Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Panasonic PT AE-200 *

92 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic PT-AE200 (Projektorer) 0 7,88 (25) Inga priser

#1

Postad 02 september 2003 - 06:23

Unregisteredd2edda70
  • Unregisteredd2edda70
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Skulle vara intressant att få lite "input" ang denna projektor.

Står i startgroparna för att köpa min första projektor, valet står mellan PT-AE200 och PT-AE300.

PT-AE200 verkar prisvärd, 12.500.-!

Kommer att ha en bildstorlek på max 80"

Redigerat av Unregisteredd2edda70, 04 augusti 2004 - 06:14.


#2

Postad 03 september 2003 - 15:02

Unregistered817e24bb
  • Unregistered817e24bb
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Jag är precis lika sugen jag!

Billig men är den bra? Det står en massa om AE 300 men den är ju ändå lite dyrare.

#3

Postad 03 september 2003 - 19:51

Unregisteredd2edda70
  • Unregisteredd2edda70
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Jag ställde denna fråga för nån dag sedan, både här och på DVD-forum... Fick inga svar alls.. Verkar inte vara så många som köpt den.

Men idag har jag i alla fall beställt mig en AE-200 från Komplett.se, de tar just nu bara 11.360.- för den... (+frakt). Den är skickad och jag hoppas ha den innan helgen.

AE-200 är för tillfället 7000 kr billigare än AE-300, vilket hjälpte mig på traven i beslutet.. Jag är ingen fanatiker av hemmabio, även om jag gillar att ha bra hårdvara. Har fler dyra intressen och vill inte spendera en förmögenhet på en projektor som inte är värd ett smack om ett år. Det är iaf min filosofi.. Provar med den här, köper sen en bättre till vardagsrummet om sådant behov uppstår och placerar denna i sovrummet istället. =)

En vän har en PT-AE100, tycker det är godkänd bildkvalité och en PT-AE200 lär inte vara sämre.

#4

Postad 03 september 2003 - 21:11

Eskapisten
  • Eskapisten
  • Lärjunge

  • 379 inlägg
  • 0
Kanonpris ju! Den har samma spec som AE100 men aningen högre kontrast och scartingång, som ju är ett stort plus. Vore kul om du kunde posta en jämförelse med din polares AE100 sen.

Redigerat av Eskapisten, 03 september 2003 - 21:11.


#5

Postad 03 september 2003 - 21:47

Unregistered817e24bb
  • Unregistered817e24bb
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Finns en tråd om just AE-200 här intill, det verkar inte vara så många som har köpt den här projektorn av nån anledning, den verkar ju helt ok för priset, den finns ju just nu för bara 11.300 på komplett!

MMmmmm... är sugen :D

#6

Postad 03 september 2003 - 21:52

Unregistered817e24bb
  • Unregistered817e24bb
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Är också väldigt intresserad som sagt så hör av dig så fort du monterat den och provkört! Ska bli väldigt intressant!

mvh

#7

Postad 04 september 2003 - 12:14

Unregisteredd2edda70
  • Unregisteredd2edda70
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Hmm... Leveranstiden var ju imponerande. =)

Ska hämta projektorn på posten redan idag när jag åker hem från jobbet!

Fast det lär inte bli någon seriös provkörning än på några dagar, ska hinna bygga en duk också.

#8

Postad 04 september 2003 - 12:46

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0
Hej!

Inläggssvaren kan se lite knepiga ut men det beror på att jag har slagit ihop 2 ämnen som var mycket lika varandra.
Hoppas ni har överseende med detta :D


#9

Postad 04 september 2003 - 17:53

Unregisteredd2edda70
  • Unregisteredd2edda70
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Projektorn hemma och upppackad.

Eftersom jag fortfarande (trots min höga ålder *ler*) är ganska förtjust i nya prylar så kopplades den snabbt in utan att läsa manualen.

Förutsättningarna är inte de bästa just nu... Standardinställningar, low mode, Kör vanlig composite-video från DVD'n och projecerar direkt på väggen i vårt vardagsrum med strukturerad flerfärgad tapet. =) Och det är inte direkt mörkt i rummet just nu...

Men jag är helt nöjd med bilden so far. Har sett halva "Bad Boys" och är helt snurrig i huvudet för att tapeten gör att bilden ser lite mysko ut. =)

Ska göra klart mitt kablage under kvällen så jag kan köra komponent-video och progressiv PAL från min Philips DVD-963SA - det lär göra en del för bildkvalitén.

Var och köpte Alcro S-2000 färg idag till min hembyggda duk som är på gång...

Postar mer erfarenheter senare..

Redigerat av Unregisteredd2edda70, 04 september 2003 - 17:54.


#10

Postad 04 september 2003 - 20:04

Unregisteredd2edda70
  • Unregisteredd2edda70
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Kan ju inte säga annat än att bilden blev mycket bättre med komponent-video och progressiv signal från DVD'n. =)

Nu gäller det bara att få klart duken så man får se hur bilden egentligen ska se ut..

#11

Postad 04 september 2003 - 20:55

Masta
  • Masta
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Oh, en tråd om PT-AE200, trodde jag var den enda som hade en.

Nå, jag har ägt min i ca 3 månader. Kör s-video från en Samsung M-205 som inom en snar framtid skall bytas ut mot en spelare med progressive scan.

Jag kör på 3.7 meters avstånd ca en 2 meter bred bild på en "tupplur" rullgardin, och screendoor är fullt synlig med standardinställningar. M.h.a Avia och The Calibrator har jag ställt in projektorn, plus satt den något ur fokus, vilket gör att bilden blir lite "soft" men ändå skarp och trevlig att titta på. Screendoor är nu, med projjen kalibrerad samt lätt ofokus, obefintlig. Måste säga att bilden är förvånansvärt bra med tanke på källan och duken!

Däremot har jag drabbats av sjukan som väl större delen av ägarna i serien PT-AE lider av, gröntint i nedre vänstra hörnet (takmonterad) samt en grön lysande fläck (damm på panelen). Skall försöka få kontakt med Panasonic för att få det åtgärdat..

Scarten då: Jag satt en kväll och laborerade, den enda skillnaden mellan scart och s-video med projjen okalibrerad i mitt tycke var lite mjukare färg då man körde scart. Men detta är lätt att ställa in. Så Scart-ingången är väl mer för att underlätta, nån bildförbättring att tala om tycker jag inte att det blir.

Hör av er om det är några specifika frågor.

mvh

#12

Postad 05 september 2003 - 07:11

Unregisteredd2edda70
  • Unregisteredd2edda70
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Har du några bra inställnings-kalibreringar att dela med dig av?

#13

Postad 05 september 2003 - 10:17

Masta
  • Masta
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Det finns en hel del inställningar, beror på vad man föredrar för "typ" av bild. En som funkar bra för mig är att köra "Normal"-läget, +1 på sharpness och -18 på Brightness. Glöm inte heller att köra en flicker-tweak, både NTSC och PAL.

Lampan i Low-mode (såklart ;) ).

Annars rekommenderar jag den officiella PT-AE300 tråden, där en hel del inställningar finns som passar bra till 200:an.

Laborera! Man tycker bilden är bra ur kartong men det är härligt när man får till det ännu bättre. Känslan "jag kan själv!" är oslagbar även om man (marginellt) passerat 3-års-åldern :lol: .

#14

Postad 06 september 2003 - 12:32

Unregistered8078b039
  • Unregistered8078b039
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Hejsan,

jag funderar själv på vilken proj jag ska välja, har varit inne på de flesta tankarna och nu lutar det åt en "billig" lcd, för att om nåt år byta upp mig till en dlp med sjukt högt spinntal så att man slipper flimmret.

I alla fall så åkte jag in till Lund och besökte den mycket trevliga butiken the rock. Där kunde jag jämföra AE200 och 300 med varandra från samma film. 300 är faktiskt klart bättre. Känns som bilden är mer intensiv, kontrasten är högre och det är mer kräm i färgerna och så är ju upplösningen högre.

Och jag som är grafiker, och arbetar hela dagarna med färger och foton på en 30.000 kronors skärm vill ju så klart ha den bättre bilden ;)

Eftersom jag inte tyckte att 200 var tillräckligt bra så ska jag vänta tills nästa vecka då de får in en helt ny maskin. En Hitachi PJ-TX10. Den har följande spec. och framför allt så ska svartan vara bättre, ska bli mycket intressant att testa den.

Hitachi PJ-TX10
16:9 854x480
700ansi (normalläge)
800:1
26db (whisperläge, 29 i normal)
progressive scan "motion adaptive"
priset hamnar nånstans runt 16.000:-
Alltså mittemellan 200:an och 300:an och de säger att den ska vara bättre än bägge... återstår ju att se :lol:

Nån som har hört något om Hitachin, eller kanske testat den?

#15

Postad 08 september 2003 - 11:03

Unregisteredd2edda70
  • Unregisteredd2edda70
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Efter att vi har spenderat 11 timmar framför bioduken kan jag bara konstatera att jag är nöjd med min PT-AE200. Tjejen är också nöjd, den fick sitta kvar på väggen. =) Mycket bra kvalité för 11.300.-, inga döda pixlar och inget problem med konstiga färger som andra verkar uppleva.

Monteringsstativ fixades med ett modifierat Biltema TV-stativ för vägg (149 kr).
Storleken passar PT-AE200/300 perfekt!

Projecerar bilden på en Tupplur rullgardin just nu i väntan på den fasta duken.

Nämnas ska också att jag är av den typen som hellre tittar på själva filmen än koncentrerar mig på att jaga olika kvalitéts-problem i bilden.. Bilden är enligt mig helt godkänd för det låga priset, kändes helt rätt prisnivå för mig iaf som "förstaprojektor".

#16

Postad 08 september 2003 - 11:12

zande
  • zande
  • Användare

  • 194 inlägg
  • 0
Tack för infon Johan!

Kul när folk följer upp sina trådar och berättar vad som händer!!!!

#17

Postad 08 september 2003 - 14:51

Krumeluren
  • Krumeluren
  • Forumräv

  • 776 inlägg
  • 0
Nu är priset nere under 11000:-. Jag undrar just hur många dagar det dröjer innan vi får se ett fyrsiffrigt pris...

#18

Postad 13 september 2003 - 14:36

Unregistered279a0faa
  • Unregistered279a0faa
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Beställde en AE200 från komplett.se i onsdags fick hem den igår fredag. Kan inte säga annat än att jag är nöjd med resultatet, men jag hade nog blitt nöjd även om bilden hade vart skit eftersom jag inte har sett någon bild från en superprojektor att referera till :D

Projicerade på ett skrynkligt lakan som ja hängde upp, får se om jag skall köpa en duk eller bygga en av masonitskivor.

#19

Postad 13 september 2003 - 23:29

Masta
  • Masta
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
iiyama: Jag byggde en förra helgen enligt guiden på dvdforum.nu . Använde en tupplur som jag klippte sönder och ramspände... Blev GRYMT bra!

Hann bara köra en film dock, innan projjen skulle in på damm-rengöring... Saknaden är stor :D .

#20

Postad 14 september 2003 - 20:34

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

  • 733 inlägg
  • 0
hur stor går tupplur att få? och vad kostar den?

#21

Postad 14 september 2003 - 21:25

AndreasT
  • AndreasT
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0
Tupplur fins i 200 cm bredd, och den är 195 lång så det lönar sig inta att vända riktning för ramspänning

Edit: glömde din fråga om priset, jag vill minnas att den kostade 349 icke euro

Redigerat av AndreasT, 14 september 2003 - 21:26.


#22

Postad 14 september 2003 - 23:06

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

  • 733 inlägg
  • 0
tackar tackar :( får ta mig en titt nästa gång jag är på ikea :)

#23

Postad 18 september 2003 - 12:25

guggenheim
  • guggenheim
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
PT-AE200E finns nu för fyrsiffrigt belopp! :)

9.999:- på www.komplett.se !

(köp nu inte alla som finns i lager, utan spara en till mig när löningen kommer!)

#24

Postad 18 september 2003 - 13:20

Krumeluren
  • Krumeluren
  • Forumräv

  • 776 inlägg
  • 0

PT-AE200E finns nu för fyrsiffrigt belopp!  :lol:

9.999:- på www.komplett.se !

(köp nu inte alla som finns i lager, utan spara en till mig när löningen kommer!)

:) Vadå 9999:-???

Den kostar ju 10299:- ;)

#25

Postad 18 september 2003 - 13:55

hajomer
  • hajomer
  • Lärjunge

  • 288 inlägg
  • 0
Japp, 9.999:- stämmer.

Läste precis en annons från komplett.se där det står just det priset.

#26

Postad 18 september 2003 - 15:57

guggenheim
  • guggenheim
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Det står 10.299:- i listan, men klickar du på detaljerad info om just AE200:an så står det 9.999:-

Jäkligt fint pris faktiskt!

#27

Postad 18 september 2003 - 17:54

Unregistered5141678e
  • Unregistered5141678e
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Hehe, typiskt att man beställde en igår för 10.375kr ;)
aja 375kr är väll inte hela världen, man får nog vänja sig vid att man blir irriterad över att projektorerna blir så billiga hela tiden :) ska man hela tiden vänta så blir det ju aldrig nått köp!

#28

Postad 18 september 2003 - 23:04

d00m
  • d00m
  • Veteran

  • 1 678 inlägg
  • 0
Alltså nu är jag nära att slå till, det är ju löjligt billigt. Det KAN ju inte bara vara motiverat att ge 8000 kr mer för PT-AE300??

#29

Postad 19 september 2003 - 09:26

Unregisteredc0594e51
  • Unregisteredc0594e51
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Är det någon som har några "screen shots" med 200:an?
Tack på förhand
/Magnus

#30

Postad 19 september 2003 - 16:49

Smocken
  • Smocken
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Hej alla där ute

Länge har jag suktat efter en projektor och nu funderar jag på att köpa en Panasonic Projektor PT-AE200E + en duk tex Draper Luma 203x114, 16:9. Är detta ett förnuftigt val? Avstånd mellan projektor och duk kommer att bli ca 4 meter.

1. Är projektorn något att ha? Hittar inga recensioner, så hjälp mig
2. val av filmduk?
3. Vilken utgång mellan dvdspelare (sony dvp ns 305) och projektor alltså vilken kabel skall jag använda, vad ger bäst bild? var köper jag en sån lång kabel?
4. Med mitt avstånd hur stor bild får jag?
5. Kan jag sätta den i taket, och vilket är då smidigaste lösningen vad skall jag tänka på där?

övr. Jag kan absolut INGET om projektorer så tips emottages

//Stefan

#31

Postad 19 september 2003 - 17:51

Masta
  • Masta
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Magnus L - Screenshots ger inget., med den låga upplösningen ser man ju knappt skillnad på en PT-AE100 och en Barco Cine 8 ;) . Nu överdrev jag, men men...

Men om du är envis lägger jag nog upp ett par stycken när jag får tillbax min proj, nån gång i nästa vecka. Måste ju visa alla min hembyggda ramspända duk :) .

#32

Postad 19 september 2003 - 19:35

Gäst_jedi_*
  • Gäst_jedi_*
  • 0
Jag har ändrat statusen för denna topic till "officiell" samt adderat en länk till genvägslistan.

#33

Postad 19 september 2003 - 19:48

Smocken
  • Smocken
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

3. Vilken utgång mellan dvdspelare (sony dvp ns 305) och projektor alltså vilken kabel skall jag använda, vad ger bäst bild? var köper jag en sån lång kabel?

Vilken utgång ger bäst bild? Den med scart? S video eller dom tre RCA?

#34

Postad 19 september 2003 - 21:20

Unregistered89018446
  • Unregistered89018446
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0
hehe..det var en skön text Mattias, tycker det låg sanning i den också.

Från DVD-projektorn hade jag använd SCART i första hand, alt komponent.

#35

Postad 19 september 2003 - 22:25

Masta
  • Masta
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0

1. Är projektorn något att ha? Hittar inga recensioner, så hjälp mig
2. val av filmduk?
3. Vilken utgång mellan dvdspelare (sony dvp ns 305) och projektor alltså vilken kabel skall jag använda, vad ger bäst bild? var köper jag en sån lång kabel?
4. Med mitt avstånd hur stor bild får jag?
5.  Kan jag sätta den i taket, och vilket är då smidigaste lösningen vad skall jag tänka på där?

övr. Jag kan absolut INGET om projektorer så tips emottages

//Stefan

Fråga 1:
Jag är mkt nöjd, gav ca 15 papp. Dock har den kvalitetsproblem, damm på panelen efter några tiotal timmar verkar mer eller mindre standard, liksom lätt gröntint i nåt hörn.

Fråga 2:
Som icke renlärig körde jag med tupplur som den är, men tröttnade på "vågorna" i bilden. Gjorde om tuppluren till en ramspänd duk mha guiden på dvdforum.nu. Otrolig förbättring!

3:an då:
Jag har kört med Scart (Biltemas "High-End" 1 m) och en S-Video kabel (även känd som S-VHS-kabel, modell lakritssnöre, 1m) i test (skiftade fram- och tillbaka) och kunde inte se att bilden blev avsevärt bättre med Scart. Skillnaderna ligger mest i färgåtergivningen - The Calibrator är som tur är ganska billig numera. Jag kör med en 10-meters kabel - hade längden varit kortare hade jag troligen använt scart iallafall, eftersom denna i teorin ger en bättre bild. Det kan också vara så, att min DVD-spelare (Samsung M-205) ger en bättre bild via S-Video än via RGB (Scart-varianten..), då jag även använder S-Video mot TV:n.

MEN, och det är ett viktigt men, den absolut bästa bilden får du via komponent-video, helst från en DVD-spelare med möjlighet att återge en progressiv signal. Jag är inte bekant med din spelare, men du kan nog lätt kolla i manualen (som förmodligen fortfarande är inplastad :angry: ) om din spelare har komponentutgångar och/eller stöd för progressiv signal.

Detta gäller dock enbart för stationära spelare. De flesta på detta forum verkar eniga om, att en PC, s.k. "HTPC" (Home Theatre PC) ger absolut bästa bild, då en dator kan köra dels programmet du föredrar, använda en massa plug-ins för att förbättra/förändra/skala om bilden osv. Dessutom får du, om jag inte missminner mig, på PT-AE200 möjligheten till 1:1 pixelmappning, något som av någon anledning inte fungerar på storasyster PT-AE300.

Fråga 4: Pass.

Fråga 5:
Jag använder, återigen som "icke renlärig", en upp-och-ner-vänd TV-hylla från IKEA. Anledningen till att ha den uppochner är för att kunna fästa projjen på undersidan, och därmed köra den i "Ceiling"-läge - bilden projiceras uppifrån och ner istället för tvärtom. Hoppas du hängde med där <_< .

Slutsats: Köp en, tror inte du ångrar dig. Speciellt inte för ett pris som understiger en schysst (liten!) 32-tums-TV :( .

#36

Postad 20 september 2003 - 18:37

Gralq
  • Gralq
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0
hmm.. en liten fundering..

jag funderar på att lägga pengar på en AE200, men skulle vilja veta lite hur bilden blir om man inte använder maximala bildstorleken..

kommer att ha ca 3.2m från projektor och duk, och har med nuvarande möblering (väggskåp med filmer i) plats för en 50" duk, dvs hälften av vad projektorn klarar på det avståndet.

Blir bilden bättre eller sämre om man drar ner bildstorleken?

om man går på upplösning på borde den bli skarpare ju mindre bilden är, till en viss gräns.. dock så vet jag inte om det går att tänka så när det gäller projektorer.

#37

Postad 20 september 2003 - 21:32

Smocken
  • Smocken
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Gott folk, ni som har moddat en tv hållare från biltema @149 kr, har ni lust att dela med er av era erfarenheter. kanske lite kort. hur skall man borra etc etc. tacksam för svar!

#38

Postad 22 september 2003 - 07:12

Unregisteredd2edda70
  • Unregisteredd2edda70
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Bild från min PT-AE200


Postad bild

#39

Postad 22 september 2003 - 07:42

Unregisteredd3b609c4
  • Unregisteredd3b609c4
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 0
Svårt att avgöra bildkvalite från ett foto, men det ser mycket bra ut i mina ögon måste jag säga :(

Vad är det för duk?

#40

Postad 22 september 2003 - 09:03

Unregistereda983464f
  • Unregistereda983464f
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Bilden ser bra ut på bilden men vilken storlek har den och på vilket avstånd från duken togs bilden? Ta gärna fler bilder.
Jag är själv i långtgångna planer på att köpa en PT-AE200 och hade tänkt projicera en bild på ca 106" från ett avstånd av drygt 3.5 meter mellan projektor och duk. Ni som köpt projektor, är det en rimlig storlek?

Hade f.ö. tänkt använda en 234x175cm (4:3) duk av märket Draper Luma som jag tänkte maska av bilden upptill (till 16:9) så att bilden hamnar på ett behagligt avstånd till golvet. Är det några fler som har en liknande lösning?

#41

Postad 22 september 2003 - 09:33

Unregisteredd2edda70
  • Unregisteredd2edda70
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Bilden är 91", dvs ca 2 meter bred.

Duken är en för smal IKEA rullgardin (det syns att kromröret sitter i högerkant av bilden).

Får duga i väntan på att jag ska orka göra klart min fasta duk..

#42

Postad 22 september 2003 - 20:41

FredrikH
  • FredrikH
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Jiippiiii...

Min TV gick sönder under helgen, hade egentligen tänkt köpa proj nästa år i väntan på att DLP:arna blir billigare och bättre, men det kanske får bli en AE200 i väntan på DLP:n.

3)
En kommentar om SCART, S-Video mm mm.
Om jag inte kommer ihåg helt fel så är scart endast en kontakt typ, och som innehåller signalerna Composit och/eller RGB.

- Composit överförs i vanlig RCA kontakt eller som sagt Scart
- S-Video i 4-polig DIN

Composit är rent skräp och RGB det bästa.
Osäker på om även S-video signalen också kan förekomma i scart utgångar men tror inte det, kvalitets mässigt hamnar denna emellan dom båda ovan.

När jag har testat exempelvis mellan DVD-->TV, TV-spel-->TV, TV-Spel-->Proj DVD-Proj så har jag sett betydlig skillnad mellan composit och komponent (huwa).
Kommer inte ihåg skillnaden mellan S-video och komponent.

På min DVD skickas composit ut via fullscart kontakten om jag inte ställer in i "Setupen" att RGB skall användas.

Rekomenderar "RGB (komponent)", S-video, Composit i nämnd ordning.

#43

Postad 23 september 2003 - 07:46

Masta
  • Masta
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
FredrikH:

Scart kan överföra både RGB, S-Video och Komposit (huuh!). Dock är Scart-RGB och Komponent-RGB inte samma sak - du kan alltså inte koppla scarten från DVD-spelaren till komponent-ingången på projjen el tvärt om. Fördelen med Component är att du kan få en progressiv signal direkt från DVD-spelaren till projjen.

Sök i forumet för mer info om skillnaden mellan komponent-RGB och scart-RGB.

mvh

#44

Postad 23 september 2003 - 14:28

Unregistered10784c10
  • Unregistered10784c10
  • Forumräv

  • 886 inlägg
  • 0

FredrikH:

Scart kan överföra både RGB, S-Video och Komposit (huuh!). Dock är Scart-RGB och Komponent-RGB inte samma sak - du kan alltså inte koppla scarten från DVD-spelaren till komponent-ingången på projjen el tvärt om. Fördelen med Component är att du kan få en progressiv signal direkt från DVD-spelaren till projjen.

Sök i forumet för mer info om skillnaden mellan komponent-RGB och scart-RGB.

mvh

Kan inte människor lära sig att rgb och component är två helt olika signaltyper. det finns inget som heter "Komponent-RGB" läs på lite innan du ger råd!

#45

Postad 23 september 2003 - 18:14

johneriksson
  • johneriksson
  • Forumräv

  • 617 inlägg
  • 0
jag beställde en pt ae-200 från komplett igår....hoppas den kommer imorn

#46

Postad 23 september 2003 - 18:52

FredrikH
  • FredrikH
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Sorry...

Nu förstår ni om inte annat jag tills nu endast haft TV hemma och ingen proj...
Hoppas att mina RGB/komponent bla bla uvikningar inte förvirrade någon stackare :-)

//Fredrik

#47

Postad 24 september 2003 - 07:49

Masta
  • Masta
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0

FredrikH:

Scart kan överföra både RGB, S-Video och Komposit (huuh!). Dock är Scart-RGB och Komponent-RGB inte samma sak - du kan alltså inte koppla scarten från DVD-spelaren till komponent-ingången på projjen el tvärt om. Fördelen med Component är att du kan få en progressiv signal direkt från DVD-spelaren till projjen.

Sök i forumet för mer info om skillnaden mellan komponent-RGB och scart-RGB.

mvh

Kan inte människor lära sig att rgb och component är två helt olika signaltyper. det finns inget som heter "Komponent-RGB" läs på lite innan du ger råd!

Sorry, det var bara för att försöka klargöra att det är skillnad på component och den signal man får om man kör RGB via scart. Alltså - att man inte kan koppla Scart-RGB-signalen till komponent och tvärtom.

No hard feelings? B) .

#48

Postad 25 september 2003 - 22:55

Smocken
  • Smocken
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Nu är min ae200 monterad, har precis invigt med Hellraiser, smackar på Glqdiator nu. Är skitnöjd, hinner inte skriva mer just nu :D JA



Edit: Har lite kort nu om någon vill ha samt några clip filmat med min digitalkamera (utan ljud) Avstånd 3.5 meter skärm 90"

Redigerat av Smocken, 26 september 2003 - 00:28.


#49

Postad 26 september 2003 - 08:59

Unregistered1dea9639
  • Unregistered1dea9639
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0
Smocken...jag ser gärna bilderna! Min Ae200 är på väg beställde igår.

#50

Postad 26 september 2003 - 10:35

zande
  • zande
  • Användare

  • 194 inlägg
  • 0
Hur fungerar det när man matar projektorn med en något felaktig upplösning?

Jag kommer troligtvis snart köpa en PT-AE200 och ser på specifikationerna att den vill bli matad med 858 x 484 bildpunkter.

På mitt Geforce MX440 kan jag ställa in 848 x 480 bildpunkter direkt inne på "Egenskaper för bildskärm".
Skulle en PT-AE200 köpa detta? Det är ju bara några enstaka punkters skillnad!

Eller är jag så illa tvungen att lägga in PowerStrip? Vill nämnligen helst slippa sånt meck.....



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.