Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nytt Arcam För & slutsteg AVP700 & P1000

15 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Arcam DiVA P1000 (Slutsteg) 1 9 (6) Inga priser
Arcam DiVA AVP700 (Surroundförsteg) 1 9,12 (7) Inga priser
2 relaterade trådar

#1

Postad 18 februari 2005 - 23:04

lando
  • lando
  • Lärjunge

  • 381 inlägg
  • 0
Surfade runt på Avforums.com & spanade i arcam delen & såg att nya produkter var på G, se länken för mer info.

AV700 / P1000

#2

Postad 03 mars 2005 - 17:58

radiuz
  • radiuz
  • Lärjunge

  • 412 inlägg
  • 0
Finns mer att läsa om den här! Även bilder som jag postat upp.
http://www.component...?showtopic=2228

Är en mycket intressant kombo som jag själv funderar på just nu.

#3

Postad 03 mars 2005 - 21:05

lando
  • lando
  • Lärjunge

  • 381 inlägg
  • 0
ARRGGHHH!! Stämmer priserna så kommer jag freaka ut totalt!

Onekligen ett bra pris för det "paketet"

#4

Postad 03 mars 2005 - 21:41

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0
blir helt klart intressant speciellt till det pris som pratas om där... men själv så blir man lite tveksam. Billigast kontra prisvärdhet just nu måste vara nads 7-kanals monster (7*140 watt) för ca 18000 kr. Skulle arcam då komma med en liknande produkt 7*ca 120 watt eller dylikt för 14000 !? Ja, då är det självklart en riktigt intressant produkt i sig. Är sedan försteget prisvärt har man nog en vinnande kombo. Inte omöjligt på något sätt då arcam ju faktiskt satsar på prisvärdhet och bra hifi till alla så att säga :)

#5

Postad 04 mars 2005 - 01:27

radiuz
  • radiuz
  • Lärjunge

  • 412 inlägg
  • 0
Priserna stämmer inte tyvärr, bara att vänta tills riktiga priserna dyker upp. Jag tippar på under 20k för AVP700. Lär bli riktiga höjdare iaf med XLR på varje kanal.

Redigerat av radiuz, 04 mars 2005 - 01:29.


#6

Postad 04 mars 2005 - 05:04

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

Priserna stämmer inte tyvärr, bara att vänta tills riktiga priserna dyker upp. Jag tippar på under 20k för AVP700. Lär bli riktiga höjdare iaf med XLR på varje kanal.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag tror ingen av delarna kommer landa under 20.000:- :)
Det vore för bra för att vara sant helt enkelt.
Och sånt brukar ju inte hända i hifivärlden direkt.

#7

Postad 04 mars 2005 - 16:54

radiuz
  • radiuz
  • Lärjunge

  • 412 inlägg
  • 0
Man kan alltid hoppas! Dessa 2 komponenter är jag ohehört intresserad utav men har en Primare SP31 för avhämtning. Hoppas på info snarast från Arcam!

#8

Postad 12 juli 2006 - 21:57

KenX
  • KenX
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Jag tycker ju dessa komponenter borde få en gemensam dedikerad tråd här.
SPECIELLT som jag nu precis beställt dem. Anländer om en vecka.
Någon annan som kör med dessa?

#9

Postad 02 februari 2007 - 18:07

Unregisteredd9379aaf
  • Unregisteredd9379aaf
  • Lärjunge

  • 379 inlägg
  • 0
Jaha ja, denna tråd kanske ska betraktas som död, men nu återupplivar jag den..
Jag är typ SÅÅÅ nära att köpa nämligen..

Har vi några ägare till AVP700 här som har lust att uttala sig om den?
Tänkte då i första hand rent funktionsmässigt, saker som är bra eller saker man stör sig på,
saker man inte upptäcker när man får den demad..

#10

Postad 18 februari 2007 - 12:40

tlu-messiah
  • tlu-messiah
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
..

Redigerat av tlu-messiah, 07 april 2007 - 00:31.


#11

Postad 08 maj 2007 - 12:58

regent8
  • regent8
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Ngn erfarenhet av detta? Har du madlim skaffat dig ngt?
Jag är oxå nyfiken på en AVP700/P1000 kombo.

#12

Postad 08 maj 2007 - 20:12

Unregisteredd9379aaf
  • Unregisteredd9379aaf
  • Lärjunge

  • 379 inlägg
  • 0
Hej du!! Hade hemma båda komponenterna, dom låter på intet sett
dåligt, men det blev inget köp.. Anledningen till detta var att jag
bestämde mig för att satsa helhjärtat på tvåkanal istället.

Jag kör typ 90% musik och då blir det helt enkelt ekonomiskt
ohållbart att försöka uppnå den kvalitet jag vill ha genom att
satsa på flerkanals-utrustning.

#13

Postad 17 maj 2007 - 14:30

D black
  • D black
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hej...har vart på jakt efter en multikanals historia ett bra tag nu som kan återge 2 kanals ljud på ett värdigt sätt(svårare att finna än man kan tro tydligen).....mina högtalare är AV avantgarde SE-hade nästan ställt in mej på arcam,efter diverse lyssning...hade dock ej hört AVP700/P1000 kombon-så jag åkte ner till väserås för musik/film demo av kombon-det som slog mej först(som en slägga i ansiktet)var den stora ljudbilden,muskler och finess var det defenitivt inte brist på :lol: =en mycket bra filmupplevelse,sen var det över till musik-där jag direkt kan säga att jag inte alls blev lika övertygad...det var framförallt diskantregistret jag inte klarade av helt enkelt(mycket hård och stökig,nästan komprimerad och väsig)vilket var synd eftersom den var så trevlig till film :D men som tur var så hade dom en NAIM N-VI för demo där med-vi började med film och det var helt enkelt grymmt!!!! fruktansvärt bra kanal separation,grym dialog ur center,vansinnigt trovärdig filmupplevelse :lol: (dock en aning mindre kraft)....sen att musik delen var det bästa jag någonsin hört från någon reciver/2 kanalare i den här prisklassen gjorde ju inte saken sämre,silkeslen,homogen,taktfast och jäkligt bra fart ur musiken(både arcam och naim spelades på samma uppsättning AV avg)=kärlek direkt!!!!!! ;) blev en beställning på stående fot....
kan bara prata utifrån mitt eget ljudideal-men jag kan varmt rekomendera alla att ta en provlyssning på naim om man kör 50/50 film/musik-är det mestadels film skivor som snurrar så är arcam ett hett alternativ med!!

#14

Postad 22 maj 2007 - 09:03

regent8
  • regent8
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Intressant!
Nu blev det svårare. Min preferens är musik o med tanke på alla lovord på Arcam verkar det m märkligt att diskanten är som den är. Nu spelar det roll vilka högtalare man har till, men ändå.

Får kolla in Naim oxå.

Hej...har vart på jakt efter en multikanals historia ett bra tag nu som kan återge 2 kanals ljud på ett värdigt sätt(svårare att finna än man kan tro tydligen).....mina högtalare är AV avantgarde SE-hade nästan ställt in mej på arcam,efter diverse lyssning...hade dock ej hört AVP700/P1000 kombon-så jag åkte ner till väserås för musik/film demo av kombon-det som slog mej först(som en slägga i ansiktet)var den stora ljudbilden,muskler och finess var det defenitivt inte brist på :D  =en mycket bra filmupplevelse,sen var det över till musik-där jag direkt kan säga att jag inte alls blev lika övertygad...det var framförallt diskantregistret jag inte klarade av helt enkelt(mycket hård och stökig,nästan komprimerad och väsig)vilket var synd eftersom den var så trevlig till film ;)  men som tur var så hade dom en NAIM N-VI för demo där med-vi började med film och det var helt enkelt grymmt!!!! fruktansvärt bra kanal separation,grym dialog ur center,vansinnigt trovärdig filmupplevelse B) (dock en aning mindre kraft)....sen att musik delen var det bästa jag någonsin hört från någon reciver/2 kanalare i den här prisklassen gjorde ju inte saken sämre,silkeslen,homogen,taktfast och jäkligt bra fart ur musiken(både arcam och naim spelades på samma uppsättning AV avg)=kärlek direkt!!!!!! :blink:  blev en beställning på stående fot....
kan bara prata utifrån mitt eget ljudideal-men jag kan varmt rekomendera alla att ta en provlyssning på naim om man kör 50/50 film/musik-är det mestadels film skivor som snurrar så är arcam ett hett alternativ med!!

<{POST_SNAPBACK}>



#15

Postad 21 juli 2007 - 15:13

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0
var också och lyssnade på samma ställe och kan bara instämma om att naim lät bättre. Arcam lät lite för sterilt och vasst. Med Naim blev ljudet helt underbart. Helt klart det bästa jag hört. Lyssnade på Katie melua och det lät underbart. :)

#16

Postad 31 juli 2007 - 15:28

regent8
  • regent8
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Och inget är lätt... :)
Tackar för era synpunkter.
Dock är det inte 7.1, eller HDMI.
O inte är den billig (men det är inte Arcamen heller).
Men när upplevelsen är viktig då spelar ljudet stor roll


Bild o ljud skriver "Linn Classic Movie var vår gamla referens, Naim n-Vi är vår nya. Vi har inte haft en möjlighet att jämför dem båda direkt, men det är ingen tvekan om att Naims biomaskin är bättre än Linns. Tillsammans med Miller & Kreisels högtalarsystem S-150 THX Ultra får man ett supersystem för över 100 000 kronor. Och ja, det är helt klart värt pengarna. Men man behöver inte gå så långt, för n-Vi kan få ut det bästa och mesta även ur billigare högtalarsystem.
Bildkvaliteten är strålande bra, särskilt ur DVI-utgången. Ljudkvaliteten är den bästa vi hört från en allt-i-ett-anläggning. Dynamiken är mycket bra, musiken når örat med detaljer man knappt hört förut – och allting är enkelt att installera. Nästan inga kablar. Plug and Play. Vad kan man mer begära?

Om man bör lägga nästan 50 000 kronor på en DVD-produkt när de högupplösta DVD-formaten väntar runt hörnet är en fråga man måste ställa sig. Men dagens DVD-format kommer säkerligen att leva i många år till, så vi har inga som helst problem att rekommenderas Naim n-Vi till seriösa filmentusiaster!"



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.