Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Argon Stream 2 till Spotify?

15 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Argon Audio Stream 2 (Mediaspelare) 3 6,67 (14) Inga priser
1 relaterade trådar

#1

Postad 25 juni 2015 - 11:35

Unregistered7b85be38
  • Unregistered7b85be38
  • Forumräv

  • 509 inlägg
  • 0
Söker en pryl för att på enklast/billigast möjliga vis styra Spotify till stereon via mobilen.

Argon Stream 2, någon som har testat?

Den må vara ful som stryk, men hur funkar det? Är den stabil? Låter ok?

#2

Postad 25 juni 2015 - 11:38

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0

Äger en som används dagligen, fungerar toppenbra!



#3

Postad 25 juni 2015 - 11:39

Unregistered7b85be38
  • Unregistered7b85be38
  • Forumräv

  • 509 inlägg
  • 0
Låter bra. Har använt Squeezebox förr, men maken till instabilt system får man leta efter!

#4

Postad 25 juni 2015 - 11:40

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0
Jag hade en Stream 2 men lämnade tillbaka den (förra året). Den kunde inte hantera Spotify på ett korrekt sätt. Musiken blev avkapade ca 0,5 sek i början på varje låt. Vet inte om problemet är löst ännu.

#5

Postad 25 juni 2015 - 13:18

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 502 inlägg
  • 0

Låter bra. Har använt Squeezebox förr, men maken till instabilt system får man leta efter!

 

Körde du mot en server eller mysqueezbox.com? Jag har kört mot server i många år med flera spelare och tycker att det fungerar väldigt bra.

 

Spotify kör jag med Triodes plugin och det funkar bra, men användargränssnittet är inte lika fint som Spotify på dator eller surfplatta. Därför vore det bra med Connect i Squeezebox, men jag tror inte det är möjligt. Kör Connect mot en HTPC ibland och det funkar bra, men lite onödigt att ha en dator igång bara för det. En enkel och stabil grej Connect vore därför bra att ha.



#6

Postad 25 juni 2015 - 14:02

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0

Jag hade en Stream 2 men lämnade tillbaka den (förra året). Den kunde inte hantera Spotify på ett korrekt sätt. Musiken blev avkapade ca 0,5 sek i början på varje låt. Vet inte om problemet är löst ännu.

 

Detta är numera löst.



#7

Postad 26 juni 2015 - 07:09

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0

Detta är numera löst.

Trevligt att det löste sig till slut. Det måste ha hänt rätt så nyligen då? Jag var inne på klubben och handlade i våras och då frågade jag av ren nyfikenhet om problemet var fixat, men svaret var nej.

#8

Postad 26 juni 2015 - 07:38

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Låter bra. Har använt Squeezebox förr, men maken till instabilt system får man leta efter!

Konstigt, precis tvärtom för mig. Hur stabilt som helst. Någon som har en Touch till salu? Skicka ett PM.

 

Connect verkar kul. Kanske något för frugan.



#9

Postad 26 juni 2015 - 09:12

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0

Trevligt att det löste sig till slut. Det måste ha hänt rätt så nyligen då? Jag var inne på klubben och handlade i våras och då frågade jag av ren nyfikenhet om problemet var fixat, men svaret var nej.

Jag köpte min någongång i våras, uppdaterade mjukvaran det första jag gjorde och har aldrig upplevt problem. Så ja någongång i våras blev det nog fixat. :)



#10

Postad 26 juni 2015 - 10:23

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0

Jag köpte min någongång i våras, uppdaterade mjukvaran det första jag gjorde och har aldrig upplevt problem. Så ja någongång i våras blev det nog fixat. :)

Ok. Felet jag hade var att låtarna kapades i början om Spotifyappen själv bytte låtar från en lista. Bytte jag manuellt (tryckte next) så funkade det på rätt sätt.

#11

Postad 27 juni 2015 - 09:14

Unregistered7b85be38
  • Unregistered7b85be38
  • Forumräv

  • 509 inlägg
  • 0

Konstigt, precis tvärtom för mig. Hur stabilt som helst. Någon som har en Touch till salu? Skicka ett PM.
 
Connect verkar kul. Kanske något för frugan.

Har nu beställt en Argon Stream 2 förresten. Den är ju så pass billig att man kan testa hur den fungerar.

Redigerat av Unregistered7b85be38, 17 augusti 2015 - 13:23.


#12

Postad 17 augusti 2015 - 12:30

Tomlund
  • Tomlund
  • Lärjunge

  • 299 inlägg
  • 0
De säljer denna nu för 998kr. Är det nått prisvärt? Vill väl egentligen ha en sonos connect men den är ju löjligt dyr!

#13

Postad 11 november 2015 - 17:49

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0

Nu lanseras Argons Stream2M, enda nyheten förutom möjligheten att få den i vitt är:

"Även för multiroom

En otroligt smart nyhet är att M-versionen fått inbyggd multiroom-funktionalitet. Om du har en (eller flera) extra anläggningar stående i vissa av husets sekundära rum – till exempel barnrummet eller hemmakontoret – behöver du bara lägga till en extra Stream2M (eller Stream1M). Sen kan du koppla ihop de två anläggningarna som en grupp och strömma musik i bägge rum via Spotify Connect. Du styr alltsammans trådlöst via Argons UNDOK-app."

 

https://www.hifiklub...-musikstreamer/

 

argstream2mwh_1.jpg



#14

Postad 09 augusti 2016 - 11:21

Unregistered2cec970b
  • Unregistered2cec970b
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Har en vit Stream 2 som är svår att leva utan... låter mkt bra och är mkt lättskött. Spotify Connect mjukvaran tappar ibland...

Det enda jag egentligen saknar är att den inte har Bluetooth inbyggd samt att Tidal inte finns i den. Tidal kanske kommer med nån uppdatering??

Har tidigare haft en Squeezebox Touch som var kanon! Förutom att man fick göra en Norsk reset stup i kvarten... Bra hårdvara men usel mjukvara!!


Redigerat av Unregistered2cec970b, 30 januari 2018 - 20:11.


#15

Postad 09 augusti 2016 - 12:28

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Hur kommer det sig att den ligger i den här forumdelen, när andra multiroom-lösningar som Sonos och Heos ligger i 

Bild/Ljuduppspelning (Övriga format & Vintage)

#16

Postad 31 mars 2019 - 17:23

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Kikat lite snabbt i manualerna på nätet, men hittar inget detaljerat om funktioner, min undringar är om det går att stänga av displayen under uppspelning i Stream2M eller Stream3M, så man slipper distraheras av den när man bara vill lyssna? Tyvärr har ögonen en tendens att dras till displayer när man sitter i soffan.

 

Går det att göra något mer med fjärren när man spelar upp från Spotify, än bara play/paus och byta låt framåt/bakåt? Typ växla mellan olika spelllistor i Spotify, söka/välja bland sina artister, eller välja bland olika sparade spellistor som snabbval?

 

Är det nån som pratat med HiFi-klubben nån gång om varför det inte finns stöd för några fler tjänster? Kan väl knappast vara omöjligt att koda in stöd för Tidal och dylikt? Drömmen hade varit det Tidal-stödet som finns i exempelvis Audio Pro- och Technics Ottava-apparna, så man kan bläddra bland sina artister direkt i displayen med fjärren och byta artist/album.

 

Är det nån skillnad i hårdvaran/ljudkvaliten på 2Ḿ och 3M? Skiljer det nånting mer än DAB-modulen? En tusing extra för DAB känns lite löjligt prissatt..

 

Finns det några andra produkter på marknaden med samma funktionalitet(display/fjärr/Spotify/eventuellt fler tjänster/evetuellt DAB) än Argon Stream2/3M?





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.