Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nad T7x3 recivers *

654 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
NAD T743 (Surroundförstärkare) 1 7,95 (18) Inga priser
NAD T753 (Surroundförstärkare) 4 9,2 (9) Inga priser
NAD T973 (Slutsteg) 1 8,75 (11) Inga priser
NAD T760 (Surroundförstärkare) 1 7,77 (12) Inga priser
NAD T163v2 (Surroundförsteg) 1 8,4 (9) Inga priser
NAD T773v2 (Surroundförstärkare) 1 8,92 (11) Inga priser
NAD T763v2 (Surroundförstärkare) 1 8,67 (23) Inga priser
NAD T743v2 (Surroundförstärkare) 1 8,38 (25) Inga priser
NAD T753v2 (Surroundförstärkare) 1 8,44 (26) Inga priser
18 relaterade trådar
NAD-klubben för oss som gillar kraft (169 inlägg) 3 år sedan
NAD T973 + T163V2 (129 inlägg) 16 år sedan
nad t763 v2 VS cambridge azur 640r (4 inlägg) 17 år sedan
HJÄLP (6 inlägg) 17 år sedan
* Officiell tråd - NAD T163 * (193 inlägg) 17 år sedan
NAD T763v2 vs NAD c372 (11 inlägg) 17 år sedan
NAD T743 (v2) kartong (0 inlägg) 17 år sedan
NAD T743v2 vs Marantz sr4600 (15 inlägg) 17 år sedan
AVR-2106 vs T753v2 (13 inlägg) 17 år sedan
PHILIPS PLASMA BRILLIANCE 42# BDH4222V (7 inlägg) 17 år sedan
Paket: Vad tycks om detta? (7 inlägg) 18 år sedan
Nad T763v2 med B&W 604 S3! (108 inlägg) 18 år sedan
Surround reciever till Cerwin Vega V10F? (13 inlägg) 18 år sedan
Denon AVR-2106+DVD1920 eller NAD753v2+T524 (3 inlägg) 18 år sedan
Förförstärkare/processor (65 inlägg) 18 år sedan
H/K 230 vs NAD 743 (6 inlägg) 19 år sedan
Tar Marantz 5400 eller HK 230 spadkontakter? (4 inlägg) 19 år sedan
Denon 3805 vs. NAD 763 v.2? (24 inlägg) 19 år sedan

#1

Postad 27 oktober 2004 - 21:55

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Tänkte samla all info som eventuellt finns där ute angående NAD's recivrar. De har ju haft sin del av barnsjukdomar tidigare men verkar nu fått ordning på dem. Så nu börjar de bli riktigt intressanta.
____________________________________________________
____________________________________________________

NAD T743

# 5 x 50 W i 4/8 ohm (kontin. effekt, alla kanaler samtidigt, 20-20.000Hz)
# 2 x 105 W i 8 ohm (dynamisk effekt - IHF)
# 2 x 145 W i 4 ohm (dynamisk effekt - IHF)
# 2 x 165 W i 2 ohm (dynamisk effekt - IHF)
# Förvrängning < 0,08%

# RDS-radio med 30 förval
# Dekoder för ProLogic2, Dolby Digital, DTS
# EARS (5-kanals stereo)
# Programmerbar fjärrkontroll (NAD HTR-2)
# 5.1-ingångar
# Soft Clipping
# Utgång för två aktiva subbasar
# In- och utgång för komponentvideo (två komponent in och en ut)
# In- och utgång för komposit- och S-video
# 6 digitala ingångar (4 koaxiala, 2 optiska)
# Menysystem
# 2 utgångar för infraröda signaler
# Ingång för infraröda signaler
# 12-volts trigger (2 ut och 1 in)
# Mått: 43,5x13,2x35 cm (BxHxD)
# Vikt: 13,4 kg
____________________________________________________
____________________________________________________

NAD T753

# 6 x 70 W i 4/8 ohm (kontin. effekt, alla kanaler samtidigt, 20-20.000Hz)
# 2 x 150 W i 8 ohm (dynamisk effekt - IHF)
# 2 x 200 W i 4 ohm (dynamisk effekt - IHF)
# 2 x 225 W i 2 ohm (dynamisk effekt - IHF)
# Förvrängning < 0,08%

# RDS-radio med 30 förval
# Dekoder för ProLogic II, Dolby Digital (EX), DTS (ES/Neo:6)
# EARS (5-, 6- eller 7-kanals stereo)
# Programmerbar fjärrkontroll (NAD HTR-2)
# 7.1-kompatibel (7.1 in- och utgångar)
# Utåang för två aktiva subbasar
# PowerDrive
# Soft Clipping
# Multizon
# In- och utgångar för komponentvideo (två komponent in och en ut)
# In- och utgångar för S-video och kompositvideo
# 6 digitala ingångar (4 koaxiala, 2 optiska)
# 2 digitala utgångar (1 koaxial och 1 optisk)
# On Screen-meny
# 2 utgångar för infraröda signaler
# Ingång för infraröda signaler
# 12 volts trigger (3 ut och 1 in)
# Mått: 43,5x17x42,3 cm (BxHxD)
# Vikt: 20,7 kg
____________________________________________________
____________________________________________________

NAD T763v2

# 6 x 100 W i 4/8 ohm (kontin. effekt, alla kanaler samtidigt, 20-20.000Hz)
# 2 x 210 W i 8 ohm (dynamisk effekt - IHF)
# 2 x 300 W i 4 ohm (dynamisk effekt - IHF)
# 2 x 370 W i 2 ohm (dynamisk effekt - IHF)
# Förvrängning < 0,08%

# RDS-radio med 30 förval
# Dekoder för ProLogic2x, ProLogic2, Dolby Digital (EX), DTS (ES/Neo:6)
# Dolby ProLogic IIx (V2.0 Operating System)
# EARS (5, 6 eller 7-kanals stereo)
# Programmerbar fjärrkontroll (NAD HTR-2)
# 7.1-kompatibel (7.1 in- och utgångar)
# Utåang för två aktiva subbasar
# PowerDrive
# Soft Clipping
# Multizon
# In- och utgångar för komponentvideo (tre komponent in och en ut)
# In- och utgångar för S-video och kompositvideo
# 6 digitala ingångar (4 koaxiala, 2 optiska)
# 2 digitala utgångar (1 koaxial och 1 optisk)
# On Screen-meny
# 2 utgångar för infraröda signaler
# Ingång för infraröda signaler
# 12 volts trigger (3 ut och 1 in)
# Mått: 43,5x17x42,3 cm (BxHxD)
# Vikt: 20,7 kg
____________________________________________________
____________________________________________________

NAD T773v2

# 7 x 110 W i 4/8 ohm (kontin. effekt, alla kanaler samtidigt, 20-20.000Hz)
# 2 x 230 W i 8 ohm (dynamisk effekt - IHF)
# 2 x 320 W i 4 ohm (dynamisk effekt - IHF)
# 2 x 390 W i 2 ohm (dynamisk effekt - IHF)
# Förvrängning < 0,08%

# RDS-radio med 30 förval
# Dekoder för ProLogic IIx, ProLogic II, Dolby Digital (EX), DTS (ES/Neo:6)
# EARS (5, 6 eller 7-kanals stereo)
# Programmerbar fjärrkontroll (NAD HTR-2)
# 7.1-kompatibel (7.1 in- och utgångar)
# Utgång för två aktiva subbasar
# PowerDrive
# Soft Clipping
# Multizon
# In- och utgångar för komponentvideo (tre komponent in och en ut)
# In- och utgångar för S-video och kompositvideo
# 6 digitala ingångar (4 koaxiala, 2 optiska)
# 2 digitala utgångar (1 koaxial och 1 optisk)
# On Screen-meny
# 2 utgångar för infraröda signaler
# Ingång för infraröda signaler
# 12 volts trigger (3 ut och 1 in)
# Mått: 43,5 x 19 x 47,7 cm (BxHxD)
# Vikt: 24 kg
____________________________________________________
____________________________________________________

NAD T163v2 (hemmabioförsteg)

* Officiell tråd - NAD T173v2 *
____________________________________________________
____________________________________________________

NAD T973 (Hemmabioslutsteg)

7 x 140 W i 4/8 ohm (kontin. effekt, alla kanaler samtidigt, 20-20.000Hz)
2 x 200 W i 4/8 ohm (kontin. effekt, bägge kanaler samtidigt, 20-20.000Hz)
2 x 230 W i 8 ohm (dynamisk effekt - IHF)
2 x 390 W i 4 ohm (dynamisk effekt - IHF)
2 x 450 W i 2 ohm (dynamisk effekt - IHF)
Förvrängning <0,08%

Soft Clipping
PowerDrive
Holmgren-ringkärnetransformator
Volumjustering för varje kanal
12-volts trigger
Mått: 43,5x18x45,3 cm (BxHxD)
Nettovikt: 31 kg
____________________________________________________
____________________________________________________

Manualer: (även svenska)
http://www.nadelectr...als_framset.htm


https://www.prisjakt...12742&type=.png

https://www.prisjakt...12743&type=.png

https://www.prisjakt...18186&type=.png

https://www.prisjakt...18175&type=.png

https://www.prisjakt...17807&type=.png

https://www.prisjakt...12746&type=.png


Recension(er):

http://www.avrev.com...t773/index.html

http://www.homecinem...p?reviewid=4566

http://www.soundstag.../surrounded.htm

http://www.ultimatea...eivers/1104nad/

http://www.enjoythem...204/nadt763.htm

http://hometheaterma...ceivers/105nad/ (T753)

Edit 041023
Program: (hittas på www.nad.co.uk under support/software upgrades)
Styrprogram till T163,762,763 och 773
Inställningsprogram till fjärrkontrollen HTR-2

Koder till fjärrkontrollen för att få den att styra annan utrustning:
http://www.remotecentral.com/

(alla specifikationer ovan är hämtade från www.hifiklubben.se såklart. Enda tillägg som gjorts är antalet komponent in- och utgångar)

Allmännatips:
F: Hur kolla vilken mjukvaruversion man har?
S: Håll in audio och video knapparna på revivern (inte fjärrkontrollen) någon sekund och släpp. Vips så visas vilken version man har. Senaste är 2.05, så vitt jag vet ingen jätteskillnad mot 2.03. Enda skillnaden jag känner till rör överföring av iinställningar från reciver till dator när man vill redigera dem i nads pc-program.

Redigerat av Donmeta, 26 januari 2005 - 18:54.


#2

Postad 27 oktober 2004 - 22:49

Kalle_K
  • Kalle_K
  • Lärjunge

  • 432 inlägg
  • 0
Jag har haft NAD T763v2 som drev KEF 2005.2 och var mycket nöjd med den, men eftersom jag går i stora uppgraderingstankar så sålde jag den till min bror då den är lite "overkill" i sovrummet där äggen står nu (äggen drivs nu av Cambridge Audio Azur 540R/540D :) ).

Jag har inte haft några problem med NAD:en - inget brus eller störningar som man har läst att vissa har råkat ut för.

Vill man ha kraft så är NAD:en en klar favorit framför den annars så rek H/K - NAD spelar med mer pondus utan den där loudnesskaraktären som jag tycker H/K har - inte heller så låter NAD kall eller rå!

#3

Postad 27 oktober 2004 - 23:13

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
.....

Redigerat av jonasprivate, 27 oktober 2004 - 23:15.


#4

Postad 27 oktober 2004 - 23:20

Kalle_K
  • Kalle_K
  • Lärjunge

  • 432 inlägg
  • 0

.....

Vad menas?

Edit: "jonasprivate" du har ett PM från mig!

Redigerat av Kalle_K, 27 oktober 2004 - 23:29.


#5

Postad 27 oktober 2004 - 23:23

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
det var inget,jag vill inte kladda ner denna tråd med onödiga frågor.



/jonas

#6

Postad 27 oktober 2004 - 23:27

wolfbane
  • wolfbane
  • Lärjunge

  • 381 inlägg
  • 0
Bra initiativ, Donmeta. NAD ligger ju varmt om hjärtat för en annan. =)

Du får ta ledigt från jobbet nån dag så du hinner iväg och lyssna på dem så man får ett utlåtande, gärna med Evidence 470 som frontar... :)

Edit: T743 och T753 har en komponent in och två ut, T763 och T773 har en in och tre ut. Kanske kan vara nåt att lägga till.

Redigerat av wolfbane, 27 oktober 2004 - 23:32.


#7

Postad 27 oktober 2004 - 23:32

Mr Muskel
  • Mr Muskel
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0
Jaa, man kan inte bli mer än förvirrad av alla människors olika åsikter om just NAD. Att det har brusat och krånglat i största allmänhet har inte undgåtts.
Även tester i svenska tidningar har haft en del negativa åsikter. Den mediokra hantering av SACD har påpekats samt surroundlägen.
Roligt att höra om din NAD T63 v2. Hur upplevde du apparaten i DD eller DTS ljud?

Jonasprivate! Vad tänkte du egentligen säga :)

#8

Postad 27 oktober 2004 - 23:45

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Jo jag bara undrade vilka H/Ks recivers som Kalle_K lyssnat på
angående Loudness karaktären.

Denna fråga hör inte till denna tråden det va därför jag strök den.


/jonas

#9

Postad 28 oktober 2004 - 07:04

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0

Du får ta ledigt från jobbet nån dag så du hinner iväg och lyssna på dem så man får ett utlåtande, gärna med Evidence 470 som frontar...


Hehe, jo det verkar ju vara enda sättet att få tid för mig... men imorgon fredag blir det nog lyssna av. Och har de 470:n framme så ska jag fråga snällt om de inte orkar koppla in dem när jag provlyssnar. Hoppas bara man får låna hem nu då, annars kan man ju alltid handla med öppet köp :)

#10

Postad 28 oktober 2004 - 07:52

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0
Nu verkar det som om alla helt plötsligt ska recensera NAD recivers. Tydligen ska T773 test finnas i november nummret av What hifi och Stereophile AV ultimate har någon test också, okänt vilket nummer men gissar på det senaste.

Saxxat från annat forum...
When it rains, it pours. Also a review in Stereophile AV Ultimate. The reviewer stated:

"In my big system, the T773 was surprisingly close to the performance of the Parasound Halo combo--amazingly, given that, at $1779 retail, the T773 is less than 25 percent of the cost of the Halo C 2 preamp-processor and A 51 power amp. The NAD had astounding dynmaics, with a huge bass drive, seductive midrange, and transparent treble. I was shocked at the quality of sound the T773 delivered with movies and music."

This reviewer used the T773 for two months mainly with NHT speakers.

edit: det är i november numret av StereophileAv Ultimate som recensionen kommer publiceras. Lägger till länk till den så fort de lägger ut den. Lite märkligt att de nu helt plötsligt dyker upp den ena recensionen efter den andra så här 1,5år efter 773:an kom ut på marknaden (eller hur länge sedan det nu var...). Jaja, bättre sent än aldrig. Återstår bara att se om alla gillar den eller !?

Redigerat av Donmeta, 28 oktober 2004 - 21:55.


#11

Postad 29 oktober 2004 - 16:47

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0
Nu har jag äntligen lyckats undvika övertid och annat trams så jag kunnat åka på en rejäl provlyssning av Nad T773 på hifiklubben här i Sundsvall. Skulle ha lyssnat på alla modeller 743-773, men fastnade liksom vid 773:an. Och insåg väl också att det skulle tagit vansinnigt lång tid att koppla om allt osv om man tänkte sig hinna med lite kvantitativ kvalitets lyssning.

Är inte på nått sätt bra att uttrycka lyssningsintryck, så förutom hur bra jag tyckte det lät så ber jag om lite tolerans gällande mina tappra försök att beskriva ljudbilden.

Är nyss hemkommen från den 2,5 timmar korta provlyssningen, så jag tänkte bara lämna mina första intryck nu och återkomma med mer när jag hunnit samla mig :)

Först av allt, en eloge till hifiklubben som i vanlig ordning bjussar på bästa tänkbara service i form av trevlig personal och möjligheten att få sitta själv och domdera, samt mycket gott kaffe!

Som kringutrustning användes en NAD T533 dvd-spelare. Dali suite 2.8 fick agera frontar och center blev Dali suite 0.8. Surround fick ett par små concept 1 stå för. Subbasen blir jag lite osäker på nu, var nog troligen en Dali SW10, men jag återkommer med vilken det var om jag kommer på det.
Eftersom inga av dessa produkter återfinns hemma hos mig gör det själva bedömandet lite svårare! Skulle så här i efterhand naturligtvis byt ut t.ex. dvd:n och provat en annan för jämförelsen skull, men vad kan man säga? Man lär sig och jag blev rätt slukad av T773:an kan jag säga till mitt försvar.

Efter att allt detta kopplats in och bananpluggar från T773:an tagits bort lämnades jag åt mitt lyssnande.

MUSIK:
Först åkte Dave Matthews band- Crash. Tog med denna cd då jag lyssnat en hel del på den och att inspelningen är bra. Dessutom makalösa musiker och det är många olika instrument representerade. Och hur lät det då? Underbart. Becksvart bakgrund (som det så fint heter) och bra med luft mellan de olika instrumenten, det lät neutralt. Kändes lite som om man sögs framåt. Bra bredd. Bra steroperspektiv och framför allt en otroligt samlad och balanserad ljudbild. Pondus och kraft i överflöd så jag misstänker att de relativt små suite 2.8:orna fick jobba lite även om de verkade må bra av den kraft de fick.
Nåväl i med nästa skiva och det blev Live - Throwing copper. Även detta lät fantastiskt bra och jag var defenitivt övertygad att det faktiskt går att få utmärkt stereoljud från en reciver.
Slutligen fick live skivan från D.M.B. - Listener supported snurra ett antal varv i T533an. Och det ,tycker jag, är alltid kul att höra vad olika hifi-produkter presterar när de får ta sig an en bra liveinspelning. T773 övertygade ännu engång. Bra driv i musiken. Det lät levande (hehe) och man fick sitta och hålla sig ifrån att stampa takten alltför energiskt till musiken. Inte ens de personer som vandrade förbi under provlyssningen kunde hålla sig och jag kunde i ögonvrån se, både en och två gånger, fötter som lurades med av musiken. Det är så här jag tycker det ska låta. Detta är musikalitet, enligt mig.

MENYER,FJÄRRKONTROLL OCH UTSEENDE I STÖRSTA ALLMÄNHET:
Nu hade det gått ett antal minuter och det var dags för lite surround-ljud. Här kunde man snabbt konstatera några mycket bra funktioner och lösningar på T773an. Först och främst så var menyerna lätta att begripa och allt gick i ett svep att ställa in (jag fick göra detta och det gick snabbt som attan trots att jag aldrig sett recivern förrut, och tro mig det säger endel). Nu går det att finlira till det en heldel efter min inställning misstänker jag men detta leder ändå osökt in på en annan detalj som jag uppskattade väldigt mycket. Fjärrkontrollen. Hade bara används för volym upp och ner (mest upp då :blink: ). Först och främst så är den väldigt skön att hålla i. Så där härligt "mjuka" knappar. Och detaljen: längst ner kan man öka respektive sänka leveln på surround, center och subbas (två knappar för vardera då alltså). Mycket praktiskt i finliret medans man ser på en rulle. Har ju inte nämnt ännu hur 773an ser ut. Jag log några gånger då jag kom på mig själv med att tänka: " va smal den ser ut" för att sekunden senare komma ihåg att den är normalbred men att den är lite högre än normalt. Såg mäktig ut men samtidigt upplevde jag inte den som skrymmande på något sätt. Enligt mig en mycket lyckad design (om det nu förekommer sådana begrepp på NAD, kanske slumpen har spelat in här). Men 24kg tung är den och det kunde man se på att hyllan som höll upp nads reciverline hängde lite oroväckande mycket. (Tur jag inte tänker springa runt med den om jag nu handlar mig en T773).
Dessutom medföljer en kreditkorts stor fjärrkontroll, att ha till zone 2 eller nått. Såg tyvärr inte denna men det verkar ju inte som ett minus iallfall. Och på vanlig Nad maneer så kan man använda slutstegen lite som man vill. De vanliga bryggorna satt bak på stärkaren till min stora glädje då jag har 5.1 hemma och alltså skulle kunna biampa frontarna eller köra en helt autonom zone2 i nått annat rum osv.
Upplevde heller inga av de buggar som bl.a. denna modell sägs ha haft innan v2 uppgraderingen. Varken brus eller surround kanaler som lägger av eller nått annat som var fel för den delen. Lite svårt att säga att den är felfri efter att bara ha lekt med den i 2,5 timmar, men den gav ett robust gediket och välfungerande intryck.

Film:
Så var det äntligen dags. Började med Terminator 3 i en scen där det smal på rätt bra, biljakten där T-x jagar arnold och co med en lastbil. Hur som helst. Här fans inget övrigt att önska. Det lät bra och det lät mycket. Enormt medryckande även här och jag satt och nästan hoppade. T773an klarade galant att på ett otroligt dynamiskt sätt kasta bilar m.m. över rummet. Hur som helst, denna film är ju enligt mig helt värdelös så jag tänkte spara några hjärnceller och bytte snart till Eagles - Hell freezes över DVD:n. Ja, omsluten av underbart välljud kan man sammanfatta den upplevelsen med. Helt fantastiskt faktiskt.
Slutligen laddade jag med Gladiator diverse scener. Givetvis scenen i början med katapulter och pilregn. Här satt man faktiskt och nästan duckade när pilarna flög förbi. Och varenda slag och svärdshugg pumpades ut i rummet, eller slogs ut i rummet av 773an. Upplevde slagsmålen som lite mer groteskt på nått sätt än tidigare gånger jag sett filmen, när man med all önskad tydlighet blev presenterad smäll efter smäll.
Nåväl, inga konstigheter här heller, kraftigt tvärtom får man nog säga.

Avslutade med att sitta och prata en liten stund om Nad och hifi i allmänhet.
Efter detta var det dags att bege sig hemmåt med en hög färska, men ack så trevliga intryck. Och som sagt var, maskinen var ju inte inärheten av att vara inspelad så jag fruktar nästan hur bra det kommer låta när den är det.

Sammanfattningsvis: Utmärkt detaljerad och "lagom" diskant. Utmärkt mellanregister. Bra pondus och tryck, när det ska vara tryck. Helt enkelt otroligt musikalisk och medryckande. Så här tycker iallafall jag att det ska låta, och bäst av allt. Den lär i mina öron låta ännu bättre när den får gosa med mina högtalare istället för de som idag stog för välljudet.

Jag överväger (mild uttryckt) att köpa mig än sådan här maskin (T773). Den hade allt det som jag letat efter och lite till.

Redigerat av Donmeta, 29 oktober 2004 - 21:07.


#12

Postad 29 oktober 2004 - 17:40

wolfbane
  • wolfbane
  • Lärjunge

  • 381 inlägg
  • 0
Hmm... nu vart man ju lagom sugen, inte bra, inte bra alls.. :)

Har ju länge haft en av de mindre modellerna i bakhuvudet eftersom jag har en NAD förstärkare nu. Just det du nämner om ljudet är något som jag uppskattar men en del andra verkar tycka är lite av en nackdel, den lättlyssnade diskanten.

Kan inte minnas att den någonsin kännts påfrestande för mig med min nuvarande anläggning och jag är väldigt känslig för sånt, blir lyssningstrött i ett nafs om det känns som att diskanten tar i mer än det behövs. Men jag kan förstå att den kanske känns lite fattig för andra.

Ska försöka smita in på Hifiklubben nästa gång jag är i Sthlm eller nåt och kolla runt lite. =)

#13

Postad 29 oktober 2004 - 18:37

Crille99
  • Crille99
  • Forumräv

  • 801 inlägg
  • 0
Trevlig initativ Donmeta!

Jag var själv inne på hifiklubben idag och skulle lyssna på T763v2.
När jag väl hade hittat receivern så såg jag att den drivde CV´s största frontar och tillhörande center och bak(12tummarna).
Kan bara säga att jag var riktigt imponerad av receivern, sicket tryck den levererade till CLSC215(frontarna). Bättre än bio faktiskt :blink: . Vågar inte tänka på hur det låter med store brorsan. :)

T763v2 ska inskaffas snarast möjligt, ska bara få sålt den nuvarande "suck".

Redigerat av Crille99, 29 oktober 2004 - 18:38.


#14

Postad 29 oktober 2004 - 19:22

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0

Hmm... nu vart man ju lagom sugen, inte bra, inte bra alls.. wink.gif


Ja du är ju som du vet inte ensammen :)



Trevlig initativ Donmeta!
Jag var själv inne på hifiklubben idag och skulle lyssna på T763v2.
När jag väl hade hittat receivern så såg jag att den drivde CV´s största frontar och tillhörande center och bak(12tummarna).
Kan bara säga att jag var riktigt imponerad av receivern, sicket tryck den levererade till CLSC215(frontarna). Bättre än bio faktiskt tongue.gif . Vågar inte tänka på hur det låter med store brorsan. ph34r.gif


Tackar:)
Och jag får nog lyssna lite på T763v2 också innan jag bestämmer mig. Den verkar ju ha kraft så det räcker!!

#15

Postad 29 oktober 2004 - 19:38

Crille99
  • Crille99
  • Forumräv

  • 801 inlägg
  • 0
Det värsta med allt är att i sidan om Nad´en så hade dom ställt upp B&W´s DM604 S3, mina absolut favorit högtalare.
Sänkta till 10k (2000kr billigare än vanligt).
Så beslutångest är där som bara den, men det blir till att köpa Nad´en först för varför ska man ha fina svår drivna högtalare om man inte kan utnyttja dom till fullo.

#16

Postad 29 oktober 2004 - 19:44

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0

Så beslutångest är där som bara den, men det blir till att köpa Nad´en först för varför ska man ha fina svår drivna högtalare om man inte kan utnyttja dom till fullo.


Det låter vettigt! Förstår att du har beslutsångest dock... :)

#17

Postad 30 oktober 2004 - 06:41

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0
Har snabb kollat på de program som finns att ladda ner på www.nad.co.uk under support/software upgrades. Finns bl.a. ett program för att ställa in fjärrkontrollen HTR-2 som följer med alla a/v recivers. Och ett program för att ställa in och styra de recivers som har rs232(serial) port (T762, T163, T763, T773). Lite svårt att säga mer än ,de blir coola att prova om jag lånar hem/eller köper någon av 763 eller 773 :)

#18

Postad 30 oktober 2004 - 10:29

Crille99
  • Crille99
  • Forumräv

  • 801 inlägg
  • 0

Har snabb kollat på de program som finns att ladda ner på www.nad.co.uk under support/software upgrades. Finns bl.a. ett program för att ställa in fjärrkontrollen HTR-2 som följer med alla a/v recivers. Och ett program för att ställa in och styra de recivers som har rs232(serial) port (T762, T163, T763, T773). Lite svårt att säga mer än ,de blir coola att prova om jag lånar hem/eller köper någon av 763 eller 773 :)

Ja, det är faktiskt himla smart. Detta blir ju att receivern aldrig kommer att åldras om man håller den uppdaterad. :blink:

EDIT: Förresten borde inte detta bli den officiella NAD T743-T773v2 tråden??

Redigerat av Crille99, 30 oktober 2004 - 10:31.


#19

Postad 30 oktober 2004 - 12:35

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0

Ja, det är faktiskt himla smart. Detta blir ju att receivern aldrig kommer att åldras om man håller den uppdaterad.


Precis :) Vågar man hoppas på framtida DTS-HD uppgradering? Hur som helst lysande att möjligheten finns iallafall. Borde vara lag på sådan port av något slag :blink:

EDIT: Förresten borde inte detta bli den officiella NAD T743-T773v2 tråden??


Jo, varför inte? Men det är moderatorerna som får avgöra den frågan.

#20

Postad 30 oktober 2004 - 12:52

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0
Jaha, har varit på en till lite kortare provlyssning idag!!
Nu var det T763v2 som fick stå för kraften, iövrigt var det samma pinaler som i utprovningen av T773v2.

Anledningen till att jag gick dit idag var att det slog mig igår kväll att jag kan få en T763v2 plus ett C272 slutsteg (båda från Nad) för bara 500kr mer än vad 773:an kostar. Den kombon borde ju teoretiskt och praktiskt faktiskt bli ännu bättre.

Nu till mina intryck:
Blir bara korta då jag kan säga att den faktiskt lät ännu bättre än 773:an igår :blink:
Kan inte tänka mig annat än att detta beror på att den jag lyssnade på igår var helt ospelad och 763 som jag lyssnade på idag var ordentligt inspelad. Så mina intryck från igår består med ett stort plus för att ljudet släppte ännu mer från högtalarna idag. :)
I övrigt är det samma fjärr som till 773:an (även den lilla extra fjärren som jag inte tittat på). Samma möjligheter att styra den och ställa in den via datorn som 773:an har den också. Det som skiljer är 10w/kanal och att den har 6 slutsteg till skillnad från 773:ans 7. Dessutom har 773an fem fläktar, men de sitter inne i recivern. 763:an har fläkt utblås för två fläktar på baksidan, men av dessa hörde jag ingenting på varken 773:an eller idag på 763:an, inte ens när jag ställde mig rakt bakom för att lyssna efter dem.
Så nu återstår bara lite funderande i helgen så får vi se vad som händer.
Men som sagt var, att Nad T763v2 låter fantastiskt bra tvivlar iallafall inte jag på mer och jag rekomenderar varmt fler som är i köpartagen att ge den några minuter av eran tid.

#21

Postad 30 oktober 2004 - 14:02

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0
kul läsning. och man är ju lite sugen på den stärkaren, så det blir till o åka till lund o lyssna

#22

Postad 30 oktober 2004 - 14:53

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0

kul läsning. och man är ju lite sugen på den stärkaren, så det blir till o åka till lund o lyssna


Kul att det smittar av sig :) Och jag tycker defenitivt du ska provlyssna och återkom gärna med vad du tyckte om den! Nad borde defenitivt finnas med på listan över recivrar att lyssna på för alla som funderar på att köpa ny eller uppgradera, jag är helt såld iallafall (om det inte redan har märkts...). :blink:

#23

Postad 30 oktober 2004 - 17:11

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0
Det märks. jag är likadan, nad har alltid stått överst på min önskelista. det är power i dem. jag återkommer under veckan med lite av mina intryck, med risk för att det inte blir nåt negativt.

#24

Postad 30 oktober 2004 - 19:51

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0

Det märks. jag är likadan, nad har alltid stått överst på min önskelista. det är power i dem. jag återkommer under veckan med lite av mina intryck, med risk för att det inte blir nåt negativt.


Ser framemot dina intryck hur det än blir :)

Redigerat av Donmeta, 31 oktober 2004 - 09:20.


#25

Postad 30 oktober 2004 - 23:47

Unregisteredc7194d09
  • Unregisteredc7194d09
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0
Hej hej!

Kul med lite uppmärksamhet kring NADs hemmabioreceivrar! :rolleyes:

Jag skulle bara vilja göra lite reklam för ett heldagsevent vi har i Linköping den 16 november. Vi kommer ha tung hemmabio från NAD!! Jag hoppas att vi kan ha en komplett uppsättning Dali Helicon tillsammans med T163v2 och T973!! (Lite trådar kvar att dra i, men det är kul med lite extra press på sig :)). Så är ni i krokarna så är ni välkomna in!

Mvh Mathias
Hi-Fi Klubben Linköping

#26

Postad 31 oktober 2004 - 08:37

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0

Kul med lite uppmärksamhet kring NADs hemmabioreceivrar!


Jo, har länge tyckt att de borde förtjäna lite mer uppmärksamhet än de hittills fått. Blir kanske mer nu iom att många tidningar nu fått tid att recensera lite Nad recivrar :D

Har nu även lagt till försteget T163v2 och slutsteget T973 till tråden då de ju på något sätt hör ihop med resten av produkterna här :)
(den kombon lär ju ska vara något i hästväg. Det får nog de som kan infinna sig till den provlyssningen i Linköping erfara! )

Vill även passa på att hälsa Mathias B välkommen till denna tråd då det ju kan vara väldigt bra att ha en representant från hifi-klubben här som kan svara på de frågor som kan dyka upp :rolleyes:

#27

Postad 31 oktober 2004 - 10:08

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0
absolut. mer info från mathias.hoppas att han kollar denna tråden så det finns nån att bolla lite med.

#28

Postad 31 oktober 2004 - 10:40

Unregistered18b740a3
  • Unregistered18b740a3
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0
hmm, jag är mycket intresserad av T163 v.2... inte mist för att den är ensam i sin prisklass tyvärr!

Jag som bor i linköping skall ta mig dit den 16 och lyssna, lite på det!

Är det hela dagen?

#29

Postad 31 oktober 2004 - 10:51

Unregisteredc7194d09
  • Unregisteredc7194d09
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0

Vill även passa på att hälsa Mathias B välkommen till denna tråd då det ju kan vara väldigt bra att ha en representant från hifi-klubben här som kan svara på de frågor som kan dyka upp


Man tackar! :) Jag ska försöka svara på de frågor ni har. Om inte jag har svaret så har jag ju kontakter som har, så fråga på!

absolut. mer info från mathias.hoppas att han kollar denna tråden så det finns nån att bolla lite med.


Hmm. Trodde jag hade prenumererat på tråden, men inga e-post i inkorgen :rolleyes:. Ska prenumerera igen så kanske det löser sig! Men jag håller allt koll! :D Frågar man inte så får man inte svar, så är det. Ska delta efter bästa förmåga!

Jag som bor i linköping skall ta mig dit den 16 och lyssna, lite på det! Är det hela dagen?


Japp! Vi kommer att ha heldagsaktiviteter varje tisdag 2 november - 7 december! Spana efter den röda mattan utanför butiken! :D Molzzaq, är du medlem i Cybertainment och får vårt nyhetsbrev? Kan vara bra för att hålla koll på vad som händer i butiken :lol:.

#30

Postad 31 oktober 2004 - 11:34

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0
Jag har en ganska svår fråga att ge ett defenitivt svar på men jag ställer den ändå till Matthias B., men även alla andra med erfarenheter eller teorier får naturligtvis väldigt gärna svara :)

Som jag nämnt tidigare står det nu mellan följande:
1. En T773v2 för det fasibla priset av 14998 :- eller,
2. T763v2 + c272 för ca 15500 :-

Det jag undrar är vilket av alternativen som verkar mest köpvärt, svår fråga men just nu lutar det nog åt alternativ två faktiskt då T763v2 verkar leverera både välljud och ström i överflöd den oxå :rolleyes:

Lite osäker på hurvida T773 har två traffos eller inte, läste i en recension att den har det (en för center + frontar och den andra skickar sin ström till de fyra bakkanalerna). Spelar ju ingen större roll så länge den levererar den ström den ska och det verkar den onekligen göra! :D

#31

Postad 31 oktober 2004 - 12:16

Unregistereddcdbc111
  • Unregistereddcdbc111
  • Forumräv

  • 611 inlägg
  • 0

Jag har en ganska svår fråga att ge ett defenitivt svar på men jag ställer den ändå till Matthias B., men även alla andra med erfarenheter eller teorier får naturligtvis väldigt gärna svara :)

Som jag nämnt tidigare står det nu mellan följande:
1. En T773v2 för det fasibla priset av 14998 :- eller,
2. T763v2 + c272 för ca 15500 :-

Det jag undrar är vilket av alternativen som verkar mest köpvärt, svår fråga men just nu lutar det nog åt alternativ två faktiskt då T763v2 verkar leverera både välljud och ström i överflöd den oxå :rolleyes:

Lite osäker på hurvida T773 har två traffos eller inte, läste i en recension att den har det (en för center + frontar och den andra skickar sin ström till de fyra bakkanalerna). Spelar ju ingen större roll så länge den levererar den ström den ska och det verkar den onekligen göra!  :D

En fundamental skillnad är ju att T773 har 7 kanaler och T763 har 6 kanaler, men det spelar kanske inte så stor roll.

För mig hade det nog inte spelat någon roll i alla fall. Mittkanalen bak är ju mono i vilket fall som helst (än så länge). Dessutom ser det grymmare ut i hyllan/racket med ett fett slutsteg bredvid den redan feta receivern :D Imponatorfaktorn får man inte glömma...

#32

Postad 31 oktober 2004 - 12:26

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0

En fundamental skillnad är ju att T773 har 7 kanaler och T763 har 6 kanaler, men det spelar kanske inte så stor roll.


Kör 5.1 så det spelar ingen roll. Tänkte prova nån variant med biampning från c272 och 2 slutsteg från T763v2 (eftersom den ju faktiskt levererar det den ska även när man använder alla slutsteg :) )
Väljer jag senare att börja köra 7.1 (eller 7.2 då den ju har två utgångar för aktiva subbar :D ) har jag ju med alternativ två , 8slutsteg att leka med :rolleyes: (2*145,6*100)nadwatt!

Hehe, imponatorfaktorn får man defenitivt inte glömma, tyvärr fungerar den inverterat på min sambo då hon säkert uppskattar om jag köper en låda istället för två. Även om en låde varianten är rätt stor ensammen. Men hon är väldigt förstående så vilket som går nog hem även hos henne, speciellt när hon får höra vad den/de presterar :D

Redigerat av Donmeta, 31 oktober 2004 - 12:27.


#33

Postad 31 oktober 2004 - 13:42

Unregisteredc7194d09
  • Unregisteredc7194d09
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0

Som jag nämnt tidigare står det nu mellan följande:
1. En T773v2 för det fasibla priset av 14998 :- eller,
2. T763v2 + c272 för ca 15500 :-

Det jag undrar är vilket av alternativen som verkar mest köpvärt, svår fråga men just nu lutar det nog åt alternativ två faktiskt då T763v2 verkar leverera både välljud och ström i överflöd den oxå :)


Det är ju ett angenämt problem du sitter med. :rolleyes: Jag har inte testat den andra kombinationen själv, bara T743 + C272 och det lät riktigt bra! Det var betydligt bättre ljud stereomässigt i C272 jämfört med T743, fast det kanske inte är så konstigt... :D Att T763v2 och C272 kommer låta kanon är det nog ingen tvekan om! :D Mitt råd är att jämföra! Är det Sundsvall du åker till? Hälsa Olav från mig isf!

Jag tycker att du ska ta hänsyn till att i priset 15500 ingår bara lakritssnören och de är ju inte så fräcka. Så om du inte har en bra signalkabel så budgetera ytterligare 1000 kronor eller så!

Vad planerar du att ha för högtalare till detta kraftpaket?

Tänkte prova nån variant med biampning från c272 och 2 slutsteg från T763v2


Du får rapportera hur det blir med bi-amping med olika slutsteg, det har jag inte testat. Har alltid fått höra att det ska vara lika slutsteg...

eftersom den ju faktiskt levererar det den ska även när man använder alla slutsteg :D


Ja den gör ju det!!! :D Det är lite som i batterireklamen, kaninen som bara fortsätter... Kommer bara inte ihåg vilket batteri det var :unsure:, men det är kanske en akademisk fråga. :lol:

#34

Postad 31 oktober 2004 - 14:23

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0

Är det Sundsvall du åker till? Hälsa Olav från mig isf!


Ja det är de som har fått dras med mig fredag och lördag :) sittandes och toklyssnat (lite vuxen dagis kan man säga :lol: ) Ska hälsa när jag nu vågar mig tillbaka dit... måste kanske be dem koppla till ett c272 ändå :unsure:

Jag tycker att du ska ta hänsyn till att i priset 15500 ingår bara lakritssnören och de är ju inte så fräcka. Så om du inte har en bra signalkabel så budgetera ytterligare 1000 kronor eller så!


Jo det är klart. Det tillkommer ju. Men det börjar kännas som att det kan vara värt det :rolleyes:

Högtalarna som ska matas är:
JBL northridge E90 frontar
JBL northridge EC35 center
JBL northridge E30 surrounder

Så möjligt att jag köper T763v2 först och ser hur långt det räcker, med avsikten att hänga på ett c272 lite senare :D

Snygg liknelse med batteri kaninen :D

#35

Postad 31 oktober 2004 - 15:50

Unregistered18b740a3
  • Unregistered18b740a3
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0
En fråga kring T163 v.2, är elektroniken "tagen" från T763 eller T773?

Läst att det skall vara från T773 men jag funderar ang att den just heter Tx6x! :)

Nåja, Mathias.B jag prenumererar på nyhetsbrevet så jag hade redan planerat in det i kalendern! :rolleyes:

MVH/
Patrik

#36

Postad 31 oktober 2004 - 16:23

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0
Är det inte samma elektronik, förutom då slutstegen i t763 som t773. Om inte så är man ju helt klart intreserad av vad som skiljer innan man tar beslut för vilken man ska handla :)

#37

Postad 31 oktober 2004 - 19:03

Mr Muskel
  • Mr Muskel
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0
Till något helt annat!
Den omtalade diskanten som inte har den kristallklara soundet kanske går att förbättra med vassa högtalare. En tanke som slog mig. Tex ett par Audiovector eller Dynaudio högtalare kanske är en bra kombination för att lyfta upp övre registret för Naden.

#38

Postad 31 oktober 2004 - 19:35

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0

Till något helt annat!
Den omtalade diskanten som inte har den kristallklara soundet kanske går att förbättra med vassa högtalare. En tanke som slog mig. Tex ett par Audiovector eller Dynaudio högtalare kanske är en bra kombination för att lyfta upp övre registret för Naden


Kan nog ligga nått i det! Blanda det bästa ur två världar ?! :)

Men jag tillhör den skara som älskar den softa men detajerade diskanten Nad har, men skulle onekligen inte varit tråkigt på nått sätt att testa :rolleyes:

Själv så sitter jag ,som sagt är, på JBL ur northridge serien. De kan väl inte direkt betraktas som vassa men de har titandiskanter. Detta tror jag gör att kombinationen JBL+NAD kommer blir rätt trevlig :D

Men Audiovector spelar ju i en helt annan liga så... men så kostar de ju oftast lite mer också :D

#39

Postad 31 oktober 2004 - 21:40

wolfbane
  • wolfbane
  • Lärjunge

  • 381 inlägg
  • 0

Jag har inte testat den andra kombinationen själv, bara T743 + C272 och det lät riktigt bra! Det var betydligt bättre ljud stereomässigt i C272 jämfört med T743, fast det kanske inte är så konstigt... :)

Intressant... det var lite det som var min plan nämligen. =)

Först köra med min nuvarande 317 som slutsteg till frontarna för att eventuellt gå över till ett C272 eller kanske ett begagnat 216 för den där extra krämen som kanske kan göra det ännu bättre. =)

Hade en fundering hur mycket det kan skilja i efffekt i en sån lösning. Tänkte om det kan arta sig så att recievern inte riktigt orkar med när slutsteget drar iväg med frontarna på högre volym, men en center och surround enbart borde väl inte vara några problem som så då den inte spelar så jätte djupt till att börja med, eller?

#40

Postad 01 november 2004 - 08:15

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0

Hade en fundering hur mycket det kan skilja i efffekt i en sån lösning. Tänkte om det kan arta sig så att recievern inte riktigt orkar med när slutsteget drar iväg med frontarna på högre volym, men en center och surround enbart borde väl inte vara några problem som så då den inte spelar så jätte djupt till att börja med, eller?


Borde inte bli nått problem då du ställer in nivåerna för alla kanaler så det bra i förhållande till varandra. Dels så blir recivern bara avlastad när du kör alla kanaler (även om det kanske inte gör någon skillnad då den ju är dimensionerad för att driva alla kanaler samtidigt...nad :) ) och dels så får du ännu mer nytta av den extra effekt slutsteget tillför när du bara kör 2-kanaligt :rolleyes:

Hur som helst, lär bli väldans bra det där.

Sitter nu och funderar så det knakar på hur jag ska göra, Hifiklubben-online säljer "demo provad" T763v2 för 8498 kr, vilket ju gör den mer konkurrenskraftigt jämfört med T773. Men samtidigt är det ju alltid roligt att ha den största recivern. Fast, för att verkligen ha den största får man ju gå på T716/T973 kombon, den lär ju vara brutal. Men kostar samtidigt lite mer... att man alltid ska vela så mycket :D
Lägg där till att mitt samvete säger mig att jag borde premiera Hifiklubben här i Sundsvall för den fantastiska service jag fått där, men 1500kr är ju alltid 1500kr...

#41

Postad 01 november 2004 - 21:22

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Tråd officiell.

#42

Postad 01 november 2004 - 23:57

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0

Tråd officiell.


Tackar :D (förövrigt väldigt bra med länken till den officiella tråden som redan fanns för T163v2)

#43

Postad 03 november 2004 - 15:51

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0
Jaha, har gjort mitt val nu efter några om och men. Det blev en T763v2 nu och kommer nog köpa till ett c272 slutsteg om en liten stund (hoppas visserligen att jag kommer bli helt nöjd med T763v2 och kunna släppa tankarna på ett c272 och det är nog inte helt omöjligt efter att ha lyssnat på kärnkraftverket :) ).

Nu återstår bara att koka lite kaffe och sätta sig ner i väntan på att postavin ska dimpa ner i brevlådan, och det gör den förhoppningsvis väldigt snart :)

Återkommer givetvis med intryck så fort jag fått den (och har hunnit koppla in den m.m.).

#44

Postad 03 november 2004 - 15:57

wolfbane
  • wolfbane
  • Lärjunge

  • 381 inlägg
  • 0
Gött mos... får väl se när man kan komma förbi på en kopp kaffe och en lyssning. Kanske när du flyttat eller nåt. :)

#45

Postad 03 november 2004 - 18:24

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0

Gött mos... får väl se när man kan komma förbi på en kopp kaffe och en lyssning. Kanske när du flyttat eller nåt. wink.gif


Jupps det kan du ju lita på :)

Och för andra som funderar så är det tydligen ingen skillnad mellan förstegen i T763v2 och i T773v2 utan det som skiljer är en extra ringkärnstransformator i T773 som medför lite mer kraft och ett sjunde slutsteg.

#46

Postad 03 november 2004 - 18:59

Crille99
  • Crille99
  • Forumräv

  • 801 inlägg
  • 0

Jaha, har gjort mitt val nu efter några om och men. Det blev en T763v2 nu och kommer nog köpa till ett c272 slutsteg om en liten stund (hoppas visserligen att jag kommer bli helt nöjd med T763v2 och kunna släppa tankarna på ett c272 och det är nog inte helt omöjligt efter att ha lyssnat på kärnkraftverket ;) ).

Nu återstår bara att koka lite kaffe och sätta sig ner i väntan på att postavin ska dimpa ner i brevlådan, och det gör den förhoppningsvis väldigt snart :)

Återkommer givetvis med intryck så fort jag fått den (och har hunnit koppla in den m.m.).

Gratulerar! ;)
Ska så fort som möjligt också slå till på denna receiver, måste bara få sålt min nuvarande receiver först så att man får loss lite stålar.
Vill ha NAD NU!!! :)

Redigerat av Crille99, 03 november 2004 - 19:00.


#47

Postad 04 november 2004 - 11:13

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0

Gratulerar! 
Ska så fort som möjligt också slå till på denna receiver, måste bara få sålt min nuvarande receiver först så att man får loss lite stålar.
Vill ha NAD NU!!!


Tackar :)

Jo nu har man inlett den där tröttsamma väntan som känns som en evighet redan... men den som väntar osv :)

Och lycka till med försäljningen av din nuvarande reciver, förstår att du vill ha Nad nu!! ;)

#48

Postad 07 november 2004 - 12:19

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0
Jaha då har man beställt en ljudtrycksmätare. Kan vara bra att ha <_<

Mer om hur man hittar en prisvärd sådan i denna tråd:
https://www.minhembi...showtopic=69616
(finns även en mycket bra länk till kompensationstabeller mot bättre utrustning!)

Ska köpa datakabel i veckan lägger då till lite info om exakt vilken det är man ska ha osv samt lite info om var man kan hitta långa och billiga sådana och naturligtvis litegrann om vad jag tycker om nad programmet i datorn o.s.v. (alltså när jag fått recivern så jag kan testa lite...).

Ska även ta tag i HTR-2 fjärrkontroll programmet till datorn. Vilken utrustning man behöver, kabel osv, samt hur det programmet fungerar. Känns ju smidigt att kunna lägga in makron i ett pc-baserat program istället för att sitta och trycka in allt direkt i fjärren. Även detta program har jag laddat ner men inte provat ännu naturligtvis.

Nä, nu återgår jag till att sitta och vänta på att man ska få en sådan där trevlig postavi bland alla räkningar och reklam osv ;)

#49

Postad 07 november 2004 - 14:04

pixelplus
  • pixelplus
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Donmeta

vad har du själv för högtalare som ska drivas?

#50

Postad 07 november 2004 - 14:07

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0
Har följande:

Front: JBL Northridge E90
Center: JBL Northridge EC35
Surround: JBL Northridge E30 (de är lite större än iallfall jag trodde, hehe, blir bra till dvd-audio i framtiden)

Har bara en liten Yamaha sub förtillfället, fungerar helt ok. Men iochmed att Nad recivern har två utgångar för aktiva subbasar kommer jag så småningom att leta upp två sådana lite större till hembion <_<

edit: det har jag nämnt tidigare i tråden såg jag nu, men men...

edit2: http://www.soundandv...mber=2&preview=

(en liten recension av northridge, tyvärr småhögtalarna men ändå! kan kanske vara ide att prova två sådana subbar så småningom)

Redigerat av Donmeta, 07 november 2004 - 17:47.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.