Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HDMI ARC eller Optisk?

29 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Yamaha RX-A3030 (Surroundförstärkare) 9 9,27 (14) Inga priser
Marantz SR7008 (Surroundförstärkare) 6 8,57 (13) Inga priser
Google Chromecast Ultra (Mediaspelare) 4 7,8 (48) 780:-
LG OLED65C8 65" 4K Ultra HD (3840x2160) OLED Smart TV (TV) 8 9,39 (17) Inga priser
Philips 65OLED873 65" 4K Ultra HD (3840x2160) OLED Smart TV (TV) 5 8,44 (8) Inga priser
44 relaterade trådar
OLED-tv (4912 inlägg) 4 mån sedan
Köpråd - Surroundförstärkare 15-30000 (157 inlägg) 7 mån sedan
LG OLED 2018: W8 E8 G8 C8 B8 (1370 inlägg) 2 år sedan
Google Chromecast Ultra (282 inlägg) 3 år sedan
Yamaha Nya 2013 - RX-A830, RX-A730, RX-V775, RX-V675, RX-V575, RX-V500D, RX (151 inlägg) 4 år sedan
Problem med 4k signal (13 inlägg) 4 år sedan
Google Chromecast gen 2 (och Audio) (557 inlägg) 5 år sedan
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg) 5 år sedan
Soundbar utan HDMI-växel till tv (4 inlägg) 5 år sedan
Philips 65OLED873 eller LG OLED65B8 köpråd (3 inlägg) 5 år sedan
Officiell tråd Marantz SR7008 (75 inlägg) 5 år sedan
Vilken 65" OLED? (18 inlägg) 5 år sedan
Råd till mellandagsrean (47 inlägg) 5 år sedan
OLED och Plasma? (34 inlägg) 5 år sedan
LG OLED65C8 vs Philips 65OLED873 (7 inlägg) 5 år sedan
Philips 65OLED873/12 - fråga gällande oled-paneler (6 inlägg) 5 år sedan
Philips OLED 873 eller PUS8602 65" (1 inlägg) 5 år sedan
Hjälp, vilken TV av dessa skulle ni köpa? (11 inlägg) 5 år sedan
65" Sony/LG/Samsung LCD eller Oled? (6 inlägg) 5 år sedan
65OLED873 + Canal Digital CA-modul (2 inlägg) 5 år sedan
Chromecast myrornas krig (11 inlägg) 5 år sedan
Philips 65OLED873 (68 inlägg) 5 år sedan
Perfekt setup :) (2 inlägg) 5 år sedan
Kampanjer på Receivers! (370 inlägg) 6 år sedan
Philips 2018 - OLED (11 inlägg) 6 år sedan
Triangle Esprit Antal EZ (30 inlägg) 7 år sedan
Har inte LG 55LA965W ARC?? (10 inlägg) 8 år sedan
Spotify Connect tar över alla ingångarna på Yamaha RX-A303) (6 inlägg) 8 år sedan
Ljudbortfall i Yamaha RX-A3030, snälla hjälp mig. Blir galen. (10 inlägg) 8 år sedan
Yamaha RX-A3030 + slutsteg (64 inlägg) 8 år sedan
Tips på surroundförstärkare (23 inlägg) 9 år sedan
Hemmabio förstärkare till B&W CM10! (max 30,000kr) (52 inlägg) 9 år sedan
Yamaha RX-A3030 vs RX-A2040 ? (13 inlägg) 9 år sedan
Receiver runt 10K. 4 alternativ. Vilken ska jag välja? (15 inlägg) 9 år sedan
Yamaha RX a-3030 (3 inlägg) 9 år sedan
Lip Sync på Epson TW8100 - någon som har något tips? (2 inlägg) 9 år sedan
Marantz Sr6008 vs Yamaha rx-a1030 (17 inlägg) 9 år sedan
Ny reciver i 10.000kr:s klassen (9 inlägg) 9 år sedan
Köpråd Yamaha Surround reciever (44 inlägg) 9 år sedan
Marantz receivers 2013: SR-5008, SR-6008 och SR-7008 (21 inlägg) 10 år sedan
Effekten på Pioneer och Yamaha (6 inlägg) 10 år sedan
Yamaha rx-a3030 åsikter?? (7 inlägg) 10 år sedan
Dubbla subutgångar (11 inlägg) 10 år sedan
Yamaha 3020 vs 3030 (43 inlägg) 10 år sedan

#1

Postad 16 november 2018 - 19:34

Sektor9
  • Sektor9
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Hej,

 

Jag har en Philips 65oled873 och en Yamaha RX-A3030. Alla video enheter är kopplade till förstärkaren, från förstärkaren har jag 1 HDMI från Out 1 ARC till TVns HDMI 1 ARC.

 

Bild och ljud fungerar utmärkt så länge som jag vill titta på någon av den video enheter som är kopplade till förstärkaren. Men om jag vill använda TVns inbyggda smartTV del med NETFLIX så får jag endast ljud i TVn?

 

Jag ser att TVn har en optisk ut så där borde man kunna få ut de flesta viktiga signaler. Men så ser det ut som att ARC är tänkt att lösa hela problemet genom att göra det möjligt att skicka tillbaka ljud till förstärkaren genom samma HDMI kabel?

 

ARC måste då enablas i både förstärkare och TV.

 

Enligt manualerna så ska man endast behöva trycka på det man vill se och sen kommer förstärkaren automatiskt slå om till Audio 1. Detta ska ge möjlighet till några fler format än vad optisk kabel kan leverera?

 

Stämmer detta? Och kommer det fungera som tänkt i min uppsättning? D.v.s när jag slår om förstärkaren till annan source så kommer jag få både video och ljud därifrån utan problem?

 

Sen undrar jag också om TV apparater fortfarande har begränsningar i vad de skickar ut eller kör de med pass-through?



#2

Postad 16 november 2018 - 19:37

psygnoziz
  • psygnoziz
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 1

På min Marantz har jag en ingång som heter "TV Audio" den använder jag för inbyggda smart appar den tar ljudet genom hdmi på tv och skickar in i förstärkaren på så sätt behöver jag ingen optisk ,vet dock inte hur det är på yamahan har du inställning i tv att ljudet skall via hdmi arc?



#3

Postad 16 november 2018 - 19:46

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 1

Hej,

 

Jag har en Philips 65oled873 och en Yamaha RX-A3030. Alla video enheter är kopplade till förstärkaren, från förstärkaren har jag 1 HDMI från Out 1 ARC till TVns HDMI 1 ARC.

 

Bild och ljud fungerar utmärkt så länge som jag vill titta på någon av den video enheter som är kopplade till förstärkaren. Men om jag vill använda TVns inbyggda smartTV del med NETFLIX så får jag endast ljud i TVn?

 

Jag ser att TVn har en optisk ut så där borde man kunna få ut de flesta viktiga signaler. Men så ser det ut som att ARC är tänkt att lösa hela problemet genom att göra det möjligt att skicka tillbaka ljud till förstärkaren genom samma HDMI kabel?

 

ARC måste då enablas i både förstärkare och TV.

 

Enligt manualerna så ska man endast behöva trycka på det man vill se och sen kommer förstärkaren automatiskt slå om till Audio 1. Detta ska ge möjlighet till några fler format än vad optisk kabel kan leverera?

 

Stämmer detta? Och kommer det fungera som tänkt i min uppsättning? D.v.s när jag slår om förstärkaren till annan source så kommer jag få både video och ljud därifrån utan problem?

 

Sen undrar jag också om TV apparater fortfarande har begränsningar i vad de skickar ut eller kör de med pass-through?

Har själv Philips du ska aktivera Easylink under Allmänna Inställningar och sen ska du aktivera EasyLink under Ljud-Avancerat-Högtalare EasyLink Autostart sen  ska CEC/ARC va på i Förstärkaren så får du DD ljud i Netflix med...

Philips kan skicka ut DD och DTS med de appar som stödjer Philips egna passthrough som tex Netflix och Prime Video och Youtube andra appar e det värre med som tex Plex  eller Kodi problemet är att Philips stödjer inte Googles API för ljud utan kör eget... Kommer en ny Firmware med Android Oreo nu i slutet av NOV början av DEC får hoppas att Philips lyssnar och börjar använda Googles API då!!!


Redigerat av Duckface21, 16 november 2018 - 22:44.


#4

Postad 16 november 2018 - 21:18

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 1

Jag har också Yamaha, du måste slå på ARC i den så funkar det. Men det kommer vara samma kanal på yamahan oavsett vilken app du kör från tvn eller om du har f.eks ps4 inkopplad direkt i tv. Om du slår om til en enhet som är inkopplad rätt i yamahan (f.eks AV3) så ja då får du bild och ljud från den enheten på AV3.

 

Jag har ARC satt til Audio1 och döpt om denne til: 75"TV



#5

Postad 17 november 2018 - 01:35

Sektor9
  • Sektor9
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Tack! Det hoppade igång ganska så direkt faktiskt, fungerade utmärkt.



#6

Postad 04 januari 2019 - 22:19

Unregistered36f986c3
  • Unregistered36f986c3
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

tjena gubbs!

Jag har oxå ljud problem :(

 

Jag har precis köpt en LG B8 och har en onkyo TX NR676e. Men jag får inte rätt ljud till receivern. jag har kopplat in HDMI i ARC (tv) och hdmi out ARC (onkyo).

 

jag testa att spela upp justice league på LG:s app netflix, och fick då: PCM 2.0 - dolby surround.

men när jag kör med min chromecast direkt i onkyon så blir det: dolby digital plus (och röda DD syns).

 

Vad är det jag inte fattar?

Varför skickar inte TVn DD+ till min av/receiver?

 

:)


Redigerat av Unregistered36f986c3, 04 januari 2019 - 22:20.


#7

Postad 04 januari 2019 - 23:48

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
Klarar TVn att skicka det ?

#8

Postad 04 januari 2019 - 23:59

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

tjena gubbs!

Jag har oxå ljud problem :(

 

Jag har precis köpt en LG B8 och har en onkyo TX NR676e. Men jag får inte rätt ljud till receivern. jag har kopplat in HDMI i ARC (tv) och hdmi out ARC (onkyo).

 

jag testa att spela upp justice league på LG:s app netflix, och fick då: PCM 2.0 - dolby surround.

men när jag kör med min chromecast direkt i onkyon så blir det: dolby digital plus (och röda DD syns).

 

Vad är det jag inte fattar?

Varför skickar inte TVn DD+ till min av/receiver?

 

:)

Tv skickar inte ut DD+ utan ska visa enbart DD.. Att Chromecast visar DD+ är för att de du streamar från använder sig av det tex Netflix!!! de använder DD+ på Chromecast

 

En app i TV kommer bara visa DD eller PCM...

 

Nu har jag inte LG tv så kan inte  säga  hur inställningarna i TV ska va.. TV måste va inställd på Multich eller liknande över ARC...

Det bästa för att se att TV är rätt inställd är att lägga den på tex SVT1 HD som sänder DD och se om du får DD på förstärkaren!!


Redigerat av Duckface21, 05 januari 2019 - 00:04.


#9

Postad 05 januari 2019 - 00:19

Unregistered36f986c3
  • Unregistered36f986c3
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

du hade rätt där, hittade en inställning där TVn som va inställd på PCM. ändrade den till AUTO så blev det DD på stärkaren! :D

tackar!



#10

Postad 05 januari 2019 - 17:22

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

du hade rätt där, hittade en inställning där TVn som va inställd på PCM. ändrade den till AUTO så blev det DD på stärkaren! :D

tackar!

det är oftast ett litet fel som gör det!


Redigerat av Duckface21, 05 januari 2019 - 17:24.


#11

Postad 05 januari 2019 - 18:54

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Fast jag får ut DD+ från tvns Netflix. Men måste välja detta spesifilt under tvns sound/expert settings. Kansje man måste vara expert som jag för att lyckas.

#12

Postad 05 januari 2019 - 19:30

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Fast jag får ut DD+ från tvns Netflix. Men måste välja detta spesifilt under tvns sound/expert settings. Kansje man måste vara expert som jag för att lyckas.

jo vissa har det beror på va netflix valt för den källan men vanligast på tv är DD



#13

Postad 05 januari 2019 - 19:33

Sektor9
  • Sektor9
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Om man vill ha ARC men inte control Link, hur fixar man det? Ganska störande när förstärkaren byter input av sig själv.

#14

Postad 06 januari 2019 - 00:47

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Om man vill ha ARC men inte control Link, hur fixar man det? Ganska störande när förstärkaren byter input av sig själv.

Om du har en Onkyo så gör du det under Setup->Hårdvara->HDMI

 

På vissa tv apparater kan man ställa det med  bland annat Sony 


Redigerat av Duckface21, 06 januari 2019 - 00:49.


#15

Postad 06 januari 2019 - 03:01

Sektor9
  • Sektor9
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Aha, jag har Yamaha RX-A3030 och kan inte se att det finns några sådana inställningar. Har provat slå på av HDMI control på både TV(LG OLED65C8) men antingen har man både ljud och kontroll eller så har man inget.

 

Vad jag förstår från denna tråden så är det olika från tillverkar till tillverkare hur detta fungerar : https://www.avsforum...g-smart-tv.html

 

Så det ser ut som att jag istället ska köra optisk från TV till förstärkare, tydligen klarar ändå inte HDMI ARC merän 5.1 precis som Optisk. 



#16

Postad 06 januari 2019 - 18:12

Unregistered36f986c3
  • Unregistered36f986c3
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Aha, jag har Yamaha RX-A3030 och kan inte se att det finns några sådana inställningar. Har provat slå på av HDMI control på både TV(LG OLED65C8) men antingen har man både ljud och kontroll eller så har man inget.

 

Vad jag förstår från denna tråden så är det olika från tillverkar till tillverkare hur detta fungerar : https://www.avsforum...g-smart-tv.html

 

Så det ser ut som att jag istället ska köra optisk från TV till förstärkare, tydligen klarar ändå inte HDMI ARC merän 5.1 precis som Optisk. 

 

asså, kan jag inte te.x få ATMOS till min onkyo via ARC?

jag kör ju netflix i TVn, och spelade nya mowgli (dolby vision + atmos). DV på TVn fick jag, men ingen ATMOS på onkyo:n. och den klarar ATMOS.



#17

Postad 06 januari 2019 - 18:32

aeqvist87
  • aeqvist87
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0

asså, kan jag inte te.x få ATMOS till min onkyo via ARC?

jag kör ju netflix i TVn, och spelade nya mowgli (dolby vision + atmos). DV på TVn fick jag, men ingen ATMOS på onkyo:n. och den klarar ATMOS.

Nej, det kan du inte. Kommer med eARC.



#18

Postad 06 januari 2019 - 18:46

Unregistered36f986c3
  • Unregistered36f986c3
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Nej, det kan du inte. Kommer med eARC.

det va ju sk*t.

Men om jag Te.x har en chromecast ultra, kan den skicka ATMOS till min onkyo? =)



#19

Postad 06 januari 2019 - 18:56

aeqvist87
  • aeqvist87
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0

det va ju sk*t.

Men om jag Te.x har en chromecast ultra, kan den skicka ATMOS till min onkyo? =)

Kopplar du in den i förstärkaren så ska det fungera, vet dock inte hur stödet för ATMOS är på Chromecast Ultra, kanske nån annan vet. Googla på det annars :)



#20

Postad 06 januari 2019 - 18:56

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

det va ju sk*t.

Men om jag Te.x har en chromecast ultra, kan den skicka ATMOS till min onkyo? =)

ja den kan den men inte i den form du tänker dig det måste va  Atmos i DD+ du kan inte få Atmos med tex Dolby True HD då CC inte stödjer det!

 

För att få Atmos via DD+ så måste källan ha det!!!

Väldigt få filmer jag känner till har ett DD+ spår med Atmos tror inte jag sett nån hittills dock har jag sett  att tex Netflix via Xbox One har det


Redigerat av Duckface21, 06 januari 2019 - 19:06.


#21

Postad 06 januari 2019 - 19:09

Sektor9
  • Sektor9
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Låter som att det är tekniken som sätter stop för Atmos forward? Annars har det tidigare varit licenskonstnader som gjort att TV apparater inte skickar vidare vissa ljussystem, på förra TVn var det ex omöjligt att få något annat än Stereo från TVn även om man kopplade in optisk ut.



#22

Postad 07 januari 2019 - 11:52

Unregistered36f986c3
  • Unregistered36f986c3
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

ja den kan den men inte i den form du tänker dig det måste va  Atmos i DD+ du kan inte få Atmos med tex Dolby True HD då CC inte stödjer det!

 

För att få Atmos via DD+ så måste källan ha det!!!

Väldigt få filmer jag känner till har ett DD+ spår med Atmos tror inte jag sett nån hittills dock har jag sett  att tex Netflix via Xbox One har det

Jag har ju ett PS4 pro, får testa om det går att köra Atmos från det. 

 

Men annars så borde det ju funka då att köra Netflix i CC Ultran kopplad i receivern så får jag atmos.

 

Förväntade mig inte att det skulle va så här veligt när jag köpt nytt av allt



#23

Postad 07 januari 2019 - 15:10

Unregistered5cf1b4b0
  • Unregistered5cf1b4b0
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0

Sitter också med problem med ARC. jag har en Samsung Q6, Onkyo 676 och en LG blu ray. När jag först kopplade in den nya tv:n blev det i HDMI 1 innan jag insåg att det är nummer 4 som har ARC. Till saken hör att allt fungerade bra då förutom att jag inte fick ljud till hemmabion från tv:ns inbyggda Netflix och Viaplay utan där endast ljud från tv:ns högtalare.

Lyfte ner tv:n och kopplade in i HDMI 4 och där började problemet. Allt fungerade förutom att jag inte fick ljud från blu ray, endast bilden fanns där. Kopplat ur allt och j*vlats med inställningar i tv:n , recievern och blu ray utan resultat. Testade att koppla från tv:ns andra hdmi utgång men då fick jag ljud men ingen bild.

 

Då slog det mig att det kanske har något med HDMI-kablaget att göra, antingen mellan tv:n och recievern eller recievern och blu ray-spelaren. Kontaktade Jenving och frågade om min Supra HDMI (hf100) och fick till svar att den mycket väl kan vara boven i dramat.

 

Vad tror ni, kan det vara så att kablaget är felande?



#24

Postad 07 januari 2019 - 15:59

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Jag har ju ett PS4 pro, får testa om det går att köra Atmos från det. 

 

Men annars så borde det ju funka då att köra Netflix i CC Ultran kopplad i receivern så får jag atmos.

 

Förväntade mig inte att det skulle va så här veligt när jag köpt nytt av allt

Nej du kommer inte få Atmos det är bara utvalda enheter som får Atmos från Netflix. Netflix är luriga där!... men om de inte gjorde så med stödda enheter så om en apparat klarar DD+ så kan den skicka Atmos.. fråga mig inte varför Netlix gör så.. tror de har med licenser här dock!!! Men vill du ha Atmos från Netflix så bör du gå på  nån av de enheter som stödjs!

 

https://help.netflix.com/sv/node/64066

 

Följande enheter stöder Dolby Atmos-ljud med Netflix:

  • Apple TV 4K (kräver tvOS 12 eller senare)

  • LG OLED-tv-apparater (modeller från 2017 eller senare)

  • Pixela 4K Smart Tuner

  • Sony BRAVIA Android-tv-apparater (modeller från 2018)

  • Windows 10 App (kräver Windows 10 RS3 version 16299 eller senare)

  • Xbox One, Xbox One S och Xbox One X

Har du tex Plex server och en film rippad i DD+ med Atmos i så ska du få Atmos på förstärkaren men som sagt  har inte sett en film ännu med Atmos i DD+ men stöd finns i DD+ för Atmos.

 

Bästa sättet för att få Atmos ljud är Bluray filmer eller UHD filmer som har Atmos i TrueHD.

 

Alternativt en Plex server och en media spelare tex Nvidia Shield eller en S905X baserad media spelare tex MXQ pro 4k och tanka ner filmer. Nästan alla rippade filmer i dag har Atmos i TrueHD.


Redigerat av Duckface21, 07 januari 2019 - 16:47.


#25

Postad 07 januari 2019 - 16:20

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 1

Sitter också med problem med ARC. jag har en Samsung Q6, Onkyo 676 och en LG blu ray. När jag först kopplade in den nya tv:n blev det i HDMI 1 innan jag insåg att det är nummer 4 som har ARC. Till saken hör att allt fungerade bra då förutom att jag inte fick ljud till hemmabion från tv:ns inbyggda Netflix och Viaplay utan där endast ljud från tv:ns högtalare.

Lyfte ner tv:n och kopplade in i HDMI 4 och där började problemet. Allt fungerade förutom att jag inte fick ljud från blu ray, endast bilden fanns där. Kopplat ur allt och j*vlats med inställningar i tv:n , recievern och blu ray utan resultat. Testade att koppla från tv:ns andra hdmi utgång men då fick jag ljud men ingen bild.

 

Då slog det mig att det kanske har något med HDMI-kablaget att göra, antingen mellan tv:n och recievern eller recievern och blu ray-spelaren. Kontaktade Jenving och frågade om min Supra HDMI (hf100) och fick till svar att den mycket väl kan vara boven i dramat.

 

Vad tror ni, kan det vara så att kablaget är felande?

Jag skulle säga att  köp en annan kabel men  köp inga onödigt dyra kablar!! HDMI är digitalt och osannolikt  flera ger samma fel.. funkar det inte med en  så  prova en annan! 



#26

Postad 04 december 2019 - 14:03

Keith1
  • Keith1
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

På min Marantz har jag en ingång som heter "TV Audio" den använder jag för inbyggda smart appar den tar ljudet genom hdmi på tv och skickar in i förstärkaren på så sätt behöver jag ingen optisk ,vet dock inte hur det är på yamahan har du inställning i tv att ljudet skall via hdmi arc?

Jag har också Marantz (7008) dvs relativt gammal från 2013 och TV är från 2017 (LG) och får inget ljud via ARC, är det problem med handskakningen tro, pga ålderskillnaden? Tacksam för tips!


Kan tillägga att jag nyligen bytt HDMI-kabel utan resultat....



#27

Postad 04 december 2019 - 17:38

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0
2013 hmm har den tv ens ARC???

#28

Postad 06 december 2019 - 09:16

Keith1
  • Keith1
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

2013 hmm har den tv ens ARC???

TV är från 2017 och har ARC, detsamma för Marantzen.



#29

Postad 06 december 2019 - 11:57

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Mandalorian er första jag sett med Atmos via DD+

Redigerat av Demon Slayer, 06 december 2019 - 11:57.


#30

Postad 06 december 2019 - 12:32

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 677 inlägg
  • 0

Har alla tre hdmi arc? På min 2015 lg oled är endast en med arc och i den har jag recievern in och prylarna in i recieverns ingångar. För att få ljud från tv inbyggda appar så måste jag koppla toslink från tv till stärkaren till en tom hdmiport och sen i stärkarens inställningar välja optisk ljud från den hdmiingången.. Så när jag ser smarttv så ställer stärkaren in på ingång pc ( som är tom) och inställd att ljudet förs vidare genom optokabeln och inte hdmi. (Onkyo sr 608) Samma får jag göra  med atv4k som jag kopplar in direkt i tv då stärkaren inte är 4k/hdr. Får då ställa in BD ingången (som är tom) på optiskt ljud ut. Men optisk har ju sina begränsningar vad gällr atmos osv.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.