Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bose IE2

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Bose IE2 (Hörlurar) 4 8,3 (9) Inga priser

#1

Postad 21 maj 2012 - 18:55

Unregisteredbda217ff
  • Unregisteredbda217ff
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
Hej

Köpte Bose IE2 här om dan, ska träna och springa så mycket med dem och Bose hade en riktigt bra lösning som verkligen funkar för mig som annars inte kan ha in ear lurar utan att d åker ur.

Men jag hade tänkt att även lyssna på musik när man är ute, Tänkte att BOSE för 999 kr måste låta bra...Ack jag hade fel, dessa låter inte alls bra i mina öron. Fattigt på bas och skär och distar så fort volymen höjs lite mer än normalt. Låter även lite tunt överlag på Infected mushrooms skivor...

Grymt besviken på dessa. Har ni testat dem vad tycker ni?
Har kollat lite recensioner och dem flesta hyllar dem men d finns även en del som tycker som jag att dem inte låter mycket bättre än Iphones original lurar.

#2

Postad 15 juni 2012 - 16:54

Unregisteredc1598fe8
  • Unregisteredc1598fe8
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0
Du måste ha gjort nåt fel när du sätter de på plats. Alternativt har du fått en par som är trasiga. Att de ska låta sämre än ett par iphone-lurar(som för övrigt är det sämsta skit så går att få tag på) är helt galet! Jag har provat de på en mässa några minuter och av det lilla jag hörde och kände så var det en gedigen in-ear lur som gjorde bra ifrån sig i prisklassen. Fattig på bas är tvärt emot vad jag tyckte.

#3

Postad 15 juni 2012 - 17:02

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

  • 861 inlägg
  • 0
Jag har MIE2.

Jag köpte ett par på Elgiganten först för drygt ett år sedan, tyckte att dom var bra och bekväma men inte värda 1300 kr. Lämnade tillbaka dom efter ett par dagar och köpte ett par Klipsch Image S4i för ca 850 kr, tänkte att dom borde vara mer prisvärda. Istället fann jag dom obekväma, och tyckte att ljudet var sämre och basen fattigare. Tänkte att dom inte var inspelade, så lät dom vara igång i ett par veckor, blev kanske marginellt bättre, troligtvis placebo.

Efter ca 8 månader gick dom äntligen sönder (kabelstrumpan gled ur kontakten). Jag lämnade tillbaka dom på garantin, fick tillgodokvitto och åkte raka vägen till Mediamarkt och köpte ett par Bose MIE2 igen. Vilken härlig känsla! Ljudkvalitén är kanske inte värd 1300 kr, men det är dom mest bekväma in-ear lurar jag testat. Dom blockerar inte öronkanalen så man hör fortfarande folk runt om kring sig, vilket är bekvämt eftersom jag använder dom i jobbet.

Jag är med andra ord mycket nöjd, går dom sönder efter garantitiden (ta i trä) köper jag definitivt ett par till.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.