ett kap för 10000,hade jag vetat detta hade jag nog tusan suttit kvar med den där pixeln.Idiotiskt o ha pixelgaranti om man inte ens kan få samma modell tebaks.

#18

Postad 03 augusti 2011 - 11:28

Natashas
  • Natashas
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
http://www.dustinhom...duct/5010600225
Kolla sidan noga. Dustin försöker lura norrmännen

#19

Postad 03 augusti 2011 - 13:23

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Sony har ju EuroGaranti


Har de det så är det inga problem alls då.

Det är utan tvekan en som ursprungligen har byggts för ett europeiskt land.

Det är dyrt att köra trading på TV utanför EU, dels kan Sony stoppa dig och dels är tullen dyr.

#20

Postad 10 augusti 2011 - 09:23

Benedict
  • Benedict
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0
Börjar fundera på en ny TV och tänker nästan att den här räcker till eller?
Annars är jag väl lite intresserad av LGs tv-apparater med passiv 3D men frågan är om det är värt de pengarna?

Jag har sedan tidigare en LG 37" LB2R som enligt min fru duger, men jag är väl av en annan uppfattning.

Känns lite som en bra mellanstation i ett antal år till istället för att köpa en ny TV för 10-15000 kr?

edit: har läst lite om att det kan förekomma lite problem med lipsync om man kör ljudet via en receiver?
Någon som vet mer om det?
Jag kommer dra ljudet från min PS3:a via toslink till min receiver för spel och filmer m.m och bilden direkt till tvn via HDMI.
Har en Onkyo 674 som receiver.

Redigerat av Benedict, 11 augusti 2011 - 18:00.


#21

Postad 13 augusti 2011 - 14:07

Natashas
  • Natashas
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Vet någon om Webhallen kör gråimport på sina sony produkter?:)

#22

Postad 13 augusti 2011 - 15:39

Benedict
  • Benedict
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0

Vet någon om Webhallen kör gråimport på sina sony produkter?:)



Ingen aning, men de ägs väl numera av Pixmania som är ett franskt företag?

De verkar just nu ha en annan modell än Dustins, så det kanske är svenska modeller?


Just nu skickar vi modellen 46EX503 istället för 46EX500!

46EX503 har till skillnad från 46EX500 DVB-T2 digitaltuner vilket gör att du kan ta emot HD kanaler genom Boxer!


#23

Postad 13 augusti 2011 - 16:21

Natashas
  • Natashas
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Ingen aning, men de ägs väl numera av Pixmania som är ett franskt företag?

De verkar just nu ha en annan modell än Dustins, så det kanske är svenska modeller?


Just nu skickar vi modellen 46EX503 istället för 46EX500!

46EX503 har till skillnad från 46EX500 DVB-T2 digitaltuner vilket gör att du kan ta emot HD kanaler genom Boxer!


Njaa, Webhallen ägs av brittiska DSG, som i sin tur äger EG, Electroworld, och Pixmania

#24

Postad 13 augusti 2011 - 23:59

Natashas
  • Natashas
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Jag slog till nyss och gjorde order på 503:an, dock kunde jag inte köpa extra försäkring. Men bläddrade Sony:s sida hos dem kunde man köpa tilläggsgaranti för 950 kr. Sonys garanti vs Webhallens?

#25

Postad 14 augusti 2011 - 14:11

Zuljin
  • Zuljin
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Är inputlagget på ex500 ngt man märker vid vanligt tittande och ljudet skickat till reciver?

#26

Postad 15 augusti 2011 - 08:22

Webhallen
  • Webhallen
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Hej

Vi köper våra produkter från Sony generellt genom Sony Sverige eller någon av deras auktoriserade svenska distributörer - precis som vi gör med Sony KDL-46EX503.

För er info, en mindre leverans kommer idag/imorgon men kommer inte täcka alla order som ligger inne. En större kommer i början på nästa vecka.

#27

Postad 15 augusti 2011 - 13:09

Natashas
  • Natashas
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Hej

Vi köper våra produkter från Sony generellt genom Sony Sverige eller någon av deras auktoriserade svenska distributörer - precis som vi gör med Sony KDL-46EX503.

För er info, en mindre leverans kommer idag/imorgon men kommer inte täcka alla order som ligger inne. En större kommer i början på nästa vecka.


Hur fungera garantin? 2 år ingår väl?

#28

Postad 15 augusti 2011 - 16:57

Unregisterede08ae2cf
  • Unregisterede08ae2cf
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0
Sony Bravia PRO KDL-XX503P

https://www.prisjakt...kt.php?p=901218
Vad betyder PRO?

EDIT:
Ingen verkligen ingen som vet? Är det en specialmodell? Va`?

https://www.prisjakt...php?l=s72975851
titta under Sony på denna länk

Redigerat av Unregisterede08ae2cf, 17 augusti 2011 - 15:30.


#29

Postad 16 augusti 2011 - 18:42

Zuljin
  • Zuljin
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Webhallen höjde priset med en tusenlapp och Dustin verkar tagit bort den ur sortimentet.. ;)

#30

Postad 16 augusti 2011 - 19:38

Natashas
  • Natashas
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Webhallen höjde priset med en tusenlapp och Dustin verkar tagit bort den ur sortimentet.. ;)


Ja, det stämmer hann göra en order :D Om man kollar Dustinns länk står det "Denna produkt är för närvarande stoppad för försäljning"

Dustin svarar:
När en produkt blir stoppad för försäljning så beror det i regel på att vi inte är säkra på hur många vi får in i kommande leverans.

Vi vill säkerställa att vi får in tillräckligt många för att kunna leverera till de som beställt och inte säljer "för många". Har du redan beställt en produkt som senare blir stoppad för försäljning så ska du med andra ord inte påverkas av det.

Så det finns chans, håll utkik!

Redigerat av Natashas, 16 augusti 2011 - 19:46.


#31

Postad 16 augusti 2011 - 19:41

Benedict
  • Benedict
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0
Får hoppas det.
Hade Tvn i korgen och skulle precis betala när webhallen ändrade priset.
Kändes som en käftsmäll.
Blir nog ett inköp på Dustin om priset går ner igen.
Den känns inte lika prisvärd längre för nuvarande pris, då kan jag lika gärna gå upp någon tusenlapp och köpa en bättre tv istället, men inte hos Webhallen...

Redigerat av Benedict, 17 augusti 2011 - 14:07.


#32

Postad 17 augusti 2011 - 09:32

Natashas
  • Natashas
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har KDLEX46500 i korgen hos Dustin? Någon som vill ha den? ;)

#33

Postad 17 augusti 2011 - 10:10

Benedict
  • Benedict
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0
Nu har produkten utgått hos Webhallen också, även fast det fanns 7 ex kvar i lager...
Undrar varför?

Finns det någon annan TV som har samma bildkvalité som den här i ungefär samma prisklass eller upp till 10.000 kr?
Vill ha något att ersätta min LG 37LB2R som jag köpte år 2007.

Hej!

Jag har KDLEX46500 i korgen hos Dustin? Någon som vill ha den? :)



Jag såg att jag också har en i min kundvagn. Men det går väl inte att köpa då ändå eller?

#34

Postad 17 augusti 2011 - 10:36

Natashas
  • Natashas
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Nu har produkten utgått hos Webhallen också, även fast det fanns 7 ex kvar i lager...
Undrar varför?

Finns det någon annan TV som har samma bildkvalité som den här i ungefär samma prisklass eller upp till 10.000 kr?
Vill ha något att ersätta min LG 37LB2R som jag köpte år 2007.




Jag såg att jag också har en i min kundvagn. Men det går väl inte att köpa då ändå eller?


Jo, det går! Chansa du förlorar ju inget!

#35

Postad 17 augusti 2011 - 13:04

Benedict
  • Benedict
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0

Jo, det går! Chansa du förlorar ju inget!

Beställde från Webhallen nu.

#36

Postad 19 augusti 2011 - 08:24

gylfe
  • gylfe
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Ringde just Dustin och dom visste fortfarande inte när skärmarna kommer in... beställde för 3 veckor sedan. Han jag pratade sa tydligen att lagret i London hade brunnit upp?? Hur som helst. Oklart när Dustin kan leverera.

#37

Postad 19 augusti 2011 - 09:37

pew
  • pew
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag beställde en 46" ex503 från webhallen i lördags (ex 500 --> 503 erbjudandet)

Hämtade tvn igår på posten. Hade en rackarns tur att jag hann beställa innan de höjde precis, så jag fick min för
6339 inklusive frakt.

Har inte hunnit prova tvn så mycket, och jag har inte haft någon platt-tv tidigare så jag kan bara jämföra med farsans tv lite granna.

Men tycker att bilden är väldigt bra, speciellt då när man visar högkvalité material på den.
Svärtan är riktigt schyst, färgerna känns bra och jag har inget som hellst "upplyst" parti. (Background bleeding eller vad det kallas :) )

Måste också säga att jag tycker att ljudet är riktigt bra om jag jämför med farsans lcd. (En philips 42" för 3449kr på media markt).
Det låter mycket fylligare och klarare än på hans.

Det lilla negativa jag upplevt är väl samma som flera andra nämnt, menyerna är sega, dosan är inte världens snyggaste och tvn verkar inte stödja så många format via usbn.

Är i alla fall väldigt nöjd såhär långt, och att jag fick en 46" ex503 för 6339kr känns som ett riktigt klipp.
Jag återkommer med mer intryck när jag hunnit använda tvn lite mera =)

#38

Postad 19 augusti 2011 - 11:28

Raditz
  • Raditz
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Ringde just Dustin och dom visste fortfarande inte när skärmarna kommer in... beställde för 3 veckor sedan. Han jag pratade sa tydligen att lagret i London hade brunnit upp?? Hur som helst. Oklart när Dustin kan leverera.


Jag har samma problem, beställde ungefär för 3 veckor sen. Undrar hur länge man ska behöva vänta :) får ju inga vettiga svar heller från supporten.

#39

Postad 19 augusti 2011 - 13:36

Benedict
  • Benedict
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0

Ringde just Dustin och dom visste fortfarande inte när skärmarna kommer in... beställde för 3 veckor sedan. Han jag pratade sa tydligen att lagret i London hade brunnit upp?? Hur som helst. Oklart när Dustin kan leverera.



Lät ju inte så bra.
Kanske är det här de menade?

Postad bild

Brann upp i samband med upploppen.

Men jag har för mig att Dustin visade att de hade TV-apparater i lager för bara någon vecka sedan i sitt lagersaldo??

Edit: själv väntar jag på min TV från webhallen.
Trodde den skulle komma som hempaket, men verkar levereras som pall-ett.
Vilket betyder att jag inte får TVn innan helgen och måste ta ledigt från jobbet någon timme på måndagen.

Synd att det inte nämns tydligt på vare sig beställningen, kvittot eller på informationen om TV.
Där står det bara att det levereras som hempaket.
Men om man går in på Service och Hjälp, leveransstid står det följande:
Hempaket
Posten levererar paketet till din dörr, efter telefonavisering, vardagskvällar mellan kl. 17:00–21:00 (gäller ej till lantbrevbärarlinje). Hempaketet levereras vanligtvis ut inom cirka 2-3 arbetsdagar. Observera att större försändelser, exempelvis TV-apparater, kan komma att skickas som pallförsändelser. Dessa levereras mellan 8-16.

Man tycker att det borde framgå på ens beställningsinformation, där står det ju bara hempaket, vilket är fel...
Ringde Posten och pratade och enligt dem så är det billigare att skicka som pall än hempaket.

Så nu får barnen klara sig utan barnprogram och jag utan min PS3:a de sista dagarna innan skola och jobb börjar...
Kan vara bra då det kan bli lite mycket barnprogram ibland.

Redigerat av Benedict, 19 augusti 2011 - 14:08.


#40

Postad 19 augusti 2011 - 14:47

gylfe
  • gylfe
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Så nu har alltså London-upploppen drabbat även mig i Stockholm!? Typiskt. Vandalister, smågangstrar, maskerade stenkastande fegisar.... arg.

#41

Postad 19 augusti 2011 - 17:11

Benedict
  • Benedict
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0
Det verkar som om Electroworld fortfarande har 40" varianten, Sony Bravia KDL-40EX500 i lager för 4990 kr inkl frakt för er som är intresserade.
Elgiganten har den för drygt 500 kr dyrare inkl frakt.
I övrigt verkar det vara slutsålt.

Kan ju vara ett alternativ för er som inte hann få en 47" den här omgången.

Edit: Enligt den här tråden finns det en chans att man får en 503:a om man beställer från Elgiganten, gissar att samma sak är med Electroworld, då de troligen köper från samma ställe.

Redigerat av Benedict, 19 augusti 2011 - 17:14.


#42

Postad 19 augusti 2011 - 17:40

Ari Gold
  • Ari Gold
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0
jag vill ha en 55EX503för under 10' =)

#43

Postad 20 augusti 2011 - 17:46

Samsung Master
  • Samsung Master
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Webhallen höjde priset med en tusenlapp och Dustin verkar tagit bort den ur sortimentet.. :)

Jag väntade en dag med att köpa för att se om jag kunde få tag på den i en annan butik. Då hade de ju höjt så jag åkte på 1000kr extra ;)

Men är rätt nöjd med TVn annars. Men PC läget (VGA) går inte att använda då det blir en horisontell linje vid minsta rörelse vertikalt. Antar att det är min TV som är defekt men jag bryr mig inte så mycket då jag ändå kopplar datorn med HDMI vilket ska ge bättre bild. Det blir också riktigt bra! Har inte märkt någon input lag lr clouding.

TV stödet är dock lite snett vilket jag antar att det inte ska vara? Får väl höra om de kan skicka ett nytt om det nu är det som är felet..

En sak som är lite störande är att när man slår på TVn lr byter källa så visas källan och skärmformat m.m. lite väl länge. Hade varit kanon om någon vet hur man kan stänga av detta? Kanske går om man kan komma in i någon servicemeny för jag kan inte hitta något bland de vanliga inställningarna.

Webhallen kommer att få in fler 46EX500 men 503 är helt slut nu...

Det lilla negativa jag upplevt är väl samma som flera andra nämnt, menyerna är sega, dosan är inte världens snyggaste och tvn verkar inte stödja så många format via usbn.

Jag gillar att man kan lägga kontrollen upp och ner och ha startknappen där. Tycker det är rätt snyggt i jämförelse med min gamla som låg med alla knapparna uppåt. Men hade gärna sett mer snabbkommandon på kontrollen.

Redigerat av Samsung Master, 20 augusti 2011 - 17:57.


#44

Postad 21 augusti 2011 - 02:40

tekniknisse
  • tekniknisse
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
Ja jag hade ju också tur den här gången och fick en tag i en 46EX503 för 5990 + försäkring 4år för 1099 då jag lyckades beställa innan webhallen höjde priset.

Detta exemplar hade dessutom ingen clouding eller bleeding till skillnad från den från Elgiganten som gick i retur på öppet köp petig som man är.

Var visserligen bara lite fel jämfört med en kompis katastrof till Led-tv men det är ju bättre med en helt felfri istället. Tyvärr anser ju Sony att sådana avvikelser får man leva med så det är ju tur att de har öppet köp hos EG.

Att tv´n vart 1400kr billigare på detta viset gjorde ju inte ont heller, faktiskt skitnöjd med den utom då den kassa mediespelaren men det visste jag ju om innan köpet.

#45

Postad 21 augusti 2011 - 17:27

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Ja jag hade ju också tur den här gången och fick en tag i en 46EX503 för 5990 + försäkring 4år för 1099 då jag lyckades beställa innan webhallen höjde priset.

Detta exemplar hade dessutom ingen clouding eller bleeding till skillnad från den från Elgiganten som gick i retur på öppet köp petig som man är.

Var visserligen bara lite fel jämfört med en kompis katastrof till Led-tv men det är ju bättre med en helt felfri istället. Tyvärr anser ju Sony att sådana avvikelser får man leva med så det är ju tur att de har öppet köp hos EG.

Att tv´n vart 1400kr billigare på detta viset gjorde ju inte ont heller, faktiskt skitnöjd med den utom då den kassa mediespelaren men det visste jag ju om innan köpet.

Kolla inte närmare efter nån felaktig pixel dock, för sony kan inte byta panel :o

#46

Postad 21 augusti 2011 - 23:32

tekniknisse
  • tekniknisse
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
Den klarade pixel testet med, men vad då sony klarar inte byta panel? Byter de bara ut hela tv´n vid ett ev fel?
Vad händer om modellen har utgått isåfall?

Ja man får ju hoppas man slipper fel och istället få ett måndagsex i utbyte för det där är inte kul för den som drabbas av det.
Tyvärr lär den ju inte hålla som en tjocktv som kan gå i tjugo år eller så.

#47

Postad 22 augusti 2011 - 07:58

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Den klarade pixel testet med, men vad då sony klarar inte byta panel? Byter de bara ut hela tv´n vid ett ev fel?
Vad händer om modellen har utgått isåfall?

Ja man får ju hoppas man slipper fel och istället få ett måndagsex i utbyte för det där är inte kul för den som drabbas av det.
Tyvärr lär den ju inte hålla som en tjocktv som kan gå i tjugo år eller så.

Jag köpte 55EX500 av dustin för typ 2 månader sedan och den hade en röd lysande pixel,skickades in till sony men fick besked att dom inte kunde laga den utan jag skulle få en motsvarande tv av samma klass av dustin... men hallå jag köpte just denna modell för jag ville ha DEN... dustin hade såklart sålt slut sitt lager o får ej in mer.Valde då att få tillbaka pengarna istället.Med detta menar jag att det är ganska korkat o ha pixelgaranti när man inte ens kan byta panel eller få samma modell tillbaks,och modellen är ju trots allt bara 1 år gammal och säljs fortfarande.Riktigt dåligt .

#48

Postad 22 augusti 2011 - 23:02

rapidact
  • rapidact
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Jag väntade en dag med att köpa för att se om jag kunde få tag på den i en annan butik. Då hade de ju höjt så jag åkte på 1000kr extra :D

Men är rätt nöjd med TVn annars. Men PC läget (VGA) går inte att använda då det blir en horisontell linje vid minsta rörelse vertikalt. Antar att det är min TV som är defekt men jag bryr mig inte så mycket då jag ändå kopplar datorn med HDMI vilket ska ge bättre bild. Det blir också riktigt bra! Har inte märkt någon input lag lr clouding.

TV stödet är dock lite snett vilket jag antar att det inte ska vara? Får väl höra om de kan skicka ett nytt om det nu är det som är felet..

En sak som är lite störande är att när man slår på TVn lr byter källa så visas källan och skärmformat m.m. lite väl länge. Hade varit kanon om någon vet hur man kan stänga av detta? Kanske går om man kan komma in i någon servicemeny för jag kan inte hitta något bland de vanliga inställningarna.

Webhallen kommer att få in fler 46EX500 men 503 är helt slut nu...


Jag gillar att man kan lägga kontrollen upp och ner och ha startknappen där. Tycker det är rätt snyggt i jämförelse med min gamla som låg med alla knapparna uppåt. Men hade gärna sett mer snabbkommandon på kontrollen.



Va nice, då e jag helt 110% säker på att jag får min 503:a. Du beställde helt klart efter mig, eftersom du beställde till det högre priset, samt att jag ringde och kollade med Webhallen, och då låg min order för packning på en 503:a (skulle inte nöja mig med nått annat, eftersom det var det dom sålde).

Underligt bara att posten verkar ta så god tid på sig, samt att webhallens webgränssnitt inte indikerar att ordern är behandlad ens. Men jag har deras ord, så det går jag på.

Var fick du uppgiften om "Webhallen kommer att få in fler 46EX500 men 503 är helt slut nu..." ??? De kryllar av 503:or på marknaden, snarare är det 500 varianten det e brist på.

#49

Postad 23 augusti 2011 - 15:22

Asplinho
  • Asplinho
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
KDLEX503 finns på mitt lokala Elgiganten för 5990:-, ska man slå till? har haft tankarna på EX500 ett tag och nu på torsdag när lönen kmr ska det bli en ny tv :)

#50

Postad 23 augusti 2011 - 17:31

Unregistered9aba23f9
  • Unregistered9aba23f9
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
då pratar du om 40tummaren va? alltså på elgiganten för 5990



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.