Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

D-LINK DSM-320

33 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
D-Link DSM-320 (Mediaspelare) 1 5,96 (23) Inga priser
D-Link DSM-320RD (Mediaspelare) 2 5,92 (11) Inga priser
1 relaterade trådar

#1

Postad 12 mars 2005 - 14:23

Unregistered70ec061a
  • Unregistered70ec061a
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Just sett min första film genom Mediaplayern och den tappade lan kontakten vid tre tillfällen under filmen (Helboy)
Det blir stillbild 6sec och lampan för w-lan släcks.
Kör trådlöst nätverk och har inga problem med signalstyrkan.(Ska det vara på detta vise)
Finns det fler ägare av D-Link DSM 320 så dela era erfarenheter.

#2

Postad 09 augusti 2005 - 21:08

janne.s
  • janne.s
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej jag har köpt en dsm-320 och den funkar bra .Men jag undrar om någon vet hur jag får fram den svenska texten på filmerna jag har lagt ner på datorn.Det kanske inte går men jag undrar om någon vet.MVH Janne.s

#3

Postad 13 augusti 2005 - 22:44

Random Access
  • Random Access
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0
Det finns en hel del olika mediaservrar man kan använda. Jag använder oftast Windows Media Connect eftersom den sköter uppdatering av biblioteket själv och den klarar nästan alla filmer jag vill se.

För dom filmerna Windows Media Connect inte klarar av använder jag Tversity. Då kan man även se wmv filer bl.a eftersom den koverterar dom "on the fly" till mpeg1. Samma sak med divx3.

bg1 vad använder du för router? Har du kollat ifall lampan för wlan släcks ifall du stänger av din trådlösa routern? Vissa d-link modeller med vissa firmware versioner har tendenser att små krascha hela tiden.

janne.s det finns för tillfället inga möjligheter att se på film med text förutom om den är inbränd. Du kan bränna in texten själv med Virtualdub men det tar ca 1 timme.

#4

Postad 14 augusti 2005 - 22:28

janne.s
  • janne.s
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Tack för svaret men hur gör man när man bränner in texten.Skulle vilja ha en förklaring av det om det är krångligt eller inte. mvh Janne.s

#5

Postad 16 augusti 2005 - 09:24

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0
Nu när ni ändå snackar hur man bränner in subs på en film och sånt kan det vara bra med en påminnelse om reglerna på forumet ;

Alla diskussioner, frågor och länkar som direkt eller indirekt uppmanar till och/eller anknyter till aktiviteten att begå brott mot upphovsrättslagen (liksom övriga lagar) är förbjudna



#6

Postad 20 augusti 2005 - 12:14

Random Access
  • Random Access
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0
Är det inte väldigt off topic? Det finns ju andra forum för såna frågor. Det har iaf inte med DSM-320 att göra.

Det är enkelt att bränna in text... om man redan kan virtualdub. Det finns fina siter med info. Börja med google...

Är det någon som har testat progressive scan med d-linken ännu? Det finns scart->component sladdar som ska funka. Såna kablar används till några KISS DVD spelare också. Hittade en adapter på Inwarehouse som jag får nog beställa och testa. :P Kostar typ 150:-

http://www.inwarehou...aspx?id=e813448

Redigerat av Random Access, 23 augusti 2005 - 23:37.


#7

Postad 20 augusti 2005 - 22:09

Random Access
  • Random Access
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0
Titta här:

Senaste firmware som släpptes i USA. Lär komma snart till EU versionen.

Version 1.06:

* Added support for SRT sub-title format files
* Added support for "Now Playing" feature. Allows user to view currently playing music when in browse mode via DISPLAY button
* Screensaver now works while in Music Player screen
* Fixed video aspect ratio issue
* Fixed Windows Media Connect issues with downloaded music from MSN Music
* Fixed issue with VOB files displaying "File not supported" message when there is network packet drops.
* Fixed issue with Comcast Rhapsody
* Added photo scaling feature.
* Changed on screen keyboard from single page display to overlay on UI for better user experience.
* Updated file codec library, fixing several problem files.


Det har dock uppmärksammats att det går inte att streama online TV från TVeristy längre och det är faktiskt en jävligt kul feature!!! 1000+ kanaler med online TV. Mycket junk men ändå.

Tversity är gratis och laddas ner här:

http://www.tversity.com/

Man kan använda den samtidigt som man använder D-Links egen eller Windows Media Connect mm... Personligen använder jag WMC och Tversity för dom gångerna WMC inte klarar filer som wmv, etc...

Till personen som startade denna tråd... jag får exakt samma problem som du ifall jag använder Nero Media Home. Annars är det smooth sailing.

#8

Postad 23 augusti 2005 - 09:24

kenhak
  • kenhak
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har köpt mig en DSM-320. Har problem med att uppdatera mjukvaran i den. Kör genom en router, Zyxel G-2000. Provat med både kabel och trådlöst.
Får då självklart inte heller tillgång till online media o.sv.

Är det någon som har något tips på detta?

Tack på förhand!!

#9

Postad 23 augusti 2005 - 23:23

Random Access
  • Random Access
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0
Själva dsm-320 letar efter firmware via ftp. Alla modeller som inte är från USA letar här:

ftp://hqftp.dlink.com.tw

i en undermapp som heter /medialounge/dsm320

Sedan en vecka tillbaka och fram till idag var den mappen tom. Nu finns FW-1.05eu på plats igen så då ska det gå bra att uppdatera.

#10

Postad 24 augusti 2005 - 09:48

kenhak
  • kenhak
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Provade med en Dlink router och då fungerade det direkt med både online media och firmware. Provad med Zyxel men ej tillgång till online media och programvaran var ju redan uppdaterad :)

Troligen så är det någon "konstig" inställning i zyxel-routern.

#11

Postad 26 augusti 2005 - 07:51

kenhak
  • kenhak
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Nu när man fick ihop att med routern så finns det andra problem.

Är det någon som vet något annat program man kan köra som media server på datorn än det medföljande som är bättre?

Tack på förhand!

#12

Postad 26 augusti 2005 - 08:01

Unregistered960
  • Unregistered960
  • Beroende

  • 1 036 inlägg
  • 0
Vad finns det för utgångar på en sådan här manick?

#13

Postad 26 augusti 2005 - 10:20

kenhak
  • kenhak
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
http://www.dlink.se/...SM-320_back.jpg

#14

Postad 26 augusti 2005 - 16:31

Random Access
  • Random Access
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0
Vilka problem har du stött på?

Jag använder Windows Media Connect. Ibland använder jag Tversity och då och då använder jag D-Links egen. Det går att köra alla samtidigt.

Trots att det är scart på baksidan så är den inte RGB scart. Om man har en adapter kan man få ut progressive scan med hjälp av component kablar.

#15

Postad 26 augusti 2005 - 18:41

kenhak
  • kenhak
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
DSM-320 hittar inte alltid media servern på datorn, kör jag med windows media på så hittar den att.

#16

Postad 20 oktober 2005 - 13:41

Unregistered6f3f63cf
  • Unregistered6f3f63cf
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Har efter diverse strul med en Philips SL50i, nu köpt en DSM-320 för att se om jag nöjer mig med denna eller om jag ist får ta en Philips SL400i..

Hur som helst, provade först med att koppla D-linken med analog kabel till receivern (Centrum Titan 500). Detta gav dock ett ganska högt, konstant, brus i högtalarna. Provade sedan med en optisk kabel och bruset försvann.. frågan lyder då: vad beror detta på?

#17

Postad 30 oktober 2005 - 15:20

sturebyking
  • sturebyking
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
Nån som vet hur denna mediaspelare är som DVD spelare, bild/ljud kvalite?
Lite sugen att ersätta in gamla Pieneer 636DVD som inte har progressiv scan och inte heller har den komponet ut, sen kan de ju va kul att spela upp filer från datorn på stereon/LCDn i vardagsrummet.
/O

#18

Postad 21 november 2005 - 13:00

nimhed
  • nimhed
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Jag funderar på att köpa DSM-320RD och ett digitalt tv-kort till datorn. Någon som vet något om kompabiliteten mellan inspelad film från ett tv-kort och d-linken. Jag har lite dåliga erfarenheter av gamla tv-kort som spelar in i någon eget påhittat format som kräver speciella codecs. Är det så, så kan man ju inte spela upp inspelat material på d-linken. Någon med erfarenheter?
/David

#19

Postad 21 november 2005 - 18:38

Unregistered2a3d9087
  • Unregistered2a3d9087
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0

Senaste firmware som släpptes i USA. Lär komma snart till EU versionen.

Version 1.06:

* Added support for SRT sub-title format files


Någon som vet OM denna version över huvud taget kommit till den europeiska versionen? Har kollat på D-links hemsida, där stod inget. Och faktum är att i faktabladet för maskinen står ännu(?) att subtitlestöd kommer i en "future release" eller dylikt.

Frågan man då ställer sig är; klarar den redan idag subtitles, eller kommer den göra det med en ny/kommande firmware, ELLER kommer maskinen som den ser ut idag aldrig att klara undertexter? Egentligen borde jag ställa dessa frågor till D-links support, men det tar ju tiiiid, och jag orkar inte vänta.. :)

#20

Postad 18 december 2005 - 18:13

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0
flyttar tråden från Tillbehör till HTPC då den passar bättre där

#21

Postad 24 oktober 2006 - 18:57

Erm
  • Erm
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Senaste firmware som släpptes i USA. Lär komma snart till EU versionen.

Version 1.06:

* Added support for SRT sub-title format files


Någon som vet OM denna version över huvud taget kommit till den europeiska versionen? Har kollat på D-links hemsida, där stod inget. Och faktum är att i faktabladet för maskinen står ännu(?) att subtitlestöd kommer i en "future release" eller dylikt.

Frågan man då ställer sig är; klarar den redan idag subtitles, eller kommer den göra det med en ny/kommande firmware, ELLER kommer maskinen som den ser ut idag aldrig att klara undertexter? Egentligen borde jag ställa dessa frågor till D-links support, men det tar ju tiiiid, och jag orkar inte vänta.. ;)

<{POST_SNAPBACK}>


Kanske lite gammal fråga men igår fick ialla fall min spelare för sig att nu fanns det ny version tillgänglig och fråga kom om jag ville ladda ner den, bra tänkte jag, kanske skulle man nu få version 1.06 då jag hoppades den även skulle lösa lite problem med specialtecken.

Problemet är att den bara laddar ner 49 % och hänger därefter kvar, har provat lite omstarter etc men samma resultat, borde ju vara fler än jag som nu försök uppgradera firmware, hittar inget på d-links support sidor.

#22

Postad 15 december 2006 - 12:33

Unregistered77246013
  • Unregistered77246013
  • Lärjunge

  • 299 inlägg
  • 0
Hum och hej! Var inne på att köpa denna men förstår att man måste göra ett program på en pc för att den ska funka? Min plan var att den skulle kunna hämta filer (wma/mp3) direkt från en D-link NAS (DSM G-600) men det fungerar alltså inte så, eller?

Vad har jag för alternativ annat än en komplett pc?

#23

Postad 31 december 2006 - 02:08

northernlight
  • northernlight
  • Lärjunge

  • 413 inlägg
  • 0
finns det någon mediaserver för mac att köra mot denna?

SVAR: jo det finns en. från twonkymedia finns en upnpserver... tar i princip ingen plats, inga resurser, konfigueras via webinterface osv... funkar bra.

Redigerat av northernlight, 31 december 2006 - 17:56.


#24

Postad 28 maj 2007 - 09:37

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Är det nån som kan förklara hur man ställer in Ad-Hoc på denna, dvs. trådlöst direkt koppla upp sig mot datorn? Jag får inte det till att funka. Vad ska man ställa in nätverkskortet till?
DNS, Gateway etc.

#25

Postad 22 juni 2007 - 10:04

mongo
  • mongo
  • Forumräv

  • 861 inlägg
  • 0
Uppgraderade precis till mediaserver 1.9. Programmet hittar alla utdelade mappar precis som vanligt, med inga som helst filer....
Har startat om allt och kört ny sökning i mapparna.
Under fliken media files finns alla mina mappar, men programmet listar inte filerna som finns i.
Någon som vet?

#26

Postad 25 juni 2007 - 15:02

mongo
  • mongo
  • Forumräv

  • 861 inlägg
  • 0
Jag svarar på min egen fråga...
!.9 är avsedd för Amerikanska marknaden, funkar ej på EU modellerna. Smidigt att uppdaten går ut till alla då.

#27

Postad 01 juli 2007 - 12:28

[email protected]
  • 0
Ahha, sitter just med samma problem att Media Servern 1.9 inte hittar mina filer som jag delar ut, men då vet jag orsaken, tackar! Känns som att det kanske kommer ngn "EU" version då eftersom det är släppt en ny version till USA-marknaden...

Från en sak till en annan, det är inte ngn som vet om ngn annan Media Server än D-links egen som gör att DSM-320 stödjer undertexter? Har bara fått liv i undertexterna med D-links egen Media Server.

#28

Postad 10 juli 2007 - 19:10

mongo
  • mongo
  • Forumräv

  • 861 inlägg
  • 0
Har du provat Tversity eller Nero?
Jagar däremot en som kan fixa imagefiler med text......

#29

Postad 13 juli 2007 - 15:00

[email protected]
  • 0
TVersity tar det inte, har inte gjort i alla fall, har dock inte testat Nero än, det får bli mitt kommande projekt... =)

#30

Postad 30 augusti 2007 - 15:07

spajder
  • spajder
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Vilka problem har du stött på?

Jag använder Windows Media Connect. Ibland använder jag Tversity och då och då använder jag D-Links egen. Det går att köra alla samtidigt.

Trots att det är scart på baksidan så är den inte RGB scart. Om man har en adapter kan man få ut progressive scan med hjälp av component kablar.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag får inte Tversity att funka, de står NO SERVER FOUND, fast den är igång och den är kopplad trådlöst.

Den hittar dlinks egna utan problem. Kan du hjälpa random Access, eller någon annan?

Redigerat av spajder, 30 augusti 2007 - 15:08.


#31

Postad 31 augusti 2007 - 14:27

[email protected]
  • 0
Har även haft bekymmer med TVersity och att den inte hittar den som server. För mig funkade det med en lösning som finns att hitta på Tversitys FAQ. Kommer inte riktigt ihåg var det ligger med det är under dina nätverksanslutningar och avancerat tror jag. Sedan skall man se till att ändra ordningen på i vilken tur som den ska pröva det olika nätverksadaptrarna, i ditt fall blir det då att flytta upp den trådlösa. Kanske inte det bästa svaret men jag hoppas att du hittar rätt... =)

Annars är det ju det där med att hålla portarna öppna och öppna ev. brandvägg, men det har du nog koll på.

#32

Postad 08 september 2007 - 14:17

spajder
  • spajder
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Har även haft bekymmer med TVersity och att den inte hittar den som server. För mig funkade det med en lösning som finns att hitta på Tversitys FAQ. Kommer inte riktigt ihåg var det ligger med det är under dina nätverksanslutningar och avancerat tror jag. Sedan skall man se till att ändra ordningen på i vilken tur som den ska pröva det olika nätverksadaptrarna, i ditt fall blir det då att flytta upp den trådlösa. Kanske inte det bästa svaret men jag hoppas att du hittar rätt... =)

Annars är det ju det där med att hålla portarna öppna och öppna ev. brandvägg, men det har du nog koll på.

<{POST_SNAPBACK}>



Var på DSM-320RD hittar jag så jag kan flytta om det trådlösa ? Kan inte du skriva ner hur du gjorde?

#33

Postad 08 september 2007 - 15:55

[email protected]
  • 0
Det var detta som gjorde susen för mig i alla fall;

If the computer running the media server has more than one network interface, you need to make sure that the the TCP binding order on your machine is such that the network interface on which it is supposed to communicate with the media player appears first. Here is how to do that on Windows XP:
Goto to the Windows Start menu and slect Setting / Network Connections (alternatively open the Network Connections icon from the Windows control panel). This should open a window titled Network Connections.
In this window go to the main menu and select Advanced / Advanced Settings. This should open a window titled Advanced Settings.
In this window make sure the Adapters and Bindings tab is selected. Inside this tab under Connections change the order of the network interfaces such that the one you need is first and then click OK.
Now restart the media server and check if the problem is solved.

Saxat från TVersitys FAQ på deras hemsida.

#34

Postad 09 januari 2008 - 16:13

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

  • 1 567 inlägg
  • 0
En ny uppdaterad version på intågande med stöd för 720p över HDMI. DSM-330. Skall komma nån gång under Q1 2008. Hoppas den inte dras med samma problem som den tidigare versionen verkar haft...
Bifogad fil  dlink.jpg   8,6K   3 Antal nerladdningar



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.