Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony hw-65 vs vw-260

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 12 februari 2018 - 10:43

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
Kan börja med att jag inte hängt med i projektor trådarna dom senaste åren.

Här är lite info om mitt rum: Kort avstånd ifrån lins till duk. Kommer bara kunna ha 100” i 16:9.

Mörklagt med mörka väggar, tak och golv.

Källan kommer ifrån en panasonic uhd-spelare. (Kan även tänka mig köpa en Apple tv4k som komplement).

Har varit och kikat på hw-65 och tyckte den prestera bra, fint flyt i bilden och hyfsat bra svärta. Bra skärpa med reality creation påslagen.

Har nästan bestämt mig för den då den känns väldigt prisvärd.

Har dock börjat fundera på ifall man skulle gått upp i prsisklass för att ”framtidssäkra” sig lite.

Har hela tiden trott/antagit att VW-260 var mer lämpad för vardagsrum med hög ljusstyrka men så lästa jag att den lämnar ungefär 650lumen i låga lampläget och bör passa mitt rum/duk ganska bra.? Vad kan jag förvänta mig av hw260 mot hw65.? Avsevärt bättre skärpa eller lite bättre skärpa.? Avsevärt bättre svärta/kontrast eller aningen bättre eller andra för/nackdelar.?

Jag vet, kanske omöjligt att svara på då hur stora skillnader som vi upplever är väldigt individuellt och man bör titta och jämföra själv. Men..

Det hade kunnat vara intressant ändån att läsa om era tankar och åsikter :)

#2

Postad 14 februari 2018 - 11:09

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 038 inlägg
  • 1

VW260 ger framförallt bättre svärta och därmed högre kontrast. Den är dock också en smula skarpare och ger en lite lugnare bild. Sen kan den förstås hantera UHD och det ger förstås ytterligare ett litet försprång, men kanske inte så stort som specifikationerna indikerar.

 

Vi har ju dem båda inne så du får väl masa dig hit ytterligare en runda om du vill veta B)

 

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.