Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för andy76q

79 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 17 juni 2004 - 00:33

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Välkommen till min hembio...

Börjar med...

Elektroniken

Arcam Diva AVR300 [Reciver]
NuForce Reference 9 Special Edition [Monoblock]
OPPO DV-981HD [DVD]
Playstation 3 [Blu-ray&konsoll]
BenQ PE8720 [D65 kalibrerad]
Sharp LC-32GA9E
LG 42LF66

Högtalarna

Dynaudio Contour S3.4
Dynaudio Audience 122 center
Dynaudio Audience 42c x2
R.E.L. 150Q (Sub)

Kablage

AudioQuest Volcano 2x2meter som fullrange med Furutechs spadar i Rhodium.
AudioQuest Caldera 1x1.5meter till centern
AudioQuest HawkEye Digital Coax 100% PSS
SignalCable Silver Resolution Interconnect (2 par)
Xindak Nätkabel
Roiswoix Nätkabel
BetterCables HDMI - HDMI 12m(stöder 1080p)

Övrigt

Euroscreen Original Frame matte white med egenhändigt byggd ram klädd i svart sammet.


Tror detta var det mesta.



Mvh
Andreas

Redigerat av Unregisteredce93e47d, 17 augusti 2007 - 23:08.


#2

Postad 23 juni 2004 - 13:42

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
skriv gärna några rader, tips på allt från ljud till tips på inredning... alltid kul att höra vad andra har för åsikter...

mvh andy76q

#3

Postad 26 juni 2004 - 21:25

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0
Skippa hjärtlampan! ;)
Annars tycker jag du ahr fått till det bra i din etta. Stilrent och praktiskt!

#4

Postad 15 december 2004 - 13:53

Gäst_vinge_*
  • Gäst_vinge_*
  • 0
hemmabio i en liten etta?!?
låter som lite overkill..
;)

#5

Postad 15 december 2004 - 16:36

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
overkill eller inte så funkar det ju.. rummet är ju ändå på 25kvm och det finns ju dom som har ännu mindre utrymmen.
Men jag tycker att min lösning funkar ypperligt då jag faktiskt inte skulle vilja ha större yta att ha hembio på, men klart man vill bo större men tror inte det blir bättre eller mer befogat bara för man bor i villa att ha hembio.
Men ska flytta snart så då slipper jag åtminstone sängen i min hembio...

Mvh
//A

#6

Postad 15 december 2004 - 18:09

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Grym etta och inredning ;)

#7

Postad 15 december 2004 - 18:17

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Tackar så mycket...

Blir ju flytt i slutet av februari så det blir att igen sätta fantasin på spel, så man får se hur det blir.
Men det kommer att behövas göras om helt å hållet då inget föll mig i smak av nuvarande skick.
Men nu blir det nog lite mer mörka färger i v-rummet då till fördel till bilden från projjen.

//A

#8

Postad 23 december 2004 - 18:33

NeoOne
  • NeoOne
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0
Bra jobbat tycker jag. Du har fått till de väldigt bra med tanke på att lägenheten är en etta.

Gillar inredningen.Passar bra ihop till dina saker, bra val med Dynaudio där. :D
Någon måste ha missuppfattat meningen med hemmabio om man tror att hemmabio blir bättre om man bor i tex hus eller lägenhet som är på ca 120 kvm. haha

Hemmabio är hur man gör de, för att få bästa bild och ljud återgivning som man själv uppfattar som bra bild och ljud. Sedan självklart hur man inreder sin hemmabio, men tycker iallafall att du lyckats fint med tanke på en budget som ofta håller i ens drömmar.

God Jul och Gott Nytt År...

#9

Postad 27 december 2004 - 01:45

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Nu står emot sådant här dilemma igen... VAd ska man gör?
Har fått ett pris på Rotel 1080 vilket är 13000:-och undrar om det går att få billigare? det va inget knusslande för att få ner priset till 13000:- så jag tänkte om någon kanske vet vad det är för marginaler på dessa maskiner...
Ska dra i tråd till och se om det går på 12000:- för isådant fall måste jag väl prioritera det istället för att renovera min nya lägenhet...Ve å fase för dessa val..
För att renomveringen är ju inte så pass omfattandes som för vissa som bygger om eller bygger till rum till huset bara för att det ska var hembio där,
Fan att behöva ligga å grubbla på detta nu när jag har fullt med planer inför den nya lägenheten... jaja.. allt får väl visa sig..

#10

Postad 27 december 2004 - 02:05

Unregistered0917eae3
  • Unregistered0917eae3
  • Forumräv

  • 570 inlägg
  • 0
Läckert att du får plats med allt viktigt i en etta.
Med lite vaselin och kofot kanske katten kan få en klätterställning :)
skämt å sido, snyggt <_<

#11

Postad 27 december 2004 - 02:19

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Men lever man efter sin hembio eller lever den efter dig? villketsom så spelar det ingen roll...
I mitt behövs bra optimal placering utifrån sweetspot och sen går men där efter. vad vill jag ha bakomig sidorna, färger och allt. bara man har en god idé från början kan man komma långt. Tycker att det är otroligt kul att se att det är så många här på forumet som verkligen orkar bry sig å fixar saker åt sig själv..
Fan,vi alla ha ju olika ideer om hur våra bios ska se ut men jag kan säga att detta ha väckt en demon inutmig som bara kör på.. nu vid nästa flytt ska det tammifan bli hur coolt som hellst, i den stilrena stilen för den är tyvärr jag...Men tack för er andra tokigt biofreaks som gillar att göra detta och hoppas inte ni tar illa vid er om man i all hast tar en liten idé av någo för det finns det gott om här inne....
Till er alla.... en riktig gott ny år och glöm inte bort att det är en dag efter morgondagen oxå....

Ha de, tack för mig

#12

Postad 01 januari 2005 - 02:24

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Ja, nu tog ju uppgraderingsjävulen upp igen och man kunde inte kompromissa på något sätt... Så det blev ett Rotel RB-1080 2X200w i 8ohm, men mina dynor ligger ju bara på 4 så det borde väl bli lite till per kanal.. Det ska bli mumma detta..
Sen kommer sony projjen den 5 januari nu så det kommer att bli en vecka med mycket pulande kan jag lova.. men till skillnad från andra så räkna med massa info samt screenshots från mig på projjen...
Det tråkiga är ju att man inte kan göra det snyggt på engång du jag ska flytta i slutet utav februari så det får bli en massa temporära lösningar kring projjen...
Har inte fått mina marcus silverkablar heller till mina högtalare så det är ju lite av en besvikelse där oxå..
Sen så sitter man bara på en sunken supra 12m HDMI-HDMI kabel och den verkar ju inte vara något annat än skit, så nu står valet till en oelbach ´som jag vet att många är nöjda med eller så beställer jag en från marcuscables, den är ju trots allt billigare men vet inte kvaliteten på den, men han håller ju hög nivå på alla hans kablar så det ska nog inte vara någon fara.. Och att sen slutsteget kommer så måste det ju inhandlas nya analoga kablar av rca typen, har ju nu marcus silver mellan dvd å reciver, men kanske ska skippa den å ta den å köra emellan recivern å slutsteg istället? Vet inte, Annars så får man väl beställa ytterligare en silverkabel av marcus då den är mäkta bra..
Annars så är det bara längtan efter den nya lägenheten som jag väntar på och att få sätta tänderna i.. Jag har mina visioner om hur det ska se ut, men det lär nog dröja innan det blir klart.. men hoppas bara att LG tar tillbaka min DLP som jag är missnöjd med för då plockar jag ut en 42" plasma som jag ska ha i sovrummet.. Lite overkill kanske men det är ändå där jag tittar mest på tv och skulle det vara så kommer jag ju koppla tv till projjen oxå....
Ja, det är mycket att se fram emot till nästa vecka, men det är ju bara roliga saker som jag väntar på...
Nej, nu får jag ge mig ville bara skriva av mig lite så här på småtimmen efter nyår..
God fortsättning på er alla hembio freaks...

Mvh
A

Redigerat av Unregisteredce93e47d, 03 januari 2005 - 18:45.


#13

Postad 05 januari 2005 - 00:38

Unregistered35805
  • Unregistered35805
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Gillar din ljussättning i lägenheten. Väldigt stilrent!

När du har sängen framför höger front, märker du ingen skillnad ljudmässigt, vänster respektive höger fronthögtalare?

Vad sa hyrsvärden när du bestämde dig för att hugga fram tegel i lägenheten???

Hadé bra, och gott nytt fortsatt år!

#14

Postad 05 januari 2005 - 00:43

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Tackar så mycket...
Jo, ljuset är ju viktigt. Och det är en bostadsrätt så väggen va inge problem å killen som har köpt den av mig tyckte det va skitsnyggt..
Visst blir det lite sunk med tanke på sängen men elementen på högtalaren sitter ovanför så det är inte så farligt.. Köpte dessa då jag visste att jag skulle flytta, så då elimineras det problemet..

Glad fortsättning själv

Mvh
Andreas

#15

Postad 07 januari 2005 - 02:01

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

  • 659 inlägg
  • 0
Grym & snygg lösning och absolut inte overkill...

#16

Postad 16 januari 2005 - 21:36

Gäst_Perfectlink_*
  • Gäst_Perfectlink_*
  • 0
Snyggt! Vad tycker du om projen din då? på pappret så är den ju grym!!Har en Z2:A sugen på en sådan som du har men jag har inte sett den än =( blir inte ljudet bättre om du skulle haft en bäddsoffa ist? :rolleyes:
/Andreas

#17

Postad 16 januari 2005 - 21:42

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Projjen är mer än Guld värd.. Den tredje projjen jag har nu och denna är så bra att jag har svårt att tro att det kan komma en med bättre bild.
Angående högtalarna så fick jag pengar över från försäljningen av lägenheten så jag kunde inte hålla mig angående köpet av golvarna därav så nöjer jag mig med att sängen får stå ivägen. Ska flytta den 25 februari så då kommer det att bli en STOR förbättring till hemmabions fördel, har ett par idéer som ska få skrida till verket och hoppas bara det inte ska behöva ta allt för lång tid innan det nya v-rummet kommer att bli klart. Men det är i stort sett hela lägenheten som ska göras om men V-rummet har prio 1..

Mvh
Andreas

#18

Postad 18 januari 2005 - 13:37

Unregistered8cacec98
  • Unregistered8cacec98
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
har oxå en etta... =)

men jag har en sov alkov så sängen är inte i "vardagsrummet"...

Tycker möbleringen passar mycket bra... som sagt man måste göra det till så bra man kan ha det...

håller själv på att bygga upp till hemma bio... har bara frontarna än så länge men det kommer att landa en H/k så småingom...

Mvh Marcus

#19

Postad 28 januari 2005 - 19:26

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Så nu har jag insett att duken måste bytas ut nu oxå så provbitar från Stewart är på G. Skulle få hem tre st olika, men det lär nog bli firehawken som jag väljer eftersom den verkar ju onekligen bäst.. Så nu blir det att skrapa ihop slantarna... När kommer man att bli nöjd?

#20

Postad 11 mars 2005 - 20:53

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Sådär ja, nu är man nyinflyttat i den nya lägenheten.
Vardagsrummet har i princip blivit och kommer att bli helt dedikerat biorum då jag har målat svart i taket och kör med en mycket mörk brunfärg på väggarna.
Men ska bygga en spotlights ramp ovanför duken samt ena långväggen så det kommer att bli totalt 11 spotlight som kommer att belysa dom mörkbruna väggarna så det kommer nog att kunna upplevas som hyffsat ljust rum trots allt.
Inte kul är det heller när man precis har flyttat in och man har redan fått klagomål på att man spelar för hög volym.
Dock så är detta bara en person och han har klagat när jag har spelat på ljusa dagen så jag tar den mannen med en nypa salt..
Bara för att det inte har varit någon som har spelat musik i denna trapp och han har haft lugnt och skönt hittils anser jag inte vara ett skäl till att klaga efter 5 minuters spelande av musik. Men men, det är något man alltid kommer att få leva med tills man har råd att köpa hus.

Och så verkar det bli en tidsförskjutning på inköpet utav Stewart duken då det rasar iväg när man måste renovera hela lägenheten. Så jag får väl slita med min duk jag har ett tag till.
Har ju nästintill kolsvart nu i rummet vid film tittande så duken funkar nog väldigt bra trots allt.
Och så är ett Hoya ND filter beställt till Sony projen så det ska bli intressant att se hur det kan göra för bilden, inte för att jag är missnöjd på något sett, men det kan ju alltid bli bättre :huh:

Sen är jag på jakt efter en passande cd spelare till mitt system. Visst gör pioneeren ett bra jobb, men vill ändå ha en ren cd spelare för musik lyssning så är det någon som har tips på bra spelare runt 10000:- så hör gärna av er.
Är ev. inne på en Primare spelare, men det får oxå komma lite längre fram i tiden.

Mvh
Andreas

#21

Postad 14 mars 2005 - 20:10

nasoshunter
  • nasoshunter
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
Kanon fin anläggning. Man blir inspirerad! Ta bort klistermärkena på recievern bara.... Annars schysst!

#22

Postad 18 april 2005 - 00:49

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Hallå.

Nu har som sagt fått besked att min sony hs-50:a är klar och hoppas att jag får den nu i veckan.

Har ett rödfilter som ligger och väntar på att få bli prövat oxå.
Men det verkar klurigt att få till bilden med det så det återstår att se om jag kan lyckas med det.?

Och allt segar sig fram i snigelfart just nu med allt i lägenheten, dock så har motivationen sunkat ner kraftigt då projen behövdes skickas in på service och väntetiden har blivit så här pass lång.
Men har kommit en bit på min spotlights ramp som kommer att sitta ovanför duken samt ena långsidan utav rummet.
Men får väl vänta till löning innan det kan bli helt klart.

Men sen ska det fixas med så mycket annat i lyan som tapeter och sovrum.
Köpte mig en Sanyo Z3:a och kör den i sovrummet som sovrumstv och är riktigt nöjd med den. Kör den från datorn och har kopplat in en digitalbox till den och det funkar mycket bra.
Dock så rinner timmarna iväg just nu då jag inte har någon data skärm så projen går varmt.
Ska väl köpa en ny skärm till datorn i slutet av månaden.

Så bilderna i galleriet visar inte rikigt hur det kommer att bli när allt är klart.
Men det kommer. Spotlightsen kommer nog att göra en hel del hoppas jag.

Återkommer med rapport på sonyn senare.

Mhv
A

#23

Postad 30 april 2005 - 08:19

Unregisteredfb4a45a9
  • Unregisteredfb4a45a9
  • Forumräv

  • 573 inlägg
  • 0
Kung med en Z3 i sovrummet :)

Redigerat av Unregisteredfb4a45a9, 30 april 2005 - 08:20.


#24

Postad 20 maj 2005 - 20:54

softman3
  • softman3
  • Beroende

  • 1 449 inlägg
  • 0
nice mannen, ser att du har fått hem lite riktiga kablar... se så se så...

ett klokt val av kablage, låter nice med arcam antar jag?

#25

Postad 04 juni 2005 - 20:59

Unregistered2811108e
  • Unregistered2811108e
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0
Hallo Andy

Är pågång att köpa en Z3:a och köra den på en mindre duk för att se digital TV & DVD film precis som du.
SÅ jag bara undrar hur bilden blir med TV signal & DVD när duken är mindre än normalt?

#26

Postad 06 juni 2005 - 23:11

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Jag är riktigt nöjd med z3:ans prestanda, och är helt klart nöjd med bilden från digitalboxen då det är ett måste att köra via RGB på VGA porten på projen.

Va inne på en plasma till sovrummet men kollar inte så mycket på tv eller film i sovrummet så tyckte det blev mer för pengen med att köra med proje.
Pris för proje+lampa+lampa är ungefär vad en plasma kostar och då blir det bara 42" och gillar "STOR" bild.

Skulle nog köra mindre än dom 65" jag har nu i sovrummet, men tyvärr så var detta det minsta jag kunde köra pga zoomen på z3:an.

Men summasumarum så är jag toknöjd med denna kombo.

Mvh
Andreas

#27

Postad 07 juni 2005 - 02:38

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Och så nu ska man uppgradera sig lite med nya kina hifi prylar.
Ska bli intressant att få hur detta omtalade classic steget kan göra för mig.
Och ska bli skönt att få ett par vettiga nätkablar nu oxå, det det beställdes 3st.

Så snart så är det lilla julafton igen.

Ska terminerna om mina AQ Volcano kablar i veckan från singel-biwire till fullrange så det blir kvar banankontakter till stärkaren och sen blir det rodium spadar från svalanders på kontakterna till högtalarna..

Och så är jag sugen på att byta kablar inne i högtalarna, vet att detta anses vara ett rejält overkill steg men man blir ju inte klockare på att inte våga prova.
känns skönt att ha samma koppar av samma slag i hela riktningen.

Och så måste jag skaffa mig en bättre HDMI kabel till Sony hs-50:an, ska ju vara natt å dag skillnader på kablar och kablar så jag ska kika lite på AQ HDMI kablar.
Dyra är dom, men det är min sony värd.

Mvh
Andreas

#28

Postad 09 juni 2005 - 02:48

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
jahapp, Vad ska man satsa på nu då nu när man börja närma sig något av den kvalitén jag förväntar mig utav det 2-kanaliga system. Har ju som sagt lite el kablar som kommer så det ska bli intressant att prova.

Och så hoppas jag att classic steget verkligen sätter pricken över i:et på det sista i ljudbilden. Har hör mycket gott om den..
Måste även fixa en ny HDMI kabel inget snack om den saken, men det är dyrt, men det ska ju ändå vara så stora skillnade ivf emot supras kabel vilket jag kör med nu.

Och min omtermineringen utav Volcanonkabeln är nu klar och bestyckade med furutechs rhodium spadar och för en som aldrig har gjort liknande så anser jag mig nöjd med detta resultat.
Nu är det bara Anacondorna som ska omtermineras till bulletplugs i silver, men dom går ju på 1195:- paret + jobb på det.

Så det ser ut att bli dyra projekt redan nu inför nästa löning.

Ha det bra och fråga på om det är något ni undrar över.

vh
Andreas

Redigerat av Unregisteredce93e47d, 12 juni 2005 - 00:46.


#29

Postad 12 juni 2005 - 00:51

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Nu börjar nästan min spotlights bygge i v-rummet bli klart.

Har tagit allt för lång tid nu, men det är mycket pga av lathet samt att jag har engagerat mig i annat som nya prylar till hifiriggen.

Men är bara lite jobb kvar på den sen så är det bara att måla den.
Men fasiken vad nice det är med spotlights, måste vara den bästa lamp uppfinningen, det är riktigt mysigt nu i v-rummet trots mina mörka väggar och det svarta taket.
Bilder kommer på detta så fort jag är klar.

vh
Andreas

#30

Postad 22 juni 2005 - 02:07

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
nästan klar med spotlight, men lägger upp en bild på detta så ni kan se hur det kommer att se ut..

Är bara lite små fix kvar..

Bifogad fil(er)


Redigerat av Unregisteredce93e47d, 22 juni 2005 - 02:08.


#31

Postad 22 juni 2005 - 03:51

softman3
  • softman3
  • Beroende

  • 1 449 inlägg
  • 0
det börjar ta fin form nu andy! ser fram emot att se det live om 2 veckor!

jag tar med 2008an när jag kommer så kan vi jämföra med arcamen lite...

#32

Postad 22 juni 2005 - 03:54

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Hoppas jag hinner få hem classic steget oxå..

#33

Postad 22 juni 2005 - 06:42

softman3
  • softman3
  • Beroende

  • 1 449 inlägg
  • 0
annars får du väl plocka upp mej istan så tar vi med mitt. :)

#34

Postad 01 juli 2005 - 21:24

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Har en säljare som är trugar lite, så jag måste vela lite på saken, men blir det av så kommer det in ett par Dynaudio contour 3.4 i utbyte mot mina 72se..

Det ska bli nice med både ny högtalare samt ett nytt slutsteg på det..

#35

Postad 08 juli 2005 - 22:57

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Sådär, nu har man pluggat in classic steget och det gav ju helt överasskande effekt.

Det är ju nu helt nytt så med lite tid så kan man ju utala sig lite mera, men den lyfte fram mellanregistret mycket bättre nu och basen gräver ner sig lite mera oxå..

Diskanten är vad jag tycker är Dynaudios triumfkort, men den känns ganska orörd utav classic steget. Men hela helheten utav classic steget blev ju bättre ivf.

Så har jag skaffat en lite bättre subkabel nu.. Fick bra pris på 4m Audioquest´s Coral och har ju planer på att köpa en likadan rel sub som jag har och då blir det att karva kabel, och terminera om denna 4m till 2m så man har sig likadana kablar där oxå..

Ligger lite lågt med upphoppet till Dynaudios s3.4, men att sälja högtalare nu känns lite som att sälja glass på vintern..

Men allt hänger på tur och bra timing, men vet mera om detta vecka 29...
Sen får nog classic steget ligga lågt ett tag eftersom ena mina AQ Anaconda är på omterminering och kommer nog inte fören på tisdag som tidigast.

Sen är det bara att spara slantarna och terminera om mitt andra par oxå.
Men så fort man säger att nu ska man ta det lite lugnt med inköpen så är man där igen...

Så det är en hel del kvar på min lista ivf.

1: Dynaudio Contour s3.4

3: Omterminering AQ Anaconda
4: Ny center till Contouren, den största självklart.
5: En AQ Volcano till min center.
6: En till REL 150Q sub
7: Kapa och omterminera min subkabel från 1 till 2.
8: Byta kablar till mina bakre högtalare.

Ja, det är väl där jag ligger i tankarna å i mina framtida planer, och hur lång tid detta ska ta det vet man aldrig.
Men man jobbar på det.
Måste ju faktiskt prioritera lägenhten lite mera nu oxå, den har verkligen fått kommit i andra hand länge nog.

Vh
Andreas

Redigerat av Unregisteredce93e47d, 24 februari 2006 - 22:36.


#36

Postad 11 juli 2005 - 04:26

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Nya bilder i Galleriet.... Titta å njut.. :D ..Skämt å sido.. Men hoppas ni finner det lite trevligt ivf.?

vh
Andreas

#37

Postad 11 juli 2005 - 09:33

Steppo
  • Steppo
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0
Ser riktigt grymt ut!!! :D

#38

Postad 11 juli 2005 - 14:30

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Tackar för det.. Kul att du gillar det.. :D

Är lite små kosmetiskt kvar i bio rummet/v-rummet som te.x att jag ska fixa lite ljud absorbenter och så ska de upp en svart sammets gardin vid öppningen till v-rummet.

Det ska dels självklart vara för att kunna mörklägga ytterligare i rummet och sen ska det få agera som absorbent oxå.
Men som allt annat, så säger jag att det kommer när det kommer.


vh
Andreas

#39

Postad 12 juli 2005 - 22:53

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0
jätte snyggt

bra jobbat :P

#40

Postad 15 juli 2005 - 12:03

NeoOne
  • NeoOne
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0
Detta har du gjort bra andy76q...

Mycket imponerande!

Hur tyckte du nu att de blev med ett Classic slutsteg till dina Dynaudio ?
Låter de lika bra som du hade väntat dig, eller bättre ?

Jag är väldigt nöjd med mitt till de pris och prestanda..

Håller själv på med att göra mitt egna biorum för fullt nu, och jag säger bara att vilken tid allting tar.. Inget som flyter utan problem direkt.

Kolla gärna in mitt galleri till helgen där jag kommer uppdatera med bilder om hur långt jag kommit.:lol:

#41

Postad 15 juli 2005 - 22:07

Steppo
  • Steppo
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0
Hur funkar det med två Subbar?

/Steppo

#42

Postad 15 juli 2005 - 22:10

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Det funkar klart bättre. Dock har jag inte kollat så mycket film så jag kan inte ge en ärlig kommentar på det, men det blir ju helt klart en bättre å fylligare punch i basen.
Så detta blir nog att lägga ett snäpp upp på vill ha hyllan.

#43

Postad 17 juli 2005 - 19:55

Unregistered908f6ab1
  • Unregistered908f6ab1
  • Lärjunge

  • 387 inlägg
  • 0
Mycket snyggt och stilfullt inrett! + i kanten för otroligt läcker elektronik! Inte ofta man ser andra med svarta Arcam prylar. :)

Hur tycker du att det funkar med kombinationen Arcam/Dynaudio?

Mvh Swen

#44

Postad 17 juli 2005 - 21:02

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Börjar med att tacka för dom vänliga orden, då jag har utöver hembio och HiFi har inredning som intresse. Så sådant värmer.. Tack tack..

och har alltid varit inne på silver på elektroniken, men så utav en slump fick jag för mig att varför inte prova svart elektronik.. Även om vissa komponenter försvinner i det hela med att dom är svarta så är jag mera än nöjd med att jag valde svarta arcam prylar. Den har ju ett lite plastigt intryck så det blir lite mindre sådan känsla när det är svart.

Och kan bara säga att arcam + dynaudio är en riktig hit enligt mig å mina öron, dock så har ju ett kinesiskt classic steg kommit in i bilden och får styra HiFi biten till stor del, men tycker att arcam lirar dynaudio bättre än audiovector, men jag gillar ju oxå dynaudio ljudet lite mera än audiovector oxå..

Men mest av allt så diggar jag verkligen dv29:an, den spelar faktiskt otroligt bra och med mitt val av kablage kan jag inte träffa mera rätt för att få det till sin topp för att kunna briljera.

vh
Andreas

#45

Postad 18 juli 2005 - 21:54

Steppo
  • Steppo
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0

och har alltid varit inne på silver på elektroniken, men så utav en slump fick jag för mig att varför inte prova svart elektronik.. Även om vissa komponenter försvinner i det hela med att dom är svarta så är jag mera än nöjd med att jag valde svarta arcam prylar. Den har ju ett lite plastigt intryck så det blir lite mindre sådan känsla när det är svart.

<{POST_SNAPBACK}>


Hmm svart elektronik...
Hur kan det komma sig? :D

/Steppo

Redigerat av Steppo, 18 juli 2005 - 21:55.


#46

Postad 01 oktober 2005 - 04:35

zx
  • zx
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0
Törs man fråga efter ritningar eller bilder på lampkonstruktionen. Har haft tankar på nått liknande. Väldigt snyggt! :)

#47

Postad 02 oktober 2005 - 01:09

Aztecface
  • Aztecface
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0
Mycket snyggt. Jag gillar bakgrundsbilden du har i datorn. Får man fråga var du har fått tag på den?

#48

Postad 02 oktober 2005 - 01:19

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Den finns på bondock saints hemsida..

Skickar med länken....

Vh
Andreas


Bilden

Redigerat av Unregisteredce93e47d, 02 oktober 2005 - 04:49.


#49

Postad 02 oktober 2005 - 01:27

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0

Törs man fråga efter ritningar eller bilder på lampkonstruktionen. Har haft tankar på nått liknande. Väldigt snyggt!  :P

<{POST_SNAPBACK}>



Ska bara fixa en ritning på hur jag har gjort med lampkonstruktionen..
Kan säker bifoga några bilder på hur det ser ut under själva bygget oxå..

#50

Postad 02 oktober 2005 - 15:53

Aztecface
  • Aztecface
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0

Den finns på bondock saints hemsida..

Skickar med länken....

Vh
Andreas


Bilden

<{POST_SNAPBACK}>


Tack så mycket.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.