Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SVS PB-2000.. Första intrycket, Med mera

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 18 januari 2014 - 21:59

Forsbergtrubbel
  • Forsbergtrubbel
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Fick mina två svs pb-2000 igår efter mycke krångel med schenker, fick åka från norrköping till linköping för att hämta dem.

Första intrycket, kan ingentligen inte uttrycka mig så mycket än, dels för att de bara spelat 4 timmar ,dels för att mitt kommande biorum som de står i nu är riktigt dåligt akustiskt,

I källar rummet har jag 3st massonitväggar och en garderob som vibrerar som bara fan (betong bakom med luftspalt), detta ska självklart ut asap, håller på med badrummet just nu så jag måste slutföra det först, Sen blirde biobygge!

Åter till subbarna, trots mina dåliga förutsättningar låter subbarna bra, det skakar i glasen på övervåningen och hunden tycker att hela huset helt plötsligt blev obekvämt att vara i.

har placerat ut basarna i varsitt hörn, där låter de högst, Sitter längst bak mot väggen i rummet nu för det är där basen vistas, går jag till mitten hör jag knappt subbarna, jäkligt märkligt tycker jag att det är sån skillnad.

#2

Postad 18 januari 2014 - 22:18

Pr0wler
  • Pr0wler
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Ja det kan bli väldiga noder. Läste en artikel någonstans här på forumet där de hade undersökt hur man skulle placera subbar om man hade många. Tror de kom fram till att man skulle ha en mitt på frontväggen och en mitt på bakväggen i fallet med två subbar för att få jämnast bas i rummet. Värt att prova i alla fall!

#3

Postad 18 januari 2014 - 22:46

Forsbergtrubbel
  • Forsbergtrubbel
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
jaha, kollade i svs brochyren, där vill de ha dem i hörnen, men kantänka mig att det kanske funkar med en fram och en bak. ska testa sen framöver att ställa dem mitt i rummet utmed väggen också.

återkommer med nån bild och mera intryck, nu blire The Dark Knight,

#4

Postad 22 januari 2014 - 22:06

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0

jaha, kollade i svs brochyren, där vill de ha dem i hörnen, men kantänka mig att det kanske funkar med en fram och en bak. ska testa sen framöver att ställa dem mitt i rummet utmed väggen också.

återkommer med nån bild och mera intryck, nu blire The Dark Knight,

Film valer är helt rätt ;)
Det sägs att man ska testa sig fram med placering, men hörnen brukar ge ganska fin extre push :)

Edit.
Grattis till köpet.

Redigerat av RobNB, 22 januari 2014 - 22:07.


#5

Postad 30 januari 2014 - 13:39

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0
Fenomenet med NOLL bas på ett specifikt ställe i rummet är märkligt tycker jag också :) Jag som bara har en subwoofer har ställt subwoofern där den ger bäst ljud i lyssningsposition. Min soffa är 3 meter lång och längst till vänster är basen rejält höjd, snudd på otrevligt hög när man skruvar upp, höger sida är rätt lik mitten och går jag runt i rummet så har jag nästan ingen bas när jag står framför tvbordet :P

Grattis till köpet också! Dom verkar prisvärda :) Återkom när du spelat 100timmar, dom har nog mjuknat till då



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.